ورق مولتی استایل

ورق مولتی استایل

ورق مولتی استایل یکی از مشتقات خانواده ورق پلکسی گلاس و طلق است که از دو لایه مختلف تشکیل شده است. لایه اول یک پلاستیک فشرده است و لایه دوم که روی لایه اول قرار می‌گیرد و از تنوع رنگی زیادی برخوردار است یک ورق فلزی متنوع است که ABS نامیده می‌شود.

جنس این ورق‌ها معمولا از جیوه است و به ورق های 2 لایه نیز شهرت دارند. معمولا ورق مولتی استایل در دو نوع خشدار و براق تولید گردیده و در رنگ های طلایی، نقره ای و مسی موجود است. مطمئنا این ورق‌ها به علت انعطاف مناسبی که دارند استفاده فراوانی از آن‌ها می‌توان کرد.

ابعاد یک ورق استاندارد به این صورت است: عرض این ورق‌ها 60 سانتی متر و طول ان‌ها 120سانتی متر و ضخامت آن‌ها نیز 1/5 میلیمتر است. در چند دهه اخیر به دلیل ویژگی‌های این محصول خرید ورق مولتی استایل به شدت رونق گرفته و افراد زیادی همواره به دنبال قیمت ورق مولتی استایل به صورت روز هستند.

شاید بتوان با جرأت گفت که مهترین مصرف این ورق‌ها در صنایعی مانند پلاک سازی، تابلو سازی، لوازم تزئینی، باکس های تبلیغاتی و … است. نکته بسیار مهم و اساسی در خصوص این ورق‌ها این است که به شدت قابلیت لیزر کاری و حکاکی داشته و می توان انواع طرح‌ها و اشکال مختلف را روی آن‌ها پیاده کرد.

برای ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.

کاربرد مولتی استایل

کاربرد مولتی استایل

ورق مولتی استایل عموما در دکوراسیون داخلی و تزئینات استفاده می شود اما به طور کل می توان گفت که امروزه این ورق در موارد زیر مورد استفاده قرار می گیرد:

  1. ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی
  2. طراحی انواع پلاک‌ها و تابلو
  3. جعبه‌های فلزی که به گیفت باکس معروف هستند
  4. طراحی سقف و آشپزخانه
  5. استفاده به عنوان روکش تزئینی در دکوراسیون داخلی
  6. لوح تقدیر و تندیس

 

بیشتر بخوانید: دیفیوزر چیست؟

نکات مهم در نگهداری مولتی استایل

هر چند این ورق‌ها می‌توانند زیبایی خیره کننده‌ای داشته باشند اما به نسبت سایر هم خانواده‌های خود از حساسیت بیشتری برخوردار هستند و باید برخی نکات را هنگام استفاده از این ورق‌ها رعایت کرد:

  1. نور مستقیم آفتاب و دمای بالاتر از 55 درجه سانتیگراد می‌تواند برای این ورق‌ها کاملا مضر باشد.
  2. به هیچ عنوان نباید در محیط‌هایی که تماس مستقیم با آب دارند مورد استفاده قرار گیرد.
  3. در محیط‌هایی که امکان وجود گرد و غبار و تاثیر فیزیکی بر روی ورق است نباید استفاده گردند.
  4. نباید به صورت عمودی قرار گیرند زیرا امکان خمیدگی در کار وجود دارد.

انواع مولتی استایل

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم این محصول به 2 نوع براق و خش‌دار تقسیم می‌گردد و از نظر رنگ نیز این دو نوع به انواع مسی، طلایی و نقره‌ای تقسیم می‌گردند. اما این دو نوع چه کاربردهایی دارند؟

1- ورق براق: این نوع ورق به دلیل زیبایی خیره کننده و همچنین جلوه‌های بصری جذابی که به محیط اطراف خود می‌دهد مشهور است. این ورق‌ها قدرت انعکاس بالایی در تابش نور خورشید را دارند و همچنین در بسیاری از موارد به جای پلکسی گلاس آینه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

2- ورق خش‌دار: این ورق‌ها به دلیل خش‌ها و شیار‌های باریک و ظریفی که در آن قرار دارد به این اسم معروف شده‌اند. هر چند وجود این شیارها باعث سختی در تمیز کردن آن می‌شود اما به دلیل آن که انعکاس نور پایین‌تری نسبت به نوع براق دارد و همچنین طول عمر بیشتر مورد توجه بسیاری از مصرف کنندگان هستند.

 

بیشتر بخوانید: ساخت لوگو و پلاک اکریلیک

انواع مولتی استایل

خرید مولتی استایل

بدون شک بسیاری به دنبال خرید این محصول هستند اما چند نکته بسیار مهم قبل از خرید این محصول را نباید فراموش کنید.

نکته اول رنگ مورد نظر است که به 4 نوع طلایی ساده، طلایی خش‌دار، نقره ای ساده و نقره‌ای خش دار تقسیم می‌گردد.

نکته بعدی که تاثیر مستقیم بر روی قیمت ورق مولتی استایل دارد نوع این ورق است. به طور کل این محصول به دو نوع پشت چسبدار و ساده تقسیم می‌گردد که نوع پشت چسبدار مناسب استفاده بر روی دیوار یا مکان‌های مختلف است.

و بلاخره فاکتور نهایی که قطعا بر روی قیمت تاثیر گزار است سایز ورق مولتی استایل است که در 2 سایز 60 در 120 و همچنین 60 در 60 موجود است.