ورق پلکسی گلاس شفاف

استعلام قیمت های روز از آفرت لیزر

امروزه با استفاده از تجربیات مهندسان صنعت پلاستیک، انواع مختلفی از پلکسی کلاس‌ها تولید شده‌اند. هدف از تولید انواع مختلف پلکسی‌ها، برطرف کردن نیازهای مشتریان است.‌ در این مقاله به مباحثی مثل: انواع ورق پلکسی گلاس شفاف، موارد مهم در انتخاب بهترین نوع پلکسی، ابعادی که در فروشگاه آفرت لیزر قابل دسترسی است‌ و… را ذکر می‌کنیم. 

ورق پلکسی گلاس شفاف چیست؟

در حال حاضر ورق‌ پلکسی گلاس با درصد اختلاف در متریال به کار رفته، به بازار عرضه می‌شوند. در واقع می‌توان گفت فرمول پایه ساخت انواع پلکسی گلاس‌ها شبیه به هم است. پایه ساخت این مواد از ماده‌ای شیمایی به نام پلی متیل متیل متا آکریلیک (Poly Methy Metha Acrylic) ساخته می‌شود. به همین دلیل به این نوع ورق‌ها، صفحات آکریلیکی یا ورق آکریلیک هم گفته می‌‌شود. طراحان و مهندسان به تغییر درصد مواد مختلف در این آلیاژ، خواص مختلفی به ورق پلکسی گلاس می‌دهند که باعث می‌شود کاربرد این صفحات گسترده‌تر شود.

علت به وجود آمدن این نوع از پلکسی‌ها، برآوردن نیاز آن دست از افرادی است که برای تولیدات صنعتی خود مثل ساخت انواع وسایل تزیینی، درب و پنجره، آینه و… نیاز به ورق پلکسی گلاس شفاف دارند.در ادامه انواع دیگر این ورق‌ها را معرفی می‌کنیم.

ورق پلکسی گلاس شفاف

 معرفی انواع ورق پلکسی گلاس:

ورق‌های پلکسی انواع مختلفی دارند که کارفرما ها و افراد بر اساس استفاده‌ای که مدنظر دارند، یکی از مدل‌ ورق‌ پلکسی را برای کار خود انتخاب می‌کنند. مورد بعدی که در هنگام انتخاب ورق پلکسی گلاس باید به آن توجه داشته باشید، کیفیت ورق مورد نظر است. مثلا در مورد ورق پلکسی گلاس شفاف  باید علاوه به انتخاب بهترین نوع از انواع پلکسی، یک کالای خوب را که از سطح کیفیت بالایی است، انتخاب کنید. در ادامه چند مدل از مشهورترین و انواع ورق پلکسی گلاس را معرفی می‌کنیم.

  • ورق پلکسی گلاس شفاف (از این نوع ورق اکریلیکی برای کاربردهایی استفاده می‌شود که می‌خواهیم ورق رنگ نداشته باشند.
  • ورق پلکسی گلاس رنگی:  یکی از شایع‌ترین انواع پلکسی‌ها است که در زمینه‌های گسترده با رنگ‌های متفاوت استفاده می‌شود.
  • ورق پلکسی گلاس آینه‌ای: همانطور که از نام آن پیداست، این ورق پلکسی مثل آینه است و در جاهایی که می‌خواهیم استفاده ما از پلکسی مشخص نباشد، استفاده می‌شود‌.
  • ورق پلکسی گلاس مات: آخرین نوع از پر فروش‌‌ترین و در استفاده ترین پلکسی‌ها، پلکسی مات است‌. معمولا این نوع از پلاکسی‌ها استفاده گسترده‌ای در زمینه طراحی مدرن آشپزخانه، ساخت وسایل مختلف و… دارد.
ورق پلکسی گلاس شفاف

چه عواملی روی کیفیت ورق پلکسی شفاف تاثیر گذارند؟

برای اینکه بتوانید ورق پلکسی خوبی را متناسب با هدفی که دارید انتخاب کنید، باید به چند فاکتور توجه کنید. مثلا در مورد این نوع از ورق‌های پلکسی، شما باید به فاکتور ضخامت و شفافیت آن توجه کنید. به دلیل ماهیتی که ورق‌های پلکسی شفاف دارند، کدر نبودن آن‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. در واقع هرچه ورق پلکسی شفافی که قصد خرید آن را دارید کدر تر باشد، یعنی از کیفیت پایین‌تری برخوردار است. پس حتما هنگام خرید این ورق‌ها، چند نمونه از آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید و میزان شفافیت آن‌ها  ا نسبت به یکدیگر بسنجید.

ضخامت ورق‌های پلکسی گلاس شفاف

گفتیم که میزان ضخامت ورق‌ پلکسی گلاس روی کیفیت آن‌ها تاثیر گذار است. بنابراین شما باید در مورد ضخامت این ورق‌ها و ابعادی که احتیاج دارید، اطلاعات داشته باشید. ابتدا اندازه گیری کنید که در چه ابعادی به ورق پلکسی احتیاج دارید. 

امروزه انواع مختلفی از ورق پلکسی گلاس شفاف تولید می‌شود که شما می‌توانید بسته به کیفیتی که مد نظر دارید و هزینه‌ای که می‌توانید بابت خرید ورق پلکسی گلاس شفاف صرف کنید، یک نمونه از آن را انتخاب کنید.

طبیعی است که هر چه ضخامت ورق پلکسی شفاف کمتر باشد، از سطح کیفیت بالاتری در ساخت برخوردار است. امروزه به صورت معمول ضخامت ورق‌های پلکسی از 1 تا 20 میلی متر در بازار وجود دارد. البته اصولاً تعداد ورق‌هایی با ضخامت های: 1، 2، 3، 4، 5، 6، 7، 8، 9، 10، 12، 15 و 20 میلی متر به نسبت دیگر ضخامت‌ها بیشتر هستند. به هر صورت شما می‌توانید بسته به نیاز خود ضخامت این ورق ها را بسته به شرایط خود از 1 تا 20 میلی متر انتخاب کنید‌.

ابعاد ورق‌ پلکسی گلاس شفاف

برای خرید یک ورق پلکسی گلاس، شما حتما باید ابعادی که احتیاج دارید تا با این نوع ورق‌ها پوشش دهید را مد نظر قرار دهید. ورق‌های پلکسی گلاس شفاف در ابعاد مختلف و بسته به نیاز مشتری تولید و روانه بازار می‌شوند‌

امروزه ورق‌های پلکسی در ابعاد مختلفی ساخته می‌شوند. قابل توجه است که معمولا پر استفاده ‌ترین پلکسی گلاس شفاف در ابعاد 122× 183 تولید می‌شود و بیشتر این اندازه از ورق پلکسی گلاس است که در تعداد انبوه تولید می‌شود. البته شما می‌توانید ابعاد دیگری مثل 122× 91، 122× 61 و 61× 61 هم در این فروشگاه قابل دسترسی است. 

نکته کلیدی خرید ورق پلکسی گلاس شفاف

نکته‌ مهمی که باید برای خرید ورق پلکسی مد نظر قرار دهید این است که ممکن است شما به ورق پلکسی با ابعاد 40 × 40 احتیاج داشته باشید‌‌. با توجه به اینکه گفتیم در دسترس ترین نوع این ورق‌ها با اندازه 122× 183 تولید می‌شوند، چالش خرید ورقی با این ابعاد می‌تواند آزار دهنده باشد؛ چرا که اولا شما به یک ورق با ابعاد کوچک‌تر احتیاج دارید و ثانیا هزینه خرید چنین ورقی به نسبت استفاده‌ای که میخواهید از آن بکنید بسیار بالا است و قسمت زیادی از ورق در نهایت دور انداخته می‌شود. 

به همین دلیل اهمیت خرید ورقی با ابعاد 61 × 61 که می‌تواند بسیار به صرفه تر باشد، در اینجا مشخص می‌شود. با توجه به اینکه ابعاد کوچک‌تر ورق پلکسی ممکن است در برخی از فروشگاه‌ها موجود نباشد، انتخاب فروشگاهی که بتواند به بهترین شکل نیاز شما را برآورده کند و ورقی با بهترین ابعاد را به شما بدهد، حائز اهمیت است.

جمع بندی

در نهایت ورق پلکسی گلاس شفاف امروزه به یکی از پر مصرف‌ ترین انواع این ورق‌ها تبدیل شده است. شما می‌توانید بسته به حجم ورقی که احتیاج دارید، یکی از این ورق‌ها در ابعاد و ضخامت‌های مختلف خریداری کنید.

کیفیت این ورق‌ها بسته به ضخامت و شفافیت آن‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد. شفافیت این ورق‌ها هر چقدر بالاتر باشد، نشان دهنده کیفیت بیشتر در شیوه ساخت این ورق‌ها است. شما می‌توانید انواع مدل‌ ورق پلکسی گلاس شفاف را در فروشگاه آفرت لیزر مشاهده بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *