کاربرد پلکسی گلاس در قنادی

استعلام قیمت های روز از آفرت لیزر

امروزه به دلیل همه گیری ویروس کرونا افراد اکثرا سعی در تهیه لوازم مصرفی خود دارند. پخت کیک و قنادی به دلیل استفاده در تمامی اعیاد و مناسبت ها یکی از رشته های پرطرفدار است اما زمانی این کیک دلپذیر می شود که زیبا و همانند کیک ها بیرون پز باشد. برای اینکار نیاز به ابزار و لوازمی برای کمک دارید. تا آخر مقاله با ما باشید تا از ابزار و کاربرد پلکسی گلاس در قنادی اطلاع پیدا کنید.

کاربرد پلکسی گلاس در قنادی

وسایل مورد نیاز تزئین کیک با خامه چیست؟

1- قیف خامه زن: خامه قنادی زده شده را در داخل قیف مخصوص بریزید و به کمک ماسوره بر روی کیک شکل های متنوع به وجود بیاورید.

2- ماسوره: ماسوره از جنس پلاستیکی یا فلزی در سایز و شکل های مختلفی موجود است. به همین دلیل دستتان را در تزئین کیک حسابی باز می گذارد. همه نوع ماسوره همانند ریز، درشت، گل، ستاره و… در بازار موجود است.

3- صفحه گردان کیک: یکی از وسایلی که خامه کشی را آسان می کند، صفحه گردان کیک است. یک صفحه از جنس چوب، فلز یا پلاستیک، روی پایه قرار می گیرد. به این ترتیب، بدون چرخش به دور کیک به راحتی کیک درست می شود.

4- کاغذ کیک: کاغذ کیک کمک می کند کیک سر نخورد. حتما قبل از شروع مراحل پخت باید زیر مواد با استفاده از کاغذ کیک یا مقاوا کمک بگیریم.

5- پلکسی: با استفاده از ورق پلکسی گلاس که در سایزهای مختلف در بازار موجود است می توانید دور کیک را به طور منظم و یکنواخت پخش کنید. همچنین از آن می توانید برای متناسب کردن سایز کیک و ایجاد یک استوانه منظم استفاده کنید.

حال سوال پلکسی چیست پیش می آید:

پلکسی گلاس در واقع همان اکریلیک گلاس است، که با نام تجاری پلکسی گلاس میشناسیم و در رنگ بندی متفاوت و زیاد در چند نوع پلکسی گلاس شفاف، پلکسی ترانسپارنت، پلکسی مات و پلکسی آینه ای تولید و عرضه می گردد.

کاربرد پلکسی گلاس در قنادی

طریقه استفاده از صفحه پلکسی

در ادامه در چند مرحله ساده طریقه استفاده از این وسیله در صنعت قنادی را یا می دهیم:

  1. دقت کنید که قطر صفحه پلکسی شما با قطر کیک برابر باشد.
  2. ابتدا صفحه گردون خود را با خامه یا باتر کریم آغشته کرده و یا دستمال بگذارید تا در هنگام کار با پلکسی، جا به جا نشود.
  3. سپس پلکسی اول را بر روی صفحه گردون قرار داده و با خامه یا باتر کریم را روی پلکسی گلاس ریخته و کیک را روی آن قرار دهید.
  4. در ادامه خامه را بر روی سطح کیک ریخته و روی آن را صاف کنید.
  5. سپس پلکسی دوم را روی کیک قرار دهید. دقت کنید تا پلکسی دوم با کیک زیر کاملا همسان باشند. این کار سبب شده تا از یک دست و تمیز بودن خامه کشی اطمینان حاصل کنید.
  6. پس از اتمام خامه کشی، صفحه روی کیک را به وسیله پالت خامه کشی با احتیاط جدا کرده و خامه روی کیک را صاف نمایید.
  7. کیک را با کمک لیفتر کیک برداشته ورودی سطح مورد نظر قرار دهید.
کاربرد پلکسی گلاس در قنادی

مزیت های مصرف کیک برای سلامتی

ساخت انرژی: وجود کربوهیدرات در وعده غذایی به دلیل داشتن منابع انرژی یکی از مهمترین هاست. کیک به دلیل ترکیب آرد و شکر که سرشار از کربوهیدارت است برای تامین انرژی لازم برای کل بدن مثل عضلات، مغز، سیستم عصبی بسیار مفید است. همچنین کیک شامل چربی بسیار بالایی است که یکی از منابع انرژی به شمار می آید. در نتیجه با مصرف کیک انرژی بسیار زیادی را دریافت می کنید.

نیرو دادن: علاوه بر انرژی، کیک‌های شیرین می توانند به عنوان تامین کننده پروتئین ایفای نقش کنند. کیک به دلیل وجود شیر و تخم مرغ یکی از منابع عمده پروتئین ها می باشد.همچنین شیر حاوی کلسیم بوده که در عملکرد استخوان و دندان ها تاثیر به سزایی دارد. کیک ها به دلیل وجود میوه های خشک مثل بادام و گردو موز و… ویتامین های مهم بدن را تامین کرده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند.

بهبود دستگاه گوارش: کیک ها شامل انواع میوه مانند توت، سیب، آناناس منبع بسیار خوبی برای جذب فیبر هستند. این غذا ها به سیستم گوارش ما کمک میکنند. برخی کیک ها مانند کیک هویج از هویج ساخته شده که به دلیل داشتن فیبر زیاد سیستم گوارشی را بهبود بخشیده و از انواع بیماری قلبی جلوگیری می کند.

علی رقم ذهنیت های منفی راجع به مضرات کیک، این ماده از مزایای زیادی نیز بهره مند است که برای بدن بسیار مفید می باشد.

مزایا و معایب کیک بیرون پز

مزایا

مهم‌ترین دلیل خرید کیک از قنادی‌ها، صرفه‌جویی در وقت و زمان است. با توجه به مشغله های زندگی امروزی، اکثر مردم فرصتی برای تهیه کردن کیک زیبا و قابل ارائه به مهمانان ویژه در خانه را ندارند. همچنین برای یک کیک حرفه ای باید از وسایل قنادی استفاده کرده و حرفه ای باشید که برای اینکار نیاز به تمرین و انرژی زیادی است. حتی بهترین آشپز ها امکان اشتباه دارند! اما در صورت سفارش از قنادی خیالتان از این بابت راحت است.

معایب

می توان بزرگ ترین عیب خریداری کیک از قنادی ها را قیمت بالای آن و یا به عبارتی کیفیت پایین تر آن در مقایسه با کیک خانگی اشاره کرد. زیرا علاوه بر پرداخت هزینه وسایل کیک و هزینه های جانبی باید هزینه کیک پز را هم پرداخت کنید. کیک هایی با طرح های ویژه و ظرافت مسلما نیاز به زمان زیاد و در نتیجه قیمت بیشتری دارند. بعضی طرح های ظریف امکان خارج بودن از عهده قناد را دارند.

مزایا و معایب کیک خانگی

مزایا

هنگام پخت کیک‌ خانگی کنترل بیشتری روی مواد اولیه دارید. توانایی شخصی سازی کیک بر اساس سلیقه شما وجود دارد. برای مثال به هر مقدار که به سلیقه شما نزدیک است می توانید یک ماده را جایگزین مواد دیگر نمایید و دقیق به کیفیک و مواد کیک خانگی اشراف خواهید داشت.

معایب

بزرگترین عیب در پخت کیک های خانگی باید به مهارت بالا و ابزار حرفه ای جهت پخت و تزیین کیک ها اشاره نمود. همچنین به زمان زیادی برای پخت و تزیین کیک نیاز دارید وگرنه کیک باب میل شما نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *