ابزار های مختلف برش ورق های پلکسی گلاس

استعلام قیمت های روز از آفرت لیزر

پلکسی گلاس در مقابل اکریلیک:

ورق پلکسی گلاس و ورق اکریلیک متفاوت هستند ، اگرچه از همان ماده ساخته شده اند. ورق پلکسی گلاس یک نام تجاری برای ورق های  آکریلیک است که به روش خاصی تولید می شوند. اکریلیک در دو نوع وجود دارد: اکسترود شده و ریخته شده. اکریلیک چدن یا ریخته شده در یک سیستم بسته ایجاد می شود که در آن از پلاستیک مذاب استفاده میشود ، در حالی که اکریلیک اکسترود شده با استفاده از یک قالب اکستروژن ، شبیه به نحوه ایجاد قطعات پلاستیکی که یک چاپگر سه بعدی ایجاد می کند.

ورق پلکسی گلاس ، اکریلیک ریخته شده است و اکریلیک اکسترود نشده نیست (که به عنوان ساده “اکریلیک” شناخته می شود). تفاوت اصلی بین آکریلیک ریخته شده و اکسترود شده در این است که اکریلیک های ریخته شده دارای سطحی سخت تر هستند. این امر باعث می شود کمتر در معرض ناخالصی قرار گیرند و در برابر خراش مقاومت بیشتری داشته باشند.

کاربردهای رایج ورق پلکسی گلاس شامل پنجره های جایگزین و همچنین پروژه و کاربرد های کوچک هنری است که نیاز به شفافیت دارند. در پروژه های صنایع دستی ، ورق پلکسی گلاس برای ایجاد ساختارهای سه بعدی که استفاده از شیشه بسیار گران قیمت می باشد ، مورد استفاده قرار می گیرد. اکنون بیایید چند روش برش ورق های پلکسی گلاس را بررسی کنیم:

برش ورق پلکسی

1- کاتر:

یکی از ساده ترین و کم هزینه ترین روش ها برای برش ورق های پلکسی گلاس استفاده از ابزار برش کاتر(تیزبر) است. اگر به یک برش مستقیم ساده نیاز داشته باشید، این روش به خوبی عمل می کند. به این نکه توجه داشته باشید که در حین کار ازعینک و دستکش استفاده کنید  تا چشم و دست خود را در طی این فرآیند ایمن نگاه دارید.

برش ورق پلکسی

2- اره مویی با تیغه پلکسی گلاس :

اگر مایل به استفاده از یک ابزار قدرتمند برای برش پلکسی گلاس هستید ، استفاده از اره مویی با تیغه ویژه پلکسی گلاس گزینه بسیار خوبی است. برای استفاده از اره مویی ، به عینک ایمنی و دستکش و همچنین یک محل کار مناسب برای بستن ورق پلکسی گلاس خود نیاز دارید تا بتوانید یک برش تمیز انجام دهید.

شما به راحتی می توانید از اره برای برش پلکسی گلاس استفاده کنید ، حتی اگر ورقتان ضخیم باشد یا باید منحنی های جزئی را در برش ایجاد کنید. برخی از سازندگان فکر می کنند که تیغه برش فلزی مزایای بیشتری نسبت به تیغه پلکسی گلاس سنتی دارد زیرا باعث ایجاد بوی کمتری می شود.

برش ورق پلکسی

3- اره نواری:

برای برش مقادیر زیاد یا قطعات بسیار ضخیم (بیش از 1 ″) از پلکسی گلاس ، اره نواری ابزار مناسب است. در مقایسه با ابزارهای قبلی ، اره نواری نیاز به ملاحظات ایمنی بیشتری مانند عینک ، دستکش و یک محیط کار بزرگ برای برش دارد.

علاوه بر این ، با توجه به طبیعت بسیار تیز تیغه و برش سریع اره نواری ، برش آهسته و با دقت با استفاده از گارد در قطعات بزرگتر پلکسی گلاس توصیه می شود. به راحتی ، می توان از اره نواری  برای برش منحنی های بزرگ استفاده کرد.

برش ورق پلکسی
ابزار های مختلف برش ورق های پلکسی گلاس

4- گردبر :

برای برش حلقه ها ، یک گرد بر که به اندازه های مختلف قابل تنظیم است ابزاری عالی برای استفاده در کنار مته برای برش حلقه ای کامل در پلکسی گلاس است. ملاحظات ایمنی پوشیدن عینک و دستکش شامل این ابزار نیز می شود.

در حالی که این ابزار نمی تواند اشکال دیگری جز حلقه ها را برش دهد ، کار خود را به خوبی انجام می دهد ، به ویژه اگر تعداد زیادی دایره تکراری لازم باشد. در مقایسه با اره مویی یا اره نواری ، این ابزار می تواند دایره های بسیار دقیق تری نسبت به سایر ابزارها برش دهد.

برش ورق پلکسی
ابزار های مختلف برش ورق های پلکسی گلاس

5- برش لیزری:

در حالی که ممکن است برش لیزری پلکسی اقتصادی ترین گزینه برای برش ورق های پلکسی نباشد ، اما می توان آن را انجام داد و روشی بسیار دقیق برای برش است. و می تواند مواد را تا ضخامت 2/1 ″ کاهش دهد. با توجه به ایمنی ، لازم به ذکر است که برش آکریلیک بوی بسیار قابل توجهی ایجاد می کند. شما قطعاً باید از فیلتر کربن و سایر ذرات ویژه استفاده کنید تا از ورود مواد مضر و سمی به ریه های خود مراقبت کنید.

بسته به لیزر خریداری شده ، برخی از لیزرها به صورت افزونه هستند و برخی دیگر ساعت های زیادی برای راه اندازی شان صرف میشود ، برش نیاز به ایجاد فایل CAD دارد که دستگاه  لیزر میتواند با استفاده از آن  نحوه برش ورق را  درک کند. اگر شما  فقط به برش های ساده نیاز داشته باشید، هزینه این روش بیش از اررزش آن است . با این وجود ، برای طرح و برش های پیچیده که نیاز به دقت بالا دارند این روش بسیار جذاب و کاربردی است .

شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره برش لیزر و انواع مختلف آن به مطلب برش لیزری چیست مراجعه کنید.

با استفاده از این نکات ، شما میتوانید به راحتی مناسب ترین روش برای انجام کار خود و برش ورق پلکسی گلس را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *