تابلو برجسته + قیمت تابلو چلنیوم و هزینه ساخت تابلو تبلیغاتی

استعلام قیمت های روز از آفرت لیزر

با از ورق پلکسی گلاس تابلو‌ های برجسته خاص و زیبا بسازید. برای اجرای تابلو برجسته یا دکوپاژ برجسته می توان از مواد اولیه مولتی استایل … امروزه رایج ترین نوع تابلوهای تبلیغاتی، تابلوهای حروف برجسته می باشند که کاربرد وسیعی نیز یافته اند.تابلو برجسته به تابلویی گفته می شود که حروف آن دارای یک قسمت لبه و یک قسمت رویه بوده که دلیل لبه دار بودن حروف، تابلو عمق پیدا کرده و اصطلاح برجسته به آن اطلاق می گردد. تفاوت تابلوهای حروف برجسته در جنس همین قسمت های لبه و رویه می باشد. از مزایای استفاده از این گونه تابلوها می توان به تنوع طرح و رنگ و قیمت به صرفه و مناسب جهت انواع کاربری ها اشاره کرد. در ادامه به معرفی هر کدام از انواع آنها می پردازیم.

تابلو برجسته + قیمت تابلو چلنیوم و هزینه ساخت تابلو تبلیغاتی

آموزش مرحله به مرحله ساخت تابلو برجسته

تابلو برجسته و نقش‌های بر روی آن یک زیبای خاص و هنری دارند. این نوع تابلوها معمولا عمر طولانی دارند و از مقاومت مناسبی برخوردار هستند. یکی از راه‌های ساخت نقش برجسته، استفاده از چسب چوب است. شما برای ساخت تابلو باید از چسب چوب و پودر مل استفاده کنید.

  • طراحی طرح یا نقش

ابتدا طرح مورد نظر را بر روی کاغذ پوستی طراحی کنید. چسب چوبی که در این مدل استفاده می‌کنید باید بی رنگ و رقیق باشد. اگر می‌خواهید چسب چوب را رقیق کنید باید به آن کمی آب اضافه نمایید.

یک لیوان چسب چوب را با یک لیوان آب در یک ظرف بریزید. پودر مل را به صورت آهسته به چسب چوب و ظرف اضافه کنید تا مایع روانی ایجاد شود. مخلوط به دست آمده باید شبیه ماست کمی غلیظ باشد. غلظت ترکیب نباید زیاد باشد زیرا سفتی خمیر موجب ترک خوردن کار می‌شود.

  • استفاده از ترکیب پودر مل و چسب چوب

طرحی که در مرحله قبل بر روی کاغذ طراحی کرده بودید را با استفاده از کاربن بر روی چوب انتقال دهید. پودر مل و چسب چوب را در یک کیسه فریزر بریزید. یک گوشه کیسه فریزر را برش دهید و مانند طراحی بر روی کیک با استفاده از خمیر، همه خطوط را پوشش دهید.

شما در این مرحله با استفاده از پودر مل و چسب چوب، دورگیری می‌کنید. این بدین معنی است که با استفاده از ترکیب، دوباره طرح و نقش را بر روی تابلو برجسته نقاشی می‌کنید. زمانی‌که دورگیری به اتمام رسید آن را رنگ کنید. استفاده از رنگ‌های اکریلیک در این مرحله می‌تواند بهتر باشد.

تابلو برجسته + قیمت تابلو چلنیوم و هزینه ساخت تابلو تبلیغاتی
  1. حروف برجسته پلاستیک

حروف برجسته پلاستیکی که از گذشته با نام حروف نئون پلاستیک مرسوم بوده،در هر دو قسمت لبه و رویه، از طلق های پلکسی گلس استفاده می شود. مزیت استفاده از پلاستیک در لبه ها، تابش و پخش نور علاوه بر روی کار می باشد که این امر در زیبایی این تابلو ها مؤثر است.

در عین حال پلاستیکی بودن این تابلوها، باعث مقاومت کمتر نسبت به سایر انواع حروف برجسته می شود. با این وجود در صورت رعایت اصول اساسی و استاندارد در ساخت این حروف می توان طول عمر این تابلوها را تا حد زیادی افزایش داد.

برای تأمین نور این تابلوها از ماژول های SMD استفاده می شود که از لحاظ مقاومت و شدت نور، نسبت به لامپ های نئون – که استفاده از آن ها در تابلوهای حروف برجسته منسوخ شده – کیفیت بسیار بیشتر دارند. ضمن اینکه مصرف برق لامپ های SMD، نسبت به لامپ های نئون، 60 تا 80 درصد کمتر بوده که منجر به کاهش هزینه برق مصرفی گشته و مدت زمان کارآیی تابلوها را در طول شبانه روز افزایش می دهد.

  1. حروف برجسته چلنیوم

چلنیوم در حال حاضر یکی از زیباترین و پرمصرف ترین انواع تابلو است که تنوع رنگ و اندازه آن موجب شده که استفاده بیشتری نسبت به سایر حروف برجسته پیدا کند.

چلنیوم کاملا مشابه حروف برجسته پلاستیک می باشد، با این تفاوت که در قسمت لبه ی این محصولات به جای پلکسی گلس از آلومینیوم استفاده می گردد که علاوه بر زیبایی، مقاومت بیشتری به این حروف برجسته می بخشد. از محاسن دیگر لبه چلنیوم نوار اسفنجی گردگیر آن است که مانع ورود گرد و غبار و آب به داخل حروف می شود. علاوه بر این، لبه چلنیوم یک روکش محافظ نایلونی دارد که جهت جلوگیری از ایجاد خط و خش بر روی چلنیوم تا پایان زمان ساخت و نصب حروف، بر روی قسمت براق باقی می ماند و در پایان کار به راحتی توسط نصاب قابل جدا شدن است.

تابلو برجسته + قیمت تابلو چلنیوم و هزینه ساخت تابلو تبلیغاتی
  1. حروف برجسته لترمکس

لترمکس در واقع نوع خاصی از چلنیوم است که بر روی لبه محصول، حدود 1 ساتی متر، شکافی تعبیه شده که علاوه بر سطح حروف از این قسمت نیز نور ساطع می گردد و جلوه ی خاصی به این حروف می بخشد و زیبایی آن را دو چندان می کند.

  1. حروف برجسته فلزی

در این گونه تابلو ها که امروزه، به میزان کمتری مورد استفاده قرار می گیرند، لبه و رویه هر دو از جنس فلز می باشند که به همین دلیل نوع نورپردازی آن ها با سایر حروف برجسته متفاوت می باشد. در واقع این نوع تابلو ها در مکان های کاربرد دارند که در آن ها نورپردازی اهمیت چندانی ندارد. مزیت استفاده از این تابلو ها سختی، استحکام و طول عمر بالای آن هاست.

فلزاتی که در ساخت این تابلوها استفاده می شوند شامل گالوانیزه، مس، برنج و استیل هستند. در انتخاب نوع فلز، مهم ترین موضوع رنگ آن است. به جز فلز گالوانیزه که رنگ آمیزی آن به صورت دلخواه صورت می گیرد، از استیل به دلیل رنگ نقره ای آن و از مس و برنج به خاطر رنگ طلائی آن ها استفاده می شود. ناگفته پیداست که رنگ طلائی مس، متمایل به قرمز می باشد.

استفاده از رنگ های کوره ای برای حروف گالوانیز در مواردی از لحاظ اقتصادی به صرفه است که مقدار حروف از حد خاصی کمتر نباشد. مزیت استفاد هاز رنگ کوره ای در ساخت حروف برجسته گالوانیزه، افزایش طول عمر تابلو می باشد.

برای زیبایی بیشتر حروف برجسته گالوانیزه، از استروک طلائی یا نقره ای استفاده می شود. استروک، لایه ی اضافه ای است که بر روی قسمت رویه نصب می گردد.

تابلو برجسته با چسب چوب و خمیر سرامیک

ساخت تابلوهای برجسته با چسب چوب و پودر مل بسیار ساده و آسان است. شما می‌توانید به راحتی در خانه با استفاده از طرح‌های متنوع و خاص یک تابلو زیبا خلق کنید. یکی دیگر از راه‌های ساخت تابلو با نقش برجسته استفاده از چسب چوب و خمیر سرامیک است. این نوع تابلو در مقایسه با روش قبلی به مواد بیشتری نیاز دارد.

تهیه مواد لازم

شما می‌توانید با توجه به نوع کار از مواد کمتر یا بیشتری بر روی تابلو استفاده کنید. ساخت تابلو برجسته با چسب چوب و خمیر سرامیک به صورت زیر است:

  • پودر مل: ۲ پیمانه
  • چسب چوب: ۲ پیمانه
  • سریش(چسب): ۱ پیمانه
  • پودر سینکا: ۲ قاشق
  • پودر سنگ: ۲ قاشق

تهیه خمیر سرامیک

اولین مرحله در ساخت این نوع تابلو، تهیه خمیر است. شما باید در مرحله اول مواد را با یکدیگر مخلوط کنید. سپس مواد را با یکدیگر هم بزنید تا کاملا حالت یکنواختی پیدا کند. یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید نچسبیدن خمیر به دست است.

اگر خمیری که تهیه کردید بیش از حد خشک باشد باید به آن چسب جوب اضافه کنید. این موضوع موجب می‌شود که خمیر نرم شود. هرگز برای نرم کردن خمیر از آب استفاده نکنید زیرا موجب ترک خوردن کار نهایی می‌شود.

تابلو برجسته + قیمت تابلو چلنیوم و هزینه ساخت تابلو تبلیغاتی
  • طراحی طرح و نقش

طرح و نقش مورد نظر را بر روی کاغذ پوستی بکشید. یکی دیگر از نکات مهم، توجه به سایز تابلو برجسته است. طرحی را انتخاب کنید که متناسب با اندازه تابلو باشد. طرح مورد نظر را با استفاده از کاربن بر روی تابلو انتقال دهید.

  • پهن کردن خمیر

گام اول در این مرحله، چرب کردن دستان است. دستان خود را چرب کنید و سپس کمی از خمیر را در دست بگیرید. اگر می‌خواهید باقیمانده خمیر خشک نشود باید آن را در یک کیسه نایلونی قرار دهید. خمیر را بر روی یک سطح قرار دهید و به این نکته توجه داشته باشید که خمیر به آن نچسبد. مرحله بعدی استفاده از وردنه است؛ شما باید با استفاده از وردنه، خمیر را پهن کنید.

  • ساخت نقش برجسته

بخش‌هایی از طرح را بر روی خمیر گذاشته و با دقت زیاد آن را برش دهید. هر قسمت از طرح را که باید برجسته شود با این روش برش دهید. قسمت‌های برجسته تابلو را با استفاده از خمیر برش بزنید و آن را بر روی تابلو قرار دهید.

ریزه‌کاری‌های زیادی در این نوع تابلو وجود دارند بنابراین باید حوصله زیادی به خرج دهید. مرحله آخر در ساخت این تابلو برجسته، قرار دادن آن در هوای آزاد است. شما می‌توانید پس از خشک کردن طرح از رنگ‌های متنوع برای رنگ‌آمیزی آن استفاده کنید.

تابلو با استفاده از ورق آلومینیوم

  • استفاده از طرح یا شابلون

یکی دیگر از روش‌های ساخت تابلوهای برجسته استفاده از ورق آلومینیوم است. ساخت این تابلو در مقایسه با روش‌های قبلی بسیار ساده و آسان است. شما باید در ابتدا یک طرح مناسب را طراحی کنید یا از یک شابلون استفاده نمایید. شابلون یا طرح را بر روی تابلو قرار دهید و با استفاده از خمیر بتونه داخل آن را پر کنید. روی همه قسمت‌هایی که با استفاده از خمیر، نقشی ایجاد کردید خمیرکاری انجام دهید.

  • استفاده از ورق آلومینیوم

شما باید اجازه دهید تا خمیر کاملا خشک شود سپس بر روی سطح کار چسب چوب بزنید. یک ورق آلومینیوم تهیه کنید و آن را تا حد امکان مچاله کنید. ورق آلومینیوم را بعد از مچاله کردن دوباره صاف کنید. ورق آلومینیوم را بر روی تابلو قرار دهید تا کاملا بر روی خمیر و طرح‌ها قرار گیرد. گام بعدی، مشخص کردن برجستگی طرح‌هاست. شما می‌توانید در این مرحله از نوک یک مداد برای برجستگی استفاده کنید. مرحله بعدی رنگ کردن آن توسط واکس مشکی یا شاپان است. تابلو برجسته با استفاده از این روش به راحتی ساخته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *