تیغ کاتر طلق بر ( کاتر مخصوص پلکسی ) OLFA ژاپنی

استعلام قیمت های روز از آفرت لیزر

تیغ کاتر طلق بر OLFA بهترین وسیله برای برش پلکسی گلاس ، طلق‌ های کریستال و انواع ورق‌های مصرفی در برش لیزری است.

با کمک کاتر مخصوص برش پلکسی olfa می‌توانید انواع پلکسی را به قطعات مختلف تقسیم کنید. یعنی فقط می‌توانید ورق‌های پلکسی گلاس را بصورت صاف برش بزنید. به عبارت دیگر شما با استفاده از این تیغ طلق بر نمی‌توانید پلکسی یا طلق های دیگر را بصورت منحنی ببرید.

اگر می‌خواهید شیوه کار کردن با تیغ کاتر پلکسی بر olfa را یاد بگیرید ویدیوی زیر را ببینید:

طلق بر olfa با نام‌های دیگر: تیغ طلق بر و تیغ کاتر پلکسی بر در بازار شناخته می‌شود. اما ممکن است نام‌های دیگری برای این تیغ کاتر طلق بر بکار رود که همه آن‌ها به این کاتر پلکسی بر اشاره دارد:

کاتر مخصوص برش پلکسی | تیغ برش پلکسی گلاس | کاتر مخصوص پلکسی | کاتر پلکسی بر | تیغ طلق بر | تیغ کاتر الفا | طلق بر olfa

ضخامت قابل برش با تیغ طلق بر olfa

شما با استفاده از کاتر پلکسی بر olfa می‌توانید پلکسی گلاس را تا ضخامت ۱۰ میلیمتر برش بزنید؛ البته باید از نکات آموزشی و نحوه محاسبه تعداد خط برش بر اساس ضخامت، که در ویدیوی بالا گفته شد استفاده‌کنید.

در بسیاری از موارد این کاتر مخصوص برش پلکسی برای بریدن ورق‌هایی از ضخامت ۱ میل تا ۱۰ میل به کار می‌رود؛ که با بکارگیری شیوه صحیح برش، می‌توانید این کار را انجام دهید.

تیغ کاتر طلق بر ( کاتر مخصوص پلکسی ) OLFA ژاپنی

پیچ تنظیم کاتر مخصوص پلکسی گلاس

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کاتر طلق بر olfa ، پیچ تنظیم تیغه است که از فرو رفتن تیغه به داخل کاتر برش طلق ، هنگام برش پلکسی گلاس جلوگیری می‌کند. وقتی کاتر پلکسی بر را با فشار دست روی ورق پلکسی گلاس می‌کشید، ممکن است تیغه حرکت کند و به داخل دسته فرو برود.

این پیج تنظیم، تیغه کاتر پلکسی بر را در جای خود محکم کرده و از حرکت تیغه کاتر جلوگیری می‌کند. همچنین می‌توانید پس از استفاده از کاتر کاتر برش طلق ، تیغه را به داخل کاتر طلق بر برگردانید و پیچ تنظیم را محکم ببندید تا از بیرون آمدن تیغه کاتر جلوگیری کنید.

حتما این نکته را به خاطر داشته باشید که نوک تیغ کاتر پلکسی بر نباید به سطح میز یا سطح زمین برخورد کند؛ زیرا به راحتی کند می‌شود و بعلت قیمت بالای تیغ های یدک، تعویض زودهنگام آنها صرفه اقتصادی ندارد.

الیته ۲ خبر خوب برای شما داریم:

اول اینکه: اگر به هر دلیلی تیغ برش پلکسی شما کُند شد می‌توانید از سمت دیگر تیغه استفاده‌کنید؛ و این قابلیتی ست که سازندگان کاتر طلق بر olfa برای مصرف کنندگان درنظر گرفته‌اند؛

و مورد دوم اینکه: همراه این کاتر مخصوص برش پلکسی گلاس، یک عدد تیغ یدک وجود دارد که پس از کند شدن تیغ اصلی می توانید آنرا جایگزین کنید.

استحکام و کاربری؛ دو ویژگی اصلی تیغ کاتر اُلفا olfa

این تیغ کاتر پلکسی بُر ساخت کشور ژاپن است و از پلاستیک با کیفیت و مقاوم ساخته شده است. شاید تصور کنید بدنه این تیغ طلق بُر با اولین ضربه یا سقوط از میز دچار مشکل شود، ولی ما بمدت ۶ سال است که از یک کاتر olfa دقیقا از همین مدل در کارگاه خودمان استفاده می‌کنیم و هر از چند گاهی فقط تیغه آن را تعویض می‌کنیم.

« این کاتر مخصوص برش پلکسی گلاس با نام تجاری کاتر الفا مدل PC-L نیز در بازار شناخته می‌شود؛ که هنگام خرید تیغ کاتر برش طلق باید به این نام توجه کنید »

روش استفاده از تیغ طلق بر Olfa

کاتر پلکسی بُر برای برش پلکسی گلاس و برش طلق پلاستیکی در انواع مختلف استفاده می‌شود؛ ولی اغلب افراد فکر می‌کنند که طلق بر olfa را روی پلکسی می‌کشند و پلکسی گلاس از هم جدا می‌شود ! در صورتی که چنین چیزی صحت ندارد.

طلق بر olfa در حقیقت با براده برداری از سطح پلکسی گلاس باعث ایجاد شیار روی سطح پلکسی می‌گردد؛ یعنی باید این کاتر برش طلق را چند بار روی سطح پلکسی گلاس بکشید تا شیار نسبتا عمیقی روی پلکسی ایجاد شود تا بتوان با فشار دست آنرا جدا کرد.

روش استفاده از کاتر مخصوص پلکسی به این صورت است که ابتدا محل برش روی ورق علامت گذاری می شود و سپس خط کش فلزی (و یا در برش های بزرگتر: یک قطعه پلکسی بزرگتر) را در محل علامت‌گذاری شده قرار می‌دهند و در جای خود ثابت نگه‌داشته می شود.

حالا کاتر مخصوص برش پلکسی ، چندین بار روی سطح پلکسی و روی خط برش کشیده میشود. با هربار کشیدن تیغ کاتر طلق بر ، مقداری از پلکسی بُراده برداری می‌شود. با چندین بار کشیدن کاتر پلکسی بر روی سطح ورق شیار باریک و عمیقی ایجاد می شود؛ و می توانید با یک فشار محکم پلکسی را به دو قسمت تقسیم کنید.

آموزش روش صحیح کار با کاتر مخصوص پلکسی olfa را می‌توانید از ویدیوی ابتدای این صفحه ببینید و یا اگر می‌خواهید مطلبی کامل در این زمینه مطالعه کنید، این مطلب را بخوانید:

تیغ کاتر طلق بر ( کاتر مخصوص پلکسی ) OLFA ژاپنی

کاتر مخصوص برش پلکسی

ورق‌های پلکسی گلاس جنسیتی نسبتا خشک دارند و با تیغ های معمولی بریده نمی‌شوند. به همین منظور یک نوع کاتر مخصوص برش پلکسی ابداع شده است که شکل تیغه آن با تیغ‌های معمولی متفاوت است. این تیغه که به تیغ منقاری معروف است باعث بُراده برداری از سطح ورق پلکسی می‌شود.

با کاتر مخصوص برش پلکسی می‌توانید انواع ورق‌های پلاستیک خشک را برش بزنید. ورق‌هایی نظیر: ورق پلکسی آینه ای، پلکسی گلاس ترانسپارنت ، ورق مولتی استایل ، طلق شیشه ای کریستال و ورق پلاستیک هایم پک. این یعنی با کاتر مخصوص برش پلکسی نمی‌توانید ورقهایی بجز مواردی که به آن اشاره شد را برش بزنید.

کاتر مخصوص برش پلکسی گلاس در انواع مختلفی در بازار موجود هستند؛ ولی بهترین تیغ طلق بر موجود در بازار مدل Olfa – PCL است. این کاتر طلق بر با بدنه محکم و تبغ های فولادی ضخیم با کیفیت‌ترین تبغ برش پلکسی محسوب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *