جعبه یا باکس گل پلکسی گلاس (چوب،شیشه،پلاستیک فشرده)

استعلام قیمت های روز از آفرت لیزر

اولین چیزی که برای درست کردن باکس گل هدیه نیاز دارید، یک جعبه‌ی محکم است.  بهتر است که باکس گل از جنس پلکسی گلاس، چوب، فلز، شیشه یا پلاستیک فشرده باشد و از باکس‌های معمولی مقوایی و نازک استفاده نکنید. باکس‌های خالی که قبلا برایتان هدیه آورده‌اند، هم کاملا مناسبند. گل فروشی ها نیز به تدریج اقدام به استفاده از جعبه گل به عنوان دسته گل کرده اند و به مشتری های خود ارائه می دهند. زیرا این محصول زیبا در ابعاد و اشکال و رنگ ها و همین طور متریال های بسیار گوناگونی تولید می شوند که بسیار هم جذاب هستند. حتی جعبه های گل از کار تزیین شده دسته گل های قدیمی نیز راحت تر هستند. تنها کاری که گل فروشی ها لازم است انجام دهند، این است که تعدادی گل را در جعبه های طراحی شده بچینند و به مشتری خود ارائه دهند.

انواع باکس گل

همان طور که گفتیم تنوع خرید باکس گل بسیار زیاد است، جعبه های طراحی شده متفاوت هستند و به همین خاطر شما می توانید جنس و مدل جعبه ی خود را بر اساس سلیقه خودتان انتخاب کنید. باکس گل پرفروش بر اساس نوع آن به چهار مدل: هدیه، تولد، عروسی و قدم نو رسیده تقسیم می شوند (که در ادامه به آموزش چند نوع سبد گل پر فروش می پردازیم). از نظر جنس جعبه نیز می توان به باکس گل فلزی، چوبی، شیشه ای اشاره کرد.

انواع جعبه گل:

  • فلارو باکس خیابانی
  • باکس گل کوچک برای هدیه

فلاور باکس خیابانی (Flower box):

یکی از انواع جعبه یا باکس گل ها، فلاور باکس خیابانی می باشد. این باکس ها محفظه هایی هستند که در گوشه کنار خیابان ها برای زیبا تر شدن فضا قرار می گیرند. جنس این محفظه ها از بتن یا سفال یا چوب می باشد که در پیاده رو ها و یا در جلوی مجتمع های مسکونی و تجاری، بیمارستان ها، هتل ها، روف گارن ها و … قرار می گیرند و این فضا ها را زیباتر می کند. معمولا در این جعبه گل های خیابانی از گل و گیاهی استفاده می کنند که نیازی به آب دهی مکرر نداشته باشند. این محفظه ها را در جایی که نور کافی وجود دارد قرار می دهند و همین طور در علم معماری از آنها به عنوان فلاور باکس نام برده می شود.

باکس گلهای کوچک برای هدیه(Gift box):

یکی دیگر از انواع باکس یا جعبه گل ها، باکس گلهای کوچک برای هدیه می باشد. این جعبه گل ها به این صورت می باشند که تعداد ی گل در یک جعبه کوچک گذاشته می شوند. معمولا برای درست کردن این نوع باکس گل ها از گل رز استفاده می شود. از این باکس های کوچک و زیبا، معمولا برای هدیه دادن استفاده می کنند. یعنی بسیاری از افراد برای مناسبت هایی مثل تولد، سالگرد ازدواج و … سفارش گل ارزان جعبه ای می دهند. بسیاری از افراد گمان می کنند که تاج گل بسیار شکیل تر از جعبه گل می باشد، اما برای مناسب های کوچک بهتر است همان سفارش گل جعبه ای بدهید زیرا نسبت به تاج گل نیز هزینه هایتان کمتر می شود.

جعبه یا باکس گل پلکسی گلاس (چوب،شیشه،پلاستیک فشرده)

باکس گل بر اساس قیمت

همان طور که می دانیم ارزان بودن یک باکس گل به معنی بی کیفیت بودن گل ها یا دیزاین (تزئین یا طراحی) آن نیست اما برای اینکه یک سبد گل قیمت پایین تری داشته باشد می توان از شیوه های مختلفی استفاده کرد.

شاخه های کمتر

اولین راه حل برای تهیه ی یک باکس گل ارزان، استفاده از تعداد شاخه گل های کمتر است یا استفاده از گل هایی است که خیلی گران قیمت نباشند. البته با برگ آرایی و خلاقیت می توانید این جای خالی را پر کنید و سبد گل جذابی داشته باشید.

تزئینات ارزان تر

همچنین برای تزئین جعبه می توان از وسایل تزئینی ارزان تر و کمتری استفاده کرد. می شود به جای استفاده از رشته های مروارید و یا نوارهای نگین دار، به روبان های رنگی ساده اکتفا کرد.

جنس باکس

یک باکس گل کوچک که به تعداد شاخه گل های کمتری نیاز دارد به نسبت یک باکس گل بزرگ قیمت پایین تری خواهد داشت، همچنین می توان به جای جعبه های گل موجود در بازار از یک جعبه کادوی ساده استفاده کرد.

آموزش ساخت باکس گل برای هدیه

اولین چیزی که برای درست کردن باکس گل هدیه نیاز دارید، یک جعبه‌ی محکم است.  بهتر است که باکس گل از جنس چوب، فلز، شیشه یا پلاستیک فشرده باشد و از باکس‌های معمولی مقوایی و نازک استفاده نکنید. باکس‌های خالی که قبلا برایتان هدیه آورده‌اند، هم کاملا مناسبند.

اگر هیچ جعبه‌ای در منزل ندارید، می توانید جعبه‌های مخصوص گل را از گلفروشی‌ها بخرید. مواد و وسایل دیگری که لازم داریم، شامل اسفنج گل‌آرایی، سلفون شفاف، ربان، چاقو و قیچی است.
اگر نام گلهای مورد نظر خود را نمی شناسید می توانید قبل از مراجعه به گلفروشی برای خرید، گلهای مورد نظر را از گلاسوری گل شاخه بریده پیدا کنید.

  • جعبه گل
  • اسفنج گل آرایی
  • سلفون یا پلاستیک زخمی
  • ربان
  • قیچی و چاقی
  • گل های مورد علاقه (ما از گلهای رز و لیسانتوس استفاده کرده ایم)
  • برگ های جانبی و تزئینی

اسفنج گل‌آرایی را می توانید از گل‌فروشی‌ها ویا بازار‌های گل تهیه کنید. ( اگر در تهران هستید بازار گل محلاتی یا امام رضا گزینه‌های مناسبی هستند) اما در زمان خرید دقت کنید که اسفنج گل‌آرایی مخصوص گل‌های طبیعی باشد چون اسفنج  دیزاین گل‌های مصنوعی و طبیعی با هم متفاوتند.

اسفنج های وارداتی کیفیت بالاتری دارند و آب را بیشتر در خود حفظ می کنند و گل‌ها برای مدت بیشتری در باکس شما تازه می‌مانند. اگر چه اسفنج های ایرانی نیز به نسبت کیفیت مطلوبی دارند.

جعبه یا باکس گل پلکسی گلاس (چوب،شیشه،پلاستیک فشرده)

برای گل و برگ‌های داخل باکس هم از چند نوع برگ به رنگ‌ها و شکل‌های مختلف و گل لیسیانتوس، یاس و رز‌سفید استفاده می کنیم. برگ‌ها نقش پرکننده را دارند یعنی فضای خالی بین گل‌ها را پرمی کنند.

چند ساعت قبل از شروع کار، اسفنج را در ظرف پراز آب قرار دهید تا کاملا آب را به خودش جذب کند و سنگین شود. هر چه اسفنج شما جذب بالاتری داشته باشد گل‌ها برای مدت طولانی‌تری آبرسانی می‌شوند.

سلفون شفاف را طوری داخل باکس بگذارید که تمام قسمت‌های داخلش را بپوشاند. هدف از گذاشتن سلفون این است که رطوبت اسفنج به دیواره و کف باکس نفوذ نکند و باکس شما از فرم اصلی خارج نشود.

حالا اسفنج خیس را به آرامی داخل باکس بگذارید. اسفنج باید داخل باکس را پرکند و داخل باکس جا به جا نشود. سپس قسمت‌های اضافی سلفون را ببرید تا کاملا در باکس شما فیکس شود.

نکته: اگر اندازه‌ی اسفنج با اندازه‌ی داخل باکس یکی نیست، از قبل آن را با چاقو یا قیچی ببرید و اندازه کنید.

نکته: درهنگام گذاشتن اسفنج مراقبت باشید که آن را فشار ندهید چون به سرعت خرد می شود.

حالا نوبت به گل‌ها می‌رسد. شاخه‌ی گل‌ها را حداقل به اندازه‌ی نصف ارتفاع باکس کوتاه کنید و برگ‌های اضافی را از ساقه‌های گل و برگ‌ها جدا کنید. بهتر است حداقل ۶ سانتی‌متر از پایین ساقه بدون برگ باشد تا ساقه‌ها به راحتی در داخل اسفنج فرو بروند. البته به سایز جعبه گل شما هم بستگی دارد.

ابتدا برگ‌ها را به صورت یک نواخت در اسفنج فرو کنید و هراز گاهی باکس گل را از دور ببینید تا برگ‌ها به صورت قرینه و یکنواخت در باکس قرار بگیرند. و برخی بالا و برخی پایین نباشد. با سلیقه خودتان می توانید کمی برگ های و گلهای کناری و دور باکس گل را پایین تر قرار دهید تا به اصلاح باکس گل شما شکل قارچی به خود بگیرد.

بعد از تمام شدن برگ‌ها،‌ نوبت به گل‌ می رسد. انتخاب نوع و رنگ گل‌ها با خودتان است. اما پیشنهاد می کنیم از ترکیب رنگ های در یک طیف استفاده کنید با باکس گل مینی مال تری داشته باشید.

طوری گل‌ها را قرار دهید که در تمامی قسمت‌های باکس به صورت یک‌نواخت قرار گرفته باشند.

دوباره کار را از دور نگاه کنید و دقت کنید که اسفنج از هیچ زاویه ای پیدا نباشد و همه‌ی گل و برگ‌ها تقریبا به صورت قرینه و یکنواخت در باکس قرار گرفته باشند.

وقتی که مطمئن شدید که  چینش گل‌ها به صورت دلخواه درآمده است، ربان را دور باکس بپیچید و به صورت پاپیونی گره بزنید. استفاده از ربان اجباری نیست و اگر دوست ندارید می توانید از آن استفاده نکنید.

چند مدل باکس گل پرفروش

خب سوال این است که برای گل آرایی یک سبد یا باکس گل پرفروش از کجا باید شروع کنیم؟ جواب این پرسش دو بخش اصلی دارد، اول جهت گل آرایی و بعد انواع گل آرایی.

گل آرایی باکس گل سه جهت دارد

بالا به پائین: در سبد گل های یک طرفه، پایه گل های ترحیم و…

از جلو به پشت: انواع رو میزی ها و سبد گل های گرد

از چپ به راست یا برعکس: مدل های مخروطی شکل و توپی

سه نوع گل در گل آرایی باکس گل

نوع اول گل های اصلی که انتخاب هر کدام  با توجه به دیزاین استفاده می شود، نوع دوم گل های حجم دهنده که برای حجم دادن و ابهت به کار استفاده می شود و سومین نوع، گل های پر کننده که با پر کردن فضای کار، زیبایی آن را دو چندان می کند.

جعبه یا باکس گل پلکسی گلاس (چوب،شیشه،پلاستیک فشرده)

جهت نگهداری از گل طبیعی در اسفنج باید این 12 مورد را مد نظر داشته باشید:

  • اول از همه باید باکس گل‌تان را در یک محیط خنک نگاه دارید. البته فضایی که جعبه گل را آن‌جا می‌گذارید باید دمای متعادلی داشته باشد و زیاد سرد نباشد. لازم به ذکر است که محیط گرم نیز می‌تواند عمر گل‌های‌تان را تا حد زیادی کاهش بدهد.
  • جعبه گل را نباید در معرض تابش مستقیم نور خورشید یا لامپ‌های پرنور قرار بدهید. زیرا نور شدید می‌تواند گل را فعال‌تر کند و از عمرش بکاهد.
  • گل‌های موجود در باکس گل را باید به‌صورت مرتب بررسی و بخش‌های پژمرده آن را جدا کنید. زیرا وقتی بخشی از گل خشک و پژمرده می‌شود، می‌تواند محیط جعبه را باکتریایی و خیلی زود سایر قسمت‌های گل را نیز پژمرده کند.
  • در میان انواع جدیدترین باکس گل، جعبه‌های مقوایی جایگاه ویژه‌ای دارند. اگر جعبه گل شما از جنس مقواست، باید حین آبیاری گل‌ها و خیس کردن اسفنجی که از گل‌ها میزبانی می‌کند، حتما حواس‌تان باشد باکس مرطوب نشود. زیرا این موضوع می‌تواند موجب از ریخت افتادن و لک شدن آن شود.
  • برای افزایش عمر گل‌های‌تان بد نیست کمی غذای گل را در آب محلول کنید و روی اسفنج بریزید.
  • باید در طول روز همواره اسفنج زیر گل‌ها را بررسی کنید و از مرطوب بودن آن مطمئن شوید. برای این‌ کار با فشردن انگشت روی اسفنج می‌توانید از میزان آبی که درون خود دارد، مطلع شوید. البته توجه داشته باشید که فشار زیاد می‌تواند اسفنج را به ‌اصطلاح دِفُرمه کند و به تناسب باکس گل و زاویه قرارگیری شاخه‌ها آسیب بزند.
  • مقدار آب لازم برای یک باکس گل، بسته به اندازه و تعداد گل‌ها، نوع آنها، دمای محیط و عوامل دیگر متفاوت است اما معمولا برای مرطوب نگه داشتن یک باکس گل سایز متوسط، روزانه یک‌چهارم لیوان آب کافی است.
  • آبی که روی اسفنج می‌ریزید بهتر است هم‌دمای اتاق و بدون کُلر باشد.
  • معمولا در جدیدترین باکس گل‌ها، اسفنج آب را به‌خوبی جذب می‌کند و این باکس‌ها به‌ اصطلاح ضدآب هستند. حتی در بسیاری از موارد، طراحان جعبه گل اطراف اسفنج را با فویل آلومینیومی یا سلفون می‌پوشانند. به همین خاطر نیازی نیست زیر جعبه ظرف خاصی بگذارید. اما این موضوع در شرایطی است که بیش از ظرفیت اسفنج، آب درون آن نریزید. در مجموع توصیه می‌شود وقتی روی اسفنج آب ریختید تا یک ساعت آن‌ را روی میزهای چوبی و سطوحی که آب روی آنها لکه می‌شود، نگذارید. همچنین خودتان هم می‌توانید با فویل یا سلفون، از جعبه در برابر رطوبت اسفنج محافظت کنید.
  • برای ریختن آب روی اسفنج بدترین گزینه لیوان است. زیرا لیوان یا هر ظرف دهانه گشاد دیگری موجب می‌شود آب روی دیواره‌های جعبه نیز بریزد و ظاهر باکس را بر هم بزند. برخی جعبه‌ها مقوایی نیستند و جنس سختی دارند اما روکش آنها پس از خیس شدن آسیب می‌بیند. بهتر است با استفاده از بطری، اسفنج جعبه گل‌تان را مرطوب کنید تا کنترل مناسبی روی میزان آب خروجی داشته باشید. آب‌پاش یا سُرنگ نیز گزینه‌های مناسبی برای این‌کار محسوب می‌شوند.
  • اگر در باکس گل شما میوه یا موارد تزئینی دیگری نیز وجود دارد، بهتر است حداکثر 3 روز پس از دریافت جعبه، میوه و سایر اقلام را از گل‌ها جدا کنید. زیرا میوه‌ها گازهایی از خود منتشر می‌کنند که به‌سادگی می‌توانند موجب فساد گل‌های نازنین شما شوند.
  • برخی معمولا گل‌ها را از اسفنج و باکس خارج می‌کنند و درون یک پارچ یا گلدان پر از آب می‌گذارند. برای این‌ کار بهتر است یک تا 2 سانتی‌متر از ساقه گل‌ها را ببرید. اما چندان توصیه نمی‌کنیم ترکیب باکس گل را بر هم بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *