خواص استیل اصل چیست؟

خواص استیل اصل چیست؟

استعلام قیمت های روز از آفرت لیزر

از این آلیاژ فولاد با خاصیت ضدزنگ بودن در ساخت‌وسازها، وسایل نقلیه، کالاهای برقی و … استفاده می‌شود. استیل آلیاژی از آهن است که همان‌طور که قبلا گفتیم مبتنی بر عنصر کروم هست. کربن، نیکل، مس، تیتانیوم، آلومینیوم، سیلیکون و ازت عناصر دیگری هستند که در فولادهای ضدزنگ یافت می‌شوند.راه‌های تشخیص استیل اصل مبتنی بر ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی آن هستند. ورق استیل اصل در برابر خوردگی، سایش و فرسایش مقاوم است؛ همچنین این فلز انعطاف‌پذیر،دارای خاصیت مغناطیسی است و البته رسانای جریان الکتریکی نیز نیست.

اگر از اصل بودن استیل مطمئن نیستید، راه‌های متنوعی برای تشخیص آن وجود دارد که ما در اینجا به دو تا از راه‌های تشخیص استیل اصل می‌پردازیم.

خواص استیل اصل چیست؟

فروشگاه آفرت لیزر
یک از مرسوم‌ترین راه‌های تشخیص استیل اصل، استفاده از آهن‌ربا است. برای استفاده از این روش آهن‌ربا را روی قطعه‌ای که آزمایش می‌کنید بچسبانید. اگر آهن‌ربا را محکم نگه داشت، یعنی قطعه موردنظر شما استیل اصل است؛ اما اگر این‌گونه نباشد به‌احتمال‌زیاد دارای فلز دیگری مانند آلومینیوم است.
راه‌های تشخیص استیل اصل فقط به استفاده از آهن‌ربا ختم نمی‌شوند؛ اما شما برای استفاده از روش دوم باید قسمتی از قطعه که آسیب دیدن آن برایتان اهمیت فراوانی ندارد را انتخاب کنید. یک قطره چکان را با اسید هیدروکلریک اسید پرکنید. مقدار کمی از هیدروکلریک اسید که به موریاتیک اسید نیز شهرت دارد را بر روی قطعه مورد آزمایش بچکانید و آن را برای نیم ساعت رها کنید. اسید را از روی قطعه پاک کنید. نقطه تحت آزمایش را بررسی کنید. اگر دچار تغییر رنگ‌شده بود، قطعه از جنس استیل اصل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *