ساخت مکعب نور با ورق اکریلیک

استعلام قیمت های روز از آفرت لیزر

از لامپ گوشه اتاق خسته شده اید؟ از لامپ روی کمد خود خسته شده اید؟ اگر واقعاً می خواهید درخشش دکوراسیون خود را ببینید، مکعب نور یک جایگزین عالی برای لامپ های معمولی است. و اگر خودتان این کار را انجام دهید، می توانید کمی از هنر خود را نیز به آن اضافه کنید. آیا فکر می کنید که یک کار پیچیده است؟ با انجام دستورالعمل های ما ، می توانید به راحتی با استفاده از ورق های پلکسی خود ساخت مکعب نور را شروع کنید. اگر مایل به ساخت یک مکعب نور هستید، پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

وسایلی که برای ساخت مکعب نور نیاز خواهید داشت:

  • ورق اکریلیک
  • چسب
  • دستکش لاستیکی
  • قلاب
  • براکت زاویه راست
  • رول بزرگ نوار
  • دریل HSS 3 و 5 میلی متری
  • اره سوراخ دار
  • مته
  • سمپاش گیاه، یا آب

مرحله 1: تعیین ابعاد

مکعب نور شما چقدر بزرگ خواهد بود؟ بستگی به این دارد که چقدر فضا دارید. حداقل روی مکعبی به ابعاد 30*30*30 سانتی‌متر تمرکز می‌کنیم. ما می خواهیم یک جعبه مکعب شکل کاملا متناسب بسازیم، و برای آن، بدیهی است که باید محاسبات خود را انجام دهیم.

برای ساخت مکعب نور ابتدا قسمت پایین مکعب را باز می گذاریم تا بتوانیم به راحتی لامپ را در مکعب نور تعویض کنیم. یعنی به 5 ورق اکریلیک نیاز داریم و ورق های اکریلیک با ضخامت 5 میلی متر را انتخاب می کنیم . هنگام محاسبه عرض و ارتفاع مکعب باید این ضخامت را لحاظ کنید، در غیر این صورت لامپ شما هرگز یک مکعب کامل نخواهد بود.

شما به دو دیواره کناری کوتاه و دو دیواره جانبی بلندتر نیاز دارید. دیواره های کناری کوتاه بین دیواره های جانبی بلندتر قرار می گیرند. این دیواره‌های جانبی کوتاه‌تر باید 2.5 میلی‌متر باریک‌تر از دیواره‌های جانبی بلندتر باشند، زیرا ضخامت دیواره‌های جانبی بلندتر به ضخامت دیواره‌های کوتاه‌تر اضافه می‌شود. پس به عرض 30 سانتی متر بر می گردید. این موضوع در مورد ارتفاع چهار دیوار جانبی نیز صدق می کند که 5 میلی متر کوتاه تر سفارش می دهید، زیرا ضخامت صفحه رویی باید به آن اضافه شود.

برای مکعبی به ابعاد 30×30×30 سانتی‌متر، باید 2 ضلع 29×29.5 سانتی‌متر، 2 ضلع 30×29.5 سانتی‌متر و صفحه بالایی 30×30 سانتی‌متر سفارش دهید.

مرحله 2: رنگ را انتخاب کنید و مواد را سفارش دهید

باید بدانید که در ساخت مکعب نور ، ورق های اکریلیک در سایه ها و رنگ های مختلف موجود است. شما می توانید یک اکریلیک مات را انتخاب کنید که امکان توزیع یکنواخت نور را فراهم می کند، یا یک پلکسی شفاف برای ظاهری با تکنولوژی بالا انتخاب کنید. با این حال، به یاد داشته باشید که تمام قطعات چسبیده به وضوح در یک ورق اکریلیک بسیار شفاف قابل مشاهده خواهند بود، و بنابراین لازم است که روی آنها با دقت بسیار کار کنید.

در نهایت، اکریلیک در چندین رنگ وجود دارد، که مخصوصاً اگر می خواهید چندین مکعب نور ایجاد کنید مفید است. بنابراین هر گوشه اتاق رنگ متفاوتی خواهد داشت. لطفا توجه داشته باشید که ورق های اکریلیک رنگی فقط در صفحه ای به ضخامت 3 میلی متر موجود است. شما باید این را در رابطه با ابعاد صفحات مختلف در نظر بگیرید. برای یک مکعب 30 در 30 در 30 سانتی‌متر، باید 2 دیوار جانبی 29.4 در 29.7 سانتی‌متر و 2 دیوار جانبی 30 در 29.7 سانتی‌متر سفارش دهید. سوکت نیز از اکریلیک به ضخامت 5 میلی متر ساخته شده است. بنابراین به یک نوار 29.7 سانتی متری و دو نوار کوتاه 7×7 سانتی متری نیز نیاز خواهید داشت. فراموش نکنید که چسب اکریلیک مورد نیاز خود را نیز سفارش دهید.

ساخت مکعب نور با ورق اکریلیک

مرحله 3: آماده سازی خوب منجر به یک نتیجه عالی می شود

برای ساخت یک مکعب نور سبک فقط به چند ابزار ساده نیاز دارید. یک قلاب بلوکی ضروری است و همچنین چند قفسه کتاب نیز مفید خواهد بود. برای شروع، یک دیوار جانبی کوتاه و یک دیوار بلند بگیرید. ورق محافظ را از دو طرف داخلی این دو دیوار جدا کنید. دیوار کناری بلند را به صورت صاف روی میز کار (یا یک سطح صاف)  قرار دهید و چسب آکریفیکس را به انتهای این دیوار کناری بمالید .
نکته (1): همیشه هنگام  کار با چسب  از دستکش لاستیکی استفاده کنید و از تهویه لازم اتاق اطمینان حاصل کنید.
نکته (2): چسب بسیار مایع است، پس با پخش کردن آن روی یک تکه مقوا شروع کنید.

سپس دیواره بالایی (با چسب) را روی دیوار بزرگ کناری قرار دهید و با استفاده از قفسه کتاب و قلاب، دیوار کناری کوچک را کاملاً عمود بر دیوار جانبی بلندتر قرار دهید. بگذارید 20 دقیقه بماند و در این مدت چسب سفت شود. چسب اکریلیک نوعی فرآیند  شبیه به جوشکاری است. این دو قطعه با هم ذوب می شوند و بدون شکستن نمی توان آنها را باز کرد.  دو طرف آن را کاملاً بچسبانید.

نحوه درست کردن جای کابل

در حالی که این عناصر اولیه در حال انجام هستند،  برای ساخت مکعب نور ، یک سوراخ برای کابل در دومین دیوار جانبی کوچک سوراخ کنید. سوراخ باید دقیقا در وسط و در پایین دیوار بیاید. یک تکه نوار چسب را در جایی که سوراخ را علامت گذاری کرده اید بچسبانید و سپس دریل کنید. نقطه مرکزی سوراخ باید 15 میلی متر از لبه پایین صفحه باشد. اگر نزدیک‌تر به لبه سوراخ کنید، ممکن است سوراخ پاره شود. ابتدا سوراخ را با مته 3 میلی متری و سپس با مته 5 میلی متری سوراخ کنید. هنگام سوراخ کردن ، صفحه را روی یک تکه چوب قرار دهید که مته بتواند بدون آسیب به آن نفوذ کند.

پس از چسبیدن اولین دیوار کناری، دومین دیوار جانبی کوچک را قرار دهید. به همین ترتیب روی قسمت بلند آن را می چسبانید. وقتی این قسمت دوم چسب سفت شد، دیواره جانبی بزرگ دوم را روی همه چیز قرار دهید.

ساخت مکعب نور با ورق اکریلیک

در نهایت می توانید مکعب را در چهار طرف آن قرار دهید. از آنجا می توانید دیوار بالایی را نصب کنید. آکریفیکس را در انتهای مکعب قرار دهید و صفحه بالایی را روی آن قرار دهید. به یاد داشته باشید که ورق محافظ را از سمت درست جدا کنید. صفحه بالایی را با نوار چسب در جای خود محکم کنید. در صورت تمایل می توانید هنگام خشک شدن وزنه را روی صفحه بالایی قرار دهید.

مرحله 4: نگهدارنده لامپ را بسازید و قرار دهید

نگهدارنده لامپ را از نوارهای باریک درست می کنیم. این جای لامپ برای لامپ های استاندارد مناسب است، شما می توانید طیف وسیعی از لامپ های مختلف را در ساخت مکعب نور نصب کنید. برای این منظور ابتدا در مرکز بزرگترین نوار (29*7 سانتی متر) سوراخ 45 میلی متری دریل می کنیم. برای شروع، چند نوار چسب پهن را به یک طرف نوار بزرگ می چسبانیم. دقیقاً در مرکز، سوراخی به قطر 5 میلی متر دریل کنید.

با استفاده از اره سوراخ دار و مته، سوراخ نصب را برش می دهیم. سرعت کم را برای مته انتخاب کنید و اجازه دهید اره کار خود را انجام دهد. برای جلوگیری از ذوب شدن اکریلیک، هر از گاهی آب را با اسپری گیاهی روی صفحه اسپری کنید.

پس از سوراخ کردن، نوار محافظ را از نوار بزرگ و دو نوار کوچک (آنهایی که 7*7 سانتی متر هستند) جدا کنید. به انتهای نوارهای کوچک چسب آکریفیکس بزنید و نوار بزرگ را به آنها بچسبانید. با استفاده از قلاب بلوک و / یا نگهدارنده کتاب، می توانید با زاویه کامل سوار شوید. در حالی که چسب در حال سخت شدن است، می توانید اتصالات و مهره را به هم وصل کنید. پس از سفت شدن چسب، می توانید فیتینگ را در نگهدارنده لامپ نصب کنید، اتصال با یک چرخان روی نوار بزرگ محکم می شود.

از آنجایی که نوار بزرگ نگهدارنده لامپ دارای ابعادی مشابه با فضای داخلی مکعب است، جا لامپ محکم در مکعب قرار می گیرد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که لامپ مورد نظر خود را در سوکت پیچ کنید و نگهدارنده لامپ را داخل مکعب قرار دهید. ساخت مکعب نور شما  پایان یافته و  حالا شما یک مکعب نور زیبا دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *