شیشه یا پلکسی گلاس ؟

استعلام قیمت های روز از آفرت لیزر

کلمه پلکسی گلاس در واقع یک نام تجاری است. و از یک پلاستیک جامد و شفاف ساخته شده، پلی متیل متاکریلات یا یک پلاستیک اکریلیک شفاف است که اغلب به جای شیشه استفاده می شود. همچنین Perspex، Acrylite و Lexan نام های تجاری دیگر به جای پلکسی گلاس است.

صرف نظر از نام تجاری، این نوع از محصولات اکریلیک در درجه های مختلفی از کیفیت و قدرت قرار می گیرد، شما این محصولات را نیز به عنوان ورق های پلاستیکی و / یا ورق اکریلیک می شنوید.

تاریخچه شیشه و پلکسی گلاس؟

بیایید این محصول را در تاریخ نگاه کنیم. شیشه  برای مدت زمان زیادی حامی استاندارد برای لوازم روشنایی خانه بوده است. با توسعه و ظهور پلکسی و وسایل تجاری و مبلمان اکریلیک،  امروزه پلکسی گلاس همچنان به استفاده های فراوان در مبلمان خانگی استفاده می شود، عمدتا به علت مقاومت در برابر شکست آن ، ساخت آن را امن تر می کندو به عنوان مبلمان و قطعات کاربردی استفاده می کنند. در نتیجه که قدرت یک عامل کلیدی در استفاده از پلکسی گلاس است.

شیشه یا پلکسی گلاس؟

شیشه نسبت به پلکسی گلاس هزینه کم تری دارد و می تواند مقاوم در برابر خراش باشد و راحت تر بازیافت شود. اما  مزایای plexiglass این است که قوی تر، مقاوم تر در برابر عناصر و فرسایش نسبت به شیشه است. با این حال، قیمت ها به اندازه و ضخامت آن بستگی دارد، و همچنین  پوشش های UV از جمله ویژگی های آن است. به طور کلی، نگهداری طولانی مدت و هزینه های جایگزینی ویژگی پلکسی گلاس است.

بازتان نور

سطوح شیشه ای نور بیشتری نسبت به پلکسی گلاس بازتاب می نماید، و گاهی اوقات می توان جلوه های ناخواسته یا انعکاس را ایجاد کرد. این یکی از دلایلی است که بسیاری از سازندگان آکواریوم از پلکسی گلاس استفاده می کنند،

قابل حمل بودن

پلکسی گلاس نیز فوق العاده انعطاف پذیر و سبکتر از شیشه است. علاوه براین قدرت نسبی ان بیشتر است. شیشه دو برابر چگالی پلکسی گلاساست، یک ورق از پلکسی گلاس وزن کمتر از یک برگ شیشه ای از ابعاد مشابه دارد، بنابراین مزایای دیگر آن هزینه های حمل و نقل پایین آن است.

شیشه یا پلکسی گلاس

۴ دلیل برای استفاده از ورق پلکسی گلاس برای پنجره

صرفه جویی در هزینه

ایمنی و قدرت

خلاقیت و سهولت استفاده

انتقال نور

هنگامی که نگاهی به تمام مزایای استفاده از ورقه های اکریلیک بر روی شیشه های سنتی برای برنامه های کاربردی در پنجره می بینید، تولید کنندگان برای سالها  plexiglass را  انتخاب کرده اند. این به این معنا نیست که شیشه سنتی مزایای آن نداشته باشد، اما پلکسی گلاس یک جایگزین با دوام تر، همه کاره و اقتصادی برای شیشه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *