صفحه پلکسی گلاس چیست ؟

استعلام قیمت های روز از آفرت لیزر

در این مطلب ابتدا به شما می‌گوئیم صفحه پلکسی چیست ؛ و کاربردهای این صفحه پلاستیکی پرمصرف را برای شما بازگو می‌کنیم.

سپس قیمت اندازه‌های مختلف صفحه پلکسی را به شما توضیح می‌دهیم؛ و در ادامه نکات لازم برای خرید صفحات پلکسی را به شما گوشزد خواهیم کرد.

پلکسی یک شیت پلاستیکی مقاوم به ضربه است که در زمینه‌های مختلف مصارف زیادی دارد. نگران نباشید تا دقایقی دیگر با تمام این کاربردها آشنا خواهید شد و مصارف صفحات پلکسی را بیشتر خواهید شناخت.

صفحه پلکسی گلاس چیست؟

صفحه پلکسی یک شیت پلاستیکی مقاوم به ضربه است که در زمینه‌های مختلف مصارف زیادی دارد. از قنّادی گرفته تا ایمن سازی ساختمان! بله این‌ها کاربردهای صفحات پلکسی است.

در ادامه این موارد را به‌صورت جداگانه به شما توضیح می‌دهیم. اما پیش از این‌که با کاربردهای صفحات پلکسی گلاس آشنا شوید بیائید این ورق را بیشتر بشناسیم:

ورق پلکسی گلاس به طور معمول در سایز استاندارد ۱۸۳×۱۲۲ سانتی‌متر تولید می‌شود. این ورق نوعی پلاستیک فشرده سخت و مقاوم به ضربه است که از ضخامت ۱میلی‌متر تا ۵۰ میلی‌متر تولید می‌شود.

هرچقدر ضخامت ورق پلکسی گلاس بیشتر باشد استحکام آن در شرایط مختلف نیز بیشتر است. استحکام ورق پلکسی گلاس را از دو جنبه می‌توان مورد بررسی قرار داد:

  • اولین پارامتر مقاومت در برابر ضربه است؛ صفحات پلکسی در برابر ضربات نسبتاً شدید مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند. پرتابه‌هایی که باعث شکسته شدن شیشه می‌شوند، به راحتی نمی‌توانند صفحات پلکسی را خُرد کنند.
  • دومین پارامتر مهم مقاومت در برابر فشار سطحی‌ست. پلکسی گلاس به دلیل انعطاف‌پذیری فوق‌العاده‌ای که دارد می‌تواند فشار سطحی زیادی را تحمل کند.

صفحات پلکسی را می‌توانید با توجه به نیازتان در رنگ‌های مختلفی تهیه کنید. صفحات پلکسی گلاس در ۴ نوع پلکسی گلاس رنگی ، پلکسی گلاس شفاف ، پلکسی گلاس آینه ای و پلکسی گلاس ترانسپارنت تولید می‌شوند.

در کالیته رنگ پلکسی گلاس بیش از ۶۵ رنگ مختلف قرار دارد که می‌تواند نیاز شما را مرتفع کند. کمتر مواقعی پیش می‌آید که به رنگی نیاز داشته باشید و آن‌را در کالیته رنگ پلکسی گلاس پیدا نکنید.

در مجموع صفحات پلکسی گلاس، شیت‌هایی در ضخامت‌ها و رنگ‌های مختلف است که نمی‌توان جایگزینی برای آن‌ها در نظر گرفت.

با این آشنایی اولیه که با صفحات پلکسی گلاس پیدا کردید می‌خواهیم به سراغ معرفی کاربردهای مختلف آن برویم و بیشتر شما را با این ورق‌های مصرفی و محبوب آشنا کنیم. کاربردهای صفحه پلکسی گلاس بی‌شمار هستند؛ ولی ما در اینجا مهم‌ترین آن‌ها را بر می‌شمریم.

صفحه پلکسی کیک

صفحه پلکسی کیک چیست ؟ چند نوع صفحه پلکسی برای کیک وجود دارد؟ در ادامه به این سوالات پاسخ می‌دهیم و نحوه استفاده از صفحه پلکسی کیک را به شما توضیح می‌دهیم.

ورق پلکسی گلاس در قنادی و کارگاه‌های پخت کیک استفاده می‌شود. شاید این موضوع برایتان عجیب باشد؛ ولی تنها صفحه‌ای که می‌تواند کار یک قناد را بسیار ساده کند، پلکسی است.

صفحه پلکسی کیک یک ابزار کاربردی‌ست و امروزه مهم‌ترین وسیله در قنادی‌ها و کارگاه‌های پخت کیک به‌شمار می‌آید. به طور کلی صفحه پلکسی کیک به دو صورت استفاده می‌شود و قابل تهیه است:

۱- صفحه پلکسی برای خامه کشی ۲- صفحه پلکسی برای کیک دو طبقه و چندطبقه

صفحه پلکسی کیک
باکس بادکنک پلکسی گلاس

صفحه پلکسی برای خامه کشی

پلکسی کیک یا همان صفحه پلکسی خامه‌ کشی شامل دو قطعه پلکسی دایره‌ای (با توجه به اندازه کیک موردنظر) و یک قطعه پلکسی مربع است. از پلکسی مربعی برای صاف‌کردن خامه دور کیک استفاده می‌شود.

در ادامه شیوه استفاده از پلکسی برای خامه کشی کیک را به شما توضیح می‌دهیم. البته این‌کار نیاز به تجربه و مهارت دارد ولی آن‌دسته از افرادی که به شیرینی‌پزی مشغول هستند راحت‌تر می‌توانند این کار را با پلکسی انجام دهند.

برای خامه کشی کیک با پلکسی، شما به دو قطعه پلکسی دایره‌ای برای زیر کیک و روی کیک، و یک صفحه پلکسی مربع برای صاف‌کردن خامه دور کیک نیاز دارید.

ابتدا یک صفحه پلکسی دایره‌ای را روی میزکار قرار دهید. این صفحه زیرکار شماست و بایستی کیک را دقیقا در وسط این صفحه قرار دهید.

✅ صفحات دایره‌‌ای همیشه باید به اندازه یک سانتی‌متر بزرگ‌تر از کیک شما باشد تا بتوانید به مقدار کافی خامه دور کیک بکشید.

پس از گذاشتن کیک مقداری خامه روی کیک بریزید و با پالت آن‌را صاف کنید؛ سپس صفحه دایره‌ای دوم را روی آن قرار دهید. حالا با صفحه پلکسی مربع ، صفحات دایره‌ای بالا و پایین کیک را تنظیم و در یک راستا قرار دهید.

حالا با پالت به مقدار کافی خامه دور کیک بزنید و صفحه پلکسی مربع را به صفحات دایره‌ای بالا و پایین بچسبانید و دورتادور کیک بکشید تا خامه دور کیک صاف شود.

این روش بهترین شیوه برای خامه کشی دور کیک به شما می‌رود و حتی اگر قبلا این کار را انجام نداده باشید با کمی دقت می‌توانید خامه‌کشی دور کیک را با این ۳ قطعه پلکسی انجام دهید.

صفحه پلکسی برای کیک دو طبقه

کاربرد دیگر صفحات پلکسی گلاس در قنادی و کارگاه‌های پخت کیک، استفاده از پلکسی در کیک‌های دوطبقه، سه طبقه و بیشتر است.

ورق پلکسی گلاس به دلیل برش آسان توسط برش لیزری می‌تواند به شکل‌ها و فرم‌های مختلفی برش زده شود. برای کیک‌های چندطبقه صفحات برش‌خورده پلکسی، برای طبقات بین کیک استفاده می‌شود.

اندازه صفحات پلکسی با توجه به اندازه کیک و به هر سایزی که بخواهید قابل سفارش هستند. این صفحات معمولا با صخامت ۲٫۸ میلی‌متر و یا ۴ میلی‌متر تولید شده و برای طبقات بین کیک مناسب هستند.

صفحه پلکسی عکاسی

صفحه پلکسی در زمینه عکاسی استفاده‌های فراوانی دارد. هم در زمینه عکاسی از کودکان و هم در عکاسی صنعتی و عکاسی از محصولات می‌توانید از صفحات پلکسی استفاده کنید.

از ورق پلکسی گلاس در عکاسی (به‌دلیل سطح براقی که دارد) برای رفلکت سوژه و بازتاب تصویر روی سطح استفاده می‌شود. به عنوان مثال در عکاسی از محصولات آرایشی و عطر و ادکلن، وقتی شیشه عطر را روی پلکسی گلاس قرار می‌دهید، باعث بازتاب تصویر روی سطح می‌شود که به زیبایی تصویر کمک زیادی می‌کند.

ورق پلکسی در عکاسی از کودکان نیز پرکاربرد است. بسیاری از آتلیه‌های عکاسی یک صفحه بزرگ پلکسی را روی سطح زمین قرار می‌دهند که باعث بازتاب تصویر کودکان و جذابیت بیشتر عکس‌ها می‌شود.

در عکاسی آتلیه‌ای و صنعتی (از بین طیف رنگی متنوع صفحات پلکسی) بهتر است فقط از ۳ رنگ پلکسی استفاده کنید:

  1. پلکسی گلاس شفاف
  2. پلکسی گلاس سفید
  3. پلکسی گلاس مشکی

این ۳ نوع پلکسی بیشترین کاربرد را در عکاسی دارند و هم در عکاسی صنعتی و هم عکاسی از کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پلکسی برای تخته وایت بورد

از ورق پلکسی گلاس می‌توانید به عنوان یک تخته وایت برد نیز استفاده کنید. وقتی با ماژیک‌های مخصوص وایت‌برد روی پلکسی می‌نویسید، نوشته‌ها به‌راحتی پاک می‌شوند.

پلکسی گلاس دقیقا مثل تخته‌وایت‌برد عمل می‌کند و وقتی نوشته‌های روی آن‌را با تخته پاک‌کن پاک می‌کنید هیچ اثری روی سطح پلکسی باقی نمی‌ماند.

استفاده از پلکسی گلاس به عنوان تخته پاک‌کن دو مزیت فوق‌العاده دارد:

۱- اول این‌که مجبور نیستید از سایزهای استاندارد تخته وایت برد استفاده کنید؛ یعنی شما می‌توانید پلکسی گلاس را به هر اندازه‌ای که می‌خواهید برش بزنید و هیچ محدودیتی در سایز ندارید.

۲- و مورد دوم این‌که بر خلاف تخته وایت بوردهای معمولی شما می‌توانید صفحه پلکسی را به هر رنگ و ضخامتی که می‌خواهید سفارش دهید.

صفحه پلکسی شفاف

صفحه پلکسی شفاف از لحاظ ظاهری هیچ تفاوتی با شیشه‌های معمولی ندارد. از پلکسی شفاف می‌توانید برای نقاشی‌های ویترای (نقاشی روی شیشه) استفاده کنید. البته این تنها یکی از کاربردهای پلکسی شفاف است.

مهم‌ترین کاربرد صفحات پلکسی شفاف جایگزینی آن‌ها با شیشه‌های معمولی‌ست. ورق پلکسی ایمنی بیشتری نسبت به شیشه دارد و همین موجب می‌شود آن‌را با شیشه‌های معمولی جایگزین کنند.

جایگزین صفحه پلکسی

پلکسی گلاس به دلیل مقاومت بسیار زیادی که در برابر ضربه دارد مورد توجه زیادی واقع شده است. این خاصیت ورق پلکسی، آن‌را به یک متریال بی‌رقیب در عرصه‌های مختلف تبدیل کرده است:

  • اگر می‌خواهید پنجره‌های ساختمان خود را ایمن کنید بهترین گزینه بجای شیشه‌های معمولی، ورق پلکسی گلاس است؛
  • اگر می‌خواهید یک ابزار بهداشتی کاربردی برای خامه کشی کیک داشته باشید پلکسی مناسب است؛
  • اگر می‌خواهید آینه‌های شیشه‌ای را با یک ورق ایمن جایگزین کنید بهترین گزینه ورق پلکسی گلاس است؛
  • و کاربردهای بیشمار حیرت‌انگیز دیگر…

با توجه به این موارد به ندرت می‌توان جایگزینی برای ورق‌های پلکسی گلاس پیدا کرد:

  • پلکسی گلاس منعطف است؛
  • مقاوم است؛
  • به‌اندازه زیادی در برابر خط و خش مقاوم است؛
  • به راحتی با لیزر بریده می‌شود؛

و ده‌ها علت دیگر که باعث می‌شود جایگزین و جانشینی نداشته باشد.

قیمت صفحه پلکسی

حالا که با ورق پلکسی و کاربردهای بی‌شمار آن آشنا شُدید می‌خواهیم نحوه قیمت‌گذاری صفحات پلکسی گلاس را به شما توضیح دهیم.

✅ قیمت ورق پلکسی گلاس تحت تاثیر ۳عامل تعیین می‌شود:
اندازه ، ضخامت و رنگ

قیمت پلکسی ارتباط مستقیمی با ابعاد آن دارد؛ هرچه ابعاد صفحات پلکسی گلاس بیشتر باشد، به همان نسبت قیمت نیز افزایش پیدا می‌کند.

پارامتر ضخامت نیز در قیمت پلکسی گلاس موثر است؛ هرچه ضخامت ورق پلکسی گلاس بیشتر باشد قیمت ورق پلکسی نیز به تناسب بیشتر می‌شود.

خرید صفحه پلکسی

برای خرید صفحه پلکسی در اندازه و ضخامت دلخواه کافیست از منوی بالای سایت روی گزینه انواع ورق پلکسی کلیک کنید تا وارد دسته‌بندی ورق‌های پلکسی گلاس شوید. در این صفحه علاوه بر ورق پلکسی گلاس، می‌توانید ورق‌های دیگری مثل ورق MDF ، ورق مولتی استایل و ورق کریستال ایرانی را نیز تهیه کنید.

کافیست روی هرکدام از انواع ورق که خواستید کلیک کنید تا وارد صفحه مشخصات و قیمت شوید. در این صفحه با انتخاب گزینه‌های ضخامت و ابعاد، قیمت ورق پلکسی به‌طور اتوماتیک به شما نمایش داده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *