مزایا و معایب پلکسی گلاس که باید بدانید…

استعلام قیمت های روز از آفرت لیزر

ورق پلکسی گلاس برای بسیاری از اهداف جایگزین مناسبی بجای شیشه های سنتی شناخته شده است. این نوع پلاستیک همه کاره کاربردهای بی شماری دارد و همچنین ارزان تر از شیشه و استاندارد است. در این مقاله فروشگاه آفرت لیزر ، ما می خواهیم نگاهی دقیق به مزایای استفاده از پلکسی گلاس در مقایسه با شیشه های سنتی بیندازیم.

مزایا و معایب پلکسی گلاس

مزایای اصلی

  1. مقاومت ۳۰ برابر بالا تر نسبت به شیشه
  2. وزن سبک تر نسبت به شیشه
  3. ارزانتر است
  4. آسانتر برای کار
  5. بادوام
  6. شفاف
  7. امنیت بالا نسبت به شیشه
مزایا و معایب پلکسی گلاس

معایب اصلی

  1. مقاومت کمتری نسبت به خط و خش دارد
  2. مقاوم کم در برابر حرارت

مزیت:مقاومت ۳۰ برابر شیشه

ممکن است شگفت آور به نظر برسد که ورق پلکسی گلاس مقاومتی سی برابر شیشه را دارد . دلیل این امر این است که ورق اکریلیک نوعی پلاستیک است و از انعطاف پذیری بسیار بیشتری برخوردار است.هنگام پردازش پلکسی، احتمال کمی از  خطر شکستن در آن وجود دارد.

مزیت: ۲ برابر نور شیشه

ورق آکریلیک یا پلکسی گلاس دو برابر شیشه روشن تر است.

مزیت: ورق اکریلیک ارزان تر است

ورق پلکسی بسیار مقرون بصرفه است .اکریلیک نه تنها از شیشه ارزان تر است ، بلکه اندازه گیری آن نیز ساده تر است.

مزیت: مقاوم در برابر انواع پردازش های پلکسی گلاس

خطر شکستن شیشه هنگام پردازش بسیار بالا است  اما مشکلی با ورق اکریلیک وجود ندارد. پلکسی گلاس یا اکریلیک شفاف امکانات  تقریبا بی حد و محدودی برای پردازش ارائه می دهد. این ورق ها را می توانید آسیاب ، مته ، حکاکی ، چسب ، صیقلی و خم کنید.

مزیت: پلکسی گلاس بسیار مقاوم است

ورق آکریلیک تا زمانی که به روش صحیح از آن حفاطت کنید بسیار بادوام است. سال ها ظاهر خوب خود را حفظ می کند.

پلکسی گلاس دارای همان کارآیی حرارتی نسبت به شیشه دارد . همچنین مقاوم در برابر رطوبت است و به همین دلیل ورق اکریلیک برای کاربردهای خارجی مناسب است.

مزیت: اجازه می دهد تا نور بیشتری از طریق آن عبور کند

آکریلیک شفاف دارای سطح بالایی از انتقال نور نسبت به  شیشه های استاندارد است یعنی تا ۹۲٪  نور موجود را می گذارد. حتی در ورق های ضخیم تر هم نور بیشتری نسبت به شیشه می گذرد. اگر به محافظت در برابر نور خورشید نیاز دارید و یا به حریم خصوصی احتیاج دارید ، اکریلیک مات را به شما پیشنهاد میکنیم.

مزیت: اکریلیک از شیشه ایمن تر است

پلکسی گلاس برای مواردی که ایمنی مورد توجه باشد ایده آل است زیرا شکستن آن بسیار مشکل است. همچنین ۳۰ برابر شیشه مقاومت دارد. به همین دلیل است که اغلب از ورق آکریلیک برای لعاب بالکن و یا آکواریوم استفاده می شود.

مضرات: ورق اکریلیک نسبت به خراش حساس تر است

یکی از مضرات پلکسی گلاس این است که راحت تر از شیشه استاندارد خراشیده می شود ، بنابراین باید به  درستی از ان محافظت کنیم. برای اطلاع از نحوه انجام این کار ،مقاله طلق البرز را با نکاتی درباره تمیز کردن ورق آکریلیک بخوانید: نحوه تمیز کردن آکریلیک.

مضرات: اکریلیک در برابر حرارت مقاوم نیست

ورق اکریلیک هرگز نباید برای مصارف ایمنی مانند ویندوز در قطارها و اتوبوس ها استفاده شود. این امر به این دلیل است که پانل های اکریلیک مقاوم در برابر حرارت نیستند. اگر به جایگزینی برای شیشه استاندارد نیاز دارید که در برابر درجه حرارت بالا مقاومت می کند ، باید پلی کربنات شفاف را انتخاب کنید.

مزایا و معایب پلکسی گلاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *