ورق مولتی استایل | تولید کننده ورق مولتی استایل

استعلام قیمت های روز از آفرت لیزر

ورق مولتی استایل یک ماده پلاستیکی پرکاربرد در زندگی بشر است. پلاستیک ماده ای است که از سال های اولیه آن که تولید شد، استفاده گسترده ای داشت و تا میانه قرن گذشته نیز از جمله پر کاربردترین مواد در بین مواد کشف شده موجود به شمار می رفت. امروزه در هر صنعتی  این ماده به عنوان یکی از مواد اولیه مهم شناخته می شود و مورد استفاده بیشماری قرار می گیرد. به جرات می توان گفت در بین مواد پلاستیکی که امروزه در بازار می بینیم بیشترین کاربرد را مولتی استایل دارد. فروشگاه روژان تولید کننده ورق مولتی استایل است که محصولات باکیفیتی را به سراسر کشور عرضه می نماید.

منظور از ورق مولتی استایل چیست ؟

ورق های مولتی استایل از جمله ورق های پلاستیکی هستند که در زمینه های مختلفی  به کار برده می شوند. نام کامل این نوع از ورق ها Acrylonitrile Butadiene Styrene می باشد. که به اختصار آن را ABS نیز می گویند.  از نظر ظاهری اگر به مولتی استایل ها نگاه کنید خواهید دید که آن ها ظاهراً شبیه فلز هستند. اشتباه نکنید! البته همان طور که گفتیم جنس آن ها از پلاستیک می باشد که بر روی آن روکشی از لایه های طرح دار کشیده می شود.

چون که این نوع از ورق ها از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند برای پوشش دهی سطوح می تواند بسیار کاربردی باشد. شگفت انگیزترین چیز در مورد مولتی استایل ها این است که در بسیاری از صنایع مختلف و در انواع و شکل های  مختلفی استفاده می شوند. در واقع ، شما احتمالاً بارها در طول روز با مولتی استایل  روبرو شده اید و حتی متوجه آن نشده باشید.

ورق مولتی استایل | تولید کننده ورق مولتی استایل

این پلاستیک با دوام برای همه چیز ، از اسباب بازی های کودکان گرفته تا چرخ های پلاستیکی در چمن زن های مدرن و. حتی توسط سازندگان کیوسک نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

پلاستیک چیست؟

قبل از این که به بررسی ویژگی ها و کاربرد های پلاستیک مولتی استایل بپردازیم خوب است در ابتدا با خود پلاستیک آشنا شویم :

پلاستیک ها دسته بزرگی از مواد مصنوعی یا نیمه مصنوعی هستند. آنها  از مواد آلی تشکیل شده اند و در طیف  وسیعی از صنایع مختلف و زندگی بشری مورد استفاده قرار می گیرند. مواد ارگانیک موادی هستند که از کربن تشکیل شده و همچنین حاوی هیدروژن نیز هستند.

اگرچه پلاستیک از محصولات طبیعی مانند سلولز، ذغال‌سنگ، گاز طبیعی، نمک و نفت خام ساخته شده‌است؛ امّا آن‌ها در واقع مواد مصنوعی یا نیمه مصنوعی هستند. به این معنی که ساخته دست بشر می باشند. پلاستیک ها از جمله موادی هستند که در زندگی روزمره بسیار پرطرفدار و رایج هستند و به لطف ویژگی های منحصر به فردشان ، تقریباً در هر زمینه یا حوزه صنعتی  از آن ها استفاده می شود.

درست است که انواع مختلفی از پلاستیک وجود دارد ، اما همه آنها ویژگی های یکسانی ندارند. در این بین مولتی استایل ها نوعی از مواد پلاستیکی هستند که دارای ویژگی های منحصر به فردی بوده  و به همین دلیل از همان آغاز ساخت  و کشف آن ها  توانسته اند در زندگی بشر کاربرد زیادی داشته باشند. بیشتر وسایل پلاستیکی که امروزه درگوشه و کنار می بینیم از مولتی استایل ساخته شده اند. در ادامه به بررسی ویژگی ها و موارد کاربرد این ماده پلاستیکی پر کاربرد می پردازیم.

ورق مولتی استایل | تولید کننده ورق مولتی استایل

برخی از مزایای پلاستیک ها به شرح زیر است:

  •  به طور کلی از مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی و عوامل محیطی مانند خوردگی برخوردار هستند.
  • از رسانایی کم گرما و برق برخوردار هستند.
  •  در مقایسه با وزن سبک خود، از مقاومت خوبی برخوردار هستند.
  • مقاومت خوبی در برابر انواع شوک ها دارند.
  • معمولاً هزینه کمتری نسبت به سایر مواد دارند.
  • یکی از خواص مفید پلاستیک ها این است که  تولید آنها و ساخت وسایل مختلف با آن آسان است.
  • در برابر آب مقاوم هستند.
  • برخی از پلاستیک ها نیز وجود دارند که بسیار شفاف هستند

دلایل گسترش استفاده از مولتی استایل

دلیل این که ورق مولتی استایل این همه مورد استفاده قرار می گیرد، این است که در ساختار آن از ترکیبات نسبتاً کمیاب و خاصی استفاده شده  است. این ترکیبات باعث می شود ویژگی های منحصر به فرد و خاصی  نسبت به  مواد پلاستیکی مشابه داشته باشند. علیرغم این که مولتی استایل ها در واقع یک پلیمر بی شکل هستند. اما از نظر قدرت و استقامت بسیار با دوام و محکم هستند.

این نکته بسیار حائز اهمیت است زیرا که به عنوان یک مزیت در برابر سایر مواد پلاستیکی که شکننده و ضعیف هستند به شمار می رود. در ادامه به بیان مزایای ورق های مولتی استایل می پردازیم. به خاطر داشته باشید که اگر می خواهید از همه مزایای این محصول به صورت کامل بهرمند شوید و یک محصول با کیفیت تهیه کنید باید از یک تولید کننده ورق مولتی استایل معتبر و شناخته شده محصول مورد نظر خود را خریداری کنید.

ویژگی  ورق مولتی استایل

  • یکی از ویژگی های مهم ورق مولتی استایل  یا پلکسی از نظر تولید ، رنگ آن است، رنگ آن در حالت خام به رنگ سفید بوده و همین امر سبب می شود که  به راحتی بتوان آن را به هر رنگی که در طی مراحل تولید مورد نظر باشد رنگ آمیزی کرد . این کار  باعث افزایش تطبیق پذیری قابل ملاحظه مولتی استایل  می شود، زیرا به راحتی می توان رنگی دائمی را به جای اینکه رنگ آمیزی شود به عنوان یک رنگ خاص ،  بر روی آن طراحی کرد.
  • از دیگر ویژگی های مولتی استایل این است که وزن کمی دارد و به راحتی می توان آن را حمل و نقل کرد.
  • برش آن به راحتی صورتی می گیرد و نصب نمودن آن نیز بسیار آسان است. و در طراحی دکوراسیون به راحتی می توان بین آن و چیزهای دیگر تناسب درست و معنا داری ایجاد کرد.
  • به دلیل این که این نوع از ورق ها را می توان به راحتی برش داد و حک کردن بر روی آن به آسانی انجا میم شود در ساخت پلاک های تبلیغاتی و انواع تندیس های جشنواره های مختلف ، مولتی استایل به وفور استفاده می شود.
  • از نظر چسبندگی به دیگر مواد نیز ، مولتی استایل ها خاصیت چسبندگی بسیار بالایی دارند و همین امر سبب می شود که بتوان به راحتی آن را با چسب های مخصوص این کار بر روی هر سطحی که مد نظر است چسباند که در دکوراسیون داخلی و برای طراحان داخلی یک مزیت مهم و اساسی به شمار می رود.

نکته: در استفاده از این ورق ها باید حواستان باشد که در مکان هایی که نور خورشید مستقیماً می تابد و یا در محیط هایی که دمای آن محیط از 60 درجه سانتی گراد بیشتر باشد نباید از این ماده پلاستیکی استفاده نمود.

تولید کننده ورق مولتی استایل چگونه این محصولات را تولید می کند؟

انواع زیادی از پلاستیک های مختلف وجود دارد که بر اساس استحکام ، دوام ، بافت ، نقطه ذوب و ویژگی های دیگر می توان از آن ها برای اهداف خاصی استفاده کرد.  موقعی که قرار است مواد پلاستیکی را برای کاری انتخاب نمایید. مهم است که نوع ماده ای را انتخاب کنید که با بودجه سازمان و شغل شما متناسب بوده. و ویژگی های آن به گونه ای باشد که برای آن نوع کاربرد تناسب داشته باشد.

ورق های مولتی استایل که آن ها را به عنوان پلاستیک مهندسی نیز می شناسند می تواند جایگزین کم هزینه ای به جای مواد پلاستیکی دیگر باشد. این نوع از ورق ها از ماندگاری و مقاومت بالاتری نسبت به مواد مشابه خود برخوردار هستند. مولتی استایل به عنوان یک پلیمر، از مجموعه ای از مولکول های کوچکتر معروف به مونومرها ساخته شده است. این مونومرها که به مولتی استایل ها  خاصیت منحصر به فرد بودن  را می دهند، معمولاً در آنچه به عنوان یک فرآیند امولسیون شناخته می شود ترکیب می شوند.

در امولسیون ، مونومرها با مواد شیمیایی دیگر در محلول قرار می گیرند و اجازه می دهند تا با یکدیگر ترکیب شوند. درنهایت پلیمر مولتی استایل ساخته می شود. ساخت امولسیون منحصر به فرد و ویژه تنها  برای مولتی استایل  نیست و در واقع برای ساخت چندین پلیمر رایج دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. مولتی استایل همچنین می تواند توسط یک فرآیند کمتر شناخته شده به نام پلیمریزاسیون توده مداوم تولید شود ، که در آن ترکیب مونومرها در چند مرحله صورت  می پذیرد.

 تولید کننده ورق مولتی استایل

تولید محصولات پلاستیکی یکی از بزرگترین صنایع نوظهور قرن بیستم بود و روش های ابتکاری بسیاری را برای ایجاد چیزهای مفید به وجود آورد.   هنگامی که صحبت از تولید محصولات مولتی استایل می شود ، متداول ترین روش به  تزریق قالب معروف است. در یک فرآیند قالب گیری به روش تزریق ، گلوله های پلاستیکی مانند مولتی استایل (ABS)،  ذوب شده و سپس تحت فشار زیاد  به قالب تزریق می شوند. هنگامی که پلاستیک خنک می شود ، محصول نهایی شکل قالب را به خود خواهد گرفت.

جالب است بدانید که امروزه به لطف پیشرفت های زیادی که در پرینتر های چاپ سه بعدی صورت گرفته است   استفاده از ABS به عنوان یک ماده اصلی در این فناوری تبدیل شده است. در واقع  این خاصیت مولتی استایل که  به راحتی گرم می شود سبب شده است که به یک ماده ایده آل برای پرینتر سه بعدی تبدیل شود و با استفاده از این فناوری بتوان یک ماده سه بعدی واحد و منسجمی را به وجود آورد.

ABS ، به اندازه کافی قوی است که بتواند  در بسیاری از برنامه های مختلف که هنوز به این شیوه قابل چاپ است به کار گرفته شود و  به یکی از متداول ترین مواد چاپی سه بعدی تبدیل  گردد.

برخی از کاربرد های مهم ورق مولتی استایل

کاربردهای  مولتی استایل در بخش  خودرو و حمل و نقل:

از آنجا که پلاستیک ABS بسیار سبک تر از سایر پلاستیک ها است ، وسایل نقلیه ای که از ABS و پلاستیک های مشابه استفاده می کنند می توانند وزن کمتری داشته باشند و از این طریق  در میزان مصرف صوخت نیز صرفه جویی می شود. به طور معمول ، ورق پلاستیکی ABS به دلیل دارا بودن استحکام ، مقاومت و همچنین درجه حرارت پایین و سطحی که به راحتی خراشیده نمی شود ، روی داشبورد ، روکش چرخ و قطعات بدنه استفاده می شود.

در بخش خودرو  وحمل و نقل کاربرد های مولتی استایل و ورق های ABS به شرح زیر است.

  • پانل های مختلف
  • اجزای داشبورد
  • درب و دستگیره درب
  • پشت صندلی ، اجزای کمربند ایمنی و غیره

ساخت نمونه اولیه دستگاه

از آنجا که مولتی استایل در مقایسه با سایر پلاستیک ها به راحتی قالب ریزی می شود. از آن برای ایجاد نمونه های اولیه، بخصوص در صنعت ماشینکاری استفاده می شود. ورق های پلاستیکی ABS یک سطح صاف  و تمیز برای نمونه های اولیه ایجاد می کنند و نسبت به سایر انواع پلاستیک راحت تر رنگ می شوند و می توانیم به راحتی آن ها را رنگ کنیم.

همچنین  به دلیل کم هزینه بودن ، استفاده از پلاستیک ABS برای ایجاد نمونه های اولیه موقت مقرون به صرفه تر است. به خصوص اگر بتوانید این محصولات را از یک تولید کننده ورق مولتی استایل که معتبر تهیه کنید که محصولاتی با کیفیت را به شما عرضه کند.

لوله و اتصالات

ورق پلاستیک مولتی استایل  نسبت به سایر پلاستیک ها و فلزات انتخاب بهتری برای لوله ها و اتصالات است. زیرا نصب آن آسان تر است، وزن آن سبک تر است و پوسیدگی خوردگی نخواهد داشت. پلاستیک ABS از PVC بادوام تر است و در شرایط کم دما در برابر ضربه و شکستگی بسیار مقاوم تر می باشد.

کاربرد های مولتی استایل در بخش لوازم خانگی

پلاستیک مولتی استایل به طور گسترده ای برای یخچال ، تلویزیون ، ماشین لباسشویی ، تهویه هوا ، رایانه و چاپگر مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد ها و موارد استفاده از ABS در لوازم خانگی شامل استفاده از آن در ریش تراش ها ، جاروبرقی ، دستگاه های پخت و پز ، آستر های  یخچال و … می باشد عمده ترین کاربردهای مولتی استایل در بخش خانگی است. برای مثال همین  صفحه کلیدهای رایانه های شخصی غالباً از ABS ساخته می شوند.

ورق مولتی استایل | تولید کننده ورق مولتی استایل

کاربردهای پلاستیک مولتی استایل در موارد ضروری روزانه شامل کفش ، تجهیزات اداری ، اسباب بازی و سایر ظروف پلاستیکی می باشد. فروشگاه آفرت لیزر به عنوان یک تولید کننده ورق مولتی استایل کلیه این محصولات را با بالاترین کیفیت و کمترین قیمت تولید می کند و در اختیار شما هموطنان عزیز قرار می دهد.

تمام مزایا و خواص بی نظیر ورق مولتی استایل به شرح زیر است:

  • ضربه پذیری عالی ، مقاومت شیمیایی و مقاومت در برابر سایش
  • سختی و استحکام عالی
  • به راحتی ماشین کاری می شود.
  • رنگ آمیزی و قابلیت چسب پذیری بالایی دارد.
  • بعد از استفاده از آن از پایداری خوبی برخوردار می باشد.
  • عایق خوبی در زمینه الکتریکی می باشد.
  • مولتی استایل یک نوع ترموپلاستیک است. این بدان معناست که می توان آن بیش از یک بار گرم و سرد کرد ، بنابراین محصولات ساخته شده با آن قابل بازیافت هستند.
  • محصولات ساخت هشده با ABS عایق الکتریکی عالی به حساب می آیند.
  • پلاستیک های ABS در جذب شوک بسیار عالی هستند.
  • پلاستیک های ABS معمولاً هزینه چندانی ندارند و استفاده از آنها  برای شرکت های کوچک مقرون به صرفه می باشد.
  • محصولات ساخته شده با مولتی استایل در برابر گرما و خراش بسیار عالی هستند.
  • پلاستیک های ABS از انعطاف پذیری عالی برخوردار هستند.
  • از آنجا که پلاستیک مولتی استایل به راحتی تولید می شود، همچنین چسب و رنگ می شود در چاپ سه بعدی و نمونه سازی اولیه قابل استفاده هستند.

در ساخت هر چیز کاربردی  که نیاز به مقاومت در برابر ضربه و دوام بالا و هزینه مناسب دارد، معمولاً می توان ردپای مولتی استایل ها و پلکسی رنگی را دید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *