ورق مولتی استایل چیست؟ انواع مولتی استایل

استعلام قیمت های روز از آفرت لیزر

اگر دنبال پاسخ به این سوال هستید که ورق مولتی استایل چیست؟ و یا می خواهید با انواع مولتی استایل آشنا شوید، به شما قول می‌دهیم با خواندن این مطلب به جواب خود برسید. یک قول دیگر هم به شما می‌دهیم؛ اینکه مطلبی که می‌خوانید برای شما مفید بوده و به دور از مطالب خسته کننده باشد. حتما تا به حال وارد یک اداره شده‌اید! اداره‌ای که بخش‌های مختلفی دارد و به حمدالله، مدیران زیادی هم در خود جای داده و خلاصه اداره پُر سِمتی است!

برای پیدا کردن اتاق مدیر اداری، به شما می‌گویند به طبقه سوم بروید، اما طبقه سوم، خودش شامل ۳۰ اتاق می‌شود! اما برای اینکه شما گمراه نشوید، تابلوهایی در کنار هر اتاق نصب شده که عنوان صاحب اتاق روی آن درج شده است. در گذشته این تابلوها فلزی بود، اما این روزها برای ساخت این تابلوها از محصولی به نام ورق مولتی استایل استفاده می‌شود.

امیدواریم هیچ وقت گذرتان به بیمارستان نیافتد، اما حتما دیده‌اید که در کنار هر اتاق یا بخش بیمارستان تابلویی نصب شده که نشان دهنده شماره اتاق، کاربری آن اتاق یا نوع بخش است، این تابلوها هم با همین ورق مولتی استایل ساخته شده است.

احتمالا مراسم‌های اختتامیه جشنواره‌ها و رویدادهای زیادی در رسانه‌های مختلف دیده‌اید که در پایان به برگزیدگان تندیس‌هایی اهدا می‌شود آن به رنگ طلایی یا نقره‌ای که چیزی روی آن حک شده است و ما چشم ما را گول می‌زند که نکند طلا یا نقره است؟! اما نه از طلا خبری هست و نه از نقره، بلکه این تندیس‌ها را هم با همین ورق مولتی استایل می‌سازند.

حالا که مختصری با مولتی استایل آشنا شده‌اید، بهتر است درباره اینکه ورق مولتی استایل چیست سخن بگوییم و در ادامه انواع مولتی استایل را باهم بررسی کنیم.

ورق مولتی استایل چیست؟! پلاستیکی فلزنما!

ورق مولتی استایل محصولی است که در نگاه اول فکر می‌کنید یک ورق فلزی است، اما در واقع فلز نیست، بلکه از دو لایه تشکیل شده است. یک لایه زیرین که پلاستیک است و یک لایه رویی که آن هم پلاستیک است؛ اما پلاستیک از نوع ABS. پلاستیک ABS یا همان Styrene Acrylonitrile Butadiene است نوعی پلیمر است که علاوه بر وزن سبک، قیمت کمی هم دارد. این پلاستیک‌ها به دلیل مزایای زیادی که دارد در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. لایه رویی ورق مولتی استایل، از همین پلمیرهای abs ساخته شده است.

انواع مولتی استایل، از طلایی تا نقره‌ای از خش‌دار تا آینه‌ای

قبل از اینکه بگوییم مولتی استایل به چه کاری می‌آید، باید با انواع مولتی استایل آشنا شوید، آنچه در اینجا درباره انواع مولتی استایل می‌گوییم، آن چیزی است که در بازار متداول است یا به نوعی آن چیزی است که بیش از ۸۵ درصد بازار از این مدل‌ها تهیه می‌کنند. در غیر این صورت می‌توان انواع بسیار بیشتری برای این محصول نام برد که تنوع رنگ و طرح مختلفی را شامل می‌شود.

با این مقدمه می‌توان انواع مولتی استایل را در زیر دسته بندی کرد:

  • انواع مولتی استایل آینه‌ای
    1. مولتی استایل آینه‌ای طلایی
    2. مولتی استایل آینه‌ای نقره‌ای
  • انواع مولتی استایل خش‌دار
    1. مولتی استایل خش‌دار طلایی
    2. مولتی استایل خش‌دار نقره‌ای

انواع مولتی استایل؛ مولتی استایل آینه‌ای چیست؟

این نوع، جزو یکی از پرفروش‎‌ترین و پرطرفدارترین محصولات مولتی استایل به حساب می‌آید و همانطور که از نام آن پیدا است، اشیاء و اجسام مختلف در آن انعکاس دارد. اگر بگوییم بیش از ۷۰ درصد بازار، مشتری این محصول هستند، گزاف نگفته‌ایم. برای ساخت تندیس‌ها، فضاسازی‌ها، جایگزین آینه‌کاری، دکوراسیون و غیره از این مدل استفاده می‌کنند.

انواع مولتی استایل؛ مولتی استایل خش‌دار چیست؟

نوع دیگری از این محصول، مدل خش دار آن است، منظور از خش‌دار بودن این مدل، وجود رده‌هایی روی لایه رویی یا همان لایه ABS است. از این مدل برای تابلوها، لوح‌ها، ساخت باکس و غیره استفاده می‌شود.

مولتی استایل طلایی یا نقره‌ای؟

هر دو نوع مولتی استایلی که در بالا توضیح دادیم، رنگ‌های مختلفی دارند، اما متداول‌ترین رنگ‌ها، طلایی و نقره‌ای است. از هر دو رنگ برای دکوراسیون‌ها، تابلوسازی‌ها و غیره استفاده می‌شود و بیشتر جنبه سلیقه‌ای دارد و شما هر کدام را دوست داشته باشید می‌توانید انتخاب کنید.

یک نکته درباره اندازه ورق مولتی استایل نیز همینجا باید یادآور شد و آن هم اینکه، اندازه و ابعاد ورق این محصول معمولا ۶۰ در ۱۲۰ سانتی‌متر است؛ اما شما می‌توانید هر اندازه‌ای که دوست داشته باشید از این محصول خریداری کنید. فروشگاه آفرت لیزر  به عنوان یکی از ارائه دهندگان ورق مولتی استایل می‌تواند به سوالات شما در باره این محصول پاسخ دهد، پس هر سوالی که دارید در قسمت کامنت‌ها بپرسید یا با شماره تلفن‌های ما جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید.

انواع مولتی استایل مناسب چه کارهایی هستند؟

به دلیل وجود چند ویژگی خوب، استفاده‌های فراوانی از مولتی استایل می‌شود، بنابراین نمی‌توان ۵ مورد یا ۱۰ مورد خاص را نام برد که صرفاً همین تعداد کارها را می‌توان با آن انجام داد. ابتدا چند مزیت و ویژگی را می‌گوییم که عبارتند از:

  • بسیار سبک و کم وزن است
  • قیمت نسبتا مناسبی دارد
  • به راحتی قابل نصب است
  • زیبا است
  • ویژگی‌های ظاهری فلز را دارد اما فلز نیست
  • بسیار منعطف است
  • برش پذیری بسیار خوبی دارد

اگر محصولی این ویژگی‌ها را داشته باشد، برای هر کاری می‌توان از آن استفاده کرد! فرض کنید بخواهید یک دیوار را تزیین کنید، با مولتی استایل می‌توانید این کار را انجام دهید؛ بخواهید سقف را با یک متریال بپوشانید، با مولتی استایل امکان این کار را دارید. بخواهید جعبه، گلدان یا هر چیز دیگری بسازید، با مولتی استایل این امکان برای شما فراهم است. پس محدودیتی در این زمینه ندارید و این بستگی به خلاقیت شما دارد که بتوانید از این محصول پلیمری بهترین استفاده را انجام دهید.

نتیجه گیری از مقاله ورق مولتی استایل چیست ؟

آنچه شما باید از این مطلب دریافت می‌کردید، این است که مولتی استایل یک محصول پلمیری با چند ویژگی خوب است که در بالا این مزایا را برشمردیم. نکته دوم انواع مولتی استایل بود که گفتیم دو نوع متداول آن، آینه‌ای و خش‌دار است که هر کدام دو رنگ نقره‌ای و طلایی دارد؛ اما نکته‌ای که تا الان اشاره‌ای به آن نکرده بودیم، نقطه ضعف مولتی استایل است.

اینکه در کجا از مولتی استایل می‌توان استفاده کرد را گفتیم اما جایی هم وجود دارد که نباید از این متریال پرکاربرد استفاده کرد؟ بله، به دلیل اینکه مولتی استایل یک محصول پلیمری است نباید در برابر نور مستقیم آفتاب از آن استفاده کنید، نکته دیگر این است که نباید در جایی که مرطوب است از مولتی استفاده کنید.

قبل از اینکه مطلب «ورق مولتی استایل چیست؟» را پایان دهیم، باید به این نکته هم اشاره کنیم که انواع مولتی استایل را به راحتی با چسب دو طرفه می‌توانید این متریال را هر جایی که دلتان می‌خواهد بچسبانید، حتی برخی فروشندگان مثل آریاپلاست، مولتی استایل‌هایی دارند که دارای چسب دوطرفه است و شما فقط کافی است لایه محافظ چسب را برداشته و کار خود را تکمیل کنید.برای خرید مولتی استایل و مشاهده لیست قیمت مولتی استایل اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *