ورق پلکسی گلاس چیست؟

استعلام قیمت های روز از آفرت لیزر

ورق پلکسی گلاس چیستاگر تا بحال نمی دانستید ورق پلکسی چیست ، این ورق پلی متیل متاکریلیت (Poly methyl methacrylate: PMMA) همان آکریلیک یا آکریلیک گلاس است که با نام تجاری پلکسی گلاس (Plexiglass) شناخته شده است. تلفظ پلکسی به صورت: pelexi gelas است. جنس ورق پلکسی گلاس نوعی ترموپلاستیک است که در رنگ بندی بسیار متنوعی تولید می شود. این ورق ها در چند نوع پلکسی گلاس رنگی ، پلکسی گلاس شفاف ، پلکسی ترانسپارنت ، پلکسی گلاس مات و آینه ای نیز تولید و عرضه می شوند.

پلکسی گلاس به صورت ورق تخت تولید می شود و جنسی نسبتا خشک دارد. یعنی شما به راحتی نمی توانید آنرا با دست خم کنید. ورق پلکسی گلاس انعطاف پذیر است ولی بر خلاف تصور بسیاری این ورق ها نرم نیستند.

اگر به ورق پلکسی گلاس بیش از اندازه فشار وارد شود می شکند. البته جنس ورق پلکسی گلاس چندان نرم نیست. ولی به هر حال ممکن است تحمل فشار بسیار زیاد را نداشته باشد و خرد شود.

از دیگر خصوصیات ورق پلکسی وزن بسیار سبک است. پلکسی گلاس به دلیل اینکه از نوعی ترموپلاستیک تولید می شود بسیار سبک است. همین امر دایره مصرف پلکسی را وسیع تر می کند.

سبک بودن پلکسی یک مزیت عالی محسوب می شود:

اگر میخواهید از پلکسی به جای شیشه استفاده کنید سبک بودن امتیاز مثبتی است
اگر می خواهید در ساخت وسایل تزئینی استفاده کنید سبک بودن باز هم مزیت است
و اگر میخواهید از پلکسی گلاس در دکوراسیون داخلی استفاده کنید بی شک سبک بودن یک حسن بسیار بزرگ محسوب می شود.

پلکسی گلاس رنگی در ۳ نوع مختلف تولید می شود:

پلکسی گلاس رنگی اُپال: این ورق پلکسی رنگی نور را از خود عبور می دهد ولی اجسام در پشت آن دیده نمی شوند. پلکسی رنگی اُپال پرمصرف ترین ورق پلکسی است که محصولات بسیار زیادی می توان به وسیله آن تولید کرد. یکی از مصارف مهم ورق پلکسی گلاس رنگی ساخت حروف های برجسته چلنیوم است. این حروف های برجسته در تابلوسازی تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرند.

پلکسی گلاس رنگی مات: پلکسی های رنگی مات سطح ماتی دارند. این نوع پلکسی گلاس نور را از خود عبور می دهند ولی سطح آن براق نیست.

مهمترین کاربرد ورق پلکسی گلاس مات ساخت استندهای آرایشی است . در مجموع هرگاه بخواهیم سازه ای تولید کنیم که سطح آن انعکاس نور نداشته باشد و براق نباشد، باید از ورق پلکسی گلاس مات استفاده کنیم

سوالی که پیش می آید این است که مزیت ورق پلکسی مات چیست ؟

ورقهای پلکسی مات بدلیل عدم بازتاب نور جلوه خاصی به محصولات تولیدی می دهند و بغیر از این مورد تفاوت دیگری با پلکسی گلاس رنگی ندارند.

پلکسی گلاس رنگی ترانسپارنت : نوع سوم پلکسی های رنگی ، پلکسی های ترانسپارنت هستند. ورق پلکسی ترانسپارنت یک صفحه شفاف رنگی است که اجسام در پشت آن دیده می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *