پلکسی ، پلکسی گلاس چیست؟

استعلام قیمت های روز از آفرت لیزر

پلکسی گلاس در واقع اکریلیک یا هموپلیمر ترموپلاستیک شفاف می باشد که با نام تجاری پلکسی گلاس شناخته می شود. به پلکسی گلاس ورق شفاف و یا ورق آکریلیک نیز می گویند. این ورق برای اولین بار در سال 1982 ساخته شد و 5 سال بعد توسط شرکت های rohm  و has وارد بازار شد.

پلکسی گلاس محصولی است که انواع بسیار متنوعی دارد. از انواع پلکسی رنگی گرفته تا انواع ورق پلکسی گلاس مات و شفاف و غیره. از اولین کاربردهای پلاکسی گلاس در جنگ جهانی دوم به منظور ساخت پنجره های هواپیما، برج ها و سایبان ها میتوان اشاره نمود.

در واقع میتوان گفت که پلکسی گلاس یک ورق پرمصرف در اکثر زمینه های تولیدی می باشد و با استفاده از  پلکسی می توانید محصولات کاربردی و خلاقانه ای را تولید نمایید. پلکسی گلاس هم چنین دارای طیف رنگی بسیاری است و در چند نوع رنگی، پلکسی گلاس شفاف، مات و ترانسپارنت تولید می شوند.

 پلکسی ، پلکسی گلاس چیست؟

آشنایی با پلکسی ترانسپارنت

واژه transparent در زبان انگلیسی یعنی “شفاف” و در واقع پلکسی ترانسپارنت همان پلکسی شفاف است، اما از نوع رنگی. به معنایی دیگر، انواع پلکسی رنگی که شفاف باشد را پلکسی ترانسپارنت می‌گویند. پلکسی های ترانسپارنت از لحاظ ظاهری هیچ تفاوتی با شیشه های رنگی ندارند. هر نوع تصویری را میتوانید از پشت آن ها ببینید. با این تفاوت که وقتی در حال دیدن تصویری از پشت پلکسی ترانسپارنت هستید تمام فضا را رنگی خواهید دید. درست شبیه این که یک عینک با شیشه رنگی زده باشید.

بیشترین کاربرد پلکسی ترانسپارنت ها در تزئینات داخلی، دکوراسیون و مواردی شبیه به این است؛ اما امروزه در صنایع اپتیک (عینک‌سازی) نیز از پلکسی گلاس ترانسپارنت و شفاف استفاده می‌کنند. یکی از موارد پرکاربرد این متریال استفاده از آن در مارکتینگ و تبلیغات برای ساخت انواع استندها، لوکیشن ‌ها، اسیتج ‌ها، لوح ‌های تقدیر و غیره است. پلکسی ترانسپارنت جایگزین بسیار مناسبی برای انواع شیشه رنگی می باشد.

 پلکسی ، پلکسی گلاس چیست؟ 
ترانسپارنت

انواع کاربرد پلکسی گلاس ها

پلکسی گلاس ها موارد استفاده فراوانی در صنایع مختلف دارند که برخی از مهم ترین آنها عبارتند از:

  • استفاده به عنوان سقف کاذب در مکان مختلف
  • در کوراسیون داخلی و صنعت تزئینات
  • جایگزین شیشه در صنعت ساختمان
  • استفاده از نوع ترانسپارنت به جای شیشه‌های سنتی
  • ساخت استندهای تبلیغاتی و دکوراسیون
  • ساخت گیف باکس و جعبه هدیه
  • ساخت آکواریوم
  • استفاده در صنعت خودرو سازی

ویژگی های ورق پلکسی گلاس

یک ورق با کیفیت پلکسی دارای ویژگی های مشخصی است. هر چند در بازار امروز ورق ‌های وارداتی متنوعی وجود دارند؛ اما معمولا نوع تایوانی مخصوصا برندهای چوچن، یرلانگ و یرچانگ دارای کیفیت بیشتری نسبت به سایر ورق‌ها هستند. از جمله ویژگی های یک ورق پلکسی گلاس با کیفیت عبارت است از:

  • مقاومت بالا در برابر ضربه و فشار شفافیت ۹۰ درصدی در برابر عبور نور
  • سبک بودن و راحتی در حمل و نقل
  • مقاومت در برابر تغییرات آب و هوایی
  • انعطاف پذیری نسبی در هنگام استفاده
  • قابلیت حکاکی و لیزر کاری
 پلکسی ، پلکسی گلاس چیست؟

تولیدکنندگان انواع ورق پلکسی گلاس، با توجه به کاربری‌ها و استفاده‌های مختلفی که از این محصول می‌شود، اقدام به تولید انواع مختلف و متفاوتی از این متریال کرده‌اند که شامل تفاوت در اندازه، رنگ (انواع پلکسی رنگی)، ضخامت، کیفیت و غیره می‌شود. شما نیز در انتخاب انواع پلکسی گلاس باید با توجه به نیاز خود، بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید.

اگر به دنبال خرید اینترنتی انواع پلکسی گلاس هستید پیشنهاد می‌کنیم عبارت‌هایی مانند “خرید پلکسی گلاس از فروشگاه آفرت لیزر” را جستجو کنید تا گوگل بهترین پاسخ را برای این جستجوی شما ارائه داده و سپس با بررسی عواملی مانند ای نماد و تماس با شرکت مورد نظر خود می‌توانید به راحتی این ورق‌ها را سفارش دهید.

فروشگاه آفرت لیزر

پلکسی ، مولتی استایل و لیزر ورق های پلکسی گلاس 

36417904 021— 09126460564

www.aferatlazer.com

2 Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *