پلکسی آینه ای طلایی و نقره ای

استعلام قیمت های روز از آفرت لیزر

ورق پلکسی آینه ای نوعی پلکسی گلاس است که مانند آینه در پشت آن جیوه به کار رفته و عملا خاصیت انعکاس نور را دارد . به این نوع ورق آینه پلکسی یا پلکسی جیوه ای نیز گفته می شود که معمولا در ابعاد 122 در 183 (ورق کامل) موجود است.

اما در صورتی که شما ابعاد کوچکتر مانند 122 در 91 (نصف ورق) و همچنین 122 در 61 (یک سوم ورق) نیاز دارید می توانید جهت سفارش ورق پلکسی آینه ای با کارشناسان ما تماس بگیرید.

پلکسی گلاس آینه ای فقط در ضخامت ۲ میلیمتر در بازار موجود است اما می توانید این ورق را در ابعاد مختلف از فروشگاه آفرت لیزر تهیه کنید.

جهت مشاهده قیمت روز ورق پلکسی گلاس آینه ای کافیست از منوی بالا، بعد از انتخاب ابعاد مورد نظر، ضخامت را انتخاب کنید و پس از آن بر روی یکی از رنگ های نقره ای یا طلایی کلیک کرده تا قیمت روز ورق پلکسی آینه ای را مشاهده کنید.

همچنین جهت برش این محصول می توان از کاتر مخصوص برش طلق استفاده نمود و محصول را به شکل دلخواه در آورد.

تنها تفاوت ورق پلکسی در متریال مورد استفاده در ساخت آن است که به شیشه یا پلکسی بودن ورق مرتبط میشود. این بدان معناست که آینه پلکسی از لحاظ ظاهری و انعکاسی کاملا مشابه آینه های شیشه ای بوده که در ساختمان ها استفاده می کنیم.

در ورق پلکسی آینه ای، جیوه بر روی پلکسی گلاس شفاف زده شده تا تبدیل به آیینه شود.

از مهم ترین کاربردهای پلکسی طلایی و نقره ای میتوان به استفاده در کارهای لوکس و فانتزی اشاره نمود.

ساخت انواع آینه های تزئینی و وسایل دکوراتیو از جمله مهم ترین کاربردهای آینه پلکسی گلاس یا به قولی ورق پلکسی گلاس آینه ای به حساب می آید.

پرکاربردترین رنگ های ورق پلکسی گلاس آینه ای: طلق آینه ای آبی،طلق آینه ای مسی،طلق آینه ای سبز،آینه ای بنفش،نقره ای،طلایی می باشد.

پلکسی آینه ای طلایی و نقره ای

پلکسی آینه ای طلایی و نقره ای

بدون شک مهمترین کاربرد ورق پلکسی آینه ای در هر دو رنگ نقره ای و طلایی در صنایع تزئینی و دکوراتیو می باشد زیرا یک محصول لوکس و فانتزی محسوب می شود.

اما بسیاری از کاربران این سوال را دارند که فرق این محصول با آینه معمولی در چیست؟

اگر بخواهیم به صورت ساده به این سوال پاسخ دهیم..

می توان اذعان داشت که هر دو دارای یک لایه جیوه در پشت محصول هستند اما جنس این دو با یکدیگر فرق دارد به این صورت که ورق پلکسی گلاس آینه ای از مقاومت و ایمنی بیشتری نسبت به شیشه برخوردار است ..

پلکسی آینه ای
پلکسی آینه ای طلایی و نقره ای

تفاوت پلکسی آینه ای با آینه معمولی چیست؟

  • میزان وزن ورق پلکسی آینه ای
  • میزان مقاومت ورق پلکسی گلاس آینه ای
  • جایگزینی بسیار محکم به جای شیشه
  • دارای مقاومت زیاد در برابر برخورد ضربه و فشار
  • قیمت بالاتر ورق پلکسی
  • میزان دوام و ماندگاری خوب پلکسی با طلق آینه ای متنوع مطلوب
  • قابلیت خش پذیری بسیار کم
  • احتمال بسیار کم به سبب کم شدن میزان جیوه آینه پلکسی گلاس آینه ای
  • میزان قیمت بالای ورق پلکسی گلاس آینه ای به نسبت شیشه
  • احتمال کم بیرون ریختن جیوه از ورق پلکسی آینه ای
  • حداقل احتمال شکستگی ورق آینه پلکسی به سبب مقاومت بالای آن
  • دارای امنیت بسیار زیاد به سبب کم بودن احتمال شکستگی و آسیب پذیری افراد
  • دارای وضوح بسیار زیاد
  • فراهم بودن قابلیت پرکاربرد برشکاری بر روی ورق پلکسی گلاس آینه ای
  • جا به جایی و حمل آسان
  • احتمال بسیار کم موج افتادن بر روی ورق
  • عدم عبور نور از خود

پلکسی آینه ای خطرناک است یا شیشه معمولی؟

یکی از متداول ترین سوالات مشتریان پیش از تهیه آینه پلکسی گلاس این است که آیا این پلکسی خطرناک است یا شیشه، باید توجه داشت پلکسی از آنجایی که ورقی پلاستیکی می باشد به سادگی شیشه های معمولی دچار شکستگی نمی گردد ولیکن اگر به سبب برخورد ضربه سنگین دچار شکستگی گردد خرد نشده و خطرآفرین نمی باشد.

در حالی که..

شیشه های معمولی به سبب خاصیت شکنندگی بسیار سریع خود به هنگام شکستگی سریعا خرد شده و به هنگام خرد شدن می توانند برای دیگران خطرآفرین باشند.

بنابراین ورق های پلکسی گلاس آینه ای بسیار نسبت به شیشه معمولی ایمن تر می باشند.

مزایای کاربردی ورق پلکسی آینه ای چیست؟

 وزن سبک ورق نسبت به آینه شیشه ای

این ویژگی باعث می شود که به راحتی بتواند در همه جا و در همه ی مکان های مورد نظر نصب گردد و به نسبت خود آینه از جا به جایی و نصب آسان تری برخوردار باشد و حمل راحتی داشته باشد.

 مقاومت بیشتر در برابر ضربه و فشار

آینه هایی که از شیشه ساخته شده اند ممکن است در اثر کوچک ترین ضربه ای خرد و شکسته شوند اما پلکسی آینه ای از مقاومت بهتر و بالاتری برخوردار است و به آسانی آسیب نمی بیند. از این نظر می توان به راحتی و با خیال راحت از این ورق برای انواع مصارف مورد استفاده قرار گیرد.

 کاربرد آینه پلکسی به جای آینه شیشه ای تا یک متری

شما در ابعاد یک متری و کمتر از آن به راحتی می توانید از پلکسی آینه ای استفاده کنید که از نظر مقاومت ، وزن و .. از مزایای بیشتری نسبت به آینه های معمولی و شیشه ای برخوردار می باشد. در ساخت بسیاری از وسایل نمایشی و تزئینی به جای آینه ی شیشه ای از پلکسی آینه ای استفاده می شود و محبوبیت بسیاری نیز شامل حال آینه پلکسی شده است.

 قیمت بالاتر آینه پلکسی نسبت به آینه شیشه ای 

آینه شیشه ای در داخل کشور تولید می گردد و پس از نقره اندود شده شیشه ساخته می شوند. اما ورق پلکسی گلاس آینه ای از خارج از کشور و به طور عمده از کشور های آسیای شرقی مانند تایوان به کشور های دیگر وارد می شود به همین علت از قیمت بالاتری برخوردار است. با این وجود به علت مزایا و کاربردهای بسیار زیادی که ورق آینه پلکسی به نسبت آینه ی شیشه ای دارد ، گاهی انتخاب پلکسی گلاس آینه ای انتخاب بسیار بهتری می باشد.

 ماندگاری بهتر ورق 

مواد اولیه این ورق پلکسی از فراورده های پلاستیکی و غیر شیشه ای می باشد. به همین علت مانند شیشه شکننده نمی باشد و از مقاومت بسیار بالاتری برخوردار است. در نهایت پلکسی گلاس آینه ای از طول عمر بهتری به نسبت آینه ی شیشه ای معمولی برخوردار است و این مزیتی بسیار جالب توجه می باشد.

 خش پذیری کمتر ورق یا طلق پلکسی آینه ای

جنس مواد اولیه پلکسی آینه ای به گونه ای می باشد که به نسبت آینه ی شیشه کمتر دچار خط و خش می شود و به همین علت نیز زیبایی خود را در طولانی مدت حفظ می کند. البته شایان ذکر است این ویژگی ها تا حد زیادی بسته به کیفیت ورق های پلکسی نیز می باشد.هرچه کیفیت ورق پلکسی آینه ای بیشتر باشد میزان خش پذیری به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

 امکان بسیار کم ریختن جیوه آینه پلکسی

هر گونه ضربه ای که به پشت آینه های معمولی وارد شود باعث می شود که نقره اندود آن پریده و آینه دچار خش دیدگی شود. اما در ورق پلکسی آینه ای این مشکل به مراتب کمتر دیده می شود و همین باعث می شود که طول عمر وسایل و ابزاری که از پلکسی آینه ای ساخته می شوند به مراتب بالا تر باشند و بهره گیری از آن برای اکثر افراد ارجح باشد.

 احتمال شکستگی کمتر و امنیت بیشتر در زمان شکستگی

ذکر کردیم که ورق پلکسی گلاس آینه ای به نسبت شیشه از مقاومت بسیار بالاتری برخوردار است و در برابر فشار و ضربه استحکام بالایی دارد، حتی اگر ضربه ای که به پلکسی گلاس آینه ای وارد می شود بسیار شدید باشد و ورق را دچار شکستگی کند ، تکه های شکسته شده مانند آینه ی معمولی خطرناک نیست زیرا خرد نشده و برای افرادی که در آن فضا هستند خطرآفرین نمی باشد.

 وضوح تصویر آینه پلکسی

ممکن است تصور کنید که جنس و مواد اولیه تشکیل دهنده پلکسی آینه ای موجب می شود که این به اندازه ی آینه های معمولی شفافیت و وضوح نداشته باشد و تصویر را به خوبی منعکس نکند اما وضوح و انعکاس پلکسی گلاس آینه ای دقیقا مشابه آینه معمولی می باشد و از نظر زیبایی ظاهری هیچ تفاوتی با آینه های شیشه ای ندارد. 

پلکسی آینه ای طلایی و نقره ای

 امکان برش بسیار راحت و طراحی اشکال مختلف

جنس و مواد تشکیل دهنده ی پلکسی آینه ای باعث می شود که برش کاری و تغییر شکل این ورق به نسبت آینه ی شیشه ای معمولی بسیار آسان تر باشد. به همین علت در مصارفی که برش کاری های بسیار سختی دارند استفاده از ورق پلکسی گلاس آینه ای به جای آینه معمولی انتخاب ایده آل تری می باشد. 

 راحتی در حمل و نقل آینه پلکسی

وزن سبکی که این ورق در بر دارد باعث می شود که حمل آن بسیار آسان تر و راحت تر باشد و به راحتی جا به جا شود. از این نظر هم هزینه حمل پلکسی کمتر می باشد و هم نصب آن راحت تر صورت می گیرد که از مهم ترین ویژگی های پلکسی آینه ای محسوب می گردد.بنابراین وزن سبک این ورق از مزایای بسیار بی نظیر آن محسوب می گردد.

 احتمال کمتر افتادن موج در پلکسی آینه ای

 از مهم ترین ویژگی های این ورق به نسبت آینه معمولی احتمال افتادن موج در آن است. در حقیقت در پلکسی گلاس آینه ای به احتمال بسیار کمتری موج می افتد که از مزیت هایی است که این نوع ورق نسبت به آینه ی شیشه ای برخوردار است. 

 پلکسی گلاس آینه ای نور را از خود عبور نمیدهد

 شاید یکی از تصوراتی که باعث می شود بسیاری از افراد همچنان آینه ی شیشه ای را به ورق پلکسی گلاس آینه ای ترجیح دهند احتمال عبور نور از آن باشد که فرض می کنند این مساله باعث کاهش زیبایی آینه پلکسی می گردد. این در حالی است که این تصور کاملا غلط می باشد و پلکسی آینه ای هیچ گونه نوری را از خود عبور نمی دهد و تمامی تصاویر را به خوبی منعکس می کند. 

در این قسمت به مهم ترین تفاوت های پلکسی گلاس آینه ای و آینه شیشه ای پرداختیم.

لذا طبق توضیحاتی که تاکنون ارائه شد عملا تفاوت خاصی میان پلکسی گلاس آینه ای و آینه شیشه ای معمولی وجود ندارد و حتی پلکسی آینه ای به مراتب از ویژگی های بسیار بهتری برخوردار است.

بنابراین پیشنهاد می کنیم به سبب ویژگی ها و مزایای بیشتر آینه پلکسی علاوه بر توجه به شیشه معمولی به این ورق پرکاربرد هم توجه شود.

پلکسی آینه ای طلایی و نقره ای

کاربردهای ورق پلکسی آینه ای چیست؟

  • در تمامی مکان هایی که احتمال برخورد رطوبت و اجسام با آینه وجود دارد بهتر است از پلکسی گلاس آینه ای استفاده نمود لذا مقاومت بیشتری به نسب شیشه دارد.مانند استخر،حمام، سالن بدنسازی، آرایشگاه و ..که عموما احتمال زیادی وجود دارد که ضربه ای حتی اتفاقی به این آینه ها برخورد کند.
  • بعضی مدل های پلکسی آینه ای ضد بخار بوده و رطوبت را به خود نمی گیرند که از این نوع در ساخت آینه بغل خودرو و آینه حمام استفاده میشود.
  • ساخت انواع آینه های تزیینی و رنگی
  • ساخت وسایل دکوراتیو 
  • کاربرد ورق آینه پلکسی در ساخت پارتیشن های متعدد اداری.تجاری و..
  • کاربرد فراوان ورق آینه پلکسی در ساخت پنجره های ساختمان ها 
  • بسیار پرکاربرد در دکوراسیون و طراحی داخلی

لذا به سبب این کاربردهای چشمگیر خرید آینه پلکسی نیز بسیار رایج گشته و طرفداران بیشماری نیز به خود اختصاص داده است.

تنوع رنگی ورق پلکسی آینه ای

  • ورق و طلق پلکسی گلاس آینه ای با رنگ سبز
  • ورق پلکسی گلاس آینه ای و طلق آینه ای با رنگ بنفش
  • ورق پلکسی گلاس آینه ای و طلق آینه ای با رنگ آبی
  • ورق پلکسی گلاس آینه ای با طلق رنگی نقره ای
  • ورق پلکسی گلاس آینه ای با طلق رنگی طلائی

قیمت ورق پلکسی آینه ای در عصر امروز

قیمت ورق پلکسی گلاس آینه ای ارتباط مستقیمی با چهار فاکتور اصلی پیش رو دارد لذا این عوامل بسیار بر قیمت ورق پلکسی آینه ای موثر واقع می گردد:

  • ابعاد ورق 
  • میزان ضخامت 
  • رنگ ورق پلکسی گلاس آینه ای اعم از رنگ های نقره ای و طلائی و..
  • انواع ورق پلکسی آینه ای اعم از ساده یا چسب دار بودن و..
  • تعداد ورق های پلکسی گلاس آینه ای
  • و..

اول ابعاد، به این صورت که هر اندازه ابعاد این ورق افزایش پیدا می کند قیمت آن نیز افزایش می یابد.

دوم ضخامت،که رابطه مستقیمی با قیمت ورق دارد، سوم رنگ پلکسی جیوه ای که در نوع نقره ای و طلایی متفاوت است و چهارم نیز نوع ساده و پشت چسبدار بودن آن است.

چرا از ورق پلکسی آینه ای در عصر امروز استفاده کنیم؟

از دلایل استفاده از ورق پلکسی گلاس آینه ای در عصر امروز به جای آینه شیشه ای میتوان به ایمنی بیشتر آن در طی بهره گیری از ورق پلکسی گلاس آینه ای اشاره نمود که به سبب این میزان ایمنی کاربردهای فراوانی نیز برای اکثر افراد داشته است.

این ورق در مقابل شیشه مقاومت بیشتری از خود نشان داده و در صورت ضربه و فشار شدیدی که به آن وارد می گردد ، بعد از شکستن به تکه های خطرناک تبدیل نمی شود.

همچنین دقیقا تصویری همانند آینه برای ما ایجاد میکند و وضوح بسیاری را در بر دارد و گاهی افراد بسیاری نمی توانند با تماشای پلکسی آینه ای و آینه شیشه ای اشاره ای به تفاوت های این دو آینه کرده و به تفاوت های موجود بر آن ها پی ببرند.

همین موضوع سبب شده که ورق آینه پلکسی جایگزین بسیار خوبی به جای شیشه باشد و طرفداران زیادی در دنیا پیدا کند.

باید اشاره گردد تا به امروز ورق آینه پلکسی بسیار محبوب گشته است و افراد بسیاری از این ورق در صنایع گوناگون بهره برده اند.

تفاوت پلکسی و آینه
پلکسی آینه ای طلایی و نقره ای

چگونه می توان پلکسی گلاس آینه ای را برش داد؟

این محصول از طریق دو روش کاربردی قابلیت برش دارد:

  • روش برش به شیوه دستی
  • روش برش به شیوه لیزری

افراد می توانند بنا بر تصمیم خود و یا آگاهی از میزان راحتی و سختی هر یک از این روش ها و نتیجه بهتر آن ها نیز به انتخاب هر یک از روش های برش ورق پلکسی گلاس آینه ای بپردازند و بر اساس تصمیم خود پیش بروند.

فرایند برشکاری بر روی ورق پلکسی آینه ای بسیار مهم می باشد که بهتر است برشکاری بر روی ورق آینه پلکسی را به دست متخصصین امر سپرد و به تجربیات ایشان در این عرصه اعتماد نمود.

در این روش با کمک دست از طریق تیغ مخصوص کمک می گیریم و به برش دستی ورق پلکسی گلاس آینه ای می پردازیم.

تیغ را چندین بار بر روی ورق پلکسی آینه ای می کشیم و سپس با کمی فشار ورق پلکسی گلاس آینه ای قابل جدا شدن می گردد.

و فرایند برش دستی نیز به اتمام می رسد ولیکن همچنان تاکید می گردد بهتر است میزان برش مدنظر به دست متخصصین مربوطه انجام گیرد.

 در این روش به جهت برش دادن ورق پلکسی گلاس آینه ای از لیزر کمک گرفته میشود.

آیا ورق پلکسی آینه ای ضد خش است؟

ورق پلکسی گلاس آینه ای در برابر خط و خش مقاوم است و به سبب این مقاومت دارای دوام و ماندگاری بالایی می باشد..

اما اگر با دستمال های زبر روی سطح آن کشیده شود همانند آینه معمولی امکان خش دار شدن در آن وجود دارد زیرا نباید با هیچگونه دستمال زبری به تمیز نمودن ورق آینه پلکسی پرداخت.

برای پیشگیری از این مشکل یعنی احتمال وجود خش توصیه می کنیم حتما از برند های تایوانی موجود در بازار استفاده کنید..

زیرا ورق پلکسی تایوانی به سبب کیفیت بالایی که دارد مورد قبول بسیاری از متخصصان فروش ورق پلکسی آینه ای می باشد.

چطور می توان ورق پلکسی گلاس آینه ای را تهیه نمود؟

لذا باید توجه نمود ورق های پلکسی گلاس آینه ای موجود در شرکت پامنار از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشند و اصلِ مهمِ فروشگاه آفرت لیزر نیز تضمین کیفیت ورق پلکسی آینه ای خود می باشد.

همانطور که پیشتر به ضخامت و ابعاد ورق پلکسی گلاس آینه ای اشاره شد باید توجه نمود ضخامت و ابعاد ورق پلکسی گلاس آینه ای بسیار حائز اهمیت می باشد و خریداران باید به میزان ضخامت مدنظر خود به همراه رنگ و نوع ورق آینه پلکسی دقت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *