چاپ یووی بر روی پلکسی گلاس

استعلام قیمت های روز از آفرت لیزر

چاپ فلت بد (یووی) بر روی پلکسی، فلز، شیشه، سنگ ، در چاپ یو وی پلکسی ، سطح مورد نظر حتما باید صاف و یکنواخت باشد حکاکی پلکسی گلاس یووی پلکسی چاپ روی پلکسی یا پلکسی گلس نوعی از ورق پلاستیک است که با شفافیت و مقاومت بسیار بالا در بسیاری از مواقع جایگزین شیشه می باشد ، مواد تشکیل دهنده پلکسی عموما  شیمیایی بوده و هیچ ذره تشکیل دهنده آن طبیعی نمی باشد ، ابعاد این ورق های پلی کربنات متغیر بوده ولی به طور کلی میتوان استاندارد این ورق را در ابعاد 120 سانتیمتر در 180 سانتیمتر معرفی نمود ،این ورق های شفاف که با رنگ بندی بسیاری در بازار یافت می شود با پوشش های مقوایی در دو طرف جهت جلوگیری از خراش و کثیف شدن آن دیده می شود ، اصولا بر روی این روکش های محافظ مشخصات فنی ، شرکت تولید کننده و حتی سال تولید چاپ می شود .

چاپ یووی یکی از جدیدترین و پرکاربردترین انواع چاپ مستقیم اجسام مسطح است، که به چاپ مستقیم یا چاپ یووی فلت بد نیز شهرت دارد. در گذشته چاپ فقط در حد چاپ بنر، چاپ پلات و… انجام می‌شد، اما چاپ یووی نوآوری در دنیای صنعت چاپ بوجود آورد و این امکان را فراهم کرد که طرح‌های متنوع را مستقیما روی سطح اجسام چاپ شوند.

معرفی چاپ یووی پلکسی

چاپ یووی پلکسی یکی از انواع چاپ دیجیتال است که در آن از تابش اشعه ماور فرابنفش برای خشک کردن یا به اصطلاح پخت جوهر یووی استفاده می‌شود. نام دیگر چاپ یووی، چاپ مستقیم و چاپ فلتبد یووی است. تفاوت عمده چاپ یووی با چاپ پلات و اکوسالونت در نحوه‌ی خشک شدن جوهر چاپ است. ممکن است در ابتدا بسیار ساده به نظر برسد، اما در عمل تفاوت‌های قابل توجهی وجود دارد.

ویژگی های چاپ یووی پلکسی

صنعت چاپ پیش از ابداع چاپ یووی پلکسی قادر به پاسخ به نیاز بازار برای چاپ روی اشیاء نبود، و اغلب ناگزیر به استفاده از چاپ سیلک بودند که هر یک از این نوع چاپ‌ها معایب و محدودیت‌های خاص خود را داشت؛ برخی از این محدودیت‌ها عبارتند از: سایز قطعه یا قطعات چاپی، تعداد رنگ به کار رفته در طرح آماده برای چاپ، ضخامت و ارتفاع اشیایی که باید روی آنها چاپ انجام می‌شد، نیاز به تولید کلیشه مجزا برای هر طرح که خود به تنهایی هزینه بالایی داشت و… اشاره کرد. برخورد با چنین معایب و محدودیت‌هایی انگیزه‌ایی برای جهش در صنعت چاپ ایجاد کرد و موجب پیدایش دستگاه‌ چاپ یووی شد!

چاپ یووی یکی از انواع چاپ دیجیتال است، که در آن از تابش اشعه ماور فرابنفش برای خشک کردن یا به اصطلاح پخت جوهر یووی استفاده می‌شود. در این نوع چاپ، از حلال رنگ کمتری استفاده می‌شود که به سرعت خشک می‌شوند، و حجم ترکیبات کمتری تبخیر می‌شود و بدین ترتیت نه تنها مواد سمی وارد اتمسفر نمی‌شوند، بلکه از حجم جوهر نیز کاسته نمی‌شود، و به این ترتیب کیفیت، شفافیت و تراکم ذرات تصویر حفظ می‌شود، و شما چاپی بسیار باکیفیت را تجربه خواهید کرد.

از دیگر ویژگی‌های بارز چاپ یووی پلکسی ، دقت بالای آن است؛ میلیاردها قطره جوهر بر روی سطح صاف جسم افشانده می‌شود که هر قطره مستقیماَ در مکان دقیقش قرار می‌گیرد و حرکتی در قطرات صورت نمی‌گیرد، زیرا سریعاَ خشک می‌شوند. جوهرهای این چاپ خواص فیزیکی نظیر شفافیت، مقاومت در برابر خراشیدگی و انعطاف‌پذیری را افزایش می‌دهند. علاوه بر موارد گفته شده، ثبات و ماندگاری این نوع چاپ نیز بسیار بالاست و آن را برای استفاده در چاپ فضای باز (فضاهایی در معرض تابش نور خورشید، بارش باران، و…) مناسب کرده است. سرعت این نوع چاپ نیز بسیار بالاست و در مدت زمان کم می‌توانید سایزهای بزرگ را نیز به چاپ برسانید.

چاپ یووی بر روی پلکسی گلاس

کاربردهای چاپ یووی پلکسی

چاپ یووی کاربردهای وسیع و گسترده‌ای دارد. از دکوراسیون و زیباسازی محیط گرفته تا چاپ روی هارد و حتی فلش مموری، اما اگر بخواهیم به صورت ریز و جزئی‌تر به این کاربردها بپردازیم، شامل موارد ذیل خواهند شد:
• چاپ روی چوب، MDF، شاسی چوبی، فیبر چوبی و پی‌وی‌سی فوم در دکوراسیون داخلی اداری و مسکونی
• چاپ تابلو روی بوم نقاشی جهت ساخت تابلو نقاشی بوم و نصب در محیط‌های گوناگون و استفاده دکوراتیو و زیباسازی فضا
• چاپ روی پلکسی در صنعت دکوراسیون داخلی و خارجی، آسمان مجازی، آکواریوم، سقف کاذب، پارتیشن‌بندی، ساخت انواع استند نمایشگاهی، لایت‌باکس‌ها، تابلوهای راهنما، ساخت انواع ماکت، ساخت پوشش‌های حفاظت از محصول، ساخت تندیس و لوح، چاپ روی نورگیر و پنجره ساختمان
• چاپ روی انواع سرامیک و کاشی برای استفاده در دکوراسیون منزل یا محل کار، ساخت پازل‌های سرامیکی، ساخت هدایای تبلیغاتی، تابلوهای دکوراتیو شرکت‌ها، چاپ آثار هنری و تزئینی و نصب در اماکن فرهنگی و هنری
• چاپ روی پارکت و نیز استیکرهای کفپوش در محل‌کار و نمایشگاه، نمایش تبلیغات، معرفی محصول و آتلیه‌های عکاسی
• چاپ روی فلز برای ساخت تابلوهای فلزی، استندهای رومیزی فلزی، تابلوی راهنمای طبقات و سردر شرکت‌ها
• چاپ آینه برای تولید محصولات هنری، تبلیغاتی، دکوراسیون، زیباسازی نمای دیوارها، تابلوها و ساخت تندیس‌های آینه‌ای
• چاپ کامپوزیت در ساخت دکوراسیون داخلی و خارجی، نماهای ساختمانی، غرفه‌های نمایشگاهی، تابلو تبلیغاتی، پارتیشن‌بندی، پوشش ستون و سقف کاذب محیط‌های اداری و تجاری، طراحی و چاپ تابلوسازی کامپوزیت هنری و تزئینی
• چاپ پلی‌کربنات برای استفاده در پنل راهنمای دستگاه‌های صنعتی، روکش روی ال‌سی‌دی انواع دستگاه‌های الکترونیکی و ابزارآلات دیجیتال صنعتی
• چاپ فوم برد برای اجرای تزیینات، طراحی و دکوراسیون داخلی، ایجاد استندهای تبلیغاتی طرح‌دار و علائم گرافیکی در محیط‌های نمایشگاهی و ایونت‌های هنری، چاپ تابلو پوسترهای تبلیغاتی، چاپ پلات و شیت‌های معماری، تابلو شاسی فوم برد، و از همه پرمخاطب‌تر چاپ شاسی فوم برد عکس
• چاپ سنگ برای چاپ روی سنگ، چاپ روی تابلوهای سنگی تزئینی، طراحی و چاپ انواع لوح و تقدیرنامه‌ها
• چاپ چرم مصنوعی یا چرم طبیعی برای استفاده در صنایع مُد و پوشاک، مبلمان چرم و چاپ هدایای تبلیغاتی چرم
• چاپ چوب طبیعی جهت مصارف گوناگون دکوراسیون داخلی و خارجی، چاپ روی لوازم چوبی، دیوارپوش‌ها و پارتیشن‌های چوبی، تابلوهای تبلیغاتی، سازهای موسیقی، چاپ عکس روی ام‌دی‌اف و شاسی چوبی، لوح تقدیر و تندیس چوبی و ماکت سازی
• چاپ شیشه و کاربرد آن در نماهای شیشه‌ایی فضاهای تجاری، فروشگاهی، ساختمانی، ساخت تندیس، چاپ روی سقف‌ها و دیوارپوش‌های شیشه‌ای

انواع چاپ یووی پلکسی

در چاپ یووی، مواد مختلف بر روی یک سطح صاف قرار گرفته و تصویر مورد نظر بر روی آن چاپ می‌شود. چاپ یووی، دامنه گسترده‌ای دارد که در ادامه به تشریح مهم‌ترین و پرکاربردترین آن‌ها می‌پردازیم:

آسمان مجازی

یکی از این انواع سقف کاذب، آسمان مجازی است. آسمان مجازی برای زیبایی و دکوراسیون سقف کاربرد دارد و معمولا از تایل‌های از جنس پلکسی با ابعاد 60 در 60 سانتیمتر تشکیل شده که از داخل نورپردازی می‌شود.

آسمان مجازی

بـوم نقاشی

چاپ روی بوم نقاشی، مدل صنعتی یا اصطلاحا مصنوعی تابلو بوم نقاشی است. در تابلو بوم نقاشی، تصاویر با هنر دست نقاشان روی کاغذ بوم پیاده می‌شود، ولی در چاپ یووی بوم، طرح گرافیکی توسط دستگاه چاپ مستقیم، روی بوم نقاشی چاپ می‌شود.

شاسی چوبی

چاپ روی شاسی چوبی، از جمله خدمات چاپ عکس است که در این روش، عکس‌ها و تصاویر مستقیما روی سطح شاسی چوبی چاپ می‌شوند. چاپ شاسی در هر طول و عرضی امکان‌پذیر است و دوام و ماندگاری نسبتا بالایی دارد.

چوب طبیعی

چاپ مستقیم چوب، قابلیت چاپ بر روی انواع قطعات چوبی با ضخامت‌های مختلف، با بهترین کیفیت رنگ و چاپ با طول عمر طولانی را دارد. فرقی نمی‌کند سطح مورد نظر صاف و یکدست، و براق باشد یا مات، طرح مورد شما خیلی سریع در مدت زمان بسیار کم چاپ می‌شود؛ فقط در صورت نیاز پیش از چاپ طرح اصلی، یک لایه رنگ سفید روی سطح چاپ می‌شود.

چوب mdf

چاپ مستقیم رویMDF با ضخامت ورق‌های مختلف و با بهترین کیفیت رنگ و چاپ از دیگر خدمات چاپ فلتبد است. فقط همانند چاپ روی چوب، در صورت نیاز پیش از چاپ طرح اصلی، یک لایه رنگ سفید روی سطح mdf چاپ می‌شود.

سرامیک و کاشی

در چاپ مستقیم، چاپگرهای تخت قادر به چاپ بر روی طیف گسترده‌ای از انواع کاشی‌ها و سرامیک‌های مات و براق، با سایزهای مختلف هستند. چاپ فلت بد کاشی و سرامیک قابل تنظیم بوده و امکان چاپ بر روی سطوح متفاوت با ضخامت‌ متغیر را ممکن می‌سازد، ولی بطور معمول حداکثر ارتفاع قابل چاپ، 15 سانتیمتر است.

آینه

معمولا اولین و اصلی‌ترین کاربرد آینه، دکور کردن فضاهاست. از آینه‌های چاپی می‌توان به عنوان هدیه تبلیغاتی نیز استفاده کنید. آینه کاری روی دیوار نیز یکی از محبوب‌ترین کارهایی است که در صنعت دکوراسیون داخلی و چیدمان منازل از آن استفاده می‌شود.

شیشه

چاپ مستقیم روی شیشه، دوام و ماندگاری بالایی دارد و نسبت به حرارت، نور خورشید، رطوبت، خراشیدگی و… مقاومت بالایی دارد. معمولا اولین و اصلی‌ترین کاربرد شیشه، دکوراسیون فضاها است؛ مانند شیشه‌کاری روی دیوار که یکی از محبوب‌ترین کارهایی است که در صنعت دکوراسیون از آن استفاده می‌شود.

سنگ

چاپ روی سنگ یکی از زیباترین و جذاب‌ترین دکوراتیوهای منزل و نیز هدیه‌هاست. چاپ سنگ در دکوراسیون داخلی بسیار پرکاربرد بوده و همچنین برای مصارف تزئینی و تبلیغاتی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فلزات

یکی از خاص‌ترین تولیدات دکوراتیو چاپ مستقیم، چاپ فلز است. چاپ روی فلز یکی از محبوب‌ترین کارهایی است که در صنعت دکوراسیون داخلی و چیدمان منازل از آن استفاده می‌شود. می‌توانید با جاگذاری طرح‌های زیبا و خاص روی فلزات دکوراتیو، کاری خلاقانه را طراحی کنید!

پلکسی گلس

ورق پلکسی‌گلاس با توجه به جنس، شفافیت، رنگ و ضخامت‌های متنوع آن، در ابتدای ورود به بازار ایران بعنوان جایگزین جدیدی برای شیشه مورد توجه قرار گرفت.

پارکت

پارکت و کفپوش ابزاری تزئینی و چشم‌نواز برای دکور محیط‌های زندگی مدرن هستند. چاپ فلتبد این امکان را فراهم کرده است که روی انواع پارکت، کفپوش، لمینت و یا پی‌وی‌سی، انواع طرح‌های مختلف را چاپ نماید؛ همه‌ی این پوشش‌های کف، سطوحی مناسب و مستعد برای درجِ نقش و نگارهای ماندگار هستند تا زیبایی فضا را دو چندان کنند.

کامپوزیت

از صفحات ورق کامپوزیت برای ساخت دکور فضای داخلی و خارجی و همچنین برای ساخت نمای ساختمان‌ها استفاده می‌شود. از کامپوزیت برای ساخت غرفه نمایشگاهی، تابلوهای تبلیغاتی با ماندگاری بالا، سقف کاذب، پوشش ستون، پارتیشن‌بندی نیز استفاده می‌شود.

پلی کربنات

از مهمترین کاربردهای پلی‌کربنات، چاپ لیبل پنل دستگاه‌های صنعتی است. چاپ پلی‌کربنات محصولی با دوام و پلیمری است که به خاطر ترکیبات منحصر به فرد آن، از ویژگی‌های خاصی از جمله مقاومت در برابر حرارت و مواد شیمیایی و دوام در برابر سایش برخوردار است.

مولتی استایل

مولتی استایل‌ها ورق‌های پلاستیک نازک با پوشش از جنس استیل طلائی، نقره‌ای یا برنزی است که برای ساخت انواع تابلو، نمای سردرب، پلاک و استفاده می‌شود.

چاپ روی cd

چاپ CD به عنوان یک محصول الکترونیک و پرکاربرد تبلیغاتی شناخته شده‌ است. این نوع چاپ محدودیت تیراژ ندارد و کاملا ضدخش، ضد سایش بوده و همچنین ماندگاری بالایی دارد.

پاوربانک

چاپ پاوربانک اغلب برای زیبایی بیشتر محصول و ایجاد ارزش افزوده در آن استفاده می‌شود، اما در برخی موارد به عنوان هدیه تبلیغاتی، اشانتیون و یا برای مصارف شخصی هم انجام می‌شود.

فلش مموری

فلش مموری یکی از پرکاربرد محصولات الکترونیک است که طی سال‌های اخیر اغلب شرکت‌ها از آن بعنوان هدیه تبلیغاتی استفاده می‌کنند. چاپ مستقیم روی فلش این امکان را فراهم کرده که شرکت‌ها برند، لوگو و یا پیام تبلیغاتی خود را روی محصول درج کنند.

هارد اکسترنال

هارد اکسترنال بعنوان محصولی الکترونیک و پرکاربرد شناخته شده‌ است. از این رو شرکت‌های عرضه‌کننده یا پخش‌کننده این محصول، بازار رقابتی دارند و هر روز در فکر ایجاد تغییری خلاقانه در محصولاتشان هستند. بخشی از این تغییرات می‌تواند در زیبایی ظاهری محصول باشد؛ یا همان چاپ طرح دلخواه روی هارد.

چرم طبیعی و مصنوعی

یکی از زیباترین تولیدات چاپ فلتبد که در صنعت تولید کیف و کفش بشدت مورد توجه قرار گرفته، چاپ چرم است. چاپ چرم هم روی چرم مصنوعی و هم روی چرم طبیعی انجام می‌گیرد. قطعات چرمی چاپ شده محبوبیت و کاربرد زیادی برای بکارگیری در صنعت پوشاک، مبلمان و همچنین مدیاها و هدایای تبلیغاتی دارند.

پازل چوبی و پلاستیکی

یکی از جذاب‌ترین محصولات چاپ مستقیم، چاپ عکس روی پازل است؛ چاپ عکس روی انواع پازل مقوایی، پازل مغناطیسی (پازل آهن ربایی یا مگنتی) و پازل چرمی در ابعاد مختلف. سیستم چاپ عکس روی پازل توسط رنگ‌های چاپ دیجیتال است و پازل چاپ شده کمترین تفاوت رنگ را با طرح اصلی خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *