کاربرد پلکسی گلاس در صنعت ساخت و ساز

استعلام قیمت های روز از آفرت لیزر

پلکسی گلاس با ایجاد کردن محصولات جدید به بازار ساختمان و ساخت و ساز به ایجاد آینده ای بهتر کمک می کند. ورق های پلکسی گلاس کاربردهای زیادی دارند. در صنعت ساختمان سازی هم به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرند. در این مطلب کاربرد پلکسی در صنعت این روق را در ساخت و ساز مرور می کنیم.

جایگزین شیشه

ورق های پلکسی گلاس در صنعت ساخت و ساز جایگزین بسیار خوبی به جای شیشه هستند. وضوع بسیار عالی دارند و بر خلاف شیشه، بدون نگرانی از سنگین بودن یا شکستن آن ها به کار می روند. این نوع ورق ها در مقایسه با شیشه از انعطاف پذیری و مقاومت بالاتری برخوردار هستند.

وزن بسیار کمی دارند و در برابر ضربه و خش مقاوم هستند. از این رو دارای ماندگاری بالایی هستند و از نظذ اقتصادی هم بسیار مقرون به صرفه می باشند. از مزایای این ورق ها هم این است که خیلی خیلی آسان و سریع پاک می شوند.

کاربرد پلکسی در صنعت و ساخت آکواریوم و پنجره های مخزن

ورق های پلکسی گزینه بسیار خوبی برای ساخت آکواریوم و پنجره های مخزن هستند. این ورق ها از لحاظ اپتیکی شفاف هستند. رطوبت بر روی آن ها تاثیر ندارد. سبک هستند ولی در عین حال نحمل وزن بالایی دارند و دارای قابلیت انتقال نور بالا می باشند.

طراحی و ساخت زمین مسابقات هاکی

همان طور که می دانید در میدان مسابقه هاکی خطر بسیار زیاد است. هر گاه که یکی از بازیکنان در اثر از دست دادن تعادل خود به دیواره های شیشه ای اطراف زمین برخورد کند. ممکن است اثرات سوئی را به دنبال داشته باشد و جان بازیکنان به خط بیفتد. از این رو پلیمر پلکسی به کمک می آید.

این پلیمر دیگر همانند شیشه قابیلت شکستن ندارد. پس با خیال راحت در زمین نصب می شود و از آن جهت که در برابر ضربه مقاوم است می تواند در اثر ضربه خوردن دوام بیاورد.

مکان هایی که امنیت در اولویت است

این ورق ها در هر مکانی که سلاح، خشونت یا خرابکاری امکان وجود در آن ها را داشته باشد قابلیت نصب کردن را دارد. چرا که با نصب ورق پلکسی امنیت محیط تا حد زیادی بالا می رود.

ضریب امنیتی این ورق ها در مقایسه با شیشه بالا می باشد به نحوی که در برابر ضربه مقاوم بوده و دچار ترک خوردگی و شکستگی نمی شوند. خطرات ناشی از شکست این ورق ها در هنگام بروز حوادث طبیعی مانند زلزله تقریبا صفر می باشد.

مکان مورد استفاده

  • بانک ها، ساختمان های دولتی، فروشگاه های زنجیره ای
  • کیوسک ها، دستگاه های خودپرداز، پنجره های درایو، پناهگاه های اتوبوس
  • زندان ها، بازداشتگاه ها، بیمارستان های روانپزشکی
  • تقسیم صندلی جلو/عقب در وسایل نقلیه پلیس، تاکسی
  • پنجره های ضد مانع

سقف ها

ورق پلی کربنات دارای تنوع کاربرد بسیار زادی می باشد. یکی از عمده ترین کاربرد پلکسی در صنعت استفاده در پنجره های سقف است و در معماری بسیرا مورد توجه است.

مزایای استفاده از پلی کربنات در ساخت پنجره های سقف

  • ارزش حرارتی بالا و صرفه جویی در مصرف انرژی
  • وضوع نوری بی نظیر
  • مقاوم در برابر هوا
  • سبک وزن
  • قابل انعطاف است. می توان آن را به راحتی ساخت و حرارت داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *