کاملترین راهنمای خرید پلکسی گلاس

استعلام قیمت های روز از آفرت لیزر

اصلی مقاله پیش روی شما، راهنمای خرید پلکسی گلاس است. احتمالا حالا که در حال خواندن این مطلب هستید، دچار سردرگمی برای خرید ورق‌ پلکسی گلاس هستید، اینکه چه چیزی بخرید، کدام ورق اکریلیک مناسب کار شما است یا اینکه چه ابعاد و ضخامتی مناسب پروژه شما است، سوالات متداول بسیاری از کاربران و مشتریان ما است و برای همین تصمیم گرفتیم یک راهنمای خرید پلکسی برای شما بنویسیم تا با چشمان باز خرید کنید. مطمئن باشید اگر تا انتهای این مطلب را بخوانید، خریدی هدفمند برای شما رقم خواهد خورد.

کاملترین راهنمای خرید پلکسی گلاس

قدم نخست در راهنمای خرید پلکسی؛ ابعاد ورق پلکسی

حتما اگر بخواهید از انواع ورق پلکسی گلاس استفاده کنید، ابعاد و اندازه آن یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که باید بدانید. مثل خیلی از متریال‌های دیگری که در ابعاد و اندازه‌های مشخصی تولید می‌شوند، پلکسی گلاس هم اندازه‌های استانداردی دارد. البته آنچه در ایران تولید می‌شود شاید کمی متفاوت از ابعاد و اندازه‌های ورق‌های پلکسی خارجی باشد، با این حال خیلی تفاوت چشمگیری بین آن‌ها نیست.

از آنجایی که ما می‌خواهیم این راهنمای خرید پلکسی، بسیار کاربردی باشد، بنابراین آنچه در بازار موجود است را بیان کرده و از گزافه‌گویی در این زمینه خودداری می‌کنیم. بیشتر ورق‌های پلکسی موجود در بازار ایران معمولا در دو سایز زیر تولید می‌شوند:

  • خرید پلکسی گلاس ۱.۸۰ در ۱.۲۰ متر

اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، این ورق پلکسی ابعادی معادل ۱۸۳ در ۱۲۲ میلی‌متر دارد. به دلیل ابعاد مناسب برای کارهای زیادی قابل استفاده است و بیشترین فروش را به خود اختصاص داده است.

  • خرید پلکسی گلاس ۲ در ۳ متر

ابعاد دقیق این ورق نیز ۲ متر و ۵ سانتی‌متر (۲۰۵ میلی‌متر) در ۳ متر و ۵ سانتی‌متر (۳۰۵ میلی‌متر) است که در مقایسه با مدل اول، فروش کمتری دارد.

نکته حائز اهمیت این است که ابعاد استانداردی برای تولید این ورق‌ها وجود ندارد. اینکه کسی بگوید ابعاد من استاندارد است و برای دیگری غیراستاندارد، از اساس اشتباه است، یا بهتر بگوییم خود این حرف، یک حرف غیراستاندارد است!

اکثر کارخانه‌ها با توجه به دستگاه‌هایی که دارند در همین ابعاد، ورق اکریلیک را تولید می‌کنند، ابعاد بزرگتر از این، هم جابجایی و حمل و نقل سختی دارد و هم کسی به دنبال چنین ورق‌هایی نیست.

شما با توجه به نوع کارتان، می‌توانید اندازه‌های خود را مشخص کرده و هر تعداد ورق پلکسی که می‌خواهید بخرید. یا اینکه ابعاد را به کارخانه (فروشنده) اعلام کنید و آن‌ها به شما خواهند گفت که شما دقیقا به چه ابعادی از این محصول نیاز دارید.

قدم دوم در راهنمای خرید پلکسی گلاس؛ ضخامت پلکسی

بعد از ابعاد و اندازه، نوبت به ضخامت می‌رسد. مثل شیشه‌ها که ضخامت‌های مختلفی دارد، این متریال هم در ضخامت‌های متنوعی تولید می‌شود که هر کدام کارایی خاص خود را دارد.

به طور کلی این ورق‌ها از یک تا ۶۰ میل ضخامت دارند. هرچه ضخامت ورق بیشتر می‌شود، طبیعتا به مقاومت آن نیز افزوده خواهد شد. چیزی که ما در این راهنمای خرید پلکسی بر آن اصرار داریم این است که حتما برای انتخاب ضخامت با کارشناسان فروشگاه آفرت لیزر تماس بگیرید تا در این زمینه شما را راهنمایی کنند.

این نکته نیز بدیهی است که قیمت پلکسی‌های ضخیم‌تر بیشتر است که محاسبه قیمت را ادامه بیان خواهیم کرد.

چند نکته درباره ضخامت ورق‌های پلکسی:

  • معمولا تنوع ضخامت پلکسی‌های مات و براق بیشتر است.
  • پلکسی‌های رنگی تنوع ضخامت کمتری دارند.
  • بیشتر ورق‌های پلکسی بازار، سه میل ضخامت دارند.
  • معمولا عدد ضخامت پلکسی را روند می‌کنند.
  • هرچه ضخامت پلکسی بیشتر شود، نور کمتری از خود عبور می‌دهد.

منظور از مورد چهارم که به آن اشاره کردیم این است که پلکسی‌های موجود در بازار، ضخامتی معادل ۲.۸ میلی‌متر دارند، اما اکثر افراد آنرا به پلکسی ۳ میل می‌شناسند و از همین عنوان برای آن استفاده می‌کنند.

قدم سوم در راهنمای خرید پلکسی؛ قیمت چند؟

دادن قیمت دقیق، شاید کار اشتباهی باشد، آن هم در این بازار نابسامانی که قیمت هیچ چیز مشخص نیست. اما اگر یک فرمول در اختیار داشته باشید، هر قیمتی که فروشندگان مختلف به شما بدهند را می‌توانید در فرمول خود جاسازی کرده و قیمت اصلی را به دست آورید.

قیمت گذاری بیشتر ورق‌های پلکسی، براساس ضخامت است. بنابراین اگر قیمت ورق یک میلی‌متر را بدانید، می‌توانید آنرا ضربدر میل‌مترهای بیشتر کنید و قیمت را به دست آورید.

به عنوان مثال اگر قیمت یک ورق پلکسی در ابعاد ۲ در ۳ متر با ضخامت ۱ میلی‌متر ۱۰۰ هزارتومان است، همین ورق با همین ابعاد اما با ضخامت ۲ میلی‌متر ۲۰۰ هزار تومان خواهد بود. یعنی قیمت یک واحد آن ضربدر واحدهای بالاتر می‌شود.

بنابراین فرمولی که در این راهنمای خرید پلکسی به شما ارائه می‌کنیم عبارت است از:

ضخامت پلکسی * قیمت واحد هر میلی‌متر = قیمت پلکسی گلاس

۲۰۰ = ۲ * ۱۰۰

نکاتی که درباره قیمت پلکسی باید بدانید:

  • این فرمول شاید همه جا به کار نیاید، چون برخی ورق‌ها قیمت بیشتری دارند یا به دلیل ناموجود شدن، با قیمت‌هایی بالاتر از این به فروش برسند.
  • معمولا پلکسی‌های ۱ میل و ۲ میل کمتر در بازار موجود است و شاید قیمت بیشتری هم داشته باشند.

قدم چهارم در راهنمای خرید پلکسی؛ کدام مدل پلکسی به کار ما می‌آید؟

قبل از هر چیز شما باید انواع پلکسی گلاس را بشناسید، ما در مطالب قبلی انواع مختلف این محصول را بررسی کردیم که شامل موارد زیر می‌شد:

  • ورق پلکسی آینه ای
  • ورق پلکسی شفاف
  • ورق پلکسی ترانسپارنت
  • ورق پلکسی مات
  • ورق پلکسی گلاس رنگی
  • ورق پلکسی ایرانی
  • ورق پلکسی گلاس تایوانی

توصیه می‌کنیم حتما مقاله‌ای که در این رابطه در بلاگ فروشگاه آفرت لیزر منتشر شده بود را مطالعه کنید؛ چراکه هر کدام از آن‌ها کارایی خود را دارند.

ویژگی تمام ورق‌های پلکسی گلاس مقاومت بالا، شفافیت بسیار بالا، مقاومت خوب در برابر شرایط جوی، مقاومت در برابر گرما، شکل‌پذیری و انعطاف‌پذیری بالا، برش آسان، عایق صوتی و حرارتی بودن آن‌ها و عدم عبور اشعه‌های مضر از آن‌ها است. این ویژگی‌های مشترک، به دلیل تنوع در مدل‌ها، کارایی‌های متنوعی نیز ایجاد کرده است.

مثلا کارایی پلکسی رنگی متفاوت از پلکسی ترانسپارنت است. یا کاربرد پلکسی آینه ای به دلیل تفاوت در برخی مشخصات، از پلکسی مات متفاوت است. با توجه به مطلب بالا قبل از خرید پلکسی گلاس پیشنهاد می شود مقاله کاربرد پلکسی مطالعه شود.

در این زمینه نیز اگر سوالی دارید و می‌خواهید راهنمایی بیشتری دریافت کنید، می‌توانید از کمک کارشناسان فروشگاه آفرت لیزر  استفاده کنید.

کاملترین راهنمای خرید پلکسی گلاس

جمع بندی و نتیجه گیری راهنمای خرید پلکسی گلاس

در راهنمای خرید پلکسی گلاس سعی کردیم، مهم‌ترین نکاتی که باید بدانید را بیان کنیم، با این حال بد نیست در انتهای این مقاله، به برخی نکات دیگر که شاید به دردتان بخورد اشاره کنیم:

  • برای جلوگیری از ایجاد خط و خش در هنگام تولید یک ورق محافظ روی آن کشیده می‌شود، بنابراین حتما محصولی بخرید که داخل این کاغذهای محافظ باشد.
  • از خرید پلکسی گلاس خط و خش دار خودداری کنید.
  • یکی از نقاط ضعف ورق پلکسی، عدم مقاومت بالا در برابر خش و خوردگی است. بنابراین در حمل و نقل آن محتاط باشید.
  • برای برش پلکسی روش‌های مختلفی پیش روی شما است، اما اگر حجم کارتان بالا است از روش برش لیزی بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *