کلروفرم بهترین چسب پلکسی گلاس

استعلام قیمت های روز از آفرت لیزر

چسب پلکسی یعنی کلروفرم!

به طور معمول چسب پلکسی با نام کلروفرم شناخته می شود. اما بر خلاف باور عموم، کلروفرم چسب یا رزین نیست بلکه یک مایع شیمیایی حلّال ، بسیار فرار و بی رنگ است که از آن برای چسباندن پلکسی گلاس استفاده می شود. برای چسباندن قطعات پلکسی از چسب های فوری ۱۲۳ و چسب آکواریوم نیز می توان استفاده نمود ولی اگر برایتان تمیزی و کیفیت بالای کار اهمیت دارد باید از کلروفرم استفاده کنید. پس اگر به دنبال چسب پلکسی می گردید کلروفرم بهترین گزینه به حساب می آید. کلروفروم به غیر از پلکسی گلاس مواد دیگر را به هم نمی چسباند و فقط باعث ذوب شدن و یا تغییر حالت برخی از این مواد می شود. به همین خاطر همیشه توصیه می شود کلروفرم در ظروف شیشه ای نگهداری شود تا آسیبی به ظروف حاوی این مایع شیمیایی نرسد.

معـــرفی

کلروفرم از هیدروژن، کربن و اتم های کلر تشکیل شده است. در صورت تماس با پوست به دلیل تبخیر سریع، احساس خنکی انتقال می دهد و خیلی زود بخار و خشک می شود. اما توصیه می شود از تماس با پوست جلوگیری به عمل آید زیرا چربی پوست را از بین می برد. و به مرور به پوست آسیب می رساند. کلروفرم در حالت خالص دارای بخارات سمی بوده و در تماس طولانی مدت خطرناک می باشد. اما برای مصارف عمومی اغلب به صورت رقیق شده و تا حد زیادی بی خطر است.

کلروفرم بهترین چسب پلکسی گلاس

موارد مصرف

همان طور که اشاره شد کاربرد بسیار مهم کلروفرم استفاده به عنوان چسب پلکسی می باشد. این ماده بهترین چسباننده ورق های پلکسی گلاس به شمار می رود. از کلروفرم در زمینه های دیگری نیز استفاده می شود. از جمله کاربردهای آن در صنعت به عنوان حلال برای چربی، واکس، روغن، رزین، گریس و … می باشد. کلروفرم به عنوان داروی بیهوشی نیز بسیار شناخته شده است. ولی این ماده به صورت ترکیبی و رقیق شده دارای کاربردهای فراوانی در صنعت و تولیدات نیز می باشد. پیشینه کشف و استفاده از کلروفرم به حدود ۲۰۰ سال قبل باز می گردد.

نحوه مصرف کلروفرم به عنوان چسب پلکسی

استفاده از کلروفرم برای چسباندن ورق پلکسی گلاس نیازمند دقت و حوصله زیادی می باشد؛ همچنین هر چقدر در استفاده از آن دقت بیشتری شود کیفیت محصول نهایی بیشتر خواهد بود. به همین دلیل برای چسباندن ورق های پلکسی توسط کلروفرم از سرنگ سوزن دار استفاده می شود. سرنگ ها انواع محتلفی دارند اما بهتر است از سرنگ هایی استفاده شود که واشر لاستیکی نداشته باشند. زیرا تماس کلروفرم با قسمت لاستیکی سرنگ باعث ذوب شدن این قسمت می شود.

کلروفرم بهترین چسب پلکسی گلاس
آموزش چسباندن پلکسی گلاس

استفاده از سرنگ باعث ریختن یکنواخت و ظریف چسب پلکسی روی سطح کار می شود و از پاشیدن و یا سرازیر شدن بیش از حد کلروفرم بر روی سطح کار جلوگیری می کند. البته سرنگ ها به دلیل کنترل مایع کلروفرم مانع از پخش شدگی چسب می شوند. پس از استفاده از چسب پلکسی در مدت زمان اندکی حدودا کمتر از یک دقیقه دو سطح به یکدیگر می چسبند. این چسبندگی در دقایق اولیه استفاده از چسب کلروفرم به مراتب کمتر بوده و پس از گذشت مدت زمان تقریبی ۱۰ دقیقه کاملا ثابت و محکم می شود. جهت هرچه بهتر چسبیدن سطوح باید دو قطعه پلکسی را در کنار هم ثابت و کمی تحت فشار قرار می دهیم. بدین منظور می توانیم از چسب کاغذی برای این کار استفاده کنیم.

 هنگام کار با سرنگ حاوی چسب پلکسی کلروفرم اگر مقداری کلروفرم روی سطح پلکسی ریخت باید صبر کرد تا به خودی خود تبخیر و خشک شود. چرا که پاک کردن آن توسط دست و یا دستمال باعث خرابتر شدن و لکه دار شدن کار می گردد.

کلروفرم بهترین چسب پلکسی گلاس
آموزش چسباندن پلکسی گلاس 
سرنگ برای استفاده از کلروفوم
سرنگ برای استفاده از کلروفوم

موارد احتیاط هنگام استفاده از چسب پلکسی

هنگام استفاده از کلروفرم تا حد ممکن نباید آن را استشمام نمود و از ماسک استفاده کنیم. همچنین تماس زیاد آن با پوست ممکن است آسیب رسان باشد که استفاده از دستکش نیز توصیه می شود. البته این توصیه ها جهت کار طولانی مدت و مداوم با چسب پلکسی کلروفرم می باشد. هنگام استفاده از چسب پلکسی کلروفرم، درب مخزن آن را مرتب ببندیم چرا که بسیار فرار است. پیشنهاد می شود چسب پلکسی کلرفرم در ظروف پلاستیکی با ضخامت مناسب نگهداری گردد. در صورت نازک بودن ظرف، بدنه آن تغییر شکل می دهد و باعث سوراخ شدن ظرف می شود.

… برای تهیه چسب کلروفرم همین حالا با فروشگاه آفرت لیزر تماس بگیرید …

کلروفرم بهترین چسب پلکسی گلاس
آموزش چسباندن پلکسی گلاس 
سرنگ برای استفاده از کلروفوم
در هر ابعادی و قیمتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *