انواع پلکسی گلاس

استعلام قیمت های روز از آفرت لیزر

در مقاله های قبل با پلکسی گلاس و شفافیت پلکسی گلاس آشنا شدید در این مقاله قصد داریم به طور اختصار انواع ورق های پلکسی گلاس را برای شما شرح دهیم. با آفرت لیزر همراه باشید.

انواع پلکسی گلاس به ۵ دسته تقسیم می شود:

1. پلکسی گلاس رنگی

2. پلکسی گلاس ترانسپارنت معمولی

3. پلکسی گلاس ترانسپارنت فسفری

4. انواع پلکسی گلاس شفاف، سفید و مشکی

5. پلکسی گلاس های آینه ای (آینه طلایی و نقره ای)

6. ورق پلکسی گلاس مات

انواع پلکسی گلاس

1. پلکسی گلاس رنگی

ورق های پلکسی گلاس رنگی بیشترین کاربرد را در بین انواع دیگر دارند. به عبارت دیگر پر مصرف ترین ورق در برش لیزری این نوع ورق ها هستند. ورق های پلکسی گلاس رنگی نور را از خود عبور می دهند ولی طرف دیگر طلق دیده نمی شود.ساخت حروف های برجسته، لایت باکس های تبلیغاتی، تندیس و لوح تقدیر و… از کاربرد های ورق های رنگی به شمار می روند.

انواع پلکسی گلاس رنگی مخصوص استفاده در محصولاتی است که یا پشت نور دارد و یا در مواردی ب کار می رود که منبع نوری پشت آن وجود ندارد.

محصولاتی که پشت نور دارند مانند:

1. حروف برجسته پلنیوم و حروف برجسته پلاستیک

2. لایت باکس های تبلیغاتی

این نوع حروف های برجسته مخصوص تابلو های تبلیغاتی است. یکی از انواع جدیدترین تابلو های تبلیغاتی که تنوع بسیار زیادی دارد.

محصولاتی که پشت نور ندارند مانند:

1. لوح تقدیر و تندیس

2. حروف برجسته پلکسی گلاس

بهترین متریال در ساخت لوح تقدیر و تندیس، پلکسی گلاس (plexiglass) است. قیمت مناسب و آماده سازی محصول در کمترین زمان از محاسن استفاده از انواع پلکسی گلاس در ساخت تندیس است. این نوع حروف برجسته که به تازگی جایگزین استیکر های تبلیغاتی شده اند اغلب برای سر در غرفه های نمایشگاهی استفاده می شوند.

2. پلکسی گلاس ترانسپارنت معمولی

عمده ترین کاربرد ورق های پلکسی گلاس ترانسپارنت استفاده در فضا های نورگیر می باشد. خلاقیتی که می توان در استفاده از ورق های ترانسپارنت به کار برد استفاده از برش لیزری در ایجاد شکل های نه صرفاً مربع و مستطیلی است. حر های پیچیده با شکل های منحنی توسط دستگاه برش لیزر قابل ساخت می باشند.

3. پلکسی گلاس ترانسپارنت فسفری

از دیگر انواع پلکسی گلاس ورق های ترانسپارنت فسفری هستند. این نوع ورق ها با اینکه از جلوه های بسیار زیبایی برخوردار هستند اما کاربرد بسیار کمی دارند. استفاده در محصولات فانتزی اصلی ترین زمینه مصرف ورق های ترانسپارنت فسفری می باشد.

4. پلکسی گلاس شفاف، سفید و مشکی

عمده کاربرد این ورق ها استفاده به عنوان جایگزین شیشه در موارد خاص می باشد.

5. پلکسی گلاس های آینه ای (آینه طلایی و نقره ای)

در ساخت این نوع پلکسی گلاس از همان روش تولید آینه استفاده می شود. یعنی همان طور که زدن جیوه بر روی شیشه منجر به ساخت آینه می شود، پلکسی آینه ای نیز توسط جیوه و پلکسی گلاس شفاف ساخته می شود. پلکسی گلاس های طلایی و نقره ای در تزئینات داخلی ساختمان ها کاربرد های بسیاری پیدا کرده است. به طوری که وسایل تزئینی زیادی می توان با آن ها تولید کرد.

6. پلکسی گلاس های مات

از لحاظ تنالیته رنگی پلکسی گلاس های مات و براق کاملاً شبیه به هم هستند اما کد های آن ها متفاوت است. ورق های مات همان طور که از نامشان پیداست نور را منعکس نمی کنند یا به عبارتی بازتاب نور ندارند. انواع پلکسی گلاس مات مخصوص فضا هایی است که بازتاب نوری اثر ناهمگونی بر طراحی اجزای دیگر می گذارد. این نوع پلکسی نیز همانند ورق های ترانسپارنت فسفری کاربرد های اندکی دارند.

انواع پلکسی گلاس در خارج

ورق اکرلیک فیلتر دهنده UV

زمانی که به دنبال ورق اکرلیکی می گردید که به منظور حفاظت در برابر خورشید طراخی شده باشد. ورق اکلریک فیلتر دهنده UV این امکان را فراهم می کند تا از عبور امواج مخرب UV جلوگیری به عمل آبد. این نوع از الکرلیک بیشتر در قاب های عکس، کار های هنری و موزه ها، به منظور حفظ آثار هنری و اسناد مهم در برابر تخریب امواج UV کاربرد دارد.

ورق اکرلیک عبور دهنده UV

در مقابل فیتر دهنده UV، نوع عبور دهنده آن قرار دارد. این نوع از ورق اجازه عبور نور UV-A و UV-B را برای مواردی همچون درمان های پزشکی و سالن های سولاریوم فراهم می کند. ورق عبور دهنده UV اجازه عبور بیش از ۹۲٪ نور UV را به طور مداوم فراهم می کند که در عین استفاده و حمل آسان، خواص نوع سنتی پلکسی گلاس ها مثل پلکسی گلاس با مقاومت بالا را حفظ کرده است.

ورق های اکرلیک موزه ای

هر چند صفحات اکرلیک فیلتر کننده UV مزایایی را برای قاب بندی و مصارف هنری فراهم می کند اما اکرلیک موزه ای خواص ویژه تری برای کاربرد های هنری دارد. این ورق ها طراحی شدند تا جلوگیری از آسیب و تخریب را بر اثر اکسیداسیون و گذر زمان تضمین کنند. علاوه بر خاصیت فیلترکنندگی UV، این ورق ها ضد رفلکس نیز هستند.

ورق های اکرلیک فریم گرید

ورق اکرلیک فریم گرید به منظور استفاده در عکس برداری و چاپ و دستیابی به استاندارد طلایی در عکاسی طراحی شده، این نوع از پلکسی گلس بی نقصی، توزیع یکنواخت رنگ و شفافیت و انسجام مواد را تضمین می کند.

پلکسی گلس ضد الکتریسیته

هر چند نوار ها و کاور های ضد الکتریسیته برای پوشش صفحات پلکسی گلاس در بازار موجود است اما هی یک مثل پلکسی گلس ضد اکتریسیته راه حلی دائمی نیستند. این نوع پلکسی گلس به منظور جلوگیری از آسیب و دفع الکتریسیتخ بدون تاثیر از رطوبت راحی شده است. پلکسی گلس های ضد الکتریسیته در تولید دستکش ها و تجهیزات الکترونیکی و… کاربرد دارد.

اکرلیک مقاوم به سایش

موارد استفاده از این اکرلیک برای سطوحی که در تماس و معرض اصطحکاک قرار دارند است. اکرلیک مقاوم به سایش بنا به نیاز شما می تواند روی یک یا هر دو سطح کار کاور شود که استفاده آن اغلب در مواردی است که در معرض عموم و فرسایش بیشتری قرار دارند.

ورق اکرلیک مادون قرمز

زمانی که هدف از شیشه کاری حفاظت و امنیت باشد، ورق های اکرلیک عبوردهنده مادون قرمز بهترین انتخاب خواهند کرد. هر چند سایر انواع پلکسی گلاس اشعه مادون قرمز را عبور می دهند ولی این نوع از پلکسی گلس نور مرئی را بلاک کرده و تنها اشعه مادون قرمز را عبور می دهد. ورق های اکرلیک مادون قرمز خواص فیزیکی پلکسی گلس های سنتی مثل مقاومت به ضربه بالا و سهولت در برش را نیز دارند. موارد استفاده این نوع از پلاستیک در دوربین های مداربسته، تجهیزات صدا و دوربین های امنیتی است.

ورق های اکرلیک ضد ضربه (اصلاح شده)

با اینکه ورق های اکرلیک به خودی خود نسبت به شیشه های قدیمی ۱۷ برابر نسبت به ضربه مقاوم هستند اما ورق اکرلیک ضد ضربه اصلاح شده ۱۰ برابر نسبت به اکرلیک های سنتی مقاوم تر هستند. این خاصیت این ورق ها را به بهترین متریال برای جابجایی و نگهداری تبدیل می کند.

ورق پلکسی سیاه و سفید

از دیگر پلکسی گلس های محبوب صفحات سیاه و سفید است که مقاوم به تغییرات آب و هوایی و همین طور ضربه هستند که آنها را به بهترین متریال برای کاربرد در فضای باز تبدیل می کند. این نوع از ورق پیام یا نشانه شما را بدون هیچ اپراتوری برای تنظیم نور مخفی نگه می دارد و برای شما امکان مانور کامل بر روی کنترل و نمایش را فراهم می کند. به این صورت که در طول روز سیاه باقی می ماند و زمانی که تاریکی است از خود نور ساطع می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *