با ورق مولتی استایل و انواع آن آشنا شوید

استعلام قیمت های روز از آفرت لیزر

ورق‌ مولتی استایل با آن سطح صاف و آینه ای که جنس متالیک را به یاد می آورد جایگزین مناسبی برای فلز است. از این ورق ها به خاطر انعطاف پذیری بسیار بالا می توان حتی در سطوح منحنی استفاده کرد و دکوراسیون آینه ای زیبایی را درست کرد. این خصوصیت موجب شده است ورق مولتی استایل ابزار مناسبی برای معماران و طراحان داخلی باشد تا آن را جایگزین و یا همراه موزائیک در قسمت های مختلف ساختمان به کار ببرند. در این مقاله می کوشیم ضمن معرفی انواع این ورق های راهنمایی هایی را جهت خرید ورق مولتی استایل به خوانندگان ارائه دهیم.

با ورق مولتی استایل و انواع آن آشنا شوید

ورق مولتی استایل چیست؟

ورق مولتی استایل نوعی از دکوراسیون نرم است که از آن در تابلو های تبلیغاتی، دکوراسیون داخلی، هدایا، تابلو های روشنایی و دیگر موارد تبلیغاتی استفاده می کنند. این ورق ها از خانواده ورق های پلاستیکی به نام Acrylonitrile Butadiene Styrene است که روکشی شبیه فلز روی آن کشیده شده است. به همین دلیل این ورق ها دو خصوصیت کاربردی را همزمان دارند: مقاومت بالا و انعطاف پذیری.

از آنجا که در متریال مولتی از پلاستیک و روکش فلز مانند استفاده شده است این ورق ها وزن پایینی دارند. این خصوصیت موجب شده است که برش آن ها با سهولت انجام گیرد. مزیتی که نصب و به کارگیری آن را در دکوراسیون خانگی بسیار آسان کرده است.

با حک و لیزر بر روی این ورق ها می توان نقوش هنری را طراحی کرد. این خصوصیت موجب شده است بسیاری از شرکت ها برای حک برند و پلاک های تبلیغاتی از ورق های مولتی استایل استفاده کنند. نصب آن ها روی دیوار و سطوح نیز به راحتی انجام می گیرد و برای این کار تنها باید چسب های مخصوص آن را به کار بست.

انواع ورق مولتی استایل

برای خرید ورق مولتی استایل در بازار ایران شما با ۹ گزینه روبرو هستید:

در میان موارد ذکر شده نوع طلایی براق بیشتر برای تابلوها و وسایل تزئینی و همچنین لوح های تقدیر استفاده می شود. این نوع مولتی استایل نور را با درصد زیادی بازتاب می دهد به همین دلیل بهتر است از آن در کنار دیگر متریال ها استفاده شود تا تصویری زیباتر و شکیل تر به تابلو و وسیله تزئینی ببخشد.

ورق های نقره ای بیشتر برای دکوراسیون منزل مورد استفاده قرار می گیرند و نمونه های ساده یا براق آن خاصیت انعکاسی یا آینه ای داشته و در کنار دیگر وسایل تزئینی به کار گرفته می شوند. گرچه از آن ها برای تابلو ها و لوج های تقدیر نیز استفاده می شود.

نمونه های خش دار مولتی استایل این خاصیت را دارند که استحکام داشته و خش و ایرادات در طی زمان بر روی آن کمتر نمایان می شود.

کاربردهای ورق مولتی استایل

روی هم رفته این ورق ها برای کار های تزئینی بسیار مناسب هستند و حتی می توان روی ان ها با حکاکی و لیزر طرح های هنری را نقش بست که اشکال متنوع تری را در اختیار طراحان دکوراسیون قرار می دهد. این ورق ها در ابعاد ۶۰ × ۱۲۰ سانتی‌متر و ضخامت یک میلی متر برش داده شده و جهت فروش عرضه می شود.

دکوراسیون داخلی: انواع ورق های مولتی استایل مخصوصاً نمونه نقره ای آن در اشکال مخالف برش داده شده و جهت تزئین به دیوار منازل و دفاتر اداری نصب می شود. این ورق ها با انعکاسی که در منزل و دفاتر ایجاد می کنند نور محل را افزایش داده و حس گرمی را به محل کار می بخشند. همچنین در طراحی سقف اتاق و آشپزخانه نیز از این ورق استفاده می شود.

تابلوها و لوح تقدیر: ورق های طلایی و نقره ای براق جهت تهیه لوح های تقدیر بسیار مناسب هستند. این ورق ها نور را منعکس می کنند برای همین بهتر است در کنار آن ها از متریال های دیگری نیز بهره برد.

پلاک: در ساخت پلاک کنار در اتاق ها اداری و مطب ها می توان از انواع ورق های مولتی استایل استفاده کرد.

تندیس: تندیس ها معمولاً با استفاده از ورق های مولتی استایل طلایی براق تهیه می شوند و در پایۀ آن ها نیز چوب به کار می رود تا شکل زیباتری به اثر بدهد.

تابلوی تزئینی: جعبه های تزئینی گل و جهبه های هدیه از جمله دیگر وسایلی است که با استفاده از ورق های مولتی استایل می توان تهیه کرد. ورق های مسی برای انجام این کار از بیقه مناسب تر هستند.

تبلیغات: مصارف تبلیغاتی همچون جاکلیدی لوکس، ساعت رومیزی، ماکت های لوکس، استند های تبلیغاتی، لیبل های تبلیغاتی با هر یک از ورق های ساده و خش دار امکان پذیر است.

حفاظت از ورق مولتی استایل

البته ملاحظاتی نیز در خرید ورق مولتی استایل وجود دارد. از جمله اینکه این ورق ها نباید در تماس با آب و رطوبت قرار بگیرند. همچنین تابش مستقیم نور خورشید و دمای بالاتر از ۶۰ درجه سانتی گراد برای این ورق ها مضر است. برای همین بهتر این است که از ورق های مولتی استایل در فضای بیرون از ساختمان استفاده نشود. در محیط های باز به جز باران و تابش آفتاب و گرما، جریان گردوغبار نیز موجب آسیب ظاهری این ورق ها می شود.

همچنان که گفته شد این ورق ها بسیار انعطاف پذیر هستند و بنابراین بهتر این است که ورق ها در حالت افقی قرار بگیرند تا حالت خمیدگی در آن ها ایجاد نشود.

مزایا و معایب ورق مولتی استایل

خرید ورق مولتی استایل به دلیل عمر آن بسیار مقرون به صرفه‌ است، این ورق ها در برابر حرارت مقاومت تقریباً خوبی دارند. مخصوصاً وقتی به ضخامت نازک آن نظر می اندازیم این موضوع بیشتر جلب توجه می کند. همچنین ورق مولتی استایل در مقابل مواد شیمیایی عملکرد خوبی داشته است و خوردگی کمی دارد. این موضوع در طول زمان مزیت بارزی است.

 مضاف بر استحکام و دوام باید به زیبایی و شکیل بودن این محصول اشاره کرد که استقبال از این محصول را بسیار زیاد کرده است. همچنین شکل‌پذیری عالی آن را برای کاربرد های متفاوت ورق ها در دکوراسیون و تبلیغات مناسب کرده است. پس از عملیات حکاکی با لیزر طرح های کنده شده مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند و تا زمان زیادی پایدار باقی می‌مانند.

همان گونه که پیشتر گفته شد این ورق‌ها با وجود ضخامت نازک مقاومت بالایی دارند. این امر حمل و نقل آنها را ساده کرده است. ضخامت نازک همچنین فرآیند برش و نصب آن را ساده کرده است که مزیت بزرگی محسوب می‌شود. این ورق‌ها را به دو طریق می توان برش داد: با استفاده از کاتر و در طرح های ظریف تر با استفاده از لیزر. با نگهداری صحیح و اصولی این طرح‌ها برای سال ها طولانی می‌توانند باقی بمانند و به زیبایی و جذابیت آنها آسیبی وارد نشود.

البته این ورق ها با مشکلات و معایبی هم روبرو هستند. به دلیل نازکی و ظرافت اگر ورق مولتی استایل در تماس با جسم تیزی قرار بگیرد دچار خط و خش می شود. اگر در مقابل رطوب، نم و آب قرار بگیرد ممکن است تم رنگ آن تغییر کند و کیفیت خود را از دست بدهد و آنگاه ناچار باشیم پلاک و یا تابلوی خود را عوض کنیم. اینها نکاتی است که در خرید ورق مولتی استایل باید لحاظ گردد. البته مزیت های این محصول بسیار بیشتر از معایب آن است.

خرید ورق مولتی استایل

در هنگام خرید ورق مولتی استایل باید به این موضوع توجه داشت که انواعی از این محصول با برندهای مختلف ایرانی و خارجی در بازار موجود است. برخی از آنها کیفیت بالایی برخوردار نیستند. بنابراین خریداران می بایست خرید خود را از منابع مورد اطمینان انجام دهند. فهرست زیر نمونه‌ای از قیمت هایی است که می توانید جهت خرید ورق‌ مولتی استایل در فروشگاه آفرت لیزر مشاهده کنید:

نوع محصولرنگطرحقیمت (تومان)
ورق مولتی استایلنقره ایساده۹۵.۰۰۰
ورق مولتی استایلنقره ایخش دار۹۰.۰۰۰
ورق مولتی استایلطلاییساده۹۵.۰۰۰
ورق مولتی استایلطلاییخش‌دار۹۰.۰۰۰
ورق مولتی استایلمسیساده۱۱۵.۰۰۰
ورق مولتی استایلمسیخش دار۱۱۰.۰۰۰
قیمتها متغییر هست لطفا با فروشگاه تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *