تابلو نئون پلکسی چیست ؟ قیمت ساخت تابلو نئون و چلنیوم

تابلو نئون پلکسی چیست ؟ قیمت ساخت تابلو نئون و چلنیوم

استعلام قیمت های روز از آفرت لیزر

تابلو نئون پلاستیک از انواع تابلوهای تبلیغاتی است که مدت زیادی است که از آن استفاده می کنند. در این مقاله مزایای تابلو نئون پلاستیک و تفاوت های آن با دیگر تابلو بررسی شده است. گاز نئون باعث ایجاد نور در تابلو نئون پلاستیک می شود. تابلو نئون پلاستیک محفظه های شیشه ای بدون رنگ و شفافی هستند که به اشکال گوناگون درآمده و با گاز نئون پر می شوند. در دو سر تابلوی نئون الکترود متصل می شود که با اتصال ولتاژ مناسب به این دو سر، گاز نئون داخل محفظه شروع به نورپردازی می نماید.

تابلو نئون پلکسی چیست ؟ قیمت ساخت تابلو نئون و چلنیوم

آشنایی با تابلو نئون پلکسی

نئون یکی از پرکاربردترین مواد در ساخت تابلوهای تبلیغاتی از گذشته تا به الان و در حقیقت پایه ای برای توسعه تابلوهای پیشرفته و مجهز بوده است و به دو صورت نئون شیشه ای و پلاستیکی قابل به کار می روند. طوری که نئون شیشه ای حاوی گاز نئون پر شده داخل شیشه خام با ولتاژ معین و نئون پلاستیکی دارای لامپ اس ام دی نورپردازی شده در خارج از آن است. فلکس با استفاده از سیستم مخصوص چاپ فلکس انجام می شود و می توان از آن برای طراحی و چاپ هرگونه محتوای تبلیغاتی استفاده کرد.

ساخت تابلو نئون بیشتر به تولید ظرفهای شیشه ای دست ساز شباهت دارد. برای ساخت این ظروف، شیشه ابتدا تماما ذوب شده و به شکل اولیه خود بر می گردد سپس شیشه ساز با بهره گیری از فشار هوا به این شیشه ها فرم خواسته شده را می دهد.

البته شیشه های خام نئون به صورت شیشه ای کروی و تو خالی در بازار موجود هستند وسازنده ی نئون با بهره گیری از گرما و فشار هوا (فوت کردن) به این شیشه ها فرم مد نظر خود را اعمال می کند. ساخت تابلو نئون مستلزم تجربه کافی و حوصله زیاد است و نیاز به آموزش عملی برای یادگیری دارد.

تابلو نئون پلکسی چیست ؟ قیمت ساخت تابلو نئون و چلنیوم

معرفی انواع تابلو نئون

به طور کلی تابلو نئونی در دو مدل شیشه‌ای و پلاستیکی موجود است که هریک از آن‌ها ویژگی خاص خود را دارند:

۱- تابلو نئون شیشه ای

تابلو نئون شیشه ای تابلویی است که با استفاده از گازهای مختلفی در شیشه‌های خام و خالی پر شده و با عبور جریان الکتریکی از خود نور منتشر می‌کند.

این تابلو به صورت حروف مورد نیاز هر مشتری طراحی می‌شود. نکته قابل توجه درباره تابلو نئون شیشه ای آن است که این تابلو در انواع رنگی، پودری و معمولی وجود دارد.

مراحل ساخت تابلو نئون شیشه ای

برای تولید این تابلو ابتدا شیشه‌های خام نئون تهیه می‌شود که به شکل کروی هستند و داخل آن‌ها خالی است.

سپس دستگاه نئون ساز با حرارت و فشار هوا این شیشه‌های تو خالی را به فرم مورد نظر تغییر می‌دهد و پس از آن اتصال الکترودها انجام می شود.

پس از اتصال الکترود‌ها دو سر نئون به دستگاهی با ولتاژ مناسب متصل شده تا گاز موجود درون لوله به صورت کامل سوخته و خلاء به وجود ‌آید.

سپس به دستگاه گاز نئون متصل می‌شود و در این قسمت ولتاژی برابر با ۷۵۰ تا ۱۶۰۰ به درون لوله وارد شده و باعث یونیزه شدن جیوه و تولید نور می‌شود و لوله نئون پس از آنکه پر شد،‌ بسته می‌شود و با استفاده از دستگاه شارژ به صورت کامل شارژ می‌شود و آماده تولید نور است.

تابلو نئون پلکسی چیست ؟ قیمت ساخت تابلو نئون و چلنیوم

مواد و طریقه ساخت

دو ماده اساسی پی وی سی نرم و ال ای دی برای ساخت لازم است. به این صورت که ابتدا دو قالب از ماده پی وی سی نرم در ابعاد مشخصی بریده شده و سپس پی وی سی های مخصوصی که حرارت داده شده اند، روی این قالب ها ریخته شده و بعد از مدتی که بصورت خیلی نرم و انعطاف پذیر در می آیند، آن ها را از قالب ها جدا کرده که یکی به عنوان پایه ال ای دی و دیگری به عنوان رویه نئون فلکسی است. سپس، ال ای دی های ساخته شده برای این کار داخل پایه نئون پلکسی قرار داده شده و بعد رویه نئون پلکسی به صورت دقیق حرارت داده می شود تا مانع از ورود آب و گرد وغبار به ال ای دی شود.

رنگ بندی نئون پلکسی به سه صورت پی وی سی های رنگ شده و ال ای دی های سفید در پایه، پی وی سی سفید و ال ای دی رنگی و پی وی سی و ال ای دی هر دو رنگی که این مورد آخری بهترین و اصولی ترین روش برای تولید نئون پلکسی به شمار می رود. زیرا رنگ نمایی طبیعی و روشنایی یکدست آن باعث زیبا جلوه دادن نئون فلکسی در تهیه حروف برجسته و سه بعدی می شود که در کاف شاپ ها، رستوران های شیک از آن استفاده می شود.

تفاوت تابلو چلنیوم و تابلو نئون پلاستیک

چلنیوم تنها از جلو و از سطح کار یعنی جایی که از جنس پلکسی است نورپردازی می کند در صورتی که نئون پلاستیک هم از سطح و هم از زوار نورپردازی می کند.

تابلوی نئون نسبت به تابلو چلنیوم قدیمی تر و تولید آن مستلزم تجربه ی بیشتری است.

تفاوت بین تابلو نئون و تابلو نئون پلاستیک

تابلو نئون

به تابلوهای پلاستیکی حجیمی گفته میشود که در ابعاد گوناگون میتوان تولید کرد. قابلیت این نوع تابلوها در این است که میتوان بر روی پلاستیک طرح خواسته شده را به نحو کاملا رنگی چاپ کرد.  درون محفظه ی تابلو از لامپهای مهتابی بهره میگیرند که در تاریکی شب نیز کارامد بوده و کلمات یا جملات روی تابلو به وضوح قابل مشاهده اند. جنس سطح تابلو از نوع پلاستیک می باشد که بر روی آن چاپ می شود و زوار آن نیز از ورق گالوانیزه تهیه میشود.

تابلو نئون پلکسی چیست ؟ قیمت ساخت تابلو نئون و چلنیوم

نئون پلاستیک

تابلو هایی با حجم کم و جملات و عکس ها و یا لوگو به نحو کاملا برجسته تولید میشوند و بر روی سطح تابلو نصب میگردد. به نحوی که سطح کار (کامپوزیت، نمای سنگ و…) پس از نصب حروف برجسته کاملا قابل رویت است و این یکی از مزایای تابلو نئون پلاستیک میباشد که به زمینه کار لطمه وارد نمیکند. جنس این نوع تابلوها از نوع پلاستیک (پلگسی گلس اصل تایوان) است و در ضمن نور آن از لامپهای SMD و LED پر نور و ضد آب، تغزیه می شود.

سفارش تابلو نئون پلاستیک نسبت به تابلو نئون خیلی بیشتر میباشد و تیم مجرب گروه آفرت لیزر جهت اخذ سفارش و مشاوره در خدمت شماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *