حکاکی با لیزر روی پلکسی گلاس (سفارش آنلاین – تحویل فوری)

استعلام قیمت های روز از آفرت لیزر

حکاکی لیزر روی پلکسی یعنی سوزاندن سطح یک ورق پلکسی گلاس با کمک پرتو لیزر به منظور درج نوشته‌ها و لوگوها؛ که این کار توسط دستگاه برش لیزری انجام می‌شود. طرح آماده شده در نرم افزارهای طراحی به دستگاه لیزر ارسال و با کمک پرتو حرارتی لیزر سطح ورق سوزانده و در اصطلاح حکاکی می‌شود.

در این مطلب تمام اطلاعات لازم در مورد حکاکی لیزر روی پلکسی گلاس را در اختیار شما قرار می‌دهیم و در انتهای این مطلب هر سوالی در مورد حکاکی روی پلکسی گلاس ، ورق ام دی اف و مولتی استایل داشته باشید پاسخ می‌دهیم.

جهت سفارش حکاکی لیزری پلکسی گلاس ، توضیحات سفارشتان را به شماره 09126460564 واتساپ کنید؛

حکاکی لیزر روی پلکسی چیست؟

دستگاه‌های لیزر علاوه بر این‌ که توانایی برش متریال مختلف را دارند، می‌توانند بر روی برخی از مواد مثل ورق پلکسی گلاس عملیات حکاکی نیز انجام دهند؛ توانایی حکاکی توسط دستگاه‌های لیزر به تولید سریع‌تر محصولات کمک می‌کند و با کمک لیزر می‌توان انواع پلاک ، انواع تابلو راهنما و انواع قطعات صنعتی را حکاکی کرد.

حکاکی با لیزر روی پلکسی گلاس (سفارش آنلاین – تحویل فوری)
فروشگاه آفرت لیزر

ولی این سوال پیش می‌آید که چگونه متن‌ها و نشانه‌ها با لیزر روی ورق پلکسی حکاکی می‌شوند؟

دستگاه‌های برش لیزری می‌توانند نوشته‌ها و طرح‌هایی که در کامپیوتر آماده شده است را روی ورق‌های مختلف حکاکی کنند. وقتی پرتو لیزر به سطح پلکسی می‌رسد، با حرارتی که ایجاد می‌کند باعث سوختن ورق پلکسی گلاس می‌شود؛ البته این سوختگی بصورت کنترل شده و با دقت بالا انجام می‌شود.

نرم افزار دستگاه‌ برش لیزری، پرتو لیزر را به فراخور نیاز افزایش یا کاهش می‌دهد. اگر از ۱۰۰ درصد توان لیزر استفاده کنید، ورق پلکسی شما بریده می‌شود؛ ولی اگر توان لیزر را پایین بیاورید، سطح پلکسی گلاس به مقدار جزئی سوزانده و حکاکی می‌شود.

این یعنی اگر قصد دارید پلکسی گلاس را برش بزنید باید قدرت پرتو لیزر را در نرم افزار دستگاه افزایش دهید؛ و اگر قصد حکاکی لیزر روی پلکسی گلاس را دارید، کافیست قدرت پرتو لیزر را کاهش دهید.

این افزایش یا کاهش قدرت پرتو لیزر، توسط اعداد مشخصی در نرم افزار دستگاه برش لیزری تعیین می‌شوند. و به صورت دستی در نرم افزار وارد می‌شوند.

پس از اینکه تنظیمات دستگاه لیزر برای حکاکی اعمال شد، نازل دستگاه با یک حرکت رفت و برگشتی و به صورت رج به رج، نوشته‌ها یا نشانه‌ها را با لیزر روی پلکسی حکاکی می‌کند. این یک توضیح کوتاه از شیوه حکاکی لیزری بود تا شما با نحوه حکاکی لیزری روی متریال مختلف آشنا شوید.

چه موادی قابلیت حکاکی لیزری دارند؟

هر نوع متریالی که به صورت ورق تولید می‌شود با دستگاه‌های لیزر قابل حکاکی هستند. البته منظور ما در اینجا دستگاه‌های لیزر co2 و دستگاه لیزر فایبر مارکینگ هستند که میز کار آن‌ها بصورت تخت است و هر نوع ورقی را می‌توان روی میز دستگاه قرار داد.

مدل‌های مختلفی از دستگاه‌های لیزر هستند که روی اجسام حجیم و غیر تخت حکاکی می‌کنند که ما در این مطلب به آن‌ها نمی‌پردازیم و هدف ما از نوشتن این مطلب دستگاه‌های حکاکی و برش لیزری Co2 و حکاکی فایبر مارکینگ هستند؛ که برای حکاکی روی اجسام تخت استفاده می‌شوند.

تمام ورق‌های مصرفی در برش لیزری از جمله پلکسی گلاس (plexi glass) ، ورق مولتی استایل (multiStyle) ، ورق ام دی اف (MDF) و حتی پلکسی گلاس آینه ای  (MirrorAcyilic) را می‌توان با کمک دستگاه لیزر حکاکی کرد. این ورق‌ها بصورت تخت تولید می‌شوند و بهتر است برای حکاکی هیچگونه تابیدگی یا خم شدگی نداشته باشند.

در ادامه توضیحات کوتاهی در مورد هر کدام از این ورق‌ها به شما ارائه می‌کنیم:

حکاکی لیزر روی پلکسی گلاس: ورق‌های پلکسی گلاس نوعی ترموپلاستیک هستند که قابلیت حکاکی لیزری دارند. این ورق‌ها از جنس پلی متیل متاکریلات هستند که نوعی پلیمر به حساب می‌آیند. سختی ورق‌های پلکسی گلاس تا حدی است که پرتو لیزر آن‌ها را آب نمی‌کند و موقع حکاکی، پرتو لیزر فقط باعث خراشیدگی سطح ورق می‌شود.

اگر تصمیم دارید نوشته‌ها و لوگوهای خودتان را با لیزر روی پلکسی حکاکی کنید به این نکته توجه کنید:

برای اینکه نوشته‌ها بعد از حکاکی لیزر روی پلکسی گلاس بهتر دیده شوند، پیشنهاد می‌کنیم از پلکسی‌هایی با رنگ‌های تیره استفاده کنید. در صورتی که مجبور شدید از ورق پلکسی روشن استفاده کنید. پس از اینکه حکاکی لیزری پلکسی گلاس را انجام دادید، و قبل از اینکه روکش کاغذی ورق پلکسی را جدا کنید، می‌توانید روی نوشته‌ها را رنگ کنید و سپس کاغذ محافظ پلکسی را جدا کنید.

اینکار باعث می‌شود نوشته‌ها و لوگوهای شما روی پلکسی روشن به خوبی دیده شوند.

حکاکی روی ورق مولتی استایل: ورق‌های مولتی استایل بهترین ورق برای حکاکی هستند. وقتی نوشته‌ها و نشانه‌ها روی ورق مولتی استایل حکاکی می‌شوند، لایه رویی ورق بوسیله لیزر سوزانده می‌شود و نوشته‌ها به رنگ مشکی در می‌آیند.

همین قابلیت ورق‌های مولتی استایل را به بهترین ورق برای تولید انواع تابلو و پلاک تبدیل کرده است.

حکاکی روی آینه پلکسی گلاس : بجز حکاکی لیزر روی پلکسی های معمولی، می‌توانید روی ورق پلکسی آینه ای نیز حکاکی کنید. در یک مقاله کامل در بخش مقالات سایت توضیح داده‌ایم که آینه پلکسی چیست ؛ ولی بطور خلاصه پلکسی های آینه ای کاملا شبیه آینه‌های شیشه ای هستند و این امکان برای شما فراهم است که لوگوها و نوشته‌های خودتان را روی ورق‌های پلکسی میرور آینه ای حکاکی کنید.

حکاکی لیزر روی پلکسی ترانسپارنت: پلکسی های ترانسپارنت همان ورق‌های رنگی شیشه ای هستند که در شیشه پنجره‌های قدیمی استفاده می‌شد. یکی از بهترین محصولاتی که با کمک حکاکی روی پلکسی ترانسپارنت می‌توانید تولید کنید، کارت‌های ویزیت فانتزی است.

مزایای حکاکی با لیزر روی پلکسی

در گذشته افراد تلاش می‌کردند نوشته‌هایی نظیر نام ساختمان و یا کتیبه‌های تزئینی را با کمک ابزارهای دستی و یا در سطحی بالاتر با فرزهای برقی انجام دهند. اینکار علاوه بر اینکه بسیار زمانبر بود، دقت لازم را نیز نداشت.

پس از آن استادان پلاک‌سازی با روش‌های مدرن تری اقدام به حکاکی روی فلزات کردند. اسید کاری روش مرسومی بود که استادکاران برای حکاکی ورق‌های مختلف استفاده می‌کردند. ولی این روش نیز به مرور کمرنگ‌تر شد.

با ظهور فن آوری لیزر، انجام عملیات حکاکی روی سطوح مختلف امری عادی شد و این کار با کمک حکاکی لیزری آسان شد. حکاکی لیزر روی پلکسی نیز رونق گرفت و درخواست برای انجام حکاکی روی ورق‌های غیرفلزی بیشتر شد.

اگر بخواهیم مهم ترین مزایای حکاکی لیزری روی سطوح مختلف را نام ببریم باید به این موارد اشاره کنیم:

  • اجرای یک شکل و یکپارچه
  • سرعت بالا
  • هزینه‌های پایین

این مزایا در کنار سهولت دسترسی به مراکز حکاکی و برش لیزری به مشتریان کمک می‌کند سفارشات حکاکی لیزر روی پلکسی ، حکاکی روی مولتی استایل و یا سفارش حکاکی چوب خود را در کمترین زمان دریافت کنند.

آماده سازی طرح برای حکاکی لیزری پلکسی

اگر سفارش حکاکی لیزر روی پلکسی گلاس را دارید و تصمیم دارید طرح حکاکی را خودتان آماده کنید باید مواردی را در فایل خود رعایت کنید که در ادامه به شما توضیح می‌دهیم. رعایت این نکات باعث سهولت در انجام سفارش شما توسط مراکز برش لیزری می‌شود.

اگر طرح خودتان را در نرم افزار کورل آماده کرده‌اید باید رنگ‌های خاصی را به هر یک از اجزای طرح خود اختصاص دهید. به این صورت که بخش‌هایی که می‌خواهید با لیزر روی پلکسی گلاس حکاکی لیزری شوند با یک رنگ مجزا، بخش‌هایی که می‌خواهید ترسیم لیزری شوند با یک رنگ مجزا و بخش‌هایی که می‌خواهید برش لیزری شوند را نیز با یک رنگ مجزا مشخص کنید.

به این ترتیب وقتی فایل خود را برای کارگاه برش لیزری می‌فرستید، اپراتور لیزر با توجه به رنگ‌هایی که داخل فایل قرار داده‌اید عملیات حکاکی و برش را انجام می‌دهد.

اگر شما طرحتان را در نرم افزارهای دیگری مثل اتوکد (AutoCAD) آماده می‌کنید نیز باید همین رنگ‌بندی را در فایلتان رعایت کنید.

از نکات دیگری که هنگام آماده سازی فایل برای حکاکی با لیزر روی پلکسی گلاس باید رعایت کنید یکپارچه سازی خطوط طرح است. اگر ترسیم‌های شما بصورت یکپارچه نباشند، شکل‌های بسته ایجاد نشده و حکاکی بدرستی انجام نمی‌شود.

قیمت حکاکی روی پلکسی

قیمت حکاکی روی پلکسی گلاس و دیگر متریال‌های مصرفی در برش لیزری، با توجه به فایل ارسالی توسط شما محاسبه می‌شود. برای دریافت قیمت حکاکی روی پلکسی کافیست طرح خودتان را به شماره  09126460564 واتساپ کنید تا پس از بررسی، استعلام قیمت برای شما ارسال شود.

هرچقدر حجم حکاکی شما بیشتر باشد به همان نسبت نیز قیمت حکاکی لیزری افزایش پیدا می‌کند. البته نکات دیگری نیز در محاسبه قیمت حکاکی روی پلکسی موثر هستند؛ کیفیت حکاکی لیزری جزو مواردی است که تاثیر مستقیم در قیمت نهایی دارد.

حکاکی پلکسی گلاس و متریال‌های دیگر به صورت رج به رج و به شکل حرکت رفت و برگشتی توسط دستگاه لیزر انجام می‌شود. هرچقدر فواصل رج‌های حکاکی بیشتر باشد، کیفیت حکاکی نیز کمتر می‌شود. بنابراین در طرح‌هایی که جزئیات زیادی دارند اغلب حکاکی با کیفیت بالا انجام می‌شود تا جزئیات طرح به خوبی روی متریال حک شود.

حکاکی با کیفیت بالا قیمت بیشتری نسبت به حکاکی‌های معمولی دارد و هرچقدر جزئیات طرح بیشتر باشد قیمت حکاکی نیز افزایش پیدا می‌کند.

برای سفارش حکاکی روی پلکسی گلاس ، مولتی استایل و یا ام دی اف از راه‌های ارتباطی بالای همین صفحه با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *