دستگاه اتو خم پلکسی گلاس چیست؟

استعلام قیمت های روز از آفرت لیزر

پلکسی گلاس یکی از پرکاربرد پلیمرهای مورد استفاده در صنعت و ساخت پروژه ها است. این اهمیت به ویژه در ساخ پروژه های ماکت سازی بیشتر به چشم می خورد و برای همین اکثر افرادی که قصد ساخت ماکت ها را دارند با خم کردن این ماده خشک و شکننده به مشکل بر می خورند. در این مقاله به صورت جداگانه به معرفی ابزارهایالزم و دستگاه اتو خم پلکسی می پردازیم و به طور کامل نیاز به شما به یادگیری و طرز استفاده از تو خم رفع می کنیم. توصیه می شود تا آخر این مقاله با ما باشید.

دستگاه اتو خم پلکسی گلاس

پلکسی چیست؟

پلکسی در واقع نام تجاری ورق پلی متیل متاکریلیت یا همان آکریلیک، آکریلیک گلاس است که با تلفظ pelexi gelas خوانده می شود و چند نوع شفاف، آیینه ای و ترانسپارنت و در رنگ بندی بسیار متنوع تولید و عرضه می شوند.

پلکسی گلاس به صورت تخته هایی از جنس خشک تولید می شوند که به راحتی قابلیت شکستن و خم کردن ندارند اما در عین حال این ورق انعطاف پذیر است. اگر به ورق های پلکسی فشار زیاد وارد شود تحمل نداشته و خرد می شود اما تکه های آن تیز نبوده و به اطراف پرت نمی شود. این خصوصیت های ورق پلکسی سبب محبوبیت این ورق شده است و کاربردهای آن را دو برابر می کند.

همچنین وجود رنگ های کاربردی مثل آبی، طوسی، سبز، زرد و… سبب شده تا در صنایع مختلف مانند روشنایی، دکوراسیون و… از این ورق استفاده شود.

مزایا پلکسی گلاس

  1. این ورق نسبت به شیشه مقاومتی حدود 30 برابر بیشتر دارد.
  2. نسبت به شیشه این ورق بسیار سبک تر است.
  3. ارزان تر است.
  4. کار با آن آسان است که این موضوع یکی از مزایای مهم پلکسی به شمار می آید.
  5. بادوام و مستحکم
  6. رنگ های متنوع
  7. امنیت و ایمنی بالا نسبت به شیشه

دستگاه اتو خم پلکسی چیست؟

در این مطلب دستگاهی کوچک و کاربردی را به شما معرفی می کنیم که به وسیله آن به راحتی می توان پلکسی را خم کرد و ان را به زاویه دلخواه تغییر حالت داد.

این دستگاه یعنی اتو خم پلکسی از جنس سرامیک بوده که به منظور ساخت و تهیه حروف و علائم پلاستیکی، پلکسی گلاس، پی وی سی و آکریلیک به ویژه در تابلوسازی ها مورد استفاده همگان قرار می گیرد.

با استفاده از اتو خم به راحتی می توان این ابزارها مثل پلکسی را در کمترین زمان ممکن به حالت و زاویه های گوناگون تبدیل کنید.

سایزبندی دستگاه اتو خم

این دستگاه در دو مدل طراحی و تولید می شود:

  1. مدل اول دستگاه خم منحنی: با این دستگاه می توان شکل های منحنی و بیضی شکل را ایجاد کرد که کاربرد زیادی در صنایع مختلف دارد.
  2. مدل دوم دستگاه خم 90 درجه: کاربرد این دستگاه در طراحی کردن خم در گوشه ها است.

مزیت دستگاه اتو خم پلکسی

  • استفاده از این دستگاه اتو خم در مقابل روش هایی قدیمی مثل حرارت دادن و استفاده از سشوار صنعتی آسان تر می باشد.
  • در زمان صرفه جویی می شود.
  • دقت کار افزایش پیدا می کند.
  • امنیت بیشتر با عدم ایجاد حرارت مستقیم روی دست و صورت وجود دارد.

طرز استفاده از دستگاه اتو خم پلکسی

بعد از روشن کردن دستگاه و گرم شدن آن به صورت کامل، پلکسی یا آکریلیک یا اجناس مشابه را برای 9 ثانیه در داخل دهانه هیتر دستگاه قرار دهید.سپس بعد از محکم کردن آن ، به هر انحنایی میتوان تغییر حالت دهید.این جنس خشک به راحتی در چند دقیقه کوتاه به هر حالت و شکل مورد نظر شما قابل تغییر دادن است.

خم کن حروف پلکسی عرض 60

برای این کار حتما به ترتیب زیر رعایت نمایید:

  1. در ابتدا توسط شلنگ ترموستات ره به پمپ آب متصل کنید و سپس پمپ را داخل ظرف آلومینیم پر از اب قرار دهید.
  2. توسط ترموستات دما را چک کنید. برای این کار در ابتدا پمپ آب را به برق متصل کرده و سپس درجه حرارت را تنظیم نمایید.
  3. در مرحله آخر بعد از گذشت حدودا پنج الی شش دقیقه (که امکان دارد در زمستان بیشتر طول بکشد)، پلکسی یا جنس مورد نظر خود را بر روی دستگاه قرار داده و بعد از چند ثانیه شاهد نرم شدن پلکسی بر اثر حرارت خواهیم بود و در این زمان پلکسی قابلیت تبدیل به حالت های دلخواه را خواهد داشت.
دستگاه اتو خم پلکسی گلاس
پلکسی

خم کن پلکسی و آکریلیک

ساده ترین روش و ابزار برای ساخت علائم در تابلوسازی و حروف استفاده از دستگاه خم زن پلکسی که به این جهت به وجود آمده است. به کمک این وسیله می توانی با صرف مدت زمان کوتاه و در چند ثانیه و تنها با گرم کردن پلکسی و اجسام مشابه آن به راحتی این وسیله را به زاویه دلخواه خم کرده و مدل دلخواه شکل دهید.

با توجه به سایز حروف فارسی و انگلیسی می توانید این دستگاه را در دو سایز کوچک و بزرگ تهیه نمایید. سایز بزرگ ایجاد خم بیضی شکل و همچنین منحنی بزرگ تر و سایز کوچک جهت ایجاد خم گوشه و نقطه های دارای ابعاد کوچک مورد استفاده قرار می گیرد.

در روش های قدیمی از سشوارهای صنعتی یا شعله مستقیم یا داغ کردن به وسیله ورقه فلزی انجام میشد که با ارائه دستگاه اتوخم استفاده از این روش ها بسیار کم شده است.

از مزیت های این وسیله می توان به سهولت کاربرد، صرفه جویی در زمان، افزایش دقت کار، امنیت بیشتر، عدم ایجاد حرارت مستقیم بر روی دست و صورت اشاره کرد.

برای مثال برای خم کردن پلکسی با ضخامت دو و نیم میلی متر به اشکال منحنی کافیست حدود 9 ثانیه و برای تشکیل زاویه 90 درجه 3 ثانیه از این دستگاه استفاده کنید. دقت کنید که مصرف برق این دستگاه تنها 40 وات بوده که در مصرف برق شما تاثیر به سزایی خواهد گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *