ساخت آکواریوم پلکسی گلاس

استعلام قیمت های روز از آفرت لیزر

قبلاً هر وقت اسم آکواریوم را می شنیدیم بی تردید یک محفظه ی شیششه ای برای نگهداری ماهی و دیگر آبزیان به ذهنمان می رسید. اما امروز آکواریوم پلکسی گلاس جایگزین ثابت شده ای برای آکواریوم های شیشه ای است. ما در این مقاله قصد داریم تا روش ساخت آکواریوم پلکسی گلاس را آموزش دهیم. اگر شما هم قصد ساخت آکواریوم را دارید پس پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

آیا می خواهید آکواریوم پلکسی گلاس خود را بسازید، اما نمی دانید از کجا شروع کنید؟ پیشنهاد می کنیم که کار ساخت آکواریوم پلکسی گلاس را با انتخاب مواد شروع کنید. شیشه های معمولی که برای ساخت آکواریوم استفاده می شوند، بسیار سنگین هستند.  یک آکواریوم شیشه ای با عرض یک متر با آب و ماهی حدود 400 کیلوگرم وزن دارد. ورق اکریلیک هم قوی تر و هم سبک تر از شیشه است، هم نور بیشتری را از خود عبور می دهد و همچنین عایق عالی دارد. بنابراین  ایده آل برای آکواریوم است. مقاله DIY ما تمام دستورالعمل های ساخت آکواریوم اکریلیک را مرحله به مرحله به شما ارائه می دهد.

قبل از شروع ساخت آکواریوم اکریلیک خود …

برای ساخت آکواریوم DIY خود، کمی آمادگی لازم است. با مطالعه دقیق تمام دستورالعمل ها شروع کنید و با دقت کار کنید، زیرا مطمعناً نمی خواهید که آکواریوم  نشت کند .و در کیف اتاق، سیل به راه .افتد.

برای ساخت آکواریوم پلکسی گلاس چه چیز هایی نیاز است؟

مواد مورد نیاز برای ساخت آکواریوم

  • صفحه پلکسی گلاس ریخته گری شفاف 8 میلی متری
  • چسب اکریلیک آکریفیکس 192
  • درزگیر اکریلیک شفاف
  • نوار ماسک
  • دستکش های محافظ
ساخت آکواریوم پلکسی گلاس

پایه ای برای ساخت آکواریوم پلکسی شما

در این مقاله یک آکواریوم اکریلیک با حجم 63 لیتر می سازیم. برای این کار از اکریلیک شفاف (ریخته گری) با ضخامت 8 میلی متر استفاده می کنیم. ابعاد آکواریوم در اینجا 60 سانتی متر عرض، 35 سانتی متر ارتفاع و 30 سانتی متر عمق است. البته با توجه به نیاز خود می توانید این ابعاد را به دلخواه تنظیم کنید.

ابعاد ورق های اکریلیک:

  • پایه: 1 ورق اکریلیک شفاف به ضخامت 8 میلی متر (60 در 30 سانتی متر)
  • طرفین (طول): 2 × 8 میلی متر ضخامت ورق اکریلیک شفاف (60 x 35 سانتی متر)
  • پانل های انتهایی: 2 × 8 میلی متر ضخامت ورق اکریلیک شفاف (28.4 x 35 سانتی متر)

مرحله 1: در مورد اندازه آکواریوم خود تصمیم بگیرید

قبل از شروع ساخت آکواریوم پلکسی، مهم است که به دقت در مورد حجم و ابعاد آن فکر کنید. به عنوان یک قاعده کلی، هرچه آکواریوم بزرگتر باشد، صفحه اکریلیک باید ضخیم‌تر باشد. برای  ساخت یک آکواریوم، بجای ورق اکریلیک ارزان و شکننده ، از اکریلیک ریخته‌گری استفاده کنید.

حجم آکواریومضخامت اکریلیک
مخزن تا 100 لیترورق به ضخامت 8 میلی متر
مخزن تا 200 لیترورق به ضخامت 10 میلی متر
مخزن بیش از 200 لیترورق با ضخامت 12 میلی متر

نکته: به یاد داشته باشید که هنگام برنامه ریزی برای ساخت آکواریوم پلکسی گلاس خود ضخامت صفحه را در نظر بگیرید.

مرحله 2: صفحات اکریلیک را برای  ساخت آکواریوم اکریلیک خود سفارش دهید

پس از تعیین ابعاد آکواریوم پلکسی گلاس خود، ورق های اکریلیک را سفارش دهید. لطفا توجه داشته باشید که ما به شما پیشنهاد می کنیم با استفاده از دستگاه های برش مخصوص که لبه های مرتب را تضمین می کنند، ورق ها را به اندازه دقیق مورد نیاز خود  رایگان برش دهید. این صفحات برای  چسب اکریلیک آکریفیکس ایده آل هستند .
هنگامی که ورق های اکریلیک شما تحویل داده شد، می توانید بلافاصله شروع به ساخت آکواریوم با پلکسی گلاس کنید. اگر می خواهید یک روکش عالی داشته باشید، می توانید لبه های قابل مشاهده در جلو و پشت آکواریوم را جلا دهید.

مرحله 3: از خراشیده شدن سطح اکریلیک آکواریوم اجتناب کنید

تمام برگ ها را روی یک سطح صاف و کاملاً عاری از چربی و آلودگی قرار دهید. همچنین توصیه می‌کنیم آن‌ها را روی پارچه‌ای نرم و نازک قرار دهید تا از خراشیدگی روی اکریلیک جلوگیری کنید.
با برداشتن فیلم محافظ از یک طرف ورق پایه شروع کنید و داخل یک طرف را مشخص کنید. برای این کار، نوار ماسک را به فاصله 8 میلی متر از لبه هایی که چسبانده می شود، قرار دهید. برای جلوگیری از آسیب دیدن ورق اکریلیک در اثر چسب اضافی، این عمل را روی تمام ورق ها تکرار کنید.

ساخت آکواریوم پلکسی گلاس

لطفا توجه داشته باشید: هنگام استفاده ازچسب ، هرگز چسب را پاک نکنید! با این کار لکه ای روی اکریلیک ایجاد می شود که هرگز نمی توانید آن را پاک کنید. فقط بگذارید چسب در هوا خشک شود. 

مرحله 4: آکواریوم خود را جمع آوری کنید

اکنون می‌توانید آکواریوم خود را روی یک سطح صاف و محکم جمع کنید. برای یک رندر بسیار دقیق و برای داشتن ضمانت رندر خوب، از سطح صاف و بلوک های ساپورت در زوایای قائم استفاده کنید. همانطور که در این مثال انجام دادیم، می‌توانید با استفاده از نوار پوششی ورق‌ ها را در موقعیت خود نگه دارید. همچنین توصیه می کنیم یک پارچه نرم و صاف روی سطح قرار دهید تا پلکسی از خراشیدن محافظت شود و روی میز کار یا میز شما با چسب پوشانده نشود. سپس یک بلوک نگهدارنده را روی ورقه زیرین قرار دهید و دستکش های محافظ خود را بپوشید تا از چسبیدن چسب به پوستتان جلوگیری شود.

ساخت آکواریوم پلکسی گلاس

 مطمئن شوید که سطح عاری از چسب و آلودگی  باشد

برای ساخت آکواریوم با پلکسی گلاس ، قبل از استفاده از چسب آکریفیکس ، سطح ورق اکریلیک باید تمیز و کاملاً عاری از چربی باشد. برای انجام این کار، روی یک پارچه نرم و بدون پرز، برگ ها را با الکل پاک کنید. سپس چسب آکریفیکس را به یک طرف (سمت جلو) ورق پایه بزنید، سپس پانل کناری را روی پایه قرار دهید. با استفاده از تراز و بلوک های نگهدارنده یا چسباندن نوار، پانل کناری را روی پایه محکم کنید تا کاملاً عمود باشد. سپس اجازه دهید چسب حداقل 20 دقیقه سفت شود. آکریفیکس یک چسب  است که به لبه های دو ورق اجازه می دهد تا برای یک پیوند بسیار قوی حل شوند و با هم ادغام شوند.

بعد از 20 دقیقه دیوار جلو یا عقب را با دقت قرار دهید. برای این کار آکریفیکس را روی صفحه جلویی پانل جانبی که به تازگی وصل کرده اید و در امتداد وجه جلوی پایه اعمال کنید. پس از اتمام، دیوار پشتی را در کنار و پایه قرار دهید. آن را با بلوک های نگهدارنده محکم کنید و عمود بودن آن را بررسی کنید. سپس دیوار پشتی را با چسب محکم کنید و آن را در کنار هم قرار دهید.

20 دقیقه دیگر صبر کنید قبل از اینکه دیواره های دیگر را به همین ترتیب قرار دهید، به طوری که دیواره ها بسیار محکم شوند. می توانید آخرین پنل کناری و پنل جلویی را همزمان نصب کنید. اگر دو طرف اول را به درستی تراز کرده باشید، قرار دادن و چسباندن دو صفحه آخر آسان خواهد بود. سپس باید 3 ساعت صبر کنید تا آکریفیکس به درستی خشک شود.

مرحله 5: آکواریوم را تمام کنید

تزئین آکواریوم شما

همانطور که می بینید، ما در این مثال می خواستیم آکواریوم را سریع و آسان بسازیم، اما شما می توانید خلاقیت به خرج دهید و آن را متناسب با فضای داخلی خود تزئین کنید. فقط از تخیل خود استفاده کنید.

به عنوان مثال، می توانید با افزودن پس زمینه، آکواریوم پلکسی خود را جذاب تر کنید. ساده ترین راه استفاده از پوستر پس زمینه است. طرح های زیادی وجود دارد که به راحتی قابل اجرا هستند و می توانید هر چند وقت یکبار که دوست دارید آنها را تغییر دهید.
می توانید زمینه آکواریوم خود را به روش های مختلف با پلی استایرن، گچ و یا حتی رزین بسازید. یک پوستر پس زمینه رنگ اضافه می کند و به آکواریوم شما  عمق بیشتری می دهد. دستورالعمل ها را به دقت بخوانید و اجازه دهید خلاقیتتان به شما در این زمینه کمک کند. یک کشتی دزدان دریایی، یک صخره مرجانی… نمونه های زیادی وجود دارد. این به شما بستگی دارد.

ساخت آکواریوم پلکسی گلاس
09126460564

آکواریوم خود را تمیز کنید

تمیز کردن بیرونی آکواریوم اکریلیک با استفاده از پاک کننده آنتی استاتیک  و یک پارچه میکروفیبر آسان است . یک پاک کننده ضد الکتریسیته ساکن از خراشیدن و چسبیدن گرد و غبار به صفحات اکریلیک شما جلوگیری می کند که باعث کثیف شدن آکواریوم شما می شود. فضای داخلی را مانند یک آکواریوم شیشه ای تمیز کنید. مراقب باشید از اسفنج هایی که بیش از حد ساینده هستند استفاده نکنید، زیرا سطح را خراش می دهند و شفافیت پانل های شما را تحت تاثیر قرار می دهند. هنگامی که آکواریوم خالی است، می توانید داخل آن را با یک پاک کننده ضد الکتریسیته ساکن نیز تمیز کنید. به یاد داشته باشید که قبل از پر کردن مجدد آکواریوم آن را کاملاً بشویید تا چیزی داخل آن باقی نماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *