شرکت های تولید کننده ورق پلکسی گلاس

استعلام قیمت های روز از آفرت لیزر

حال که پس خواندن مقاله پلکسی چیست میدانید که امروز بسیاری از شرکت‌ها در کشورهای مختلف ورق پلکسی گلاس را تولید می‌کنند. در کشور ما نیز شرکت‌های ایرانی هستند که در زمینه تولید ورق پلکسی فعالیت می‌کنند. اما هدف از این مقاله معرفی مطرح‌ترین تولید کننده پلکسی و نامدارترین شرکت‌های بین‌المللی در زمینه تولید ورق پلکسی است.

تولید ورق پلکسی در شرکت‌های اروپایی

شرکت آلبیس (ALBIS)

شرکت آلمانی آلبیس در سال 1961 کار خود را شروع کرد. این شرکت یکی از مطرح‌ترین شرکت‌ها در زمینه تولید محصولات ترموپلاستیک است که با داشتن 26 شرکت تابعه فرآورده‌های خود را به نقاط مختلف جهان صادر می‌کند.

با تیم تحقیق و توسعه گسترده حاضر در این شرکت برخی از محصولات و مواد مخصوص برند این شرکت نیز تولید می‌شوند که توانسته‌اند مشکلات صنایع مختلف را برطرف کنند.

تولید محصولات پلیمری با کیفیت بالا یکی از مهمترین اهداف شرکت آلبیس است. برای این مقصود ارتباط گسترده‌ای میان مشتریان و تیم تحقیق و توسعه برای دستیابی به بهترین راه‌حل‌ها برقرار است.

مجموعه کارخانجات ونیک (vonik)

این شرکت بزرگ آلمانی با مرکزیت شهر اسن (Essen) بزرگترین شرکت تولید مواد شیمیایی در این کشور است. ونیک با 37 هزار نفر کارمند در شش حوزه بازرگانی فعالیت می‌کند و محصولات آن به 100 کشور مختلف صادر می‌شود. این شرکت در زمینه ورزش نیز فعالیت می‌کند و حامی مالی اصلی تیم فوتبال بورسیا دورتموند آلمان است.

شرکت بین‌المللی آرکما (Arkema)

یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید مواد شیمیایی و پلیمری جهان است. این شرکت هدف خود را تولید محصولات پایدار و سبز گذاشته است. به این ترتیب خلاقیت و تحقیق و توسعه در این شرکت حرف اول را می‌زند.

فروش این شرکت به 55 شرکت مختلف جهان برابر 8.7 میلیارد یورو بوده است. مدیریت فرانسوی این شرکت نگاهی بین‌المللی به بازار دارد و دفاتر و سایت‌های تولیدی آن اکنون به صورت متناسب در آسیا (40 سایت)، اروپا (61 سایت) و آمریکای شمالی (43 سایت) گسترده شده است.

شرکت کلاکس (clax)

شرکت کلاکس بعد از 40 سال فعالیت اینک یکی از شرکت‌های شناخته شده در زمینه محصولات اکریلیک است. این شرکت ایتالیایی بلوک‌های یکپارچه، ورق‌های استاندارد و دیگر محصولات اکریلیکی را برای مصارف غذایی، نظامی، علمی و دارویی درست می‌کند.همچنین نوعی رزین اکریلیک “گلو” توسط این شرکت تولید می شود که قابلیت استفاده زیر آب را دارد. پلکسی گلاس تولیدی این شرکت نیز از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و با استانداردهای محیط زیست همخوانی دارد.

شرکت روم (Röhm GmbH)

پلکسی گلاس عنوانی است که اتو روم بر روی فرآورده خود گذاشت. روش امروزی تولید پلیمر متیل متاکریلات را او ابداع کرد. تاریخچه شرکت روم واقع در دارمشتات آلمان به سال 1907 بازمی‌گردد، وقتی روم و هس این شرکت را پایه گذاشتند. اما اکنون بعد از بازسازی تنها روم گ.ام.ب.ها خوانده می‌شود و در 15 کشور سایت‌های کارخانه‌ای دارد.

تمرکز اصلی این شرکت بر روی تولید مونومرهای متاکریلات، پلیمرهای متاکریلات و سیانیدها است.

شرکت لوسیت (Lucite)

لوسیت از جمله نام‌های تجاری است که نامش با ساخت ورق پلیمر پلکسی گلاس گره خورده است. در سال 1930 همزمان با ساخت پلکسی گلاس در آلمان شرکت لوسیت نیز در انگلستان این پلیمر را متیل متاکریلات ساخت. هر دو کشور نیز آن را در جنگ جهانی دوم استفاده کردند. حالا لوسیت برند خود را دارد اما نام پلیمر به اسم پلکسی گلاس در جهان معروف شده است.

البته در سال 2009 شرکت میتسوبیشی مالک جدید کارخانه شد و اکنون لوسیت برندی بین‌المللی به شمار می‌رود. البته این شرکت تنها به گذشته خود افتخار نمی‌کند بلکه محصولات و خلاقیت‌هایی نیز در تولید مواد تازه و راه‌کارهای نو ارائه شده است.

شرکت های تولید کننده ورق پلکسی گلاس
پلکسی گلاس 
پلکسی گلاس رنگی 
پلکسی گلاس مات 
پلکسی

تولید ورق پلکسی در شرکت‌های آمریکایی

شرکت آمریچم (AMERICHEM)

تولید ورق پلکسی در شرکت های آمریکایی از سال 1941 شروع شد. شرکت آمریکایی آمریچم واقع در ایالت آیداهو، اولین شرکت در این زمینه بود. اما بعد از رونق اقتصادی ایالات متحده در سال 1963 بود که این شرکت گسترش یافت و به فروش بین‌المللی روی آورد. هم اکنون دفاتر آمریچم در منچستر انگلستان و شهر سوژو چین قرار دارد و بسیاری برای خرید پلکسی با این شرکت تماس می گیرند.

شرکت آمریچم در سال‌های اخیر توسعه گسترده‌ای داشته و در سال 2014 دوبرابر بزرگ شده است. دو سال پیش دفتر شهر پونای هند نیز به لیست دفاتر این شرک افزوده شد. هم اکنون کارخانه آمریچم شش خط تولید دارد و 20 فوت مربع وسعه دارد.

شرکت پلاسکولیت (Plaskolite)

این شرکت توسط خانواده دان در سال 1950 تاسیس شده است. به خطر سرمایه‌گذاری‌های انجام‌گرفته و تجهیزات و تکنولوژی‌های جدید فرایندهای پلیمریزاسیون با بهترین کیفیت در این شرکت انجام می شود.

دفتر اصلی پلاسکولیت در آیداهو، ایالات متحده آمریکا است. و در خطوط تولید متعدد آن پلیمرهای متعددی مانند اکریلیک یا پلکسی گلاس، ورق پلی کربنات، پلیمرهای اکریلیک، ABS،PETG، ورق‌های آینه‌ای اکریلیک درست می‌شوند. 

شرکت های تولید کننده ورق پلکسی گلاس
پلکسی گلاس 
پلکسی گلاس رنگی 
پلکسی گلاس مات 
پلکسی

تولید کننده پلکسی در شرکت‌های آسیایی

شرکت آساهی کاسی (Asahi Kasei)

شرکت ژاپنی آساهی کاسی مواد شیمیایی،  فیبر، متریال‌های ساختمانی، مواد دارویی و تجهیزات دارویی فعالیت می‌کند. این شرکت در سال 1931 در توکیو شروع به کار کرد و اکنون در آلمان، سنگاپور، تایلند، ایالات متحده و آلمان دفاتری و سایت‌های تولیدی دارد.

اولین محصولات آساهی کاسی آمونیاک و نیتریک اسید بودند اما با گذشت زمان و ورود سهام آن به بازار بورس توکیو این شرکت شروع به گسترش یافت. هم‌اکنون مواد شیمیایی و 43.4 درصد و متریال‌های ساخنمانی 27.2 درصد محصولات کارخانه را تشکیل می‌دهد. این شرکت 25 هزار نفر کارمند دارد که در سایت‌های کارخانه‌ای و دفاتر آن در آسیا، آمریکای شمالی و اروپا مشغول به کار هستند. شاید در مقایسه با سایر شرکت ها این شرکت ها قیمت پلکسی کمتری نسبت به سایر رقبا داشته باشند.

شرکت شی می (Chi Mei)

شرکت تایوانی شی می در سال 1960 شروع به کار کرد. این شرکت تولید پلاستیک یکی از بزرگترین تولیدکنندگان رزین ABS در دنیا است و سالانه بیش از یک میلیون تن از این رزین را تولید می‌کند. پلکسی گلاس، پلی استر، ترموپلاستیک، الاستومتر و لاستیک مصنوعی دیگر محصولات این شرکت هستند.

شرکت ال.جی شم (LG Chem)

شرکت کره‌ای ال.جی در زمینه تولید مواد شیمیایی نیز فعالیت می‌کند. البته با برندی متفاوت به نام ال.جی شم. این شرکت هم‌اکنون یکی از 10 شرکت بزرگ تولیدکننده مواد شیمیایی دنیا است که نه با مصرف کننده عام بلکه تنها با شرکت‌های دیگر همکاری می‌کند. به عبارتی شکل معامله B-to-B است. چهار سایت کارخانه‌ای در سئول کره جنوبی و 29 سایت در 15 کشور مختلف دیگر از جمله فعالیت‌های این شرکت بزرگ است. این شرکت در زمینه تولید پلکسی شفاف نیز فعالیت دارد. 

اگر به دنبال مشاوره رایگان در این زمینه هستید یا اگر می خواهید یک مرجع برای فروش عمده ورق پلکسی پیدا کنید حتما با فروشگاه آفرت لیزر تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *