شفافیت ورق های پلکسی گلاس

استعلام قیمت های روز از آفرت لیزر

مهم ترین مزیت ورق پلکسی شفافیت آن است . برای خیلی ها سوال است که اصلا ورق پلکسی چه کاربردی دارد و کجا ها مورد استفاده قرار میگیرد، این ورق‌ها روی پنجره، میزها، لوازم هنری، تابلوها، پارتیشن‌ها و حتی لوح‌های تقدیر استفاده می‌شوند. ورق‌های پلکسی گلاس دارای تنوع رنگ و ضخامت های مختلف است.

ورق‌های پلکسی مقاومت بالایی در برابر تابش نور آفتاب دارد و تغییر شکل و رنگ نمی‌دهند. شکل‌پذیری بالا، قابلیت برش خوردن و لیزرکاری نیز از دیگر مزایای ورق‌های پلکسی است.

پلکسی گلاس ها نور را از خودشان عبور می‌دهند به همین دلیل است که جایگزینی مناسب بجای شیشه هستند. ورق پلکسی دارای ضخامت های مختلف می باشد. اما این ورق‌ها از نظر شفافیت چه انواعی دارند؟ اصلا شفافیت ورق پلکسی چگونه است؟

شفافیت ورق های پلکسی گلاس

موارد مهم در مورد شفافیت ورق پلکسی

ورق‌های پلکسی در بازار ایران به نام آکریلیک نیز شناخته می شود. آکریلیک‌ها یک ورق‌ شفاف و با ظاهر کریستالی است. عبور نور از این ورق‌ها جلوه‌ای زیبایی دارد و همچنین دارای ضخامت ها و رنگبندی های متفاوت می باشد.

ورق اکریلیک مزایای زیادی دارد . مقاومت بالا در برابر اشعه ماورا بنفش، در دسترس بودن، استحکام و طول عمر بالا از مزایای این ورق‌ها هستند.ورق پلکسی به راحتی قابل استفاده هست و امکان برش و خم کردن و چسباندن آن باعث شده تا این ورق نسبت به شیشه محبوبیت بیشتری داشته باشد.

ورق پلکسی گلاس  در ضخامت ۰.۶ میلی متر الی ۵۰ میلی متر عرضه می شود که در ضخامت‌های پایین بیشترین میزان شفافیت را دارند. هرچه ضخامت ورق بیشتر شود، میزان عبور نور از آن کمتر می‌شود و شفافیت ورق پلکسی نیز کم خواهد شد و ابعاد آن ۱۸۳*۱۲۲ سانتی متر و ۲۴۴*۱۲۲ سانتی مترو ۳۰۰*۲۰۰ سانتی متر عرضه می شود.

شفافیت ورق پلکسی به رنگ آن نیز وابسته است. و هرچه رنگ تیره تر باشد شفافیت آن کمتر است.

ورق پلکسی در چهار دسته کلی تولید می‌شوند: ورق‌های پلکسی شفاف، مات، نیمه شفاف و آینه‌ای.

شفافیت ورق های پلکسی گلاس

ورق‌های پلکسی شفاف

پلکسی گلاس شفاف هم رنگ‌بندی متنوعی دارند و هم کاملاً نور را از خود عبور می‌دهند. عملکرد این ورق‌ها مانند شیشه است و در بسیاری از موارد نیز بعنوان یک جایگزین مناسب برای شیشه استفاده می گردد.

ورق‌های پلکسی نیمه شفاف

ورق‌ پلکسی گلاس نیمه شفاف  کمتر از پلکسی شفاف نور را از خود عبور میدهد و باعث تولید سایه می شود. استفاده از ورق‌های پلکسی نیمه شفاف مانند شیشه های مات است. ممکن است در مواردی از این ورق‌ها برای پنجره یا حتی کابین دوش و سرویس بهداشتی  نیز استفاده شود.

ورق‌های پلکسی آینه‌ای

این ورق‌ها مانند آینه یک سمت شفاف و یک سمت مات دارند. سمت شفاف آنها مانند آینه نور را به طور کامل بازتاب می‌دهد.

ورق‌های پلکسی گلاس آینه‌ای کاربردهای زیادی دارند. معمولاً از این ورق‌ها برای ساخت پنل های آیینه ای تزیینی در رستورانها، هتلها یا منازل استفاده می‌شود.

علاوه بر این ورق‌های پلکسی آینه‌ای بر خلاف آینه های معمولی قابلیت شکل‌پذیری و برش خوردن بالایی دارند. بنابراین می‌توانید آنها را در طرح ها و شکل های مختلف سفارش بدهید. لبه های این ورق‌ها برنده نیست و نیازی نیست نگران این مسئله خصوصا برای کودکان خود باشید.

ورق‌های پلکسی آینه‌ای در دو نوع طلایی و نقره ای ساخته می‌شوند. اما شما به جز ساخت آینه های تزئینی می‌توانید از این ورق‌ها در ساخت جعبه های جواهرات، تابلوهای هنری و حتی پوشش روی میز استفاده کنید.

این ورق‌ها قیمت پایین تری نسبت به آینه های شیشه ای دارند و همچنین دارای دوام و طول عمر آنها بالاتری هستند. در مورد پاکشوندگی ورق های پلکسی آینه ای میتوان گفت که بسیار راحت تر از شیشه است.

این ورق‌ها به سادگی لک نمیشوند و در صورت کثیف شدن نیز با آب یا پارچه مرطوب تمیز می‌شوند.

شفافیت ورق های پلکسی گلاس

پلکسی مات

از آنجایی که ورق‌های پلکسی آینه‌ای وزن پایین دارند و قابلیت استفاده از چسب روی آنها وجود دارد، می‌توانید به سادگی با استفاده از چسب آنها را روی دیوار و حتی کاغذ دیواری ثابت کنید. وزن پایین ورق‌ها باعث می شود که به سادگی از روی دیوار کنده نشوند. توجه داشته باشید که به دلیل آنکه پشت این ورق‌ها جیوه اندود شده است.
برخی از ورق‌ها به شکل مات و برخی دیگر به شکل آینه‌ای ساخته می‌شوند.

پلکسی گلاس های مات انتخاب مناسبی برای پنجره‌ها نیستند و معمولاً از آنها برای ساخت لوح‌های تقدیر، کارهای دستی و تابلوهای هنری استفاده می‌شود.

  • این ورق‌ها نور را از خود عبور نمی‌دهند.
  • به دلیل مات بودنآن باعث شده تا ورق‌ها برای دیواره های کابین حمام استفاده شود..
  • در صورتی که ورق پلکسی گلاس کاملاً کدر باشد، هیچ نوری از آن عبور نمیکند.
شفافیت ورق های پلکسی گلاس
پلکسی گلاس مات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *