لولا ، فیکسچر و اسپیسر پلکسی گلاس

استعلام قیمت های روز از آفرت لیزر

یراق پلکسی ( لولا، پایه یا اسپیسر و … )

یراق آلات به لوازم مصرفی استفاده شده در پروسه ی ساخت یک محصول گفته می شود مثل لولای پلکسی. لولا های اکرولیکی و … که برای هم نشینی سطوح و اتصال ها بسیار پرکاربردهستندکه  در ابعد و رنگ های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. یک از یراق های پر مصرف پایه پلکسی و یا اسپیسر می باشد.

لولا پلکسی

لولا پلکسی عمدتا در ساخت باکس پلکسی گلاس و جعبه های مختلف پلکسی مورد استفاده قرار می گیرد. شفافیت این لولا باعث زیبایی هرچه بیشتر جعبه ها می گردد. این لولا به وسیله چسب پلکسی گلاس کلروفرم بر روی انواع باکس ها و جعبه هایی که با پلکسی شاخته می شوند قابل استفاده می باشد.

این محصول در دو سایز ۲/۵ سانتی و ۴/۵ سانتی عرضه می شود که شما می توانید با توجه به نیاز خود یکی از این دو نوع را مورد استفاده قرار دهید.

مزایای عالی لولاهای پلکسی گلاس که شاید هرگز نمی دانستید!!!
  • زیبایی خاص و منحصر به فرد
  • مقاومت در برابر پوسیدگی
  • مقاومت در برابر خوردگی

این محصول چه معایبی دارد؟

  • نسبت به همنوعان فلزی اش شکننده تر است
  • قابلیت چکش خواری ندارد
  • انعطاف پذیر نیست

در برابر حرارت بالا و مستقیم ممکن است آسیب جدی ببیند

رنگ: بی رنگ شفاف

جنس: پلاستیک

ابعاد: ۱۲۰ سانتی متر

مناسب برای: ساخت باکس پلکسی و…

مشخصات مهم و اصلی محصول

لولا پلکسی کد 001، دارای ویژگی های خاص خودش می باشد؛ که در این بخش می خواهیم برخی از اصلی ترین های آن را بگوییم.

از مهم ترین خصوصیات لولا پلکسی گلاس به موارد زیر می توان اشاره کرد:

ابعاد مناسب و کاربردی برای استفاده های گوناگون

وزن سبک

کیفیت و اصالت کالا

ابعاد مناسب و کاربردی برای استفاده های گوناگون

لولاهای پلکسی در ابعاد بسیار خوبی طراحی و تولید شده اند. به طوری که در زمینه های گوناگون بتوان از آن ها استفاده کرد:

طول آن حدود 4.5 سانتی متر (45 میلی متر) می باشد

عرض آن حدود 3.8 سانتی متر (38 میلی متر) می باشد

وزن سبک

لولا پلکسی های با وزن 5 گرم تولید شده اند؛ تا بتوانند به راحتی روی کارهای ظریف و تزئینی قرار بگیرند. برای نصب آن ها می توان از چسب کلروفرم استفاده کرد؛ تا بهترین نتیجه حاصل شود.

 لولا پلکسی

لولا پلکسی از جمله یراق آلات تابلوسازی است که در ساخت باکس پلکسی گلاس و جعبه های پلکسی کاربرد فراوانی دارد. این لولاهای شفاف که در دو سایز 5/2 و 5/4 سانتی متری در بازار موجود می­باشند، با استفاده از چسب پلکسی گلاس به انواع باکس ها نصب می­شوند.

کیفیت و اصالت کالا

لولا پلکسی گلاس از بهترین مواد اولیه پلاستیکی، توسط کشور چین ساخته شده است. کشوری که محصولات لیزری اش در بازارهای جهانی پیشتاز است و حرفی برای گفتن دارد.

کاربردهای اصلی لولا پلکسی گلاس

از این محصول برای ساخت وسایل زیر استفاده می شود:

  • نصب درب انواع جعبه جواهرات
  • نصب درب برای انواع جعبه ساعت
  • استفاده در باکس های هدیه
  • به کار بردن در انواع باکس های گل
  • و …


یراق پلکسی ( لولا، پایه یا اسپیسر و … )

یراق آلات به لوازم مصرفی استفاده شده در پروسه ی ساخت یک محصول گفته می شود مثل لولای پلکسی. لولا های اکرولیکی و … که برای هم نشینی سطوح و اتصال ها بسیار پرکاربردهستندکه  در ابعد و رنگ های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. یک از یراق های پر مصرف پایه پلکسی و یا اسپیسر می باشد.

نحوه نصب تابلو به وسیله اسپیسر (فیکسچر)

به طور معمول برای نصب تابلو راهنما ۲ الی ۴ عدد اسپیسر مورد نیاز می باشد. در نصب اسپیسر باید به ابعاد و وزن تابلو راهنما توجه نمود. اندازه و وزن تابلو عوامل مهمی در انتخاب تعداد اسپیسر مورد نیاز برای نصب هر تابلو محسوب می شوند.  اسپیسر ها در کنار زیبایی ظاهری شان کاربرد بسیار مهمی دارند. زیرا علاوه بر زیبایی و سادگی ظاهری ، توان نگهدارندگی بالایی دارند و در عین حال به نصب زیباتر تابلو کمک بسیاری می کند.

اسپیسر چیست؟ چه کاربردهایی دارد؟

اگر گذرتان به مغازه های تابلوسازی یا تابلو فروشی افتاده باشد، احتمالا نام اسپیسر را شنیده اید. پس تا این جای کار متوجه شدید که اسپیسر وسیله ای مربوط به تابلوها است. اما ممکن است سوالاتی ذهن تان را مشغول کند. سوالاتی از قبیل:

اسپیسر چیست؟چه کاربردهایی دارد؟برای چه نوع تابلوهایی مناسب است؟

ما امروز در فروشگاه آفرت لیزر ، در کنار شما خواهیم بود تا به بهترین شکل مکن به تمامی سوالات شما پیرامون اسپیسر پاسخ بدهیم.

اسپیسر چیست؟

اسپیسر وسیله ای برای نصب انواع تابلو می باشد. نام دیگر آن فاصله انداز یا پایه پلکسی است. اسپیسرهای تابلو عمدتا فلزی هستند؛ که برای مقاومت بیش ترشان، آن ها را با موادی مخصوص روکش می کنند. این فرآیند با هدف های انجام می گیرد:

لولا ، فیکسچر و اسپیسر پلکسی گلاس

افزایش مقاومت اسپیسرها

دوام بالای اسپیسر در برابر خوردگی و زنگ زدگی

در واقع پایه پلکسی یا اسپیسر تابلو واسطه ای بین ضخامت تابلو و سطح دیوار است. اسپیسر مابین آن دو قرار می گیرد تا علاوه بر حفظ زیبایی، با قدرت بالاتری تابلو را روی دیوار نگه دارد.

انواع اسپیسر ها و کاربردهایشان

همانطور که اشاره شد جنس این یراق آلات از فلز می باشد که رویه صیقل خورده آیینه ای براق یا مات دارند. همچنین وجود سایزهای مختلف و متنوع آن ها سبب می شود نصب انواع تابلو با ضخامت و ابعاد گوناگون امکان پذیر گردد.

سایزهای مختلف در اسپیسرها شامل قسمت های مختلف آن ها می شود. این تنوع در طول استوانه ای شکل آن ها، قطر استوانه آن ها و همچنین ضخامتی که مناسب نگهداری آن هستند می باشد.

جنس فلزی آن ها سبب استحکام و با دوام بودنشان می گردد. استفاده از واشرهای لاستیکی نیز در محل چفت شدن، سبب ثبات و پایداری هرچه بیشتر تابلو می گردد. معمولا طول عمر این نگهدارنده ها حتی بیشتر از خود تابلوی راهنما است!

اهمیت و کاربرد اسپیسر و لولا

به دلیل طراحی خاص این فیکسچرها و سادگی باز و بسته شدن آن ها، تعویض تابلوها در طول زمان نیز بسیار ساده است. از جمله فضاهای کاربردی اسپیسرها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • فضاهای درمانی، پزشکی و بیمارستان ها
  • مجموعه های تجاری و فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای
  • ساختمان های اداری
  • پارکینگ ها و فضاهای باز و عمومی ساختمان ها
  • پارک ها و فضاهای تفریحی سرپوشیده یا سرباز
  • و در هر فضای دیگری که در آن به وجود هر نوع از تابلوهای راهنما و علامات نیاز باشد می توان از استند آف ها استفاده نمود. همچنین از اسپیسرها جهت قرار گرفتن شیشه روی انواع میز ها و کانترها نیز استفاده می شود. در این حالت با استفاده از اسپیسر مناسب شیشه های ضخیم، علاوه بر زیبایی ظاهری میز، از استحکام و پایداری مناسبی نیز برخوردار می گردد.
لولا ، فیکسچر و اسپیسر پلکسی گلاس

مناسب ترین سطوح برای نصب تابلو با اسپیسر

به طور کلی اسپیسر ها روی هر سطحی که استحکام کافی داشته باشد قابل نصب هستند. سطوحی که مقاومت مناسب داشته باشند باعث محکم قرار گرفتن رولپلاک در جای خود می شوند. به طور معمول اسپیسر را روی اکثر دیوار ها می توان نصب نمود. اما باید به این نکته توجه نمود که به دلیل استفاده از رولپلاک بر روی دیوار، سطح زیرین دیوار از مقاومت خوبی برخوردار باشد.دیوارهایی که نصب اسپیسر روی آن ها امکان پذیر نمی باشد به شرح زیر هستند:

دیوارهای کاهگلی که با رویه گچ پوشانده شده اند. این دیوارها به دلیل استقامت بسیار کم و سست بودن بیش از اندازه توانایی تحمل وزن تابلو را ندارند. همچنین هنگام سوراخکاری و کوبیدن رولپلاک نیز مشکلات متعددی به وجود می آید. به همین دلیل این نوع دیوارها جهت نصب اسپیسر مناسب نیستند.

دیوارهای آجر سفالی: این نوع دیوارها به دلیل داشتن فضای خالی آجر های سفالی توانایی نگهداشتن رولپلاک را در خود ندارند و جهت نصب اسپیسر پیشنهاد نمی شوند.

به طور کلی سطوحی که مناسب نصب اسپیسر ها نیستند غالبا سطوح سست با مقاومت پایین می باشند.پس از معرفی سطوحی که مقاومت پایینی دارند، محل هایی که استقامت خوبی دارند به قرار زیر شرح داده می شوند:

خرید و فروش اسپیسر و لولا

دیوارهای آجر خشتی با رویه گچ ؛ که در بیشتر موارد این نوع دیوار برای نصب تابلو مشاهده می شود. این دیوار ها با دریل به راحتی سوراخ می شوند و رولپلاک ها به بهترین شکل داخل سوراخ ها قرار می گیرند.

پارتیشن ها و دیوارهای کاذب MDF ؛ این سطوح نیز بسیار مناسب نصب اسپیسر تابلو راهنما هستند. در نصب اسپیسر ها روی این نوع سطوح احتیاجی به رولپلاک نمی باشد. زیرا اسپیسر ها به وسیله پیچ های چوب رو موسوم به پیچ ام دی افی به راحتی روی آن نصب می شوند.

دیوارهای بتنی نیز مناسب نصب اسپیسر ها می باشند. زیرا این نوع دیوار ها بسیار مستحکم هستند و توانایی نگهداشتن تابلوهای بسیار سنگین را نیز دارند. برای نصب اسپیسر ها روی دیوارهای بتنی می بایست دیوار را با مته الماسه سوراخ نمود و پس از کوبیدن رولپلاک داخل سوراخ، اسپیسر را به دیوار پیچ نمود.

دیوارهای سنگی و گرانیتی نیز در اکثر موارد محل نصب اسپیسر ها می باشند. این دیوارها با مته های معمولی به راحتی سوراخ نمی شوند و فقط با مته های مخصوص گرانیت می توان آن ها را سوراخ نمود. البته برای سوراخ کردن این نوع دیوارها احتیاج به دریل چکشی می باشد.

چرا باید از اسپیسر ها استفاده کرد؟ پایه پلکسی ها چه کاربردهایی دارند؟

استفاده کردن یا استفاده نکردن از پایه های پلکسی، امری بلامانع است. یعنی هیچ اصول و قاعده ای تا کنون برای مصرف یا عدم مصرف اسپیسر در نصب تابلوها، وضع نشده است. پس چرا برخی از نصاب های تابلو یا طراحان داخلی بر استفاده از اسپیسر در نصب تابلوهایشان اصرار دارند؟ چرا در اغلب نمایشگاه های هنری و رسمی برای نصب تابلوها از اسپیسر تابلو استفاده می کنند؟ و …

برای پاسخ به این سوال بهتر است که یک مثال قدیمی برایتان بزنیم! حتما همگی از گذشته تا به حال راجع به تفاوت لحن و اصطلاحات در گفتار، از بزرگ ترهایمان، مطالب گوناگونی شنیده ایم. و طی همین نصیحت ها، فرق بین “بفرما” و “بشین” و … را به ما گفته اند.

مصرف یا عدم مصرف اسپیسر هم برای نصب تابلو، تقریبا چنین حالتی دارد. واضح تر بخواهیم بگوییم، اسپیسر تابلو یا همان پایه پلکسی، ظاهر تابلو و حتی دیوار را شکیل تر و زیباتر نشان می دهد. در نتیجه استفاده از اسپیسر می تواند فاصله ای را بین تابلو و دیوار ایجاد کند. که این امر در زیبایی کار ما نقش به سزایی دارد.

لولا ، فیکسچر و اسپیسر پلکسی گلاس

نصب اسپیسر

به طور معمول هر تابلوی راهنما نیازمند ۴ عدد اسپیسر در ۴ گوشه تابلو جهت بهترین و اصولی ترین نصب می باشد. این اسپیسر ها در کنار زیبایی ظاهری شان، بسیار راحت نیز قابل نصب هستند. به طور کلی روی هر سطحی که امکان و استحکام کافی جهت پیچ شدن وجود دارد، امکان نصب دارند.

آماده سازی تابلو راهنما:

بر روی تابلو هایی که با اسپیسر روی دیوار نصب می شوند درست در گوشه های تابلو باید سوراخ هایی جهت عبور پیچ اسپیسر تعبیه نمود. قطر این سوراخ ها به اندازه ای است که پیچ اسپیسر به راحتی وارد آن شود.  همچنین محل سوراخ ها از کناره های تابلو دارای فاصله مناسبی باشند. این فاصله باید به طوری تنظیم گردد که پس از بستن تابلو، اسپیسر ها بیش از اندازه داخل فضای تابلو نباشند. و نکته دیگری که باید به آن توجه نمود این است که سوراخ های کناری نزدیک لبه تابلو نباشند، به این دلیل که کناره های تابلو از دوام بیشتری برخوردار گردد.

اسپیسر برای چه تابلوهایی مناسب است؟

تقریبا هر نوع تابلویی را می توان به کمک پایه پلکسی روی دیوار نصب کرد. فقط باید به ضخامت تابلوی مورد نظرتان توجه کنید. البته بهتر است که تابلو روی یک صفحه شیشه ای یا پشت آن قرار بگیرد. و فاقد قاب باشد.

اما به طور کلی نصب این وسیله روی سطوح زیر نتیجه بهتری دارد:

  • دیوارهای گرانیتی (سنگی)
  • پارتیشن ها (دیوارهای کاذب)
  • دیوارهای آجر خشتی با رویه گچی
  • دیوارهای بتنی 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *