محافظ صفحه نمایش تلویزیون ، ال سی دی چیست و چه کاربردی دارد؟

استعلام قیمت های روز از آفرت لیزر

محافظ صفحه نمایش تلویزیون ، ال سی دی چیست
پلکسی گلاس

محافظ صفحه نمایش تلویزیون ، ال سی دی …

تلویزیون‌ های امروزی که قیمت بالایی دارند با توجه به ضخامت کمی که دارند نسبت به تلویزیون های قدیمی اسیب پذیرتر هستند. حساسترین و شکننده ترین قسمت تلویزیون همان صفحه نمایش (پنل) آن است که ممکن است با برخورد اشیا و وارد شدن ضربه هنگام بازی کودکان آسیب ببیند و تلویزیون دیگر قابل استفاده نباشد.

معمولا شرکت ها، صفحه نمایش تلویزیون شما را گارانتی نمی کنند و صفحه نمایش تلویزیون قابل تعمیر هم نیست. به همین دلیل برخی شرکت ها و کارگاه ها اقدام به طراحی و تولید صفحات محافظ صفحه نمایش تلویزیون کرده اند و این محافظ یک صفحه طلق‌مانند است که روی صفحه تلویزیون شما قرار می گیرد و از تلویزیون شما محافظت می کند.

ما در این مطلب، ویژگی های محافظ صفحه نمایش تلویزیون و نحوه استفاده از ان را برای شرح خواهیم داد پس با ما همراه باشید.

محافظ صفحه نمایش تلویزیون چیست ؟

محافظ صفحه نمایش تلویزیون پلکسی گلاس یک محافظ شفاف است که روی انواع تلویزیون تخت وصل می شود تا از صفحه نمایش تلویزیون در برابر اسیب هایی مثل شکستن، خراش، اثر انگشت ،برخورد کنترل از راه دور و اسباب بازی جلوگیری کند.

محافظ صفحه نمایش تلویزیون ، ال سی دی چیست
پلکسی گلاس

کاربرد محافظ صفحه نمایش تلویزیون

  • این صفحه در اندازه‌ های مختلف متناسب با اینچ نمایشگر تلویزیون طراحی و ساخته شده تا به آسانی بر روی صفحه‌نمایش قرار بگیرد.
  • محافظ ها با شفافیت بالایی که دارند، علاوه بر افزایش امنیت تلویزیون، کیفیت تصویر را نیز به نحو چشمگیری حفظ می کنند و خللی در طراحی شیک تلویزیون ایجاد نمی کنند. پس با داشتن محافظ صفحه led، هم کیفیت تصویر تلویزیون عایدتان خواهد شد هم می‌توانید به خوبی از نمایشگر آن محافظت کنید تا بازیگوشی بچه ها در خانه، ضربه ای به تلویزیون وارد نکند.
  • این محافظ صفحه به وسیله ی فناوری های پیشرفته، به صورت نشکن طراحی شده و مهم تر از آن باعث تاریک شدن رنگ‌های نمایش داده نخواهد شد و با حفظ روشنی کامل تصاویر، تلویزیونتان را همراهی می‌کند.
  • مورد دیگر اینکه به دلیل جنس شیشه‌ای مانند و بی رنگ بودن، بر روی صفحه‌نمایش به کلی نامرئی دیده می‌شود. پس اگر طراحی صفحه و حاشیه های اطراف نمایشگر تلویزیونتان را دوست دارید، این محافظ نمایشگر در طراحی‌اش تغییری ایجاد نخواهد کرد.
  • جدا از محافظت از نمایشگر توسط این محصول، همچنین به عنوان فیلتر در برابر 96٪ تا 99٪ اشعه ماوراء بنفش از چشم و پوست محافظت به عمل می آورد. و از مقاومت در برابر انعکاس نور و اشعه UV برخوردار است و هنگام استفاده در محیط های پر نور، فشاری به چشم وارد نمی کند.
  • محافظ پنل ال ای دی حتی به آسانی تمیز می‌شود و تنها به وسیله ی یک دستمال می‌توانید گرد و غبار روی ان را تمیز کنید.
  • مورد دیگر اینکه هنگامی که این محافظ را نصب می‌کنید می بینید که با کمی فاصله از نمایشگر اصلی قرار می‌گیرد؛ اگر دلیلش را بخواهید باید بگوییم با روشن بودن تلویزیون، دمای نمایشگر بالا می رود و حال اگر محافظ هم به صفحه چسبیده باشد، حرارت همچنان بالاتر خواهد رفت. اما این کار باعث جریان یافتن هوا بین محافظ و نمایشگر خواهد شد و حرارت را کمتر خواهد کرد.
  • اندازه‌ی استاندارد این محافظ صفحه‌نمایش روی بلندگوها را نمی پوشاند پس صدا همچنان واضح خواهد بود.

ویژگی های یک محافظ صفحه نمایش خوب

  1. یک محافظ خوب باید سبک باشد زیرا استفاده از محافظ سنگین به فریم تلویزیون فشار وارد می کند.
  2. یک محافظ صفحه نمایش تلویزیون خوب نباید روی زیبایی تلویزیون تاثیر بگذارد.
  3. یک محافظ خوب نباید با چسب روی تلویزیون نصب شود چراکه چسب روی قاب تلویزیون باقی می ماند و همچنین محافظ باید در زمان تمییز کردن تلویزیون به راحتی جدا و دوباره نصب شود.
  4. یک محافظ خوب باید نسبت به ضربه مقاوم باشد.
  5. یک محافظ خوب نباید کیپ تلویزیون شود بلکه باید با صفحه تلویزیون کمی فاصله داشته باشد تا هوا رد و بدل شود و صفحه تلویزیون گرم نشود. زیرا فاصله ی غیر استاندارد بین محافظ و پنل باعث حبس شدن گرما و در نتیجه بازگشت گرما به پنل خواهد شد که عمر پنل را تا 30 درصد کاهش خواهد داد.
  6. یک محافظ خوب باید از اشعه فرابنفش یا UV که بر بییننده اثرات نا مطلوب می گذارد جلوگیری کند.
  7. یک محافظ خوب نباید بر کارکرد ریموت کنترل اثر بگذارد.
محافظ صفحه نمایش تلویزیون ، ال سی دی چیست
پلکسی گلاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *