مراحل چسباندن پلکسی گلاس

استعلام قیمت های روز از آفرت لیزر

حال که میدانید پلکسی چیست باید بگم که پلکسی گلاس ماده ای است که می تواند برای تعدادی از پروژه های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین برای چسباندن پلکسی گلاس باید نکات مهمی را رعایت کنید. معمولا چسباندن پلکسی گلس موردی بود که دانشجویان عزیز در انجام دادنش با مشکل مواجه می شدند. از این رو در این مطلب چند نکته مهم را برای شما بیان می کنم که حتما در حین انجام کار به دردتان می خورد.

مراحل چسباندن پلکسی گلاس

مرحله 1: سطح پلکسی را پاک کنید

قبل از این که اقدام به چسباندن ورق های پلکسی گلاس کنید. باید سطح کار را کاملا پاک کنید. تا میزان چسبندگی را بالا ببرید. در صورتی که گردوغبار و یا لکه ای بر روی پلکسی وجود دارد. آن را پاک کنید.

از شیشه شورهای موجود در بازار که برای تمیز کردن شیشه است استفاده نکنید. برای پلکسی ها شوینده های مناسب طراحی و تولید شده اند. ان ها را استفاده کنید.

مرحله 2: پلکسی گلاس را سمباده بزنید

با استفاده از سمباده های نرم و مخصوص و یا حتی شن و ماسه های بسیار نرم می توانید این کار را انجام دهید. لبه های پلکسی را با استفاده از سمباده صاف و یکدست کنید. اگر سطح ناهمواری در ان وجود دارد کاملا صاف کنید. تا در حین چسباندن سطوح به هم دچار مشکل نشوید.

مرحله 3: چسب مناسب را انتخاب کنید

انتخاب چسب مناسب برای کار بسیار مهم است. چسب UV مخصوص پلکسی گلاس یکی از چسب هایی است. که شما می توانید از آن استفاده کنید. چسب را بر روی سطح مورد نظر خود بزنید و سپس سطوح را بر هم فشار دهید.

مرحله 4: سطوح را با هم متناسب کنید

قبل از تلاش برای چسباندن چیزی به پلکسی گلاس، اطمینان حاصل کنید دو سطح کاملا با هم متناسب هستند. آن ها را بر روی هم گذاشته و فشار دهید. اگر در بین آن ها شکافی وجود داشته باشد. در نهایت بر روی چسبیده شدن سطوح به یکدیگر تاثیر منفی خواهد گذاشت. پس قبل از اقدام به کار چسباندن پلکسی گلاس، سطوح را با هم متناسب کنید.

مرحله 5: چسب بزنید و نگه دارید

هنگامی که چسب مناسب را به سطح پلاستیکی قوی اضافه کرده اید، باید سطوح را بر روی هم فشار داده و آن را کاملا محکم نگه دارید و بهترین محلول برای حلال پلکسی کلروفوم هست . نگه داشتن آن را تا زمانی ادامه دهید تا چسب با سطح پیوند برقرار کرده و به یکدیگر بچسبند. این زمان معمولا بر روی بطری های چسب نوشته شده است.

مراحل چسباندن پلکسی گلاس
کلروفوم
چسب مخصوص پلکسی گلاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *