نحوه نصب تابلو به وسیله اسپیسر ، فیکسچر

استعلام قیمت های روز از آفرت لیزر

به طور معمول برای نصب تابلو راهنما ۲ الی ۴ عدد اسپیسر مورد نیاز می باشد. در نصب اسپیسر باید به ابعاد و وزن تابلو راهنما توجه نمود. اندازه و وزن تابلو عوامل مهمی در انتخاب تعداد اسپیسر مورد نیاز برای نصب هر تابلو محسوب می شوند.  اسپیسر ها در کنار زیبایی ظاهری شان کاربرد بسیار مهمی دارند. زیرا علاوه بر زیبایی و سادگی ظاهری ، توان نگهدارندگی بالایی دارند و در عین حال به نصب زیباتر تابلو کمک بسیاری می کند.

نحوه نصب تابلو به وسیله اسپیسر ، فیکسچر

مناسب ترین سطوح برای نصب تابلو با اسپیسر

به طور کلی اسپیسر ها روی هر سطحی که استحکام کافی داشته باشد قابل نصب هستند. سطوحی که مقاومت مناسب داشته باشند باعث محکم قرار گرفتن رولپلاک در جای خود می شوند. به طور معمول اسپیسر را روی اکثر دیوار ها می توان نصب نمود. اما باید به این نکته توجه نمود که به دلیل استفاده از رولپلاک بر روی دیوار، سطح زیرین دیوار از مقاومت خوبی برخوردار باشد.دیوارهایی که نصب اسپیسر روی آن ها امکان پذیر نمی باشد به شرح زیر هستند:

  • دیوارهای کاهگلی که با رویه گچ پوشانده شده اند. این دیوارها به دلیل استقامت بسیار کم و سست بودن بیش از اندازه توانایی تحمل وزن تابلو را ندارند. همچنین هنگام سوراخکاری و کوبیدن رولپلاک نیز مشکلات متعددی به وجود می آید. به همین دلیل این نوع دیوارها جهت نصب اسپیسر مناسب نیستند.
  • دیوارهای آجر سفالی: این نوع دیوارها به دلیل داشتن فضای خالی آجر های سفالی توانایی نگهداشتن رولپلاک را در خود ندارند و جهت نصب اسپیسر پیشنهاد نمی شوند.

به طور کلی سطوحی که مناسب نصب اسپیسر ها نیستند غالبا سطوح سست با مقاومت پایین می باشند.پس از معرفی سطوحی که مقاومت پایینی دارند، محل هایی که استقامت خوبی دارند به قرار زیر شرح داده می شوند:

  • دیوارهای آجر خشتی با رویه گچ ؛ که در بیشتر موارد این نوع دیوار برای نصب تابلو مشاهده می شود. این دیوار ها با دریل به راحتی سوراخ می شوند و رولپلاک ها به بهترین شکل داخل سوراخ ها قرار می گیرند.
  • پارتیشن ها و دیوارهای کاذب MDF ؛ این سطوح نیز بسیار مناسب نصب اسپیسر تابلو راهنما هستند. در نصب اسپیسر ها روی این نوع سطوح احتیاجی به رولپلاک نمی باشد. زیرا اسپیسر ها به وسیله پیچ های چوب رو موسوم به پیچ ام دی افی به راحتی روی آن نصب می شوند.
  • دیوارهای بتنی نیز مناسب نصب اسپیسر ها می باشند. زیرا این نوع دیوار ها بسیار مستحکم هستند و توانایی نگهداشتن تابلوهای بسیار سنگین را نیز دارند. برای نصب اسپیسر ها روی دیوارهای بتنی می بایست دیوار را با مته الماسه سوراخ نمود و پس از کوبیدن رولپلاک داخل سوراخ، اسپیسر را به دیوار پیچ نمود.
  • دیوارهای سنگی و گرانیتی نیز در اکثر موارد محل نصب اسپیسر ها می باشند. این دیوارها با مته های معمولی به راحتی سوراخ نمی شوند و فقط با مته های مخصوص گرانیت می توان آن ها را سوراخ نمود. البته برای سوراخ کردن این نوع دیوارها احتیاج به دریل چکشی می باشد.
نحوه نصب تابلو به وسیله اسپیسر ، فیکسچر

آماده سازی تابلو راهنما:

بر روی تابلو پلکسی که با اسپیسر روی دیوار نصب می شوند درست در گوشه های تابلو باید سوراخ هایی جهت عبور پیچ اسپیسر تعبیه نمود. قطر این سوراخ ها به اندازه ای است که پیچ اسپیسر به راحتی وارد آن شود.  همچنین محل سوراخ ها از کناره های تابلو دارای فاصله مناسبی باشند. این فاصله باید به طوری تنظیم گردد که پس از بستن تابلو، اسپیسر ها بیش از اندازه داخل فضای تابلو نباشند. و نکته دیگری که باید به آن توجه نمود این است که سوراخ های کناری نزدیک لبه تابلو نباشند، به این دلیل که کناره های تابلو از دوام بیشتری برخوردار گردد.

نحوه نصب تابلو به وسیله اسپیسر ، فیکسچر

مراحل نصب اسپیسر بر روی دیوار:

پس از اینکه تابلو راهنما آماده شد و سوراخ های تابلو در ابعاد و فاصله های مناسب تعبیه گردید، جهت نصب اسپیسر بر روی دیوار به ترتیب زیر عمل می کنیم:

  • ابتدا تابلو را روی دیوار قرار می دهیم و پس از اطمینان از تراز بودن محل تابلو، محل سوراخکاری های تابلو بر روی دیوار را علامت می زنیم.  برای اینکه تابلو به طور مناسب و بدون کجی نصب شود می توان ارتفاع تابلو از زمین و فاصله اش از لبه های دیوار را اندازه گذاری نمود. در مورد تابلوهای با ابعاد بزرگتر که امکان قرار گیری موقت روی دیوار را ندارند باید به کمک متر و اندازه گذاری جای مناسب سوراخکاری را مشخص کنیم.
  • پس از مشخص شدن مکان سوراخ ها، نوبت دریل کاری است. نکته حائز اهمیت در این مرحله انتخاب مته با سایز مناسب سوراخکاری می باشد. بدین ترتیب تمام محل های علامت گذاری شده را با دریل سوراخ می کنیم.
  • در قدم بعدی داخل سوراخ ها را رول پلاک قرار می دهیم. سایز رولپلاک نیز باید متناسب با سایز سوراخها باشد. رولپلاک با سایز مناسب با چند ضربه عادی چکش داخل سوراخ قرار می گیرند.
  • هر اسپیسر دارای یک بدنه (قلاف) است که پیچ متصل به دیوار و پیچ نگهدارنده تابلو روی آن بسته می شوند. در این مرحله پس از قرار دادن این قلاف روی سوراخ های ایجاد شده، با عبور پیچ از داخل آن ها، به دیوار و رول پلاک متصلشان می کنیم. تا اینجا مراحل اصلی نصب به پایان رسیده اند.
  • پس از پیچ کردن پایه اصلی روی دیوار، پیچ اسپیسر را داخل سورخ تابلو قرار داده و بر روی پایه نصب شده روی دیوار می بندیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *