نحوه نگهداری از پلکسی گلاس

استعلام قیمت های روز از آفرت لیزر

نگهداری از پلکسی گلاس نیاز به رعایت اصول ساده ولی مهمی دارد. شاید اگر به اطراف خود نگاهی بیندازید ابزار مختلفی را ببینید که با ورق پلکسی گلاس ساخته شده اند. از تبلت گرفته تا لوازم دکوری منزل! شیشه و پلکسی گلاس شباهت های زیادی به هم دارند. اما از نظر چند ویژگی مهم مانند زیبایی و مقاومت با هم متفاوند. روش برش پلکسی گلاس نیز با شیشه فرق می کند. شاید شما هم بخواهید درباره تمیز کردن ورق پلکسی گلاس بیشتر بدانید. پس با ما در گروه آفرت لیزر همراه باشید تا در این مقاله با موضوع «نکات نگهداری از پلکسی گلاس» اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

نحوه نگهداری از پلکسی گلاس

پلکسی گلاس چیست؟ چه ویژگی هایی دارد؟

از پلکسی گلاس یا «اکریلیک» برای ساخت ابزار گوناگون و وسایل روزمره استفاده می شود. این محصول مدرن، جایگزین مناسبی برای شیشه در صنعت ساخت و ساز می باشد. پلکسی گلاس نسبت به شیشه دارای مقاومت بیشتری است. همچنین وزن کمتری دارد. از طرفی می توان به راحتی آن را در سایز های مختلف برش داد و برای ساخت وسایل گوناگون مورد استفاده قرار داد.
ورق پلکسی گلاس نسبت به شیشه شفافیت بیشتری دارد. به همین دلیل تمیز نگه داشتن آن از اهمیت بیشتری برخوردار است. هر چند با رعایت نکات اصولی نگهداری و تمیز کردن ورق پلکسی گلاس بسیار آسان است اما ممکن است افراد را با مشکلاتی مواجه کند. به همین دلیل در ادامه مطلب مهمترین روش های مراقبت و نگهداری از پلکسی گلاس را عنوان می کنیم.

پلکسی گلاس چیست
فروشگاه آفرت لیزر

انتخاب ابزار مناسب برای نگهداری از پلکسی گلاس

قبل از آن که نسبت به تمیز کردن ورق پلکسی گلاس اقدام کنید باید ابزار لازم و مورد نیاز را تهیه کنید. با توجه به حساسیت این ماده، نوع ماده تمیز کننده و همچنین جنس پارچه ای که می خواهید برای نگهداری از پلکسی گلاس است استفاده کنید اهمیت زیادی دارد. به نظر شما چه نوع تمیز کننده ای می تواند به راحتی خراش و گرد و غبار را از روی سطح ورق پلکسی گلاس پاک کند؟
برای پاسخ به این سوال در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

  • نگهداری از پلکسی گلاس در برابر خراش

همانطور که عنوان شد از پلکسی گلاس در صنایع گوناگون استفاده می شود. از شیشه کابین خلبان هواپیما گرفته تا شیشه گلخانه ها و شیشه پنجره های اماکن مختلف! اما چه از روشی می توان برای نگهداری از پلکسی گلاس در برابر خراش استفاده کرد؟
هر چند پلکسی گلاس نسبت به شیشه مزایای زیادی دارد اما نسبت به خراش پذیری از مقاومت کمتری برخوردار است. به همین دلیل بر اثر تماس با عوامل بیرونی و آسیب زا خراش می گیرد. از قدیم گفته اند پیشگیری بهتر از درمان است!
به همین دلیل قبل از هر چیز باید نسبت به نگهداری از پلکسی گلاس تمام اقدامات لازم را انجام دهید تا کمتر دچار خراش و یا کدر شدن سطح شود. از جمله این که:

بهتر است از تمیز کننده های شیمیایی استفاده نکنید. حلال های شیمیایی باعث ایجاد خراش بر روی سطح پلکسی گلاس می‌شود.

دقت کنید که استفاده از دستمال یا پارچه های زبر و خشک احتمال ایجاد خراش را بر روی سطح ورق پلکسی گلاس افزایش می دهد.

تمیزکننده هایی که حاوی درصدی از آمونیاک هستند برای تمیز کردن ورق پلکسی گلاس مناسب نیستند. آمونیاک باعث خوردگی سطح پلکسی و در نتیجه مات شدن آن می شود.

تمیز کننده حاوی الکل نیز می‌تواند باعث سایش و ایجاد خراش و ترک در سطح پلکسی شود.

نگهداری از پلکسی گلاس در برابر خط و خش
فروشگاه آفرت لیزر
  • مراقبت از ورق پلکسی گلاس در صورت ترک خوردگی

اگر بر اثر عوامل گوناگون سطح پلکسی دچار ترک شد نگران نباشید! می‌توانید برای جلوگیری از گسترش ترک ها یک سوراخ ریز در انتهای ترک ایجاد کنید. این کار باعث جلوگیری از پخش ترک در سایر نواحی پلکسی می شود. در واقع سوراخ مانند یک سد ترک را در جای خود نگه می دارد و مانع گسترش آن می شود. البته اگر ظاهر پلکسی خیلی برایتان مهم است می توانید در چنین مواقعی نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

  • استفاده از سشوار برای پاک کردن گرد و غبار

یکی از روش های ساده و رایج برای تمیز کردن ورق پلکسی گلاس از آلودگی و گرد و خاک استفاده از سشوار می باشد. امروز سشوار در همه خانه ها پیدا می شود. به همین دلیل می توانید به راحتی از این وسیله برای نگهداری از ورق پلکسی گلاس استفاده کنید. البته باید دقت داشته باشید که سشوار را روی درجه گرم تنظیم نکنید! چرا که باد گرم برای پلکسی گلس خوب نیست و روی کیفیت آن تاثیر می گذارد.

برای استفاده اصولی از سشوار ابتدا به وسیله یک پارچه لطیف و نرم که کمی مرطوب شده است سطح پلکسی را از گرد و غبار پاک کنید. سپس سشوار را روی خنک ترین درجه قرار دهید. در نهایت با باد خنک سشوار نسبت به تمیز کردن ورق پلکسی گلاس اقدام نمایید.

استفاده از سشوار در نگهداری از پلکسی گلاس
فروشگاه آفرت لیزر
  • نگهداری از پلکسی گلاس در برابر الکتریسیته

هادی جریان برق یکی از ویژگی های ورق پلکسی گلاس می باشد. از طرفی بار الکتریکی که بر روی سطح پلکسی ساکن می شود گرد و غبار و ذرات معلق در هوا را به سمت خود جذب می‌کند. بنابراین استفاده از پاک کننده ضد استاتیک برای کاهش الکتریسیته ساکن و در نتیجه از بین بردن گرد و غبار بر روی سطح پلکسی مناسب است. در واقع با این روش بار الکتریسیته ساکن بر روی ورق پلکسی گلاس کم می شود و در نتیجه امکان آلودگی آن کاهش می یابد.

چگونه از ورق پلکسی گلاس مراقبت کنیم
فروشگاه آفرت لیزر

بهترین روش تمیز کردن ورق پلکسی گلاس

شما برای تمیز کردن ورق پلکسی گلاس از چه پاک کننده ای استفاده می کنید؟ با توجه به حساسیت این نوع ماده در برابر خراش و گرد و غبار استفاده از پاک کننده مناسب اهمیت زیادی دارد. برای این کار بهتر است از پاک کننده های مخصوص استفاده کنید.

این تمیز کننده ها در بیشتر فروشگاه های کشور قابل دسترسی است. اگر بر روی ورق پلکسی گلاس گرد و خاک نشسته است با دست آن را تمیز نکنید و یا پارچه خشک و زبر را بر سطح آن نکشید.
ابتدا یک پارچه نرم و لطیف انتخاب کنید. سپس آن را با استفاده از آب ولرم مرطوب نمایید و به آرامی بر روی سطح پلکسی بکشید. این روش بهترین گزینه برای پاک کردن گرد و غبار از سطح پلکسی می باشد.

بهتر است برای تمیز کردن ورق پلکسی گلاس از یک پارچه مخصوص استفاده کنید. پارچه هایی که برای تمیز کردن سایر لوازم منزل استفاده می کنید برای پلکسی مناسب نیست. چون ممکن است گرد و غبار را از سایر لوازم به پلکسی منتقل کنید در نتیجه از طول عمر، دوام و زیبایی پلکسی کاسته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *