ورق مولتی استایل و هر آنچه باید در مورد آن بدانید!

استعلام قیمت های روز از آفرت لیزر

ورق مولتی استایل

ورق مولتی استایل در واقع یکی از مشتقات خانواده پلکسی گلاس و طلق که از دو لایه مختلف تشکیل شده است. لایه اول شامل یک پلاستیک فشرده
و لایه دوم که دارای تنوع رنگی زیادیست بر روی لایه اول قرار می گیرد.مولتی استایل در کل یک ورق فلزی متنوع است ،که ABS نامیده می شود.

ورق مولتی استایل

جنس این ورق ها معمولا از جیوه بوده و به ورق های دو لایه نیز شهرت دارند. معمولا ورق مولتی استایل در دو نوع براق  وخشدار تولید گردیده و در رنگ های  نقره ای،طلای و مسی در بازار موجود است. مطمئنا این ورق ها به علت وجود انعطاف مناسب استفاده فراوانی در عرضه های مختلف از آن ها میتوان کرد.

ابعاد یک ورق استاندارد : طول 120سانتی متر و  عرض این ورق ها 60 سانتی متر و ضخامت نیز 1/5 میلیمتر است. در قرن حاضر به علت وجود ویژگی های منحصر به فرد این محصول خرید ورق مولتی استایل به شدت رونق گرفته و همواره افراد به دنبال قیمت ورق مولتی استایل به صورت روز هستند.

با جرأت میتوان گفت که از مهترین مصارف این ورق در صنایعی مانند تابلو سازی، پلاک سازی، لوازم تزئینی، باکس تبلیغاتی و … است. نکته بسیار مهم و اساسی در خصوص این ورق ها این است که به شدت قابلیت حکاکی و لیزر کاری داشته و می توان انواع طرح ها و اشکال مختلف را بر روی آن پیاده کرد.

کاربرد ورق مولتی استایل

عموما این ورق ها در دکوراسیون داخلی و تزئینات استفاده می شود اما به طور کل  امروزه ورق مولتی استایل در موارد زیر مورد استفاده قرار می گیرد:

  1.  ساخت انواع تابلو های تبلیغاتی
  2.  طراحی انواع پلاک ها و تابلو
  3. جعبه های فلزی که به گیفت باکس معروف هستند
  4. طراحی سقف و آشپزخانه
  5. این ورق به عنوان روکش تزئینی در دکوراسیون داخلی به کار میرود
  6. لوح تقدیر و تندیس

انواع ورق مولتی استایل

همانطور که قبلا اشاره کردیم این محصول به دو نوع براق و خش دار و از نظر رنگ نیز به انواع مسی، طلایی و نقره ای تقسیم می گردند. اما این دو نوع چه کاربرد هایی دارند؟

1- ورق براق: این نوع ورق به دلیل زیبایی خیره کننده و همچنین جلوه های بصری جذابی که به محیط اطراف خود می دهد مشهور است. این ورق ها قدرت انعکاس بالایی در تابش نور خورشید را داشته و همچنین در بسیاری از موارد به جای پلکسی گلاس آینه ای مورد استفاده قرار می گیرد.

2- ورق خش دار: این ورق ها به دلیل خش ها و شیار های باریک و ظریفی که در آن قرار دارد به این اسم معروف شده اند. هر چند وجود این شیار ها باعث سختی در تمیز کردن آن می شود اما به دلیل انعکاس نور پایین تر ،نسبت به نوع براق و همچنین طول عمر بیشتر مورد توجه بسیاری از مصرف کنندگان هستند.

ورق مولتی استایل و هر آنچه باید در مورد آن بدانید!

نکات مهم در نگهداری ورق مولتی استایل

هر چند این ورق ها می توانند زیبایی خیره کننده ای داشته باشند اما به نسبت سایر هم خانواده های خود از حساسیت بیشتری برخوردارند و باید برخی نکات را هنگام استفاده از این ورق ها رعایت کرد:

1- نور مستقیم آفتاب و دمای بالاتر از 55 درجه سانتیگراد می تواند برای این ورق ها کاملا مضر باشد.

2- به هیچ عنوان نباید در محیط هایی در تماس مستقیم با آب مورد استفاده قرار گیرد.

3- در محیط هایی که امکان وجود گرد و غبار و تاثیر فیزیکی بر روی ورق است نباید استفاده گردند.

4- نباید به صورت عمودی قرار گیرند زیرا امکان خمیدگی در کار وجود دارد

خرید ورق مولتی استایل

 بسیاری افراد به دنبال خرید این محصول هستند اما چند نکته بسیار مهم قبل از خرید این محصول را نباید فراموش کنید.

نکته اول رنگ مورد نظر است که به 4 نوع طلایی ساده، طلایی خش دار، نقره ای ساده و نقره ای خش دار تقسیم می گردد.

نکته دوم که تاثیر مستقیم بر روی قیمت ورق مولتی استایل دارد نوع این ورق است. به طور کل این محصول به دو نوع پشت چسبدار و ساده تقسیم شده که نوع پشت چسب دار مناسب استفاده بر روی دیوار یا مکان های مختلف است.

و بلاخره فاکتور نهایی که تاثیر زیادی بر قیمت دارد سایز ورق مولتی استایل است که در 2 سایز 60 در 120 و همچنین 60 در 60 موجود است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *