ورق پلکسی تایوانی – معرفی و اطلاعات کامل

استعلام قیمت های روز از آفرت لیزر

آیا میدانید بیش از ۹۰% ورقهای پلکسی گلاس ( PlexiGlass ) در ایران ساخت کشور تایوان هستند؟ ورق پلکسی تایوانی محبوب تولیدکنندگان تابلو سازان و فعالان حوزه تولید است. هیچکدام از کشورهای تولید کننده ورق پلکسی گلاس نمی توانند به اندازه کشور تایوان نیاز بازار پلکسی را جبران کنند.

چرا ورق پلکسی تایوانی بی نظیر است؟

دلایل زیادی برای توجیه بی همتایی ورقهای پلکسی ساخت تایوان وجود دارد و ما از مهمترین آنها شروع می‌کنیم:

در ساخت پلکسی های تایوانی کیفیت مواد اولیه شرط اصلی تولید است. یعنی کارخانجات تولید پلکسی گلاس در تایوان هیچگاه کیفیت مواد اولیه خود را فقط به خاطر صرفه جویی و کسر هزینه ی چند دلار و چند سنت، پایین نمی آورند. تولید کنندگان تایوانی ورق پلکسی گلاس با این دیدگاه توانستند سهم زیادی از بازار ایران را به خود اختصاص دهند. و این دید بلند مدت آن ها باعث سودآوری خطوط تولید آنها در کشور تایوان شده است.

ورقهای پلکسی گلاس تایوانی طیف رنگی بسیار گسترده ای دارند

دومین دلیلی که بر بی نظیر بودن ورقهای پلکسی گلاس ساخت کشور تایوان صحه می گذارد کیفیت ساخت ورقهای تایوانی است. استفاده از دستگاه های دقیق و به کارگیری اپراتور های آموزش دیده و زبده باعث می شود ورقهای پلکسی ساخت تایوان از کیفیت ‌العاده‌ای بهره مند شوند.

ورقهای پلکسی گلاس با استفاده از روش ریخته گری مسطح تولید می شوند. مواد مذاب بین دو لایه شیشه تزریق می شوند و پس از خنک شدن قالب شیشه ای باز میشود. البته این فرآیند در چند مرحله انجام می شود که ما اینجا به طور خلاصه به شما توضیح دادیم.

اگر کم کاری یا اشتباهی در هر کدام از مراحل تولید پلکسی گلاس اتفاق بیفتد به طور مستقیم در کیفیت تولید تاثیر می گذارد. و شرکتهای تایوانی تولید کننده ورق پلکسی توانسته اند با استانداردهای بالا ورق پلکسی گلاس را تولید کنند.

پلکسی های تایوانی بی نظیر هستند و از تولیدات کشورهای دیگر با کیفیت ترند

دلیل سوم بی‌نظیر بودن ورق های پلکسی تایوانی رنگ های واضح و استاندارد است. طلق های پلکسی تایوانی اغلب در ساخت محصولاتی استفاده می‌شوند که پشت نور دارند. حتماً شما حروف های برجسته تبلیغاتی که روی تابلوهای مغازه ها و ساختمان ها نصب شده‌اند را دیده اید. یک منبع نوری که معمولا لامپ های کوچک اس ام دی هستند را پشت ورق پلکسی گلاس روشن می کنند و همین باعث می شود که حروف های برجسته جلوه نورانی پیدا کنند.

اگر یک ورق پلکسی گلاس نتواند نور را به خوبی از خود عبور دهد و یا جلوه رنگی خیره کننده ای ایجاد نکند به زودی از چرخه مصرف خارج می شود. ورق های پلکسی گلاس تایوانی توانسته اند در صنعت تابلو سازی جای خود را باز کنند. و آن هم به دلیل وضوح رنگی فوق العاده ای است که هنگام استفاده در حروف های برجسته دارند.  

اگر ورقهای تایوانی نبود چه میشد؟

با این اوصاف شاید بد نباشد بدانید در نبود ورقهای پلکسی تایوانی چه اتفاقاتی می افتاد؟

  • اگر ورق پلکسی تایوانی نبود حروف های برجسته هم روشنایی یکدستی نداشتند
  • در نبود ورقهای پلکسی تایوانی ما هیچگاه نمی توانستیم رنگ های جذاب و خیره کننده را متصور شویم
  • اگر ورق پلکسی تایوانی نبود معنای برشهای تمیز و بی دردسر را نمی‌دانستیم
  • و اگر ورقهای پلکسی تایوانی نبودند براقیت و شفافیت معنایی نداشت

قیمت ورق پلکسی گلاس تایوانی

پلکسی های ساخت تایوان گرانترین ورقهای بازار ایران هستند. البته فقط اندکی بیشتر از ورقهای ساخت دیگر کشورها. و به عقیده اکثر مصرف کنندگان این مقدار هزینه ای که بیشتر پرداخت می شود در مقابل کیفیتی که از ورقهای تایوانی دریافت میشود ناچیز است. شما در بازار می توانید انواع پلکسی ارزان قیمت تر از ورقهای تایوانی را نیز تهیه کنید، ولی هزینه اضافه تری که بابت پلکسی های ساخت کشور تایوان می پردازید.

در جدول زیر می توانید قیمت ورقهای پلکسی گلاس تایوانی را مشاهده کنید:

لیست قیمت ورق پلکسی گلاس یرلانگ و پلکسی گلاس چوچن (ابعاد 122×183 سانت)

ضخامت ورق پلکسیقیمت پلکسی گلاس شفاف (تومان)قیمت پلکسی گلاس رنگی (تومان)
پلکسی 2 میل730.000760.000
پلکسی 2.8 میل854.000882.000
پلکسی 4 میل1.220.0001.260.000
پلکسی 5 میل1.525.0001.575.000
پلکسی 6 میل1.830.0001.890.000
پلکسی 8 میل2.440.0002.520.000
پلکسی 10 میل3.050.0003.150.000

قیمت ورق پلکسی گلاس ذکر شده در جدول بالا مربوط به برندهای تایوانی نظیر Chochen و Yearlong است.

قیمت جدول بالا به دلیل نوسانات بازار ثابت نیست…

برای محاسبه قیمت ورق پلکسی تایوانی شما باید فرمول محاسبه قیمت پلکسی گلاس را بدانید:

معیار محاسبه قیمت پلکسی گلاس « میلیمتر بر هر شیت » است. و ابعاد هر شیت ۱۲۲×۱۸۳سانتیمتر است. به بیانی دیگر هر شیتِ یک میل در ابعاد ۱۲۲ در ۱۸۳ سانتی متر ، قیمتی واحد دارد. و همین قیمت واحد معیار محاسبه قیمت پلکسی گلاس است.

اگر شما بخواهید قیمت یک شیت ورق پلکسی ۶ میل در ابعاد ۱۲۲ در ۱۸۳ سانتی متر را محاسبه کنید و قیمت هرمیل پلکسی ۳۰۰ هزار تومان باشد، کافیست ضخامت ۶ میل را در مبلغ ۳۰۰ هزار تومان ضرب کنید تا قیمت یک شیت کامل ۶ میل به دست بیاید؛ که می شود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان.

بنابراین برای محاسبه قیمت هر ورق پلکسی گلاس، در ضخامت خاص، کافیست قیمت هر میل را در ضخامت ورق ضرب کنید. با این کار قیمت یک شیت کامل ۱۲۲ در ۱۸۳ سانتی متر به دست می آید. این فرمول محاسبه قیمت ورق های پلکسی تایوانی و غیر تایوانی است. یعنی قیمت یک ورق پلکسی گلاس با هر برند و کیفیتی بر همین مبنا محاسبه می شود. البته می توان گفت که قیمت ورق های پلکسی تایوانی تا حدودی مبنای قیمت گذاری دیگر ورقهای پلکسی است.  

خرید ورق پلکسی گلاس تایوانی

به تازگی سایت های فروش اینترنتی توانسته اند مراحل خرید ورق پلکسی تایوانی را ساده کنند. ولی با اینکه این روندها بایستی در جهت ارائه خدمات مطلوب باشد، گه گاه دیده می‌شود که خرید ورق پلکسی تایوانی به راحتی انجام نمی شود.

مهمترین مسئله‌ای که در خرید ورق پلکسی تایوانی باید مد نظر داشته باشید، خرید از یک فروشگاه تخصصی است. پلکسی گلاس یک متریالی خاص برای کاربردهای تخصصی است و بایستی از فروشگاه تخصصی خریداری شود. فروشگاه‌های تخصصی فروش پلکسی گلاس به دلیل تمرکز بسیار زیادی که بر فروش این متریال تخصصی دارند، هنگام خرید ورق پلکسی گلاس خدمات ویژه‌ای به شما ارائه می دهند.

مهمترین خدماتی که شما از یک فروشگاه تخصصی پلکسی گلاس دریافت می کنید عبارتند از:

  1. خرید پلکسی گلاس تایوانی با قیمت واقعی
  2. امکان خرید پلکسی گلاس در سایزهای مختلف
  3. امکان خرید پلکسی گلاس همراه با دریافت خدمات برش لیزری
  4. امکان انتخاب رنگ پلکسی گلاس با استفاده از کالیته الکترونیکی پلکسی گلاس

هنگام خرید پلکسی تایوانی حتماً این موارد را به یاد داشته باشید. اگر درحال خرید پلکسی از یک سایت اینترنتی هستید و متوجه شدید هر کدام از این موارد رعایت نشده است مطمئن باشید که از فروشنده تخصصی خرید نمی کنید؛ و ممکن است مشکلات بعدی در خرید شما به وجود آید.

شاید تعجب کنید ولی امروزه هر فردی با راه اندازی یک وب سایت می تواند هر نوع کالایی را به فروش برساند و تنها سایت‌هایی می‌توانند خدماتی عالی به شما ارائه کنند که تمرکز آنها در فروش ورق پلکسی تایوانی و محصولات مرتبط و ارائه خدمات برش لیزری است.  

نمونه رنگهای ورق های تایوانی

ورق پلکسی تایوانی در ۶۵ رنگ مختلف تولید می شود. هر کدام از این رنگ ها کاربردی خاص دارند و استفاده از هر کدام از این رنگ ها در پروژه ها می تواند به زیبایی کار کمک کند. از لحاظ رنگ بندی پلکسی گلاس تایوانی را می توان به پنج دسته زیر تقسیم کرد:

  • ورقهای رنگی
  • ورقهای یکرو مات
  • ورقهای شفاف
  • ورقهای رنگی شیشه ای (ترانسپارنت)
  • ورقهای دودی
  • ورقهای آینه ای
  • و ورقهای دیفیوزر    

برندهای پلکسی گلاس تایوانی

در حال حاضر حدود ۱۰ برند تایوانی ورق های تولیدی خود را در بازار ایران عرضه می کنند. البته فقط چند شرکت هستند که طیف وسیعی از رنگ ها و ضخامت های ورق پلکسی را در بازار به صورت گسترده پخش میکنند.

این شرکتها توانسته اند با عرضه انبوه ورق های پلکسی گلاس در رنگ ها و ضخامت های مختلف سهم بسیار زیادی از بازار فروش پلکسی گلاس را به دست بیاورند.

taiwann acrylic sheet ورق های پلکسی گلاس ساخت تایوان

شرکت هایی نظیر کمپانی چوچن (Chochen) و کمپانی یرلانگ (Yearlong) جزو این دسته از تولید کنندگان هستند.

محصولاتی که با ورقهای تایوانی ساخته می شوند

حیطه استفاده از ورق پلکسی تایوانی فقط محدود به تولید محصول نیست. یعنی در بسیاری از موارد از ورق پلکسی تایوانی به همان صورت خام و در قطعه هایی با سایزهای مختلف استفاده می شود. اغلب افرادی که در حیطه دکوراسیون داخلی فعالیت می کنند معمولاً ورق پلکسی گلاس را به همان صورت خام و با ایجاد برش های صاف استفاده می کنند و نیازی به برش طرح های مختلف ندارند.

ولی بسیاری از کارگاه‌های تولیدی هستند که طرح‌های مختلف را در نرم افزار هایی مثل کورل یا اتوکد آماده می کنند و به وسیله دستگاه برش لیزری روی ورق پلکسی تایوانی برش می زنند. حرفه اصلی این نوع کارگاه های تولیدی اغلب تولید محصول است. یعنی کسب و کار آنها تولید وسایل مختلف با ورق پلکسی گلاس است.

هیچ گاه نمی توان تک تک محصولاتی که با ورق پلکسی گلاس تولید می شود را نام برد. زیرا شاخه تولیدی لیزر که در برخی مواقع از ورق پلکسی گلاس نیز در آن استفاده می شود، آنقدر وسیع است که شمردن تمام محصولات تولیدی کاری غیر ممکن به نظر می آید.

پلکسی گلاس تایوانی از کجا بخریم؟

همانگونه که در میانه این مطلب اشاره کردیم برای خرید ورق پلکسی تایوانی حتماً باید از طریق سایت های تخصصی اقدام کنید؛ در غیر این صورت خدمات کاملی دریافت نخواهید کرد.

شاید شما نیاز داشته باشید که ورق پلکسی گلاس را به قطعات مختلف تقسیم کنید و یا طرح های مختلفی را به وسیله لیزر بر روی ورق پلکسی تایوانی برش بزنید. بنابراین باید دنبال فروشگاهی باشید که علاوه بر فروش انواع ورق پلکسی گلاس، خدمات جانبی را نیز به شما ارائه دهد. بهترین سایت خرید ورق پلکسی تایوانی ،به شما خدمات برش لیزری نیز ارائه می کند. و این باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما می شود.

تولیدکنندگان اصلی و برترین مارک های ورق پلکسی گلاس لیزرستاره

بنابراین اگر بخواهیم این سوال را یک بار دیگر مطرح کنیم که پلکسی گلاس تایوانی از کجا بخریم؟ پاسخ این است که باید خرید را از فروشگاهی انجام دهید که خدمات برشکاری ، خمکاری و پرداخت کاری را نیز به شما ارائه دهد. در فروشگاه لیزرکات تمام خدمات جانبی ورق پلکسی گلاس به مشتریان ارائه می شود.

اگر سفارشی در این زمینه داشتید بایستی اطلاعات سفارش تان را به شماره 09126460564 واتساپ کنید تا طبق توضیحات ای که می فرمایید خدمات برشکاری برای شما انجام شود.  

نمایندگی پلکسی گلاس تایوانی کجاست؟

فروشگاه لیزرستاره به عنوان مرجع پلکسی گلاس در کشور و به عنوان نمایندگی فروش پلکسی گلاس تایوانی ، انواع ورق پلکسی را در رنگ ها و ضخامت های مختلف به بازار عرضه می کند. اگر به دنبال نمایندگی فروش ورق پلکسی گلاس تایوانی هستید کافیست که با مشاهده قیمت روز ورق پلکسی گلاس و مقایسه قیمت ، جزو مشتریان همیشگی ما شوید.

و یک نکته فوق العاده مهم را همیشه مد نظر داشته باشید: بهترین ورقهای پلکسی گلاس در ایران ساخت کشور تایوان هستند و فروشگاه لیزرستاره مناسب ترین قیمت ورق پلکسی تایوانی را به شما ارائه می دهد. پس اگر با قیمتهایی کمتر از قیمت سایت لیزرکات مواجه شدید میتوان بر غیر اصل بودن ورق های پلکسی و عدم کیفیت آنها صحه گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *