پلکسی گلاس چقدر قوی است؟

استعلام قیمت های روز از آفرت لیزر

به عنوان یک قانون بزرگ ، مقاومت پلکسی گلاس حدود ۳۰ برابر بیشتر از شیشه است ،

اما چگونه این کار در عمل انجام می شود؟

برای اینکه بتوانیم به این سؤال به درستی پاسخ دهیم ، ابتدا باید انواع بارهایی را که یک ماده می تواند تحمل کند ، بررسی کنیم.

ما در مهندسی مکانیک سه نوع بار آشنا شده ایم: استاتیک ، دینامیکی و بار پرش. اگر صرفاً به بارهایی توجه کنیم که لعاب (چه از شیشه ، پلی کربنات و یا اکریلیک) تحمل شود ، بنابراین بار دینامیکی و پرش از اهمیت ویژه ای برخوردار است. با طلق البرز و مقالات درباره ورق پلکسی همراه باشید.

پلکسی گلاس چقدر قوی است؟

ظرفیت حمل در مقابل ضربه

با نگاهی به ظرفیت تحمل آکریلیک می توان بیان کرد که وزن لازم برای شکستن یک ورق پلکسی حدود ۳۰ برابر بیشتر از یک صفحه شیشه ای با ضخامت یکسان است. فرض کنید یک صفحه شیشه ای به عرض ۱ متر و ضخامت  ۳ میلی متر در وزن ۱ کیلو ، سپس یک ورق آکریلیک ضخامت سه میلی متر با وزن ۳۰ کیلو می شکند. این کاملاً متفاوت است. به همین دلیل است که اکریلیک به طور گسترده ای در سازه های باربری و سنگین مانند ویترین و آکواریوم مورد استفاده قرار می گیرد.

مقاومت در برابر پرش بار بسیار مهم است. این مورد در صورتی رخ می دهد که لعاب دچار ضربه یا ضربه ناگهانی شود. ما می دانیم که شیشه به سرعت می شکند. اما، اکریلیک انعطاف پذیر است و به دلیل نیروی تغییر شکل می یابد (خم می شود). انرژی ضربه به اموجاج تبدیل می شود – کاری که شیشه فقط می تواند تا حد بسیار محدودی انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *