پلی کربنات سدیم و پلی کربنات چیست؟

استعلام قیمت های روز از آفرت لیزر

پلی کربنات سدیم به ورق های چند جداره ای اطلاق می شو که از خانواده و گروه پلیمرهای ترموپلاستیک هستند. با ترکیب کردن این ورق ها با یکدیگر می توان محصولات خاص و بی نظیری را تولید کرد. که این محصولات کاربردهای زیادی دارند. اما مهمترین کاربرد این محصول در ساخت ورق پلی کربنات است.

پلی کربنات سدیم و پلی کربنات

پلی کربنات سدیم یا کربنات سدیم؟

در این مقاله قصد داریم درباره پلی کربنات سدیم حرف بزنیم اما قبل از پاسخ به این سوال اجازه دهید توضیح جامعی درباره این موضوع داشته باشیم که کربنات سدیم چیست. این محصول یک ماده غیر آلی و در واقع یک باز است که به طور وسیع در تولید مواد مختلف شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده نام های مختلف دیگری مانند سدیم کربنات، پلی کربنات سدیم و سودا نیز دارد.

این ماده جامد و به صورت پودر و کریستال است و به سرعت جذب رطوبت می شود. این ماده مهم به شدت در تولید شیشه کاربرد دارد و از اصلی ترین مواد سازنده آن است. پس نباید این محصول را با پلی کربنات سدیم اشتباده گرفت.

پلی کربنات سدیم چیست؟

پلی کربنات سدیم همانند شیشه شفاف است. اما بسیاز سخت می باشد. از این رو برای جایگزین کردن به جای شیشه بسیار مناسب است. ورق پلی کربنات سخت و شفاف می تواند در قسمت های مختلف ساختمان سازی کاربرد داشته باشد.

در ساختمان سازی عوامل زیادی همچون وجود برف و باران و تگرگ و حتی زلزله نقش مهمی در انتخاب مصالح دارد. از این جهت است که این ماده بی نظیر در این زمینه بسیار محبوب و پرکاربرد است.

پلی کربنات سدیم و پلی کربنات

مزایای پلی کربنات سدیم

  • مقاومت بسیار بالایی دارد.
  • مناسب برای هر نوع شرایط جوی می باشد.
  • شفافیت خاصی دارد.
  • بسیار سبک است.
  • حمل و نقل آسانی دارد.
  • تنوع رنگ بالایی دارد.
  • به علت وجود لایه UV در برابر نور خورشید مقاوم است.
  • هزینه کمتری نسبت به شیشه دارد.
  • در برابر حرارت و مواد شیمیایی بسیار مقاوم هستند.

از مهم ترین مزیت های ورق های پلی کربنات این است که بسیار سبک می باشد. در عین حال مقاومت بسیار بالایی دارد و در نتیجه هزینه کمتری در مقایسه با شیشه دارد. این ورق ها به علت این که ضد UV هستند از ایجاد سرطان های پوستی که در اثر تابش نور خورشید به وجود می آید جلوگیری کرده و باعث گرمایش مناسب محیط می شوند. همچنین این ورق ها در دو نوع تخت و دو و چند جداره به فروش می رسد. ورق پلی کربنات شفاف بسیار محکم در برابر هر گونه ضربه است و در واقع به آهن شفاف معروف است.

نوع دو جداره نیز در انواع مختلف چند جداره و لانه زنبوری موجود است به دلیل خاصیت مناسب آن در بسیاری از سقف های کاذب و یا دیوارها مورد استفاده قرار می گیرد.

ورق های پلی کربنات سدیم جایگزین بسیار خوبی برای شیشه هستند و موجب صرفه جویی در مصرف انرژی می شوند. به گونه ای که در تابستان از وارد شدن گرما به داخل منزل جلوگیری می کند و در زمستان مانع خارج شدن و هدر رفتن گرمای داخل منزل می شوند.

یکی از مصارف اصلی این محصول در صنعت گلخانه است. پلی کربنات گلخانه یکی از اصلی ترین مصارف این محصول است زیرا به شدت صرفه اقتصادی داشته و باعث موفقیت بیشتر در زمینه کشاورزی می شود.

پلی کربنات سدیم و پلی کربنات

یکی دیگر از ویژگی های مهم و کاربردی ورق های پلی کربنات این است که این ورق ها آتش نمی گیرند. در صورتی که در دمای بسیار بالا دچار آتش سوزی شوند. به آرامی ذوب می شوند و خود به خود خاموش می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *