پلی کربنات یا شیشه: بهترین انتخاب کدام است؟

استعلام قیمت های روز از آفرت لیزر

اگر به یک ماده شفاف شیشه مانند نیاز دارید ، ورق پلی کربنات می تواند جایگزینی عالی بجای شیشه های استاندارد باشد. برای تصمیم گیری انتخاب یک از مواد مناسب برای این کار ، ما می خواهیم براساس برخی از کاربردهای محبوب ، به جوانب مثبت و منفی پلی کربنات شیشه در مقابل شیشه ، نگاهی بیندازیم.

ورق پلی کربنات چیست؟

به طور خلاصه ، پلی کربنات یک پلیمر گرمانرم است به این معنی که یکی از معدود انواع ورق پلاستیک است که در برابر درجه حرارت بالا مقاوم است. پلی کربنات یک ماده شفاف ، قوی و سخت است: ۲۵۰ برابربیشتر از شیشه ی استاندارد قوی است در حالی که وزن آن فقط نیمی از آن است. با وجود خصوصیات محکم ، این ماده همه کاره همچنین کار با آن بسیار آسان است.

  • شفاف مثل شیشه
  • شکننده
  • پردازش آن دشوارتر است
  • دو بار به اندازه پلی کربنات سنگین است
  • مقاوم در برابر خراش

خواص پلی کربنات در مقابل شیشه

پلی کربناتشیشه
شفاف مثل شیشه و تقریبا محکمشفاف و شکننده
برش آسانپردازش آن دشوارتر است
حساس به خشمقاوم در برابر خراش

برای ساخت سایبانه انتخاب کدام مناسب تر است؟  پلی کربنات یا شیشه؟

اگر قصد دارید یک تراس  یا سایبان پاسیو درست کنید و مطمئن نیستید که از ورق پلی کربنات یا شیشه استفاده کنید ، تفاوت وزن را باید در نظر داشته باشید. از آنجا که پلی کربنات بسیار سبک است و عملا غیر قابل تجزیه است ، اگر قسمتی از سقف سقوط کند آسیب زیادی وارد نخواهد کرد. ورق پلی کربنات همچنین از شیشه ارزانتر است و کار با آن بسیار ساده تر است.

گلخانه ها:  برای ساخت گلخانه چطور کدام بهتر است ؟ شیشه استاندارد یا پلی کربنات؟

اگر می خواهید خودتان یک گلخانه بخرید یا بسازید ، اولین سؤال این خواهد بود که کدام نوع شیشه را برای صفحات بهتر است .

پلی کربنات یا شیشه: بهترین انتخاب کدام است؟

قاب های گلخانه ها معمولاً از استیل ، چوب یا آلومینیوم ساخته شده اند.

جوانب مثبت و منفی در مورد پلی کربنات و شیشه های سنتی وجود دارد. اگر ورق پلی کربنات را انتخاب کنید ، گلخانه ای خواهید داشت که تقریباً غیرقابل شکست و عایق عالی است. اگر بچه ها قرار است در همان نزدیکی بازی کنند ، این امن ترین گزینه است. تنها اشکال این است که با گذشت زمان ، پلی کربنات خراشیده می شود و به اندازه شیشه به نظر نمی رسد. این کار به راحتی با تمیز کردن صفحات و صیقل دادن خراش ها به راحتی حل می شود.

تعویض پنجره های قایق با پلی کربنات

برای پنجره های قایق که مقاومت در برابر ضربه را دارند و همچنین در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم هستند ، پلی کربنات انتخاب بهتری است. علاوه بر پلی کربنات شفاف ، شما همچنین می توانید ورق پلی کربنات رنگی در فروشگاه آفرت لیزر پیدا کنید. به خاطر داشته باشید که هرچه ورق ضخیم تر باشد ، سایه تیره تر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *