چاپ روی ورق پلکسی فروشگاه آفرت لیزر

استعلام قیمت های روز از آفرت لیزر

پلکسی گلاس یک جایگزین عالی برای شیشه است. یک ماده پلاستیکی است که در قرن گذشته اختراع شده است. در مدل های شفاف ، رنگی ، و طلایی وجود دارد. با فروشگاه آفرت لیزر  همراه باشید.

در این مقاله ، ما  در مورد چاپ روی Plexiglas صحبت خواهیم کرد.

پلکسی گلاس چیست؟

چاپ روی ورق پلکسی فروشگاه آفرت لیزر

پلکسی گلاس یک ماده پلاستیکی است که از پلیمرهای متیل متاکریلات ، یک استر اسید متاکریلیک ساخته شده است. نام فنی این ماده پلی متیل متاکریلات (یا کوتاه مدت PMMA) است ، اما در بسیاری از نام های تجاری دیگر مانند Perspex ، Acrylite ، Acrylplast ، Lymacryl ، Lucite Acrivill ، Altuglas ، Perclax ، Oroglas ، Trespex و Vitroflex نیز می رود. با این حال ، اصلی ترین و معروف ترین نام تجاری آن Plexiglas است.

همانطور که گفتیم ، پلکسی گلاس جایگزین بسیار خوبی برای شیشه است. به همین دلیل به عنوان شیشه های اکریلیک نیز شناخته می شود و یکی از پرکاربردترین مواد پلاستیکی است. اگرچه بر خلاف شیشه ، ضد آب است ، بسیار انعطاف پذیر و حتی شفاف تر است (ضریب انتقال آن ۰٫۹۳ است ، در حالی که شیشه بین ۸۰ تا ۰٫۹۰).

مقاومت پلکسی در برای ضربه و فشار بسیار بالا می باشد و مقاومت شیشه اصلا قابل مقایسه با پلکسی نمی باشد. مقاومت پلکسی حدودا ۱۰ برابر بیشتر از شیشه است که این رقم قابل توجهی می باشد. همچنین از جوانب دیگر مقایسه پلکسی با شیشه وزن ان ها می باشد. وزن پلکسی خیلی کمتر از شیشه است با این که قابلیت و کارایی هر دو به یک اندازه است و همچنین شکل ظاهر یکسانی دارند اما وزن پلکسی خیلی کمتر از شیشه است.

شفافیت پلکسی نیز بیشتر از شیشه معمولی می باشد. شفافیت شیشه حدود ۹۰% است که این مقدار در مورد پلکسی حدود ۹۲% می باشد و می تواند به خوبی نور را از خود عبور بدهد. پلکسی محافظ اشعه مضر نور خورشید نیز می باشد و از آسیب رساندن آن ها به پوست افراد و اشیاء جلوگیری می کند. از دیگر موارد مقایسه پلکسی با شیشه قیمت این دو می باشد. قیمت پلکسی بیشتر از شیشه معمولی می باشد اما با توجه به ویژگی منحصر به فرد پلکسی این هزینه منطقی تر به نظر می رسد.

چاپ روی ورق پلکسی فروشگاه آفرت لیزر

ویژگی های پلکسی گلاس

برای انواع کاربردها ، از معماری گرفته تا زیست پزشکی و مهندسی ، مناسب است. اما برنامه ای که ما به آن علاقه مند هستیم ، چاپ روی Plexiglass است. ما به زودی به این موضوع خواهیم پرداخت ، اما قبل از انجام این کار ، می خواهیم به شما بگوییم که چگونه و کجا پلکسی گلاس به دنیا آمد.

تاریخچه مختصری از پلکسی گلاس

مانند بسیاری از موادی که امروزه به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد ، Plexiglass در قرن گذشته در آلمان اختراع شد.

شیمیدان اتو رحم در سال ۱۹۰۱ با این ایده به وجود آمد اما ۳۰ سال دیگر به او نیاز داشت تا بتواند چگونگی بازاریابی آن را بررسی کند. تا سال ۱۹۳۳ ، با کمک همکار والتر بائر ، Röhm و شرکت Röhm & Haas شرکت Plexiglas را در بازار راه اندازی کردند.

چاپ بر روی پلکسی گلاس

از چاپ Plexiglass می توان برای چاپ علائم ، پوسترهای تبلیغاتی یا عکسهای با اندازه بزرگ و متوسط ​​استفاده کرد. مناسب برای استفاده داخلی و خارجی ، همچنین یک راه حل برای تزئین غرفه های نمایش تجاری یا مبله کردن آپارتمان ها است. یا حتی ایجاد یک طراحی مدرن برای نقطه اطلاعات رویداد شما. پلاک های Plexiglass برای دفتر شما یا برای علائم موزه ایده آل هستند.

علاوه بر استحکام و انعطاف پذیری ، Plexiglass دو ویژگی دارد که برای چاپ مناسب است:

این ورق ها به راحتی شکل می گیرد و شفاف است.

چاپ روی ورق پلکسی فروشگاه آفرت لیزر

نکات بسیار مهم در مورد پلکسی گلاس

  • از پاک کننده های شیشه های تجاری استفاده نکنید : هنگام پاک کردن Plexiglass خیلی مهم است که از پاک کننده های شیشه های تجاری اجتناب کنید و از یک پارچه مرطوب استفاده کنید. اکثریت پاک کننده ها از آمونیاک به عنوان یک ماده فعال استفاده می کنند.
  • قبل از تمیزکاری پبکسی را برای پاک کردن آماده سازی کنید: قبل از شروع تمیزکاری اول بهتر است گرد و خاک سطح Plexiglass را از بین ببرید. با استفاده از یک اسفنج تمیز یا حوله کاغذی از پایین پلکسی به صورت دایره وار شروع به پاک کردن کنید و تا بالا این کار را ادامه دهید. بعد از این کار پلکسی گلاس آماده پاک سازی با استفاده از آب و سرکه می باشد.
  • از اسفنج استفاده کنید: پس از اتمام تمیزکاری اولیه حال نوبت تمیز کردن Plexiglass با یک اسفنج و آب گرم می باشد. دقت کنید که اسفنج بسیار نرم باشد و باعث ایجاد خراش روی سطح پلکسی نشود. با یک اسپری محلول آب و سرکه را روی Plexiglass بریزید و به حالت مدور از پایین به بالا شروع به پاک کردن کنید. شاید لازم باشد این پورسه را چندین بار تکرار کنید تا پلکسی گلاس خوب جلا داده شود.
  • پس از تمیز کردن  با محلول، باید Plexiglass را خشک کنید. این کار را می توانید با دستمال کاغذی یا برگ روزنامه انجام دهید. برای نگه داری پلکسی به حالت اول بهتر است ماهی یک بار این کار را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *