چگونه عکس های خود را بر روی ورق پلکسی گلاس پرینت کنیم؟

استعلام قیمت های روز از آفرت لیزر

شما می‌توانید این کار را با استفاده از هر عکسی که به صورت پرینت لیزری پرینت و یا کپی شده باشه، بر روی ورق پلکسی گلاس انجام بدهید. بخشی از زیبایی این کار این است که عکس به طور کامل انتقال پیدا نمی کند. پس شما می‌توانید با تلفیق عکس های متفاوت قاب های تکرار نشدنی ای خلق کنید.

پلکسی گلاس
چگونه عکس های خود را بر روی ورق پلکسی گلاس پرینت کنیم؟

مرحله اول) وسایل مورد نیاز:

شما نیاز خواهید داشت به:

  • یک تکه ورق پلکسی گلاس
  • عکس یا متنی که با پرینتر لیزری کپی شده باشد.( کپی های اضافه داشته باشید.)
  • ژل شفاف هنری ( این ژل را می توانید از رنگ فروشی های هنری تهیه کنید.)
  • یک خط کش ( یا یک تکه چوب صاف )
  • یک قلم مو

موارد دلخواه

  • ورق کاغذی نیمه شفاف
  • ماژیک
پلکسی گلاس
چگونه عکس های خود را بر روی ورق پلکسی گلاس پرینت کنیم؟

مرحله دوم) انتقال تصاویر:

خب. در واقع آنچه اتفاق می افتد این است که جوهر به محض خشک شدن به ژل می چسبد و بعد می توانید کاغذ را جدا کنید. در ابتدا ، ما اولین تصویر را به پلکسی گلاس متصل میکنیم.

تصویر اول را متصل می‌کنیم.

  1. رنگ کاری – اولین تصویر را با ژل رنگ کنید. آن را به طورکامل بپوشانید و به طور مداوم کار کنید زیرا خیلی سریع خشک می شود. مطمئن باشید که هیچ گونه واسطه ای در پشت کاغذ ندارید که در این صورت بعداً حذف آن سخت تر خواهد بود. همچنین کمی مستقیماً روی پلکسی قلم مو بزنید تا به جلوگیری از ایجاد لکه ها کمک کند.
  2. مکان – من معمولاً تصویر را روی میز می گذارم و سپس پلاکسی گلاس را روی آن قرار می دهم بنابراین بهتر می دانم محصول نهایی به چه صورت خواهد بود. در صورت امکان مقداری از کاغذ را در کنار پلکسی نگه دارید تا جدا کردن آن بعداً آسان تر شود.
  3. فشار: آن را برگردانید و از تکه چوب استفاده کنید تا کاغذ را صاف کنید و از پایین آمدن آن اطمینان حاصل کنید. از جلو نگاه کنید تا مطمئن شوید هیچگونه رگه یا حباب هوا وجود ندارد. مقدار ژل اضافی که بعد از اعمال فشار به وجود آمده است را با یک دستمال تمیز پاک کنید.
  4. عیب یابی – اگر رگه ها یا حباب های هوا وجود دارد ، می توانید بیشتر فشار دهید ، اما به احتمال زیاد شما از ژل کافی استفاده نکردید. تصویر را به سرعت جدا کنید و با یک تصویر چاپ شده جدید شروع کنید.
پلکسی گلاس
چگونه عکس های خود را بر روی ورق پلکسی گلاس پرینت کنیم؟

مرحله سوم) جدا کردن کاغذ:

  1. صبر کنید – اکنون که تصویر متصل شده است ، 5-10 دقیقه صبر کنید. کاغذ هنوز هم باید مرطوب یا سرد احساس شود ، در این مرحله برداشتن کاغذ راحت تر از زمان خشک شدن کامل است.
  2. تست –از یک گوشه آزمایش کنید تا مطمئن شوید که تصویر به پلکسی چسبیده است. اگر تصویر همراه کاغذ است ، مقداری صبر کنید.
  3. حذف – کاغذ را بلند کنید و باید بدون هیچ جوهری کاغذ جدا شود.(به عکس توجه کنید)
  4. مالش دهید – تکه کاغذهای باقی مانده‌ی زیادی وجود دارد که باید جدا شوند. ساده ترین راه برای انجام این کار ، مالش دادن کاغذ به آرامی است با این کار کاغذ باید گوله گوله شده و به راحتی جدا شود. با این حال مراقب باشید ، اگر ژل کامل خشک نشده باشد، می توانید به راحتی تصویر را مالش داده یا پاره کنید. اگر کاغذ کاملاً خشک است ، لازم است آن را کمی مرطوب کنید تا تکه های باقی مانده جدا شوند. این می تواند مدتی طول بکشد و بسته به تعداد لایه هایی که در اختیار دارید ، می تواند این کار وقت زیادی از شما بگیرد.

ممکن است نتوانید تمام کاغذها را از تصویر خارج کنید ، یا فقط تصمیم به تسلیم شدن گرفتید. هر کجا کاغذ را ترک کنید ، کمی ابری یا پاره شده به نظر می رسد و بعد از اتمام کار ممکن است بخواهید از آن به عنوان بخشی از زیبایی قطعه استفاده کنید. یا فقط می توانید بگویید که این کار عمدی بوده و ادامه دهید.

  1. تکرار – پس از اولین لایه خود ، اگر لایه های دیگری دارید به عقب برگردید و تمام مراحل مربوط به آن را انجام دهید.
پلکسی گلاس
چگونه عکس های خود را بر روی ورق پلکسی گلاس پرینت کنیم؟

مرحله‌‌ چهارم) اتمام کار:

رنگ زنی

در این مرحله شما باید تمام لایه های کاغذ خود را برداشته باشید. اگر دوست دارید می توانید کمی رنگ اضافه کنید ، اکنون زمان مناسبی برای انجام آن است. من از ماژیک استفاده می کنم زیرا آنها شفاف هستند ، اما شما می توانید با رنگ یا کاغذ رنگی اینکار رو انجام دهید. کافیست به طور مستقیم قسمت پشتی تصویر را رنگ کنید.

پشتیبان

نکته نهایی اضافه کردن پشتیبان برای ایجاد یک پس زمینه یکنواخت خوب و پوشاندن هر گونه پارگی یا خرابی در ژل است. من از کاغذ سفید و براق استفاده کردم تا آن را نسبتاً شفاف نگه دارم. من کاغذ سفید را همان طور که تصاویر را متصل کردیم به پلاکسی چسباندم. یعنی همان مراحل ژل و اعمال فشار اما این سری آنها را جدا نکردم. شما میتوانید از چند لایه استفاده کنید.

پایان!

اکنون می توانید از کار هنری خود برای تزئین جلوی پنجره ی خود و یا روی دیوار اتاق خود استفاده کنید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *