کاربرد پلکسی در ساخت عایق صوتی

استعلام قیمت های روز از آفرت لیزر

امروزه دنیای شلوغ و پر سروصدای بیشتر جوامع، آلودگی صوتی را برای انسان ها به ارمغان آورده است. این مشکل در شهرهای بیشتر به چشم می خورد و بر طرف کردن این مشکل جزو دغدغه های مردم جوامع امروزی می باشد.

خوب به نظر شما چه می شود کرد؟ آیا نباید در شهرها زندگی کرد؟ مسلما این راهکار خوبی نیست ولی خوشبختانه تکنولوژی به کمک انسان آمده است. بهترین کار ساخت عایق صوتی و استفاده از کاربرد پلکسی در عایق صوتی می باشد.

برای کاهش وصت و مقابله با صدای انتقالیدر کاهش آلودگی صوتی از محیطی به محیط دیگر، باید از پوششی استفاده شود که به آن پوشش، عایق صوتی گفته می شود.

کاربرد پلکسی در ساخت عایق صوتی

هر آنچه باید در رابطه عایق صوتی بدانید

در ابتدا باید بدانیم که عایق صوتی چیست و چرا استفاده از پلکسی بهترین گزیسنه است؟

یکی از اصول معماری که با رعایت آن سبب آسودگی خاطر ساکنین می شود، استفاده از عایق های متفاوت در کف و سقف و دیوارهای ساختمان است.

مسلما ترجیح هیچکس سروصدا و سرد شدن یا گرم شدن بیش از حد خانه نیست. در تمام خانه باید عایق صوتی، گرما و سرما، رطوبت رعایت شود تا بهترین و باکیفیت ترین مکان برای زندگی به وجود بیاید.

ویژگی عایق صوتی

در مورد عایق صوتی باید گفت که حتما باید دارای چگالی مناسبی باشد تا حالت آگوستیک خودش رو حفظ کند و به همین دلیل حتما باید چگالی و ضخامت چک شود هر چه ضخامت بیشتر باشد در نتیجه عایق استانداردتر و کم تر صدا به بیرون درج می کند.

ابزار و مواد زیادی برای این کار وجود دارد که شما با توجه به مکان و میزان استفاده از آن می توانید نسبت به خرید عایق صوتی مناسب اقدام نمایید.

برای مثال برای کم شدن و جلوگیری انتقال سروصدای تلفن، مکالمات روزمره و تلویزیون می توانید از عایق صوتی دیوار مشترک استفاده نمایید. این مدل عایق به صورت تخته ای یا رولی استفاده شده و آرامش برای آپارتمان ها به وجود می آورد.

فواید استفاده از عایق صوتی

  • بهبود و کاهش صدا در یک اتاق که سبب ارائه اتاقی بدون پژواک می شود.
  • کم شدن نشت صدا به اتاق های مجاور یا در آپارتمان ها به خانه همسایه ها. این موضوع سبب خصوصی تر و راحت تر شدن زندگی ساکنان می شود.
  • عایق صوتی سبب آرامش می شود! لحظه ای را تصور کنید که بعد از روز پر مشغله و ترافیک شدید با سردرد به خانه آمدید و انتظار فضایی ساکت و آرامش بخش دارید اما کودک همسایه با گریه آرامش شما رو از بین می برد. مسلما عایق صوتی این فضای آرام برای شما به وجود آورده و زندگی آسان تر می کند.
  • کاهش سروصدا به داخل منزل
  • کنترل صدا
  • محدود کردن سروصدای ناخواسته. برای مثال در هنگام برخورد ابزار به هم صدای پژواک و بازتابی به گوش می رسد و شما با استفاده از عایق صوتی از این موضوع جلوگیری می کنید. عایق صوتی سبب شده که امواج ناخواسته که از جایی به صورت غیر ارادی به ما می رسد از بین برود.

روش های ساده عایق کاری صوتی

  1. هر محفظه ای که دارای منفذ بوده و قابلیت جا به جایی هوا دارد، سبب انتقال صدا می شود. بنابراین برای عایق سازی باید تمامی منافذ در سقف و دیوار (مثب کانال و داکت و جعبه تقسیم برق و سیم و… که سبب عبور از دیوار یا سقف می شود) یا فوم پلی اورتان درگیری شود.
  2. باید از ایجاد کانال عبور صدا در داخل دیوار جلوگیری شود. برای اینکار در هنگام ساخت ساختمان باید کلیدهای برق و دریچه هوا را پشت به پشت هم در داخل دیوار های مشترک قرار ندهید
  3. از مصالح سخت استفاده نکنید چون این مصالح صدا را از یک مکان به مکان دیگر منتقل می کند.
  4. می توانید از یک لایه منعطف مثل فوم منبسط شونده برای جدا کردن لوله ها از سوراخ هایی که از آنجا عبور می کند، استفاده کنید.
  5. برای جلوگیری از انتقال صدا در اتاق های مجاور (به موجب حرکت جریان آب در هنگام تخلیه تانک توالت) می توانید لوله های پلاستیکی نخلیه آب را عایق کنید.
  6. از وسایل با قابلیت سوپر سایلنت استفاده کنید. این موضوع سبب آرامش شده و البته قیمت این مدل ها گران تر است.
  7. محل های خصوصی ساختمان مثل اتاق را از وسایل و تجهیزات گران جدا کنید و این ابزار را داخل محل عمومی مثل آشپزخانه یا پذیرایی قرار دهید. همچنین اگر فضا زیاد و بزرگ است می توانید در اتاق های عایق صدا و آگوسیت قرار دهید که این موضوع از انتقال صدا در خانه جلوگیری می کند.
  8. مصالح عایق صدا مثل الیاف در کف پوش و دیوار و سقف استفاده کنید. روش قیرگونی هم در کف ساختمان تاثیر به سزایی در این موضوع دارد. این روش جدا از عایق صدا، عایق رطوبت نیز می باشد.

استفاده از موکت نیز تاثیر به سزایی در این زمینه دارد. پارکت و سرامیک و بتن و چوب با اینکه ظاهر مدرن و به روزی به منزل می دهند اما باعث افزایش اکو صدا می شوند.

کاربرد پلکسی در عایق صوتی

مناسب ترین راه برای جلوگیری از ورود سروصدا و آلودگی به داخل منزل یا محیط کار، استفاده از ورق های پلکسی برای ساخت پنجره می باشد. ویژگی های خاص ورق پلکسی به اختصار توضیح می دهیم:

  • بسیار مقاوم هستند.
  • در برابر حرارت مقاومت بالایی دارند.
  • در برابر ضربه و وفشار مقاوم هستند.
  • در برابر اشعه U.V مقاومت بالایی دارند.
  • عایق صوتی خوبی هستند.
  • تنوع رنگ بسیار زیادی دارند.
  • ترمیم راحت در صورت آسیب.

با توجه به این که این ورق ها ویژگی های بسیار خوبی دارن به راحتی در ساخت پنجره مورد استفاده قرار می گیرند.

علاوه بر این که عایق صوتی بسیار خوبی را برای ما فراهم می کنند، در زیباتر شدن محیط منزل یا محیط کار هم کاربرد دارند.

استفاده از ورق های پلکسی می تواند این امکان را برای ما فراهم کند که علاوه بر ساخت عایق صوتی، عایق حرارتی هم داشته باشیم. چرا که این روق ها در برابر حرارت و گرما مقاومت خوبی از خودشان نشان می دهند.

این ورق های پلکسی در رنگ ها، طرح ها و سایز های متنوع را می توانید از فروشگاه آفرت لیزر خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *