کاربرد پلکسی گلاس در صنعت حمل و نقل

استعلام قیمت های روز از آفرت لیزر

بیش از چندین دهه است که نام تجاری plexiglas (پلکسی گلاس) بشر را در صنعت حمل و نقل یاری می دهد. این پلیمر بی نظیر و بسیار مقاوم در ساخت قطعات مقاوم و با دوام کاربرد های زیادی دارد. مثلا در صنعت خودروسازی کمک به بالا بردن استحکام بدنه و قطعات می کند. مقاومت خودرو را در برابر خش و ضربه بالا می برد. ثبات و براقیت رنگ را ایجاد می کند. و از رنگ خودرو در برابر اشعه UV محافظت می کند.

رزین های ساخته شده پلکسی گلاس طیف گسترده ای از بازارها و برنامه های کاربرد پلکسی در حمل و نقل، از جمله دریایی، هواپیما، حمل و نقل قطار و… را پوشش می دهد.

از مهم ترین ویژگی هایمطلوب ورق پلکسی گلاس پرداخت پذیری آسان و مقرون به صرفه بودن پلکسی گلس از نظر قیمتی است. این صرفه اقتصادی را م یتوان در مواردی که در بالا به آن اشاره شد ملاحظه کرد. مواردی از قبیل ضد گرد و غبار بودن، وزن سبک، مقاومت در برابر ضربه، عایق UV و عایق صوتی و حرارتی، مقاومت در برابر شرایط جوی و پایداری و ثبات رنگ و…

استفاده از زرین پلکسی در صنعت خودروسازی

پلکسی گلاس که در ساخت چراغ و پوشش آن در خودرو استفاده می شود. موجب شده تا وضوع نور بهتر شود و نور بازتابیده شده عملکرد بهتری داشته باشد.

همچنین از این پلیمر می توان در ساخت آینه های بیرونی خودرو استفاده کرد. آینه های ساخته شده با پلکسی دارای مقاومت بیشتری هستند. براق تر هستند و از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه تر می باشند.

کاربرد پلکسی گلاس در صنعت حمل و نقل

استفاده از ورق های پلکسی در صنعت هوافضا

این رزین در صنعت هواپیما سازی هم کاربرد های وسیعی دارد و طیف گسترده ای را شامل می شود. از این رزین در ساخت قطعات هواپیما از جمله سایبان نظامی، شیشه جلو هواپیما، چراغ نوک بال، خوشه ابزار، حباب هلی کوپتر، پنجره دو طرف هواپیما و… استفاده می شود.

ورق های پلکسی که در صنعت هواپیما سازی استفاده می شوند دارای ویژگی های بی نظیری هستند. این ورق ها بسیار مقاومند. ولی در عین حال وزن کمی دارند و سبک هستند. در واقع می شود این گونه عنوان کرد که نیمی از وزن شیشه را دارا می باشند. در برابر شرایط جوی مقاومند و شفافیت خوبی دارند.

از دیگر خصوصیات ورق پلکسی وزن بسیار سبک است. پلکسی گلاس ب دلیل اینکه از نوعی ترموپلاستیک تولید می شود بسیار سبک است. همین امر دایره مصرف پلکسی را وسیع تر می کند. سبک بودن پلکسی یک مزیت عالی در صنعت هوافضا محسوب می شود.

کاربرد پلکسی در حمل و نقل دریایی

پلکسی به طور عمده در صنعت حمل و نقل دریایی مورد ساتفاده قرار می گیرد. چرا که همان گونه که گفته شد دارای وزن کمی هستند و این مورد در حمل و نقل دریایی بسیار مهم است. کیفیت انعکاس نور بالایی دارد و در برابر آب دریا هم مقاومت خوبی از خود نشان می دهد.

شفاف بودن این ورق ها این امکان را داراست تا از آن ها در ساخت جداره پنجره های دریایی استفاده کرد.

ایده تولید روش های پلکسی گلاس از همان ابتدا بر مبنای برش پذیری شکل گرفته است. بر همین اساس یکی از ویژگی های بارز ورق های پلکسی گلاس برش آسان توسط ابزارهای مختلف است. بهترین روش برش پلکسی گلاس، برش لیزری است؛ البته در نبود لیزر شما می توانید ورق پلکسی را به وسیله کاتر مخصوص طلق بُر به قطعات مختلف تقسیم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *