کاربرد پلکسی گلاس در مبلمان و طراحی

استعلام قیمت های روز از آفرت لیزر

حال که می دانیم پلکسی گلاس چیست باید بگ که ورق های پلکسی گلاس کاربرد هایی داشته و تنوع استفاده از این ورق ها بسیار زیاد است. از پایه مبل گرفته تا قطعات اصلی و جداگانه مبل و حتی پارتیشن ها در طراحی. در ادامه در مورد کاربرد پلکسی در مبلمان و طراحی می پردازیم:

کاربرد پلکسی گلاس در مبلمان و طراحی

پلکسی گلاس چیست؟

در ابتدا برای دانستن موارد کاربرد پلکسی در مبلمان و طراحی باید در مورد پلکسی و ویژگی های ان اطلاعات به دست اورد. پلکسی در واقع نام تجاری آکریلیک یا آکریلیک گلاس است که ورق پلی متاکریلیت ساخته می شود و در انواع مختلف رنگی با تناژ های مختلف و نوع های مختلف پلکسی گلاس رنگی، پلکسی گلاس شفاف، پلکسی ترانسپارنت، پلکسی گلاس مات و آینه ای نیز تولید و عرضه می شوند.

ویژگی پلکسی پنل

  • ضد ضربه و بسیار مقاوم است. به دلیل جنس سختی با فشار خیلی زیاد امکان خورد شدن وجود دارد و در صورت خرد شدن مانند شیشه تکه های خطرناک به وجود نمی آورد.
  • ضد رطوبت است و به راحتی پاک می شود.
  • حمل و جابه جایی آسان است. چون وزن از شیشه کمتر و امکان شکستن کمتری وجود دارد
  • ضد حریق است. یعنی در صورت سوختن خطرناک نیست.

انواع پلکسی

پلکسی دارای انواع مختلفی است که با توجه به نیاز و پروژه از بین آن ها امکان انتخاب وجود دارد.

انواع پلکسی گلاس را در زیر مشاهده می نمایید:

کاربرد پلکسی گلاس در مبلمان و طراحی

پلکسی گلاس یک معجزه در مبلمان!

پلکسی گلاس نوع قدرتمند شیشه است و به دلیل بافت محکم و مقاوم همانند شیشه قابلیت شکستن ندارد.

اما یکی از بزرگترین مزایای پلکسی گلاس می توان به ظاهر ساده و مینیمال آن اشاره کرد. این موضوع سبب می شود که اتاق زیبا و بزرگتر به نظر بیاید.

امروزه طراحان داخلی و مبلمان از پلکسی گلاس استفاده های متنوعی کرده و داخل اکثر لوازم خانه از این ورق استفاده می کنند.

در ادامه به چندین مورد در رابطه با استفاده پلکسی در مبلمان منزل و دکوراسیون میپردازیم. با ما همراه باشید.

مبلمان

ورق پلکسی گلاس برای طراحی متنوعی در صنعت مبلمان و طراحی به کمک طراحان آمده است.

از این ورق ها برای ساخت مبلمان، صندلی، میز و همه لوازم و وسایل این چنینی؛ همچنین در سیستم های کابین به عنوان تقسیم کننده ویترین ها، رنگ و یا الگوهای کار استفاده می شوند.

ورق های مختلف برای کاربردهای مختلف مبلمان وجود دارد. ورق آکریلیک plexiglas به راحتی به شکل های مختلفی ساخته شده که این ورق ها وزن کمی دارند و همچنین دارای مقاومت نسبت به آب و هوا و تنوع رنگی بالا نیز می باشد.

این ویژگی باعث شده که تمامی نیازهای طراحان پوشش دهد.

بهترین قطعات مبلمان پلکسی گلاس

1- صفحه نمایش اکریلیک مستطیلی: برای تمامی خانه ها و دکوراسیون مدرن این وسایل بسیار کاربردی هستند.

این میز ها از جنس پلکسی ضخیم بوده که از کیفیت و استحکام بالایی برخوردار هستند. به دلیل شفافیت و ظاهر مینیمال این میز با هر نوع دکوراسیون مطابقت دارد و حتی در ابعاد کم نیز سبب بزرگ نمایی در فضا می شود.

2- صندلی های اکریلیک ناهارخوری: از پلکسی گلاس در صندلی های ناهارخوری نیز می توان استفاده کرد. طرح های ظریف صندلی های کناری ناهارخوری پلکسی در هر نوع دکوراسیون بیانگر یک سبک شگفت انگیز و خاص است.

از این صندلی ها می توان برای مصارف فضای باز نیز استفاده کرد.

این صندلی ها می توانند تا حدودی در برابر گرما مقاومت کرده و همچنین وجود پایه ها فلزی با روکش محافظ رنگ چوب سبب می شود تا در مقابل زنگ زدگی و خوردگی مقاومت کند.

3- میز سینی تاشو مستطیلی: سینی جدا از اینکه یک محصول منفعت طلبانه است و چندین هدف حیاتی دارد، به دلیل ظاهر زیبا، یک افزودنی عالی برای هر خانه است. سینی دارای یک طراحی ساده است که به عملکرد کلی آن کمک می کند. این سینی بسیار کم مصرف، می تواند در هر جای خانه نگهداری شده و به راحتی جا به جا شود.

کاربرد پلکسی گلاس در مبلمان و طراحی

پلکسی پنل های دکوراتیو

برخی از پلکسی پنل ها دارای طرح های سه بعدی، فانتزی و حتی مشبکی هستند که باعث زیباتر شدن دکوراسیون شما می شود. از این نوع پلکسی ها هم می توانید به عنوان سقف کاذب هم دیوار استفاده کنید.

در اداره ها و شرکت ها معمولا برای جداسازی فضاهای داخلی از هم از پارتیشن یا دیوار کاذب استفاده می کنند. پلکسی پنل ها از فشردن پلاستیک به وجود آمده و جایگزین مناسبی برای دیوار کاذب و پارتیشن هستند.

یکی از دلایل استقبال گسترده از این پنل ها راحتی در نصب و جمع کردن آن، همچنین رنگ بندی و قابلیت طرح و لیزرکاری روی پنل ها می باشد.

نصب پلکسی پنل

پلکسی پنل ها قابلیت آویزان کردن از سقف و همچنین ایستاده بر روی زمین دارند که بنا به سلیقه و دکور خود می توانید از این ابزار استفاده نمایید.

مدل های سقفی در درون ریل قرار گرفته و از سقف اویزان می شوند. مدل دیواری به کمک یک پایه آلومینیومی مخصوص که با قالب پلکسی وصل شده اند به کار می رود.

طراحی

درباره ورق های پلکسی نکته شگفت آوری وجود دارد و آن هم این است که از این ورق ها برای ساخت انواع هدایای تبلیغاتی و جوهرآلات بدلی هم می توان استفاده کرد.

نشان ها و هدایایی که با این ورق ها ساخته می شوند دارای مزایای زیادی هستند. از این رو سفارش دهندگان میل به سفارش با استفاده از ورق پلکسی دارند.

مزایا

  • انواع متنوعی از جایزه ها و پلاک ها را می توان با استفاده از صفحات اکریلیک پلکسی گلاس ساخت.
  • به راحتی ساخته می شوند و قابل انعطاف هستند.
  • دارای رنگ بندی متنوع: شفاف و مات.
  • محدوده ضخامت از ۰.۱۱۸ تا ۲.۰۰
  • دارای وضوع نوری بی نظیر
  • مقاوم در برابر هوا
  • سبک وزن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *