کارتن پـلاست چیست ؟

استعلام قیمت های روز از آفرت لیزر

این محصول متشکل از ورق دو جداره مسطح از جنس پلی پروپلین می باشد که به شیوه اکستروژن تولید می شود. شکل ظاهری کارتن پلاست به شکل دو ورق مسطح است که به وسیله صفحات باریک عمودی به شکل موازی این دو صفحه را به یکدیگر متصل کرده است. این محصول با دارا بودن مقاومت بالا در دماهای ۱۵ تا ۶۰ درجه سانتی گراد، انعطاف پذیری بالا، وزن کم، خاصیت ضد آب و رطوبت، مقاومت بالا در برابر ضربات، چاپ پذیری بالا، عایق صوتی و حرارتی و سمی نبودن اخیرا جایگاه خوبی در بین مشتریان خود پیدا کرده است.

خط تولید کارتن پلاست به صورت تمام اتوماتیک با ظرفیت تولید ۳۵۰ کیلوگرم در ساعت می باشد که از موادی از قبیل گرانول پلی پروپیلن، پلی اتیلن، پلی کربنات، انواع روان کننده و نرم کننده ها و مستربچ به عنوان ماده اولیه مورد استفاده قرار می گیرد. مواد اولیه بکار رفته در ساخت این محصول همگی تایید شده از سوی وزارت بهداشت آمریکا FDA  می باشد. این محصول قابلیت این را دارد تا در صورت نیاز مشتری با استفاده از موادی تولید شود که مانع از عبور اشعه ماوراء بنفش خورشید UV شود.

عمدتا کارتن پلاست در ماکت سازی، مصارف ساختمانی، کشاورزی، صنعتی، تبلیغی و خیلی موارد دیگر کاربرد دارد. این محصول مانند کارتن های مقوایی بوده که بر روی آن ها به روش سیلک اسکرین چاپ می زنند سپس برای مصارفی که نام برده شد مورد استفاده قرار می دهند. این محصول را ممکن است با نام های دیگری من جمله شیت پلاست، پلاست شیت، پلاست پک، هالوپروفیل شیت، کروگیت پلاست شیت در بازار پیدا کنید.

کارتن پـلاست

باکس کارتن پلاست

باکس موتور کارتن پلاست یکی از محصولات خلاقانه ای می باشد که اخیرا در صنعت تولید می گردد و به میزان زیادی مشکلات ناشی از باکس های قدیمی را رفع کرده است. تولید باکس موتور از کارتن پلاست موجب شده که ضمن مقاومت بالا در برابر گرد و غبار، نور خورشید، آب باران یا برف با وزنی سبک به سهولت نصب گردد. از دیگر مزایای استفاده از این محصول در ساخت این گونه باکس ها انعطاف پذیری بالا و همچنین قیمت مناسب آن می باشد که به نفع خریدار و تولید کننده می باشد. این محصولات به اشکل مختلفی اعم از باکس صندوقی که جزء ساده ترین انواع آن است که با ظاهری ساده و قیمت مناسب به فروش می رسد. از دیگر اشکال آن باکس تخم مرغی بوده که دارای گوشه های گردی بوده و اغلب برای حمل غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. باکس مربعی، شکل دیگری از این محصول می باشد که به باکس صندوقی نیز معروف است.

باکس کارتن پلاست

محافظ سقف سوله

عموما سوله ها را به عنوان انبار محصولات مورد استفاده قرار می دهند. از همین رو اهمیت دارد در برابر باران، برف نور خورشید و مواردی از این دست مقاوم باشد. پوشش سقف سوله ارزان با استفاده از کارتن پلاست می تواند انتخاب خوبی باشد. این محصول همچنین به عنوان بهترین عایق برای سقف سوله مورد استفاده قرار می گیرد. عایق بندی سقف سوله با اجرای کارتن پلاست در سقف سوله انجام می پذیرد. عایق حرارتی سقف سوله هم با استفاده از کارتن پلاست امکان پذیر است. چرا که با پوشش دهی خوبی که دارد از ورود و خروج حرارت و صوت جلوگیری می کند.

سیستم گلخانه

برخی مشکلاتی از قبیل بیماری های حاصل از خاک های گلخانه، مسمومیت های گلخانه ای و همچنین هزینه هایی که گلخانه داران متحمل می شدند موجب شد تا به فکر کشت های هیدروپونیکی بیفتند. این گونه کاشت ها در بستری ساخته شده از کارتن پلاست اجرا می شود. کارتن پلاست در سیستم گلخانه و کشاورزی به لحاظ وزن سبک و قیمت مناسب این محصول از لحاظ اقتصادی برای مصرف کننده مقرون به صرفه خواهد بود. از سویی دیگر کارتن پلاست در صورت قرار گرفتن در برابر موادی مانند کوکوپیت کمپوست چوب و دیگر مواد از مقاومت بالایی برخوردار می باشد.

چاپ کارتن پلاست تبلیغاتی

استفاده گسترده از کارتن پلاست در صنایع مختلف باعث شده تا چاپ بر روی این محصولات نیاز شود. به همین منظور با استفاده دستگاه فلت بد یووی بر روی این محصولات چاپ انجام می دهند. چاپ بر روی کارتن پلاست به این گونه می باشد که بعد از زدن طرح بر روی محصول با تابش نور یووی قطره های جوهر سریع خشک می شود تا بر روی سطح پخش نشود. چاپ به این شیوه موجب می شود تا رنگ چاپ کارتن پلاست در برابر شرایط بد آب و هوایی از بین نرود و مقاومت بالائی داشته باشد.

ورق کارتن پلاست

این محصول به دو صورت رولی و ورق تولید می شود که ورق کارتن پلاست را در ضخامت های ۲ تا ۱۲ میلی متر تولید می نمایند. ضمن اینکه ابعاد ورق کارتن پلاست در بازار در اندازه های ۱*۲ و ۲*۲ موجود می باشد. امروزه استفاده از کارتن پلاست وسعت بیشتری نسبت به قبل گرفته است. بی ضرر بودن این محصول به دلیل قابل بازیافت بودن آن همچنین سمی و شیمیایی نبودن باعث محبوبیت آن از سوی حامیان محیط زیست شده است. ضمن آن که این محصول با دارا بودن وزن کم قابل حمل بودن و تنوع در رنگ بندی کاربردهای زیادی در بخش تبلیغات به خود اختصاص داده است. علاوه بر اینکه از این کارتن شیت می توانید جهت طبقه بندی محصولات، ساخت سقف های خورشیدی، ساخت سقف سالن ها، مراکز خرید، گلخانه، استخر، استادیوم، کفی کولرهای آبی، تلویزیون، اجاق گاز، تولید یخچال های خانگی، پوشش سقف مرغداری دامداری مورد استفاده قرار دهید. تیم تخصصی آهن سه ارائه دهنده قیمت کارتن پلاست رولی و ورقه ای می باشد.

ویژگیهای کارتن پلاست

همانگونه که پیش تر ذکر کردیم این محصول وزن بسیار کمی دارد. در واقع این اندازه برابر با یک سوم وزن آکریلیک و یک ششم وزن شیشه می باشد. استفاده از این محصولات با وزن کم در ساخت به عنوان مثال جعبه میوه، استندهای تبلیغاتی، ماکت های با وزن کم مزیت بزرگی به حساب می آید. همچنین ساخت این محصول به شیوه اکستروژن در محیط زیست تحلیل نمی رود و خطری برای آن محسوب نمی شود. ضمن آنکه این محصول قابلیت بازیافت دارد و می توان از آن استفاده چندباره کرد.

عایق گرما و سرما، مقاومت بالا در برابر نور مستقیم خورشید، سازگاری با انواع شرایط آب و هوایی و همینطور عایق بودن در برابر اشعه UV و یا اشعه ماوراء بنفش از دیگر ویژگی های این محصول می باشد. کارتن پلاست با مواد غیر سمی و کاملا بدون بو تولید می شود که هیچ ضرری برای محیط زیست و انسان ندارد. همچنین چاپ پذیری بسیار خوبی که دارد افراد استفاده از این محصول را برای ساخت تابلوها و استند های تبلیغاتی و… را ترجیح می دهند. قیمت کارتن پلاست را از فروشگاه آفرت لیزر بخواهید.

چرا باید از کارتن پلاست استفاده کنیم؟

کارتن پـلاست
استند کارتن پـلاست

کارتن پلاست با دارا بودن خواص و مزایای بسیاری که دارد امروزه در موارد زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول به دو صورت رول و شیت و به شیوه ی اکستروزن تولید و به بازار عرضه می شود. کارتن پلاست به لحاظ قابلیت بازیافت و انحلال ناپذیری در طبیعت خطری برای محیط زیست به حساب نخواهد آمد. ضمن آنکه ضد آب بوده و پاسخگوی نیاز افراد در انواع شرایط آب و هوایی خواهد بود. این محصول همچنین در بدترین شرایط آب و هوایی پاسخگو بوده است به گونه ای که از دماهای ۳۰- تا ۸۰+ درجه سانتی گراد پاسخگو بوده است. ویژگی بسیار خوب دیگر این محصول قابلیت تولید آن با خاصیت عایق UV  می باشد که از عبور اشعه ماوراء بنفش جلوگیری می کند.

وزن این محصول یک ششم وزن شیشه و یک سوم آکریلیک بوده که مزیت بزرگی محسوب می شود. قابلیت انعطاف پذیری بالای این محصول نیز موجب گشته تا امکان ایجاد انحنا در آن به هر دو صورت طولی و عرضی را امکان پذیر کند. نکته جالب توجه دیگر در رابطه با این محصول اشتعال پذیر نبودن این محصول می باشد. در صورت آتش سوزی کارتن پلاست مشتعل نخواهد شد بلکه تنها ذوب می شود. کار کردن با این محصول بسیار راحت می باشد. برای اتصال و نصب آن نیاز به تجهیزات خاصی نیست و شما تنها با استفاده از چسب، منگنه، جوش پلاستیکی و… می توانید قطعات از این جنس را به یکدیگر متصل کنید.

کاربرد کارتن پلاست در صنعت ساختمان

کاربرد کارتن پلاست به دلیل مزایای زیاد آن که تا اینجای مطلب برشمردیم موجب شده که نه تنها در صنعت در ساختمان سازی هم از این محصول استفاده شود. به عنوان مثال از کارتن پلاست در ساخت سوله، خودرو سازی، قالب بندی ساختمانی و بلوک سقفی، در معماری داخلی، جهت پوشش دیوارسقف و پارتیشن، ساخت لوکیشن، انواع استندهای تبلیغاتی، جعبه میوه، در مرغداری و یا مکان های نگهداری پرنده، بسته بندی کالا، در ساخت لوستر و یا کاربردهای تزئینی و… مورد استفاده قرار می گیرد.

کارتن پـلاست
استند کارتن پـلاست

کارتن پلاست از کجا بخریم ؟

کارتن پلاست را از کجا تهیه کنیم؟ یکی از سوالاتی می باشد که مشتریان در هر شهری بسیار از ما می پرسند. فروش کارتن پلاست معمولا در رنگ ها و اندازه های متنوع امکان پذیر بوده همچنین که در ضخامت های ۲ تا ۱۲ میلی متر و به دو صورت شیت یا رول در بازار موجود می باشد. کارتن پلاست شیت معمولا در اندازه های ۱*۲ و انواع رولی در عرض ۲ متر در طول ۵۰ متر به فروش می رسد. کارتن پلاست اصفهان را می توانید از طریق وب سایت فروشگاه آفرت لیزر تهیه نمائید.

کارتن پـلاست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *