۴ تفاوت مولتی استایل و پلکسی گلاس

استعلام قیمت های روز از آفرت لیزر

اگر دنبال کننده بلاگ فروشگاه آفرت لیزر  بوده باشید، ما مطالبی، هم درباره مولتی استایل و هم درباره پلکسی گلاس نوشته بودیم؛ اما امروز می‌خواهیم درباره تفاوت مولتی استایل و پلکسی بگوییم، پس با ما همراه باشید تا تفاوت‌ پلکسی و مولتی استایل (فرق پلکسی و مولتی استایل) را بیشتر با هم بررسی کنیم.

پیش درآمدی بر تفاوت مولتی استایل و پلکسی

گفتیم که این دو متریال هم خانواده هستند، خب طبیعی است که قبل از رسیدن به تفاوت‌ها باید بدانید چگونه این دو با هم فامیل شدند، در واقع مولتی استایل و پلکسی گلاس هر دو ساخته شده از مواد پلیمری هستند بنابراین از اقوام پلمیری‌سانان! به حساب می‌آیند که هر دو ساخته دست بشر به حساب می‌آیند و قدمت خانوادگی آن‌ها به همین دوران معاصر باز می‌گردد.

به نوعی از نوه و نتیجه‌های همین پلاستیکی به حساب می‌آیند که قدمت زیادی دارد. با این مختصر آشنایی که با این خانواده پیدا کردید حالا می‌توانیم به سراغ تفاوت مولتی استایل و پلکسی برویم. قبل از هرچیز طبق معمول باید به این نکته هم اشاره کنیم که در انتهای این مطلب می‌توانید جدول تفاوت مولتی استایل و پلکسی را مشاهده کنید، جدولی که ما اسم آن را «جدول بی‌حوصله‌ها» گذاشتیم و برای افرادی است که حال و حوصله مطالعه کل مطلب را ندارند!

تفاوت مولتی استایل و پلکسی؛ خاصیت

اگر مقالات مولتی استایل چیست؟ و پلکسی گلاس چیست؟ را خوانده باشید متوجه می‌شوید که در آن مقالات گفته بودیم که پلکسی نوعی شیشه است و اسم آن را هم گذاشته بودیم شیشه جادویی! چون همه ویژگی‌های خوب شیشه را داشت ولی خیلی از معایب آن را نداشت.

نکته: برخی به اشتباه فکر می‌کنند پلکسی گلاس، از تیره شیشه‌سانان است! در صورتی که اینگونه نیست، پلکسی در واقع بدل شیشه است و همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، خانواده اصلی آن پلیمر است.

شما هر جایی که بخواهید از شیشه استفاده کنید، می‌توانید آنرا با پلکسی جایگزین کنید؛ اما مولتی استایل اینگونه نیست، چون مولتی استایل اصلا ویژگی‌های شیشه را ندارد بلکه بیشتر کارایی تزئینی دارد که در قسمت فرق پلکسی و مولتی استایل از نظر کارایی به آن بیشتر اشاره خواهیم کرد.

تفاوت پلکسی و مولتی استایل؛ شفافیت

وقتی می‌گوییم از پلکسی می‌توان به جای شیشه استفاده کرد و همه ویژگی‌های شیشه را دارد، بنابراین به راحتی می‌توان فهمید که پلکسی یک متریال شفاف است که البته رنگ‌های مختلفی دارد، مثل شیشه که هم شیشه بی‌رنگ داریم و هم شیشه رنگی که برای خرید و مشاهده قیمت ورق پلکسی گلاس، اینجا کلیک کنید.

۴ تفاوت مولتی استایل و پلکسی گلاس

در عوض مولتی استایل اصلا شفاف نیست. اگر پلکسی می‌تواند تا ۹۳ درصد نور را از خود عبور دهد [که حتی از شیشه هم بهتر و بیشتر نور را از خود عبور می‌دهد] این رقم برای مولتی استایل ۰ درصد است.

فرق پلکسی و مولتی استایل؛ کارایی

نکته سومی که در فرق پلکسی و مولتی استایل می‌توان به آن اشاره کرد، کارایی این دو است. خیلی شفاف بخواهیم بگوییم، این دو فازشان یکی نیست، یکی بیشتر پشت صحنه است و دیگری روی صحنه، یکی همانطور که از نام آن پیداست دنبال استایل و نمایش خود است ولی دیگری بیشتر آمده تا نقش شیشه را بازی کند و خیلی از وقت‌ها حتی کسی نمی‌فهمد که این متریالی که به جای شیشه نصب شده، اصلا شیشه نیست بنابراین به نوعی بی‌نام و نشان است!

اگر متوجه منظورمان نشدید، بیشتر توضیح می‌دهیم. مولتی استایل یک ورق دولایه است؛ یک لایه زیرین که سیاه است و یک لایه رویی که به رنگ نقره‌ای یا طلایی است که در دو استایل خشدار یا آینه‌ای نیز در بازار موجود است. برای خرید مولتی استایل اینجا کلیک کنید.

بنابراین به خاطر ویژگی‌های خاصی که دارد به عنوان تابلو، تندیس، جعبه کادویی، تزئینات داخلی، دکوراسیون و غیره استفاده می‌شود که در مقاله کاربرد مولتی استایل به آن ها پرداختیم. مثل همین تابلوهایی که روی درب مطلب پزشکان و دفاتر حقوقی و تابلوهای راهنمای ادارات و سازمان‌ها می‌توانید ببینید.

بگذارید یک مثال واضح از تفاوت این دو برای شما بگویم. حتما از این تابلوهای بزرگی که به اسم «راهنمای طبقات» در بیشتر ادارات، سازمان‌ها، بیمارستان‌ها، ساختمان‌های پزشکان و غیره وجود دارد دیده‌اید که یک شیشه بزرگ است و روی آن به صورت تابلو-تابلو نام واحدهای مختلف هر طبقه را نوشته است؟

آن شیشه‌ای که در پشت قرار گرفته پلکسی گلاس است و آن تابلوهایی که روی آن نصب شده مولتی استایل. مثل تصویر زیر.

۴ تفاوت مولتی استایل و پلکسی گلاس

تفاوت مولتی استایل و پلکسی: مقاومت

از آنجایی که مولتی استایل بیشتر دنبال مد و استایل و غیره است روحیه لطیفی هم دارد، برخلاف پلکسی که نه می‌شکند، نه می‌سوزد، نه می‌سوزاند، مولتی استایل پوست حساسی نسبت به آفتاب دارد، بنابراین خیلی در محیط‌های بیرونی نمی‌توان از آن استفاده کرد، نه تنها به آفتاب حساس است، حتی به باران هم حساس است و گاهی اوقات دیده شده که با باران رنگ و روی آن پریده است!

این را با پلکسی گلاس مقایسه کنید که خودش یک تنه می‌تواند هم عایق صوتی باشد و هم عایق حرارتی!

نتیجه‌گیری از تفاوت مولتی استایل و پلکسی + جدول بی‌حوصله‌ها!

بدون اغراق هر دو عضو این خانواده امروزه جزو پرکاربردترین متریال‌های موجود برای کارهای مختلف هستند. صنعت تابلوسازی، صنایع ساخت هدایای تبلیغاتی، کسب و کارهای مرتبط با دکوراسیون و خیلی از مشاغل دیگر امروزه از این محصولات استفاده می‌کنند، محصولاتی که نه تنها زیبایی خود را دارند بلکه قیمت مناسبی داشته و در عین حال بسیار سبک هستند، ویژگی‌ای که این متریال‌ها را منحصربه فرد کرده؛ چراکه به راحتی قابل حمل و نصب بوده و امنیت بسیار بالایی ایجاد می‌کند. حالا که با بیشتر تفاوت‌های مولتی استایل و پلکسی آشنایی پیدا کردید، برویم سراغ جدول بی‌حوصله‌ها که همین تفاوت‌ها را به صورت خیلی خلاصه وار می‌توانید در آن ببینید:

جدول تفاوت پلکسی و مولتی استایل
مولتی استایلپلکسی
می‌تواند جایگزین آینه باشدجایگزین شیشه است
شفاف نیست و نور از آن عبور نمی‌کندشفاف است و تا ۹۳ درصد نور از آن عبور می‌کند
بیشتر کارکرد تزئینی و بیرونی داردبرای خیلی کارها مثل پارتیشن‌بندی، شیشه‌کاری، عایق کاری و غیره می‌توان استفاده کرد
مقاومت آن در برابر گرما و سرما و شکنندگی کم استعایق حرارتی و صوتی است و مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت، شکستگی و غیره دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *