اصولی که باید در سفارش خدمات برش لیزری رعایت کنید تا کارتان خراب نشود!

استعلام قیمت های روز از آفرت لیزر

مشتریان زیادی هنگام سفارش خدمات برش لیزری به این نکات توجه نکردند و باعث خراب شدن سفارش خود شدند.اگر به ۴ نکته ای که در این مطلب به شما میگوئیم توجه کنید مشکلی پیش نخواهد آمد. فروشگاه آفرت لیزر شما کمک می کنیم که در تمام این مراحل اتفاق بدی برای سفارش شما پیش نیاید.

اصولی که باید در سفارش خدمات برش لیزری رعایت کنید تا کارتان خراب نشود!

۱- استاندارد طراحی کنید

اولین موردی که در شروع باید به آن توجه کنید رعایت استانداردهای طراحی برای خدمات برش لیزری است. این استانداردها چندان پیچیده نیستند اما انجام آن ها در نرم افزارهای گرافیکی نیازمند تجربه و دقت است:

  • اگر طرح شما چند مرحله ای ست یعنی شامل طرح های برش ریز ، طرح های برش درشت و یا لوگوهایی برای حکاکی است، باید برای هر کدام از این موارد رنگی خاص در نظر بگیرید. بهتر است از فرمت رنگی RGB استفاده کنید. فرقی نمی کند شما در چه نرم افزاری مشغول طراحی هستید اما رعایت این نکته الزامی ست.
  • اگر از نرم افزار اتوکد استفاده می کنید باید تمام خطوط خود را به صورت یکپارچه طراحی کنید. هنگامی که در اتوکد مشغول طراحی هستید تلاش کنید این مورد را رعایت کنید اما می توانید در پایان طراحی به وسیله دستور joint این کار را انجام دهید. در نرم افزار کورل دراو (CorelDRAW) نیز باید به یکپارچگی خطوط توجه کنید.
  • در تمام مراحل طراحی دقت داشته باشید که خطوط مشترک روی هم نیفتند. یعنی هر منحنی یا خط یکبار کشیده شوند و یک کپی از آن روی خودش قرار نگیرد.
  • در طراحی هایی که برای خدمات برش لیزری انجام می شود باید تمام شکل های موجود در طرح به صورت وکتور رسم شوند. از قرار دادن تصاویری که وکتور نیستند خودداری کنید. دستگاه های آفرت لیزر فقط قادر به برش خطوط لاین آرت (وکتور) هستند.
  • عمومی ترین مشکلی که در خدمات برش لیزری اتفاق می افتد رسم جزئیات زیاد در کارهای بزرگ است. یعنی به مقیاس کار خود توجه کنید. اگر کار شما ابعاد نسبتا بزرگی دارد نباید از جزئیات کوچک خصوصا در لبه ها و قسمتهای مهم طرح استفاده کنید. استفاده از جزئیات و طرح های ریز در شیت ها و کارهای بزرگ باعث شکنندگی بیشتر محصول نهایی می شود.

۲- هنگام طراحی به ضخامت و اندازه متریال موردنظر خود توجه کنید

بسیاری از مواقع مشتریان و طراحان طرح هایی را برای مراکز خدمات برش لیزری میفرستند که به درستی برای متریال درخواستی آنان طراحی نشده است.:

  • هنگام طراحی خدمات برش لیزری استقامت محصول نهایی را درنظر بگیرید و متریال درستی را برای ساخت محصول و خروجی کار خود انتخاب کنید. متریال انتخابی شما باید ضخامت مناسبی داشته باشد تا اولا محصول موردنظر شما شکننده و کم استقامت نباشد و ثانیا بیش از اندازه سنگین نشود.
  • نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که یک سازه ای که بوسیله برش لیزری شاخته می شود ترکیبی از اندازه های اضلاع و ضخامت ورق مورد استفاده است. سعی کنید جاهایی که ضخامت ورق در اندازه تاثیرگذار است به آن توجه کنید.
  • برخی محصولات و سازه هایی که خروجی خدمات برش لیزری هستند به صورت حجمی ساخته می شوند. ساخت حجم به وسیله ورق های برش خورده تنها زمانی آسانتر می شود که هر تکه به صورت زبانه ای طراحی شده باشد و به صورت پازل داخل هم فرو روند. در طراحی چنین محصولاتی باید به صخامت ورق و همچنین اندازه فرورفتگی های زبانه در طرح توجه کنید.

۳- از ابتدا متریال درستی انتخاب کنید

قبل از اینکه بخواهید محصولی بسازید به نوع جنسی که میخواهید در آن استفاده کنید عمیقا فکر کنید. در خدمات برش لیزری متریال های بسیار متنوعی هستند که کاربردهای آن ها بسیار زیاد است. ورق پلکسی گلاس ، ورق مولتی استایل و ورقهای ام دی اف از جمله مهم ترین متریال مصرفی در برش لیزری هستند. برای هر محصول گزینه های بسیاری دارید پس در انتخاب متریال عجله نکنید. به این نکات نیز توجه کنید:

  • اگر محصول خود را می خواهید در جایی استفاده کنید که رطوبت دارد از ورق ام دی اف استفاده نکنید. مثلا وسایلی که برای سرویس های بهداشتی تولید می شوند مثل شلف ها و طبقه ها نباید به وسیله چوب یا MDF ساخته شوند. بهترین متریال برای ساخت این محصولات، ورق پی وی سی است.
  • برای مواردی که احتمال ضربه یا فشار های طولی وجود دارد در صورت امکان از ورق ام دی اف استفاده کنید. ورق های MDF نسبت به ورق های پلکسی گلاس انعطاف پذیری بیشتری دارند.
  • ورق های تزئینی زیادی در خدمات برش لیزری مورد استفاده قرار می گیرند. در محصولات تزئینی سعی کنید از ورق های مولتی استایل و آینه های پلکسی استفاده کنید. هر دو این ورق ها در رنگ های نقره ای و طلایی موجود هستند که می توانند به زیبایی محصول شما کمک کنند.

۴- استفاده از فرمت مناسب جهت ارسال فایل طراحی

در انجام خدمات برش لیزری از فرمت های زیادی استفاده می شود. اما چند فرمت را به شما معرفی می کنیم که پرکاربرد هستند:

فرمت کورل دراو (CDR): این فرمت محبوب ترین فرمت در خدمات برش لیزری است. چرا که تمام خدمات دهندگان برش لیزری از نرم افزار مورل دراو برای طراحی استفاده می کنند.

فرمت PDF : این فرمت یک خروجی عمومی در بسیاری از نرم افزار های گرافیکی است. محتویات این فرمت می توانند هم به صورت وکتور خطی و هم به صورت تصاویر بیت مپ ذخیره شوند.

فرمت (DXF): اگر طراحی خود را در نرم افزار اتوکد انجام می دهید برای ارسال طرح می بایست خروجی DXF بگیرید. بسیاری از مراکز خدمات برش لیزری نمی توانند فایلهای طراحی با فرمت اصلی اتوکد (DWG) را باز کنند.

فرمت (AI) : به وسیله این فرمت می توانید طرح های رسم شده در نرم افزار ادوب ایلاستریتور را خروجی بگیرید. این فرمت تمام ترسیمه ها را به صورت وکتور ذخیره می کند.

پیشنهاد پایانی:

پس از پایان تمام مراحل طراحی و قبل از ذخیره و خروجی گرفتن یکبار به طور کامل و با دقت طرح خود را چک کنید. این کار بیشتر از چند دقیقه زمان نمی برد اما از خرابی و پرت شدن متریال جلوگیری می کند. پرت شدن ورقها و متریال های مختلف امری اجتناب ناپذیر در خدمات برش لیزری است اما با صرف زمان و دقت در طراحی می توان از بسیاری از این خرابی ها جلوگیری کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *