تابلو مولتی استایل چیست؟

استعلام قیمت های روز از آفرت لیزر

تابلو مولتی استایل ظاهری مشابه با تابلوهای فلزی و استیل دارد در صورتی که متریال آن از نوعی مواد پلیمری به نام پلی استایرن تهیه می شود. تابلوهای مولتی استایل از دو لایه تشکیل می شوند که آکرولیک و ABS نام دارند. مقاومت تابلو مولتی استایل نسبت به انواع دیگر تابلوهای تبلیغاتی و راهنما بسیار بیشتر است. در این مطلب به معرفی این تابلو و بررسی جوانب مختلف مانند مزایا و معایب آن خواهیم پرداخت. با فروشگاه آفرت لیزر همراه باشید.

متریال تابلو مولتی استایل 

متریال تابلو مولتی استایل از نوعی محصول پلیمری است که امروزه در صنعت تابلوسازی کاربردهای فراوانی دارد. این تابلو که از زیباترین تابلوها در این صنعت محسوب می شوند در نگاه اول مشابه با تابلوهای فلزی و استیل هستند اما در واقع در تولید آن ها از دو لایه آکرولیک و ABS استفاده شده که مقاومت آن ها را بیشتر می کند. تابلو مولتی استایل ویژگی های منحصر به فرد و جالبی دارد که می توان به قابلیت حک لوگو و طرح مورد نظر بر روی آن اشاره کرد. همچنین سبک بودن و انعطاف آن در برابر انواع برش ها موجب شده تا به متریالی خوش ساخت برای تولید انواع تابلوی تبلیغاتی تبدیل شود.

کاربرد مولتی استایل در صنعت تابلوسازی 

یکی از ویژگی های جالب ورق مولتی استایل این است که می توان از آن در تولید تابلوی حروف برجسته نیز استفاده کرد. کاربرد این تابلو در ساخت چلنیوم , نئون پلاستیک و تابلو راهنما بسیار وسیع است. اما نکته ای که در خصوص آن وجود دارد این است بهترین فضا برای نصب این تابلو محیط های بسته است. زیرا تابلوهای مولتی استایل مقوامت چندانی در برابر تابش مستقیم نور خورشید ندارند و بعد از مدتی شاهد کاهش کیفیت , جلوه , زیبایی و رنگ آن هستیم. اشعه ماوراء بنفش خورشید تاثیر مستقیمی در کاهش طول عمر آن دارد.

تابلو مولتی استایل چیست

تنوع طرح و رنگ در تابلو مولتی استایل 

تنوع طرح و رنگ در این نوع تابلوی تبلیغاتی و راهنما بسیار زیاد است و برند ها و شرکت های مختلفی اقدام به تولید آن کرده اند. در خصوص تابلوی مولتی استایل نیز مانند تمام تابلوهای تبلیغاتی دیگر علاوه بر رقبای داخلی شاهد ورود رقبای خارجی به این صنعت نیز هستیم. تولید کنندگان داخلی در تولید این تابلو کیفیت بالایی را در نظر گرفته اند و می توانید از برند های داخلی بدین منظور استفاده کنید. همان طور که اشاره کردیم تنوع رنگی در این تابلو زیاد است اما به دلیل اینکه رنگ مولتی استایل نقره ای , مولتی استایل مسی و مولتی استایل طلایی از زیبایی و کیفیت بیشتری برخوردار هستند نسبت به رنگ های دیگر قیمت بالاتری دارند .

تابلوی رومیزی مولتی استایل 

حتما تا کنون به شرکت ها و ادارات دولتی یا خصوصی سر زده اید. بر روی میز هر کدام از پرسنل یک تابلوی کوچک مشاهده می کنید که نام و سمت کارمند بر روی آن درج شده است. حک کردن نام و لوگوی مورد نظر به وسیله دستگاه های برش لیزری انجام می شود و بعد از آن قابل پاکسازی یا تعویض نمی باشد. در سال های گذشته حک کردن نام , لوگو و طرح مورد نظر به وسیله دست انجام می شد اما از زمانی که دستگاه های برش لیزری یا CNC وارد صنعت تابلوسازی شده اند شاهد تغییرات چشم گیری در این صنعت بوده ایم. استفاده از دستگاه های CNC علاوه بر افزایش کیفیت بر سرعت کار نیز تاثیر گذار بوده اند. این دستگاه ها نه تنها قابلیت حک کردن لوگو بر روی تابلوی مولتی استایل را دارند بلکه قابلیت برش ورق های مختلفی مانند پلکسی و ورق پلکسی گلاس را نیز دارند. ورق های پلکسی گلاس جزو اصلی ترین متریال در تولید تابلو چلنیوم محسوب می شوند.

تابلو مولتی استایل چیست

پر طرفدارترین رنگ ها در تابلو مولتی استایل 

تابلوهای مولتی استایل در طرح های مختلفی در بازار موجود هستند که هر کدام از آن ها دارای زیبایی خاص و منحصر به فردی است. انتخاب هر طرح و رنگ بستگی به نوع کسب و کار شما دارد. تابلوی نقره و طلایی خش دار از پرطرفدارترین طرح ها به شمار می روند که در بالا اشاره کردیم از قیمت بالاتری نیز برخوردار هستند. تابلوی استیل مسی و طلایی مات در رتبه دوم قرار دارند که مشاغلی مانند طلا فروشی ها و صرافی ها گزینه مناسبی برای بکارگیری آن ها به شمار می آیند. در رتبه های بعدی شاهد محبوبیت مدل هایی از این تابلو در قالب مولتی استایل ترکیبی و آینه ای هستیم که هر کدام از آن ها زیبایی خاص و چشم گیری را به وجود می آورند.

نحوه نصب تابلو مولتی استایل

معمولا در پشت تابلوهای مولتی استایل نوعی چسب وجود دارد که می توان آن را به راحتی بر روی سطح مورد نظر چسباند. اما در صورتی که در پشت تابلو چسب وجود نداشت می توانید از چسب های دو طرفه سلولزی استفاده کنید. قبل از چسباندن سطح مورد نظر را به خوبی پاکسازی کنید. زیرا وجود هر گونه آلودگی و چربی موجب می شود تا تابلو به خوبی چسبانده نشود و بعد از مدتی از سطح جدا شود. بعد از اینکه مراحل چسباندن تابلو مولتی استایل را به اتمام رساندید می توانید روکش نایلونی آن را جدا سازید تا زیبایی و جلوه بیشتری داشته باشد.

مکان های استفاده از تابلو مولتی استایل

از تابلو مولتی استایل می توانید به عنوان تابلوی دیواری راهنما در طبقات مجتمع استفاده کرد. مجتمع های اداری , بیمارستانی و شرکتی گزینه مناسبی برای نصب این تابلوها محسوب می شوند. اگر قصد دارید در محل خروج اضطراری تابلوی مورد نظر را نصب کنید نیز می توانید از این نوع تابلو بهره بگیرید.

پلاک ساختمان ها و منازل مسکونی نیز برای نصب تابلوی مولتی استایل مناسب هستند. همچنین در نصب شماره اتاق ها در شرکت ها و سازمان از این نوع تابلو استفاده می شود. لوح های تقدیر نیز با همین متریال تولید می شوند.

تابلو مولتی استایل چیست

مزایای تابلوی مولتی استایل  

ضخامت کم و وزن سبک

وزن کم و ضخامت پایین باعث سهولت در استفاده و نصب آن می شود .امروزه اغلب متریالی که برای تولید تابلوی تبلیغاتی استفاده می شود دارای وزن زیاد و ضخامت بالا هستند که کاربرد آن ها را با مشکل مواجه می کند.

انعطاف پذیری بالا

انعطاف در برش و بکارگیری تابلوی مولتی استایل یکی دیگر از خصوصیات مثبت آن است که موجب می شود به راحتی با آن کار کنید و در مکان مناسب نصب کنید.

رنگ و طرح متنوع 

وجود طرح و رنگ متنوع در هر محصولی باعث افزایش جذابیت برای مشتری می شود. تابلوها و ابزارهای تبلیغاتی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و برای افراد جاذبه ایجاد می کنند. زیرا رنگ و طرح در عرصه تبلیغات جایگاه ویژه ای دارد.

معایب تابلوی مولتی استایل 

تابلوی مولتی استایل علاوه بر مزایایی که دارد دارای چند ایراد نیز هستن که در این بخش به آن ها می پردازیم.

حساس در برابر حرارت

یکی از دلایلی که توصیه می شود از این تابلو در محیط های بسته مانند داخل مجتمع استفاده شود عدم مقاومت آن در برابر نور خورشید است و حرارت است. نور خورشید و تابش مستقیم آن کیفیت تابلو را تحت تاثیر منفی قرار می دهد.

حساس در برابر ضربه

تابلوهای مولتی استایل نازک هستند و از ضخامت کمی برخوردارند. این مساله موجب می شود تا در برابر ضربه حساس باشند.

حساس در برابر خط و خش

تابلوهای مولتی استایل به دلیل حساسیتی که دارند در برابر خط و خش مقاوم نیستند و نیاز به نگهداری و مراقبت زیادی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *