تفاوت بین پلاستیک، آکریلیک و پلکسی گلاس چیست؟

استعلام قیمت های روز از آفرت لیزر

در واقع تفاوت بین اکریلیک و پلکسی گلاس و پلاستیک چیست و چه موادی که بیشتر در محصولات سفارشی ساخته شده توسط Akriform استفاده می شود؟ ما مفاهیم را توضیح می دهیم و به مزایای مختلف مواد و برنامه های کاربردی نگاه می کنیم.

پلاستیک

پلاستیک یک اصطلاح عمومی برای یک گروه بزرگ از مواد نیمه مصنوعی یا مصنوعی است. پلاستیک عمدتا شامل یک یا چند پلیمر مخلوط با مواد افزودنی است. یک پلیمر یک مولکول بزرگ است که متشکل از بسیاری از مولکولهای یکپارچه کوچک است که با هم به یک زنجیره طولانی متصل می شوند.

این مولکول های تکراری کوچک به عنوان مونومر شناخته می شود. با تغییر مواد افزودنی مورد استفاده، ماهیت مونومرها و مدت زمانی که زنجیر پلیمری است، می توان انواع مختلفی از پلاستیک را با استفاده های مختلفی به دست آورد. این، و همچنین این واقعیت است که پلاستیک هامنجر به ساده تر شدن و آسان تر شدن در بازیافت می شوند.

پلاستیک ها به دو گروه اصلی تقسیم می شوند: ترموپلاستی و پلیمرهای ترموخته. ترموپلاست ها پلاستیک هستند که پس از تشکیل می توانند دوباره ذوب شوند و دوباره استفاده شوند. پلیمرهای ترموستات، با این وجود پس از خشك كردن بدون ساختار شيميایی آنها نابود نمی شوند.

تفاوت بین پلاستیک، آکریلیک و پلکسی گلاس چیست؟

آکریلیک

یکی از رایج ترین ترموپلاستیک ها اکریلیک است. نام شیمیایی آن پلی متیل متاکریلات (PMMA) است. PMMA در سال ۱۹۳۳ توسط اتو Otto Röhm، بنیانگذار شرکت پلاستیک Röhm and Haas اختراع شد. Röhm سعی کرد لمینیت بین دو صفحه شیشه ای را برای افزایش مقاومت شیشه ای ایجاد کند، اما در عوض او متوجه شد که او یک ماده کاملا شیشه ای مشابه را ایجاد کرده است.

ورق های اکریلیک آسان برای چسباندن هستند و برای آسیاب کردن، خم شدن و گرم کردن مناسب هستند و بنابراین یک ماده مناسب برای بسیاری از کاربردهای مختلف است. این ماده برای استفاده تجاری در سال ۱۹۳۶ تحت عنوان Plexiglas® تحت علامت تجاری محافظت شده قرار گرفت.

تفاوت بین پلاستیک، آکریلیک و پلکسی گلاس چیست؟

پلکسی گلاس

بنابراین، آنچه که معمولا به عنوان “Plexiglass” شناخته می شود، واقعا نام تجاری آکریلیک (PMMA) است. در طول سالها، پلکسی گلاس برای پوشش طیف وسیعی از زمینه های کاربردی توسعه یافته است. در طراحی پایه آن کاملا بدون رنگ با خواص اپتیکی بسیار عالی است، اما مواد را می توان در رنگ های نامتناهی رنگ کرد. امروز PMMA (“پلکسی گلاس”) تحت نام های مختلف نام تجاری مختلف از جمله Acrylite، Lucite® و Perspex® فروخته می شود.

تفاوت بین پلاستیک، آکریلیک و پلکسی گلاس چیست؟

دیگر پلاستیک های معمولی

پلی کربنات (PC).

یک ترموپلاستیک شفاف با دوام استثنایی که تحت مارک های مختلف از جمله Makrolon و Lexan فروخته می شود. از آنجا که کامپیوتر آسان است برای کار، قالب و thermoform آن را برای اهداف مختلف، در صنعت ساخت و ساز و شیشه ای ایمنی در میان چیزهای دیگر استفاده می شود. PC بسیار شبیه PMMA / پلکسی گلاس است، اما قوی تر است و می تواند در دمای اتاق خم شود.

تفاوت بین پلاستیک، آکریلیک و پلکسی گلاس چیست؟
پلی کربنات

پلی وینیل کلراید (PVC).

یکی از گسترده ترین پلاستیک های موجود در بسیاری از کاربردهای مختلف در جامعه ما، مانند مواد کف، شیلنگ ها و لوله ها برای تامین آب و فاضلاب.

پلی اتیلن ترفتالات (PET / APET).

متعلق به گروه پلی استر است و یکی از پلاستیک ترین در زندگی روزمره است. برنامه های اصلی شامل الیاف مصنوعی برای لباس و ظروف برای مایعات و بسته بندی مواد غذایی است.

پتگ نوع اصلاح شده PET،

با تفاوت های قابل توجهی که PETG حاوی گلیکول است. با تغییر PET به PETG، مواد می توانند بدون دمای کریستال شدن، تبدیل شدن به شکننده و سفید شوند. PETG مقاوم در برابر ضربه است و دارای خواص ترموفرمینگ بسیار خوبی است. PETG همچنین برای چاپ دیجیتال مناسب است و بنابراین یک ماده مناسب برای نمایش محصول، نشانه و نمایش مواد است.

اکریلونیتریل بوتادین استایرن (ABS).

یک ترموپلاستیک با استریل آمورف با مقاومت بالا و سختی و خواص خوب برای ترموفرمینگ. ABS به عنوان مثال برای نگهبانان ماشین، جعبه های سقف و تبلیغات و محبوب ترین نوع پلاستیک در هنگام استفاده از وسایل الکترونیکی و مهندسی استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *