روش چسباندن پلکسی گلاس

استعلام قیمت های روز از آفرت لیزر

در این مطلب (که اولین آموزش کامل چسباندن ورق‌های پلکسی است) روش چسباندن پلکسی گلاس را بطور صحیح به شما آموزش می‌دهیم و شما را با تمام ترفندهای چسباندن پلکسی گلاس آشنا می‌کنیم. ما در لیزرکات بعنوان مرجع پلکسی گلاس ایران، مطالبی دست اول و کامل را طبق تجربیات عملی در اختیار شما قرار می‌دهیم و پاسخگوی تمام سوالات شما در مورد پلکسی گلاس هستیم. پس این مطلب را تا انتها بخوانید تا یکبار برای همیشه روش درست چسباندن پلکسی گلاس را فرا بگیرید.

شما عزیزان در تماس‌های روزانه، در پیام‌های واتساپ و حتی در اینستاگرام همیشه این سوال را می‌پرسید: پلکسی گلاس را چگونه بچسبانیم؟ نکات این مطلب به شما کمک می‌کند که در چسباندن پلکسی گلاس حرفه‌ای شوید!

در ابتدای این مطلب با انواع چسب مخصوص پلکسی گلاس آشنا می‌شوید؛ سپس لوازم مورد نیاز دیگر برای چسباندن پلکسی گلاس را به طور کامل به شما معرفی می‌کنیم؛ در ادامه، در یک بخش روش‌ صحیح چسباندن پلکسی گلاس به همدیگر به صورت قائم، و در بخشی دیگر روش چسباندن ورق پلکسی گلاس روی همدیگر را به شما توضیح می‌دهیم.

قبل از شروع، ورق پلکسی گلاس به صورت کوتاه به شما معرفی می کنیم تا بدانید با چه نوع ورقی سر و کار دارید.

ورق پلکسی چیست ؟

ورق پلکسی گلاس (با نام دیگر پلی متیل متاکریلات) یک نوع پلاستیک جدید است که استحکام زیادی دارد؛ جنس آن خشک است ولی در عین حال تا حدودی انعطاف پذیر است. ویدیوی ۱۰ ثانیه ای زیر این جملات را توصیف می‌کنند:

پلکسی گلاس‌ها را به‌صورت شیت در ابعاد ۱٫۲۲×۱٫۸۳ متر و بسته به پروژه ای که دارید از ضخامت ۱میل تا ۵۰ میل می‌توانید تهیه کنید. برش ورق‌های پلکسی گلاس علاوه بر دستگاه برش لیزری با دست نیز امکان پذیر است. کافیست این مطلب را بخوانید تا با روش صحیح برش پلکسی گلاس آشنا شوید: 

ورق‌های پلکسی گلاس هم به‌صورت شفاف و هم به‌صورت رنگی در بازار موجود هستند. و نوع دیگری از ورق‌های پلکسی گلاس با نام ورق پلکسی گلاس آینه‌ای نیز تولید می‌شود که از لحاظ ظاهری دقیقا شبیه آینه‌های شیشه‌ای معمولی هستند. پلکسی گلاس‌ها در برابر ضربه و فشار مقاوم هستند و به همین علت برای افزایش ایمنی در ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ورق‌های پلکسی گلاس را برای مقاصد خاصی و برای ساخت محصولات مختلفی به یکدیگر می‌چسبانند. ممکن است یک قطعه پلکسی گلاس شکسته باشد، و یا می‌خواهید با چسباندن چند قطعه پلکسی در کنار یکدیگر یک باکس تزئینی بسازید؛ و یا حتی قصد دارید دو یا چند قطعه پلکسی گلاس رنگی را برای تولید یک تابلو تزئینی روی هم بچسبانید.

هدف شما از یادگیری بهترین روش چسباندن پلکسی گلاس هرچه باشد، این مطلب به شما کمک می‌کند تمام راه‌های چسباندن ورق‌های پلکسی گلاس را یاد بگیرید.

با این توضیحات، چسب‌های مختلف برای چسباندن پلکسی گلاس را به شما معرفی می‌کنیم و پس از آن روش‌های مختلف چسباندن ورق پلکسی را به شما آموزش می‌دهیم.

روش چسباندن پلکسی گلاس

انواع چسب مخصوص چسباندن پلکسی گلاس

اگر می‌خواهید روش چسباندن پلکسی گلاس را یاد بگیرید، ابتدا باید با انواع چسب مناسب پلکسی گلاس آشنا شوید. هر نوع چسب، برای هدف خاصی استفاده می‌شود و چسب‌هایی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم به شما در کسب نتیجه عالی هنگام چسباندن دو قطعه پلکسی گلاس کمک می‌کند.

چسب دو طرفه سلولزی

چسب‌ دوطرفه سلولزی چسبی با ضخامت حدودا ۳۰۰ الی ۵۰۰ میکرون است و به‌صورت رول تولید می‌شود. برای چسباندن پلکسی گلاس روی یکدیگر از چسب دوطرفه سلولزی استفاده می‌شود.

چسب‌های دو طرفه معمولا در عرض‌های ۱ متری در بازار موجود هستند؛ ولی فروشندگان معمولا آن‌ها را در عرض‌هایی کوچکی مثل ۱۰ سانت، ۲۰ سانت، ۳۰ سانت، ۴۰ سانت و ۶۰ سانت برش می‌زنند.

در تولید برخی از محصولات مثل باکس پلکسی کفه دار ، دو صفحه پلکسی رنگی (به عنوان کفه باکس) روی همدیگر چسبانده می‌شود. برای این منظور پشت یکی از قطعات پلکسی گلاس چسب دوطرفه زده می‌شود و روی صفحه پلکسی گلاس دیگر چسبانده می‌شود. با این کار یک کفه دو لایه آماده استفاده برای باکس پلکسی کفه دار است.

چسب‌های سلولزی استحکام زیادی دارند و به دلیل ضخامت بسیار کمی که دارند گزینه مناسبی برای چسباندن دو صفحه پلکسی محسوب می‌شوند

چسب پلکسی گلاس کلروفرم

کاربردی‌ترین چسب برای چسباندن پلکسی گلاس، چسب پلکسی کلروفرم است. کلروفرم از لحاظ ظاهری یک مایع بسیار رقیق و دقیقا مشابه آب است. کلروفرم یک حلال شیمیایی است که وقتی بین دو قطعه پلکسی گلاس ریخته می‌شود، باعث جوش خوردن دو قطعه پلکسی به یکدیگر می‌شود.

از چسب کلروفرم برای چسباندن دو قطعه پلکسی گلاس عمود بر هم، پلکسی گلاس ترک خورده و یا چسباندن دو قطعه پلکسی روی همدیگر استفاده می‌شود.

✅ کلروفرم فقط دو قطعه پلکسی گلاس را به هم می‌چسباند! این یعنی کلروفرم روی مواد و متریال دیگر هیچ تاثیری ندارد. کلروفرم پلکسی را به هیچ ماده دیگری نمی‌چسباند. کلروفرم فقط دو قطعه پلکسی گلاس را به هم می‌چسباند

برای استفاده از چسب کلروفرم باید از سرنگ استفاده کنید. سرنگ شما نباید واشر لاستیکی (گسکت) داشته باشد؛ چرا که کلروفرم باعث آب شدن واشر لاستیکی می‌شود.

چسب کلروفرم بسیار فرّار است و هنگام استفاده باید درب بطری را فورا ببندید؛ پس از استفاده نیز درب شیشه کلروفرم باید محکم بسته شود.

چسب سیانو اکریلات

سیانو اکریلات همان چسب‌های قطره‌ای فوری هستند که توانایی چسباندن انواع فلزات (مانند روی، برنج، آلومینیوم و آهن)، پلاستیک، لاستیک، سرامیک، کاشی، سنگ، چوب، ام دی اف را دارند.

چسب‌‌های سیانو اکریلات سرعت چسبندگی بسیار بالایی دارند و پس از خشک شدن از استحکام زیادی برخوردارند. چسب‌های قطره‌ای فوری از لحاط اقتصادی به صرفه هستند و مقدار بسیار کمی از آن‌ها می‌تواند قطعات مختلف را بخوبی به هم بچسباند.

از چسب‌های سیانو اکریلات برای چسباندن قطعات شکسته شده پلکسی گلاس استفاده می‌شود. به دلیل شفافیت زیادی که چسب‌های قطره‌ای سیانواکریلات دارند, می‌توانید قطعات شکسته شده پلکسی گلاس شفاف و یا پلکسی گلاس رنگی را به یکدیگر بچسبانید.

پیشنهاد می‌کنیم پس از چسباندن پلکسی با چسب قطره‌ای، هرگز از اسپری خشک کننده استفاده نکنید. اسپری‌های خشک کننده باعث سفیدک زدن چسب و در اصطلاح شوره زدن می‌شوند و نمای کار شما را خراب می‌کنند.

روش دقیق چسباندن پلکسی گلاس با چسب‌های قطره‌ای سیانو اکریلات را در بخش بعدی این مطلب به شما آموزش می‌دهیم.

۴ روش چسباندن پلکسی گلاس

حالا که با ۳ نوع چسب مخصوص چسباندن پلکسی گلاس آشنا شدید به سراغ آموزش روش‌های مختلف چسباندن پلکسی گلاس می‌رویم. به طور کلی به ۴ حالت مختلف می‌توانید ورق‌های پلکسی گلاس را به هم بچسبانید. گاهی اوقات لازم است دو قطعه پلکسی به صورت عمود به یکدیگر چسبانده شوند؛ برخی مواقع دو صفحه پلکسی باید به صورت تخت روی یکدیگر بچسبند؛ و در بسیاری اوقات پلکسی های فارسی بُر شده را باید به یکدیگر بچسبانید.

در ادامه این مطلب هر کدام از این روش‌ها را به شما توضیح می‌دهیم و طریقه صحیح انجام هر کدام از این روش‌ها را به شما آموزش می‌دهیم:

آموزش چسباندن پلکسی با کلروفرم

بهترین روش چسباندن پلکسی گلاس استفاده از چسب پلکسی کلروفرم است. با چسب کلروفرم می توانید پلکسی را هم به صورت قائم، هم اوریب و هم روی هم بچسبانید. کلروفرم دو قطعه پلکسی گلاس را به یکدیگر جوش می‌دهد. پلکسی گلاس بر اثر تماس با کلروفرم واکنش نشان می‌دهد و آماده اتصال به یک قطعه

✅ توجه مهم: کلروفرم فقط مخصوص چسباندن دو قطعه پلکسی گلاس به یکدیگر است و هیچ تاثیری روی مواد دیگر ندارد.

ابزار لازم برای چسباندن پلکسی با کلروفرم

برای چسباندن دو قطعه پلکسی گلاس با کلروفرم به ۳ چیز نیاز دارید:

کلروفرم: یک مایع شیمیایی حلّال است که از لحاظ ظاهری کاملا شبیه آب بوده و بهترین محلول برای چسباندن پلکسی گلاس است؛ کلروفرم باید در ظرف در بسته و به دور از نور خورشید نگهداری شود. کلروفرم ماده ای بسیار فرّار است و پس از استفاده باید درب آن محکم بسته شود.

در فروشگاه آفرت لیزر بهترین نوع کلروفرم مخصوص چسباندن پلکسی گلاس عرضه می‌شود و شما می‌توانید این چسب کاربردی را در حجم‌های ۲۵۰ سی‌سی، نیم لیتری، ۱ لیتری و ۲/۵ لیتری خریداری کنید.

سرنگ: برای چسباندن پلکسی گلاس باید از سرنگ‌هایی که واشر لاستیکی ندارند استفاده کنید. در صورتی که قسمت انتهایی سیلندر سرنگ دارای گسکت (لاستیک مشکی رنگ) باشد با عنوان سرنگ سه قطعه ای، سرنگ آزمایشگاهی و یا سرنگ پیستون‌دار شناخته می‌شود و در غیر اینصورت سرنگ ساده یا سرنگ دو قطعه ای نام برده می‌شود.

کلروفرم بدلیل ترکیبات شیمیایی، باعث آب شدن واشر لاستیکی داخل سرنگ می‌شود و ادامه کار با مشکل مواجه می‌شود

چسب کاغذی: چسب کاغذی برای ثابت نگهداشتن دو قطعه پلکسی کاربرد دارد. چسب‌های کاغذی را باید در جاچسبی بزرگ مخصوص چسب کاغذی قرار دهید تا کارکردن با آن راحت‌تر باشد. این جاچسبی‌ها نسبتا سنگین هستند

چسب کاغذی نباید بیش از حد باریک و یا پهن باشد. پهنای استاندارد چسب کاغذی حدود ۲/۵ سانتی‌متر است. چسب‌های پهن‌تر صرفه اقتصادی ندارند؛ و چسب‌های باریک‌تر نیز بدلیل سطح مقطع کم، چسبندگی کمتری دارند.

آماده سازی قبل از چسباندن

قبل از اینکه شروع به کار کنید این کارها را انجام دهید:

  • قطعات بریده شده پلکسی را با دستمال‌ نرم، کاملا تمیز کنید. سطح پلکسی و لبه قطعات پلکسی نباید هیچ گردوغباری داشته باشد. اگر پلکسی شما فارسی‌بُر شده است، باید گروغبار ناشی از تراشیده شدن ورق پلکسی از روی لبه و سطح ورق تمیز شوند.
  • قبل از اینکه کار خود را شروع کنید دست‌های خود را بشوئید تا هیچ نوع چربی یا آلودگی به ورق پلکسی گلاس منتقل نشود.
  • قبل از شروع به مقدار کافی کلروفرم در سرنگ بکشید تا حین انجام کار دچار مشکل نشوید
  • وقتی کلروفرم را در سرنگ کشیدید باید هوای سرنگ را خارج کنید تا کنترل بیشتری هنگام چسب‌کاری داشته باشید.
روش چسباندن پلکسی گلاس

روش چسباندن پلکسی گلاس با کلروفرم

برای چسباندن دو قطعه پلکسی گلاس به صورت عمود بر هم بهتر است لبه‌های پلکسی ابزار خورده و فارسی بُر شده باشند. لبه‌های فارسی بُر شده بصورت ۴۵ درجه تراشیده می‌شوند و وقتی کنار هم قرار می‌گیرند لبه بیرونی آن‌ها صاف و یکدست و بدون زائده دیده می‌شوند.

برای شروع کار دو قطعه پلکسی را بصورت عمود کنار هم قرار دهید و با چسب کاغذی آن‌ها را به هم بچسبانید. حالا با سرنگ کلروفرم و با فشار کم، مقداری کلروفرم بین دو پلکسی بریزید.

این کار را باید تا حدی انجام دهید که کلروفرم تا انتهای درز دو قطعه پلکسی ادامه پیدا کند و مطمئن شوید که کلروفرم تمام شیار بین دو پلکسی را پر کرده است. اگر احساس می‌کنید مقدار کلروفرم کم است، با فشار دادن سرنگ مقدار بیشتری از کلروفرم را بین دو قطعه جاری کنید.

از ریختن یکباره چسب کلروفرم روی پلکسی اجتناب کنید! و اگر کلروفرم بیشتری روی پلکسی ریخته شد با ایستاده نگه‌داشتن پلکسی آن‌را سرازیر کنید تا به پایین ریخته شود. اگر به‌طور سهوی کلروفرم روی پلکسی ریخته شد هیچ‌گاه روی آن دست نکشید! این‌کار باعث لک شدن پلکسی می‌شود و بدلیل اثر خورندگی کلروفرم باعث ایجاد لک روی پلکسی گلاس می‌شود.

چسباندن پلکسی گلاس با کلروفرم نیازمند دقت زیاد و تجربه در این زمینه است. اگر اولین بار است که می‌خواهید پلکسی گلاس را با کلروفرم بچسبانید دقت کافی به شما کمک می‌کند که کار خود را تمیز و اصولی انجام دهید.

برای مشاهده قیمت و خرید چسب کلروفرم روی محصول روبرو کلیک کرده و از منوها حجم موردنظرتان را انتخاب کنید تا قیمت به‌طور اتوماتیک به شما نمایش داده شود 

چسب کلروفرم در حجم‌های ۲۵۰سی‌سی، نیم لیتری، ۱ لیتری و ۲٫۵ لیتری موجود است

چسب پلکسی گلاس
چسب پلکسی گلاس شیشه ای

+

آموزش چسباندن پلکسی با چسب قطره‌ای (سیانواکریلات)

چسباندن ورق پلکسی با چسب قطره ای مشابه چسب کلروفرم است. با این تفاوت که لازم نیست چسب قطره ای را در سرنگ بکشید. نازل چسب‌های قطره ای باریک هستند و این به شما کمک می‌کند که بصورت آهسته چسب را روی سطح کار بریزید.

همانند روش قبل (یعنی چسباندن پلکسی با کلروفرم) باید ریختن چسب را با دقت انجام دهید. زیرا چسب قطره ای همانند کلروفرم بسیار رقیق است و کنترل آن روی سطح کار بسیار مهم است.

اگر برای چسباندن پلکسی گلاس از چسب قطره ای استفاده می‌کنید هرگز اسپری‌های خشک کننده به آن نزنید. اسپری باعث سفید شدن چسب می‌شود و استحکام چسب را کاهش می‌دهد. بهتر است چسب‌های قطره ای به صورت عادی و با گذشت زمان خشک شوند تا علاوه بر تمیزی کار، ظاهر کار شما را خراب نکنند.

اگر چسب قطره ای بر اثر سهل‌انگاری روی سطح کار ریخته شد نباید آن‌را با دست یا دستمال پاک کنید. اجازه دهید چسب بصورت عادی خشک شود و سپس با تیغ کاتر قطره خشک شده چسب را از روی پلکسی جدا کنید.

روش چسباندن پلکسی گلاس با چسب دوطرفه

وقتی تصمیم دارید دو قطعه پلکسی گلاس را روی هم بچسبانید، چسب دوطرفه سلولزی بهترین گزینه است. چسب‌های سلولزی به صورت رول ۵۰ متری و ۱۰۰ متری و در عرض‌های مختلف (۲۰ سانتی، ۳۰سانتی، ۴۰ سانتی، ۶۰ سانتی و ۱۰۰ سانتی) قابل تهیه است. چسب دوطرفه سلولزی استحکام زیادی دارد و دو قطعه چسبیده شده با چسب دوطرفه براحتی از هم جدا نمی‌شود.

برای چسبدار کردن پلکسی گلاس ابتدا باید روکش کاغذی آن‌را جدا کنید. این روکش‌های محافظ از خراشیدگی و خط و خش روی سطح پلکسی جلوگیری می‌کنند. وقتی روکش کاغذی پلکسی را جدا کردید باید در مدت زمان کمی چسب دوطرفه را روی آن بچسبانید. چون نشستن گردوغبار روی سطح پلکسی از تمیزی کار شما می‌کاهد.

همچنین باید توجه کنید که سطح پلکسی باید کاملا خشک باشد و اگر سطح پلکسی را قبل ازچسبدار کردن تمیز می‌کنید باید صبر کنید کاملا خشک شود.

برای چسباندن چسب دوطرفه سلولزی روی سطح پلکسی، چسب را باز کنید و از گوشه پلکسی چسب دوطرفه را بچسبانید. وقتی مقداری از چسب روی سطح پلکسی چسبانده شد با کمک کاردک مخصوص روی چسب بکشید تا کاملا به سطح پلکسی بچسبد. این کار را تا انتها انجام دهید تا کل پلکسی شما چسبدار شود.

برای این‌که چسب دوطرفه بدون مشکل روی پلکسی نصب شود می‌توانید قطعات بُریده شده چسب را روی پلکسی نصب کنید و یا از فرد دیگری برای باز کردن و چسباندن رول چسب کمک بگیرید.

چسباندن پلکسی گلاس روی یکدیگر

برای چسباندن دوقطعه پلکسی گلاس روی یکدیگر، هم از چسب دوطرفه و هم از چسب کلروفرم می‌توانید استفاده کنید. روش چسبدار کردن پلکسی با چسب دوطرفه را در بخش قبل فراگرفتید؛ و اگر می‌خواهید دوقطعه پلکسی را بوسیله کلروفرم روی همدیگر بچسبانید کافیست کلروفرم را با سرنگ روی سطح پلکسی بریزید و پلکسی دیگر را روی آن قرار دهید.

نباید کلروفرم را بیش از اندازه روی سطح پلکسی بریزید زیرا از بین دوقطعه پلکسی بیرون می‌ریزد. کلروفرم باید با کمی فاصله از لبه های پلکسی ریخته شود تا در صورت فشار دو قطعه به لبه های کار سرازیر نشود.

چسباندن پلکسی گلاس شکسته یا ترک خورده

پلکسی گلاس بر اثر فشار و یا ضربه ممکن است دچار شکستگی شود و یا در بخش‌هایی تَرَک بردارد. با کمی دقت و حوصله می‌توانید ترک پلکسی گلاس را با چسب بچسبانید و مانع از پیشروی آن شوید.

برای چسباندن تَرَک خوردگی‌ها هم چسب‌های قطره ای و هم چسب کلروفرم قابل استفاده است. برای چسباندن پلکسی گلاس تَرَک خورده با کلروفرم کافیست مقداری کلروفرم در سرنگ بکشید و به آرامی و به مقدار کمی در امتداد خط شکستگی بریزید. مقدار کلروفرم نباید زیاد باشد و تنها به مقداری که شیار تَرَک خوردگی را پُر کند کافیست.

وقتی کلروفرم را در امتداد شکستگی می‌ریزید (اگر پلکسی شما شفاف باشد) از بین رفتن تَرَک را با چشم خواهید دید؛ و این امر به شما کمک می‌کند مقدار کم یا زیاد بودن کلروفرم را بوسیله سرنگ کنترل کنید.

اگر مقدار کلروفرمی که روی سطح پلکسی شکسته شده می‌ریزید زیاد باشد به بخش‌های دیگر سرازیر می‌شود و پلکسی گلاس را لک می‌کند. اگر با کمی دقت و به‌ آرامی کلروفرم را روی بخش شکسته شده بریزید نتیجه نهایی کار تمیزتر خواهد بود.

چسباندن پلکسی گلاس آینه‌ای

با تکنیک‌هایی که تا اینجا در مورد چسباندن پلکسی گلاس آموخته‌اید می‌توانید هر نوع ورق پلکسی، بجز پلکسی گلاس آینه ای را به یکدیگر بچسبانید. برای چسباندن پلکسی آینه ای هرگز نمی‌توانید از چسب‌های مایع استفاده کنید؛ و فقط دو یا سه نوع چسب قابل استفاده است.

پلکسی گلاس آینه ای در حقیقت همان پلکسی شفاف است که پشت آن با یک لایه جیوه پوشانده شده است. این لایه جیوه ای در برابر انواع چسب مقاومت چندانی ندارد و به راحتی آسیب می‌بیند.

جیوه پلکسی بر اثر تماس با انواع چسب چروک می‌شود و این بدلیل ترکیبات شیمیایی چسب‌هاست. اما نگران نباشید! پلکسی آینه ای با استفاده از چسب‌های خاصی قابل چسباندن است.

✅ نکته مهم: دو قطعه فارسی بُر شده پلکسی آینه ای را با کلروفرم و چسب قطره ای نمی توانید به هم بچسبانید. این چسب‌ها جیوه پلکسی آینه ای را خراب می‌کنند.

برای چسباندن پلکسی گلاس آینه ای بجای چسب کلروفرم و چسب قطره ای، باید از چسب آکواریوم استفاده کنید. چسب آکواریوم که اغلب برای درزبندی استفاده می‌شود آسیبی به جیوه پشت پلکسی گلاس نمی‌زند.

اما چسب‌های آکواریوم بر خلاف کلروفرم و چسب قطره ای (که نسبتا سریع خشک می‌شوند) دیرخشک هستند. بنابراین پس از استفاده، باید آینه پلکسی حدود ۳ الی ۴ ساعت در جای خود ثابت بماند.

البته برای چسباندن پلکسی آینه ای ، بجز چسب آکواریوم، از چسب دوطرفه سلولزی نیز می‌توانید استفاده کنید. درست مثل پلکسی رنگی که بالاتر آموزش آن را توضیح دادیم، می‌توانید پلکسی گلاس آینه ای را چسبدار کنید.

پس از چسبدار کردن پلکسی آینه ای توجه کنید که چسب دوطرفه را نباید از روی آن جدا کنید؛ جون ممکن است لایه جیوه ای را از روی آینه جدا کند و جیوه آسیب ببیند.

در این آموزش روش چسباندن پلکسی گلاس به روش‌های مختلف به شما توضیح داده شد. نکاتی که در این مطلب ارائه شد حاصل چندین سال تجربه در زمینه پلکسی گلاس و ساخت محصولات لیزری است. اگر شما نیز تجربه ای در زمینه چسباندن پلکسی گلاس دارید در بخش دیدگاه‌های پایین همین صفحه بنویسید و تجربیات دیگران را نیز بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *